כתבות בנושא משרדי נסיעות - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

סוכנויות נסיעות אינטרנטיות

בשקט בשקט, כמעט מבלי שנרגיש, התרחשה בעולם התיירות מהפכה צרכנית של ממש. רובנו לוקחים אותה כדבר מובן מאליו, כנראה משום הכניסה הטבעית שלה לחיינו, אך בפועל מדובר באחת המהפכות הגדולות ביותר שהתרחשו בעולם הצרכני: עלייתן המטאורית של סוכנויות נסיעות אינטרנטיות ודחיקתן הצידה של הסוכנויות המסורתיות.

בכתבה זו:
המידע כבר לא נמצא בידי גורם אחד בלבד | ההבדל המהותי בין הסוכנות המקוונת לסוכנות המסורתית הוא במבנה | והתוצאות ברורות לגמרי

למי שלא יצא לחו"ל בתקופה הפוסט-אינטרנטית, נסביר כאן בקצרה כיצד זה עבד אז: השליטים הבלעדיים של עולם התעופה והתיירות היוצאת היו באותה תקופה אנשי סוכנויות הנסיעות, שלמעשה תפקדו כחוליה מקשרת בין הצרכן לבין נותני השירות של מוצרי התיירות השונים (טיסות, מלונות, רכבים להשכרה וכדומה).
 
הכוח של אותם סוכנים היה עצום. למעשה, בלעדיהם לצרכן הפשוט כמעט ולא נותרו אפשרויות להזמנת אותם מוצרי תיירות. נכון, הוא יכול היה להתקשר למלון ספציפי, לחברת תעופה מסוימת או לחברת השכרת רכבים ו'לתפור' לעצמו את הטיול כפי שהוא רוצה, אך מדובר היה בעידן אחר: עידן בו המידע שעמד לרשות הצרכן היה מינימלי. הוא לא היה יכול לדעת באמת מה מוצע לו שם, בחוץ.
 
תייר שביקש לתפור לעצמו את הטיול כפי שהוא רוצה, עמד בפני משימה מאתגרת במיוחד: היה עליו לאסוף את המידע בעצמו ולגלות, בדרך לא דרך, אילו ספקי שירותים ואילו חברות עומדות לרשותו. בעולם ללא אינטרנט, מדובר בעניין כמעט בלתי אפשרי (אלא אם אתה מחזיק בקשרים חובקי עולם). לכן, סוכנויות הנסיעות היו באותם ימים האפשרות הטובה ביותר שעמדה לרשות התייר שמעוניין לטוס לחו"ל.

המידע כבר לא נמצא בידי גורם אחד בלבד

המצב המתואר לעיל יצר מציאות בשטח שבה לגורם אחד בלבד - סוכן הנסיעות - יש את המידע הדרוש לגבי האפשרויות שעומדות בפני התייר. למעשה, האפשרויות הללו לא היו חשופות כלל בפני התייר, והיחיד שבאמת ראה את כל הקלפים פרוסים בפני עיניו, היה הסוכן. ומה ימנע מאותו סוכן לבחור באפשרות המשתלמת עבורו? שום דבר.
איננו קובעים, חלילה, שסוכני הנסיעות היו בעלי אינטרס לרווח אישי בלבד, אך ברור שהמצב כפי שהיה דרש שינוי. והשינוי אכן הגיע בדמות סוכנויות נסיעות אינטרנטיות אשר הביאו עמם בשורה חדשה: המידע עובר מידיהם של כמה אנשים ספציפיים, לידיו של הציבור כולו. הכול גלוי, הכול חשוף והכול ידוע. לכל אחד.
כדי לפשט את העניין ולהסביר בצורה הטובה ביותר עד כמה מדובר במהפכה צרכנית, נספר כי מערכות ההזמנות השונות, שבעבר היו זמינות עבור סוכני הנסיעות בלבד, הפכו לפתוחות וחשופות לחלוטין עבור הציבור כולו.
כך, כיום אדם אשר גולש לאתרים של סוכנויות אלו, רואה בדיוק את מה שרואים אנשי הסוכנות המקוונת, ואף יכול לאתר בעצמו מוצרים שסוכן האינטרנט עשוי 'לפספס' - בזכות המגוון העצום וכמות הסוכנויות האינטרנטיות הגדולה שקיימת היום ברשת. זהו אחד מהמהפכים הצרכניים הגדולים ביותר שנעשו אי פעם.

ההבדל המהותי בין הסוכנות המקוונת לסוכנות המסורתית הוא במבנה

אם נרצה להצביע על השוני הגדול ביותר בין שני סוגי הסוכנויות, נמצא אותו כמובן במבנה ובאופי הפעילות. הסוכנויות המסורתיות הן משרדים פיזיים אשר מזמינים אליהם את הלקוחות ומיועדים לשירות אישי, פנים אל פנים. סוכנויות אלו יכללו לרוב כמה סניפים, משום שהן יתקשו להציע שירות מקיף לאלפי ולעשרות אלפי אנשים מנקודה אחת - הן בשל כוח האדם הגדול הדרוש לכך, הן בשל הזמינות המוגבלת של כל משרד מבחינת מיקומו.
הסוכנויות המקוונות 'יושבות' גם הן במשרדים מסודרים, אך למשרדים אלו תפקיד אחר: לספק מקום נוח ואמצעים מתקדמים לעובדי הסוכנות בלבד. כאן, הלקוחות לא מגיעים אל המשרדים עצמם ולא נפגשים עם אנשי הסוכנות, אלא עובדים מולם דרך רשת האינטרנט ולעיתים דרך הטלפון.
ההבדלים הללו הם שמאפשרים לסוכנויות המקוונות להציע את המהפכה הצרכנית הגדולה: כאשר הסוכנויות מתמקדות בשיפור הטכנולוגיות ובהקצאת משרדים לעובדים בלבד, הן חוסכות כסף רב בהשוואה לסוכנויות המסורתיות, וכך יש באפשרותן להציע ללקוח מחירים נמוכים יותר של טיסות, דילים וחבילות נופש.
 
כמובן שמבחינת סוכנויות הנסיעות המסורתיות, היתרון הגדול הוא היחס האישי, פנים אל פנים, שהן נותנות לכל לקוח. אך חשוב לזכור שהטיפול בכל לקוח כזה לוקח זמן רב יותר מאשר טיפול שניתן בצורה מקוונת או טלפונית ולכן, ההוצאות של סוכנויות אלו רק הולכות וגדלות. הוצאות שלא פעם ישליכו על המחיר הסופי.

והתוצאות ברורות לגמרי

מצב הדברים כפי שתיארנו עד כאן, הביא לצמיחתן של שלל סוכנויות נסיעות אינטרנטיות, אשר גדלו בצורה מדהימה בשנים האחרונות. לא נגזים אם נאמר שסוכנויות אלו דחקו הצידה את הסוכנויות המסורתיות ותפסו את מקומן כנותנות השירותים המועדפות על התייר הממוצע. הנה כמה דוגמאות לסוכנויות שעשו זאת בגדול:

  •  expedia: סוכנות מקוונת בינלאומית, שנחשבת לאחת הגדולות כיום. מציעה טיסות, מלונות, השכרת רכב, חבילות נופש, דילים ועוד, לצד טיפים חשובים ומידע מועיל לגולש. לאתר אקספדיה Expedia
  • kayak: סוכנות מקוונת ב-100%, אשר לא מפעילה אפילו סוכנים טלפוניים. גם כאן מדובר בסוכנות בינלאומית, שמציעה לתייר את כל השירותים התיירותיים שיבקש. לאתר קאייק - Kayak
  • גוליבר: מהאתרים שהביאו את מהפכת הסוכנויות המקוונות כאן, לישראל. נחשב כיום לאחד השחקנים החזקים ביותר בתחום, ומשרת עשרות אלפי לקוחות. לאתר גוליבר - Gulliver
  • topfly: אתר ישראלי אשר מדגים בצורה הטובה ביותר את היתרונות של סוכנויות הנסיעות המקוונות. הוא מנצל את רמת ההוצאות הנמוכה כדי להציע לגולש מחירי טיסות מהנמוכים ביותר לכל מקום בעולם. לאתר טופליי -Topfly

כפי שניתן לראות, אין שום חשיבות למקום בו נמצאת הסוכנות. מאחר ומדובר בשירות מקוון, יכול כל גולש ליהנות ממנה מכל מקום בעולם ולבחור במוצר המתאים לו. אין זה משנה אם מדובר בסוכנות ישראלית או בינלאומית והאם החופשה תתקיים בישראל, בארה"ב, באירופה או בדרום אמריקה. הסוכנויות הללו זמינות לכל גולש, עבור כל שירות ובכל זמן נתון.

מאמר זה נכתב באדיבות ניר רביד - מומחה תיירות דיגיטלית

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist