הקלק וסע - ביטוח באינטרנט עושה לך את החיים קלים

ביצוע עסקאות רכישה וצרכנות באופן מקוון כבר הפך מזמן לעניין שבשגרה, וגם בתחום הביטוח המגמה ברורה. כשמדובר במהלך שמשלב את טובת הצרכן מחד גיסא ואת טובת חברת הביטוח מאידך גיסא, ברור למדי שבעוד שנים מספר, רוב הרכישות של פוליסות הביטוח (אם לא כולן) ייעשו דרך הרשת - במחשב או במובייל. מהם היתרונות של הזמנת ביטוח דרך הרשת, ומדוע זה כדאי עבורנו?
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג חברות ביטוח

אם נביט 20 שנים ויותר לאחור, כנראה לא נבין מה עשינו ללא האינטרנט. הרשת המקוונת הזו שינתה את חיינו ללא היכר, אך לא רק בענייני פנאי וחברה: רשת האינטרנט ביצעה  מהפיכות אמתיות גם מבחינה צרכנית וכלכלית. אחת המהפכות הגדולות ביותר בהקשר זה,  היא ללא ספק זו שהתרחשה בעולם הביטוח, שבו אפשרות רכישת ביטוח באינטרנט כבר הפכה שכיחה למדי, ולא בכדי.

 

רכישת ביטוח באינטרנט - קלות, נוחות ומהירות

היתרון המרכזי והחשוב ביותר שמציעה רכישת הביטוח דרך האינטרנט נוגעת לנוחות ולקלות של ההזמנה. למעשה, עבור הלקוח, הופך ההליך מפעולה מסורבלת שדורשת שיחת טלפון ארוכה (במקרה הטוב), או פגישה מתישה (במקרה הרע), לפעולה פשוטה ונוחה יותר מאי פעם - שנעשית גם במהירות מרשימה.
 
את האספקט הזה אפשר לחלק לשלושה חלקים:
 
1. זמינות: את הביטוח אפשר לבצע מכל מקום בארץ ובעולם - דרך המחשב או דרך המובייל, במקום הנוח לכם. תוכלו לעשות זאת מול המחשב בכיסא הנוח, עם קפה ביד, או בזמן שאתם מחכים לרכבת בתחנה. כל שאתם צריכים הוא חיבור לאינטרנט,  וגישה לאתר של חברת הביטוח.
 
2. שקיפות: מכירים את המקרים שבהם נפגשתם עם איש ביטוח או שוחחתם אתו בטלפון, ובסופו של דבר 'זכיתם' לפוליסה שלא דומה כמעט בשום דבר לפוליסה  שרציתם? לא עוד. דרך האתר אתם זוכים לשקיפות מוחלטת, שמתבטאת בשני מישורים: האחד - זמן בלתי מוגבל לקרוא את כל סעיפי הפוליסה, כולל הפרטים  הקטנים ביותר. השני – אתם, ורק אתם, ממלאים את הפרטים, קובעים מה ייכלל  בפוליסה ומה לא. הכול שקוף, נעשה מול עיניכם ומבלי להסתיר דבר.
 
3. מחיר: זהו אולי היתרון הגדול ביותר, כי זה מה שכולנו מחפשים כשאנחנו מבקשים לרכוש ביטוח - מחיר נוח ונמוך מהנהוג בשוק. ובכן, זה הזמן לגלות לכם כי מחירי  הביטוחים באינטרנט יהיו כמעט תמיד נמוכים יותר בהשוואה לביטוחים הרגילים, ואף בהשוואה למחירים שיינתנו לכם בשיחת טלפון (שם גם כן נהוג להעניק ללקוח הנחה מסוימת). לדברי רענן סעד, סמנכ"ל חברת ביטוח ישיר, ההבדלים במחירים יכולים להגיע גם עד 25%.
 
 
 

הגידו שלום לטלפון השבור

כפועל יוצא מהדרך שבה מתבצעת הזמנת ביטוח ברשת, גם האפשרות ל'טלפון שבור' ולאי-הבנות מול איש הביטוח אינה קיימת עוד. כפי שציינו קודם לכן בסעיף השקיפות, כאן זה רק אתם והמסמך המפרט את תנאי הפוליסה.
 
היתרון הזה הופך לגדול עוד יותר, אם משווים זאת לפגישה עם סוכני הביטוח, שהם למעשה מתווכים בין הלקוח לבין חברת הביטוח. כאשר יש גורם מתווך - ואין אנו קובעים כאן דבר לגבי איכותו של הסוכן ורמת מקצועיותו - יש יותר סיכוי לטעויות, לאי-הבנות ולבלבולים. כאשר אתם עושים זאת באופן ישיר, דרך האתר, הכול הופך להיות ברור ומסודר יותר.
 
 

אין הבדל בין פוליסה מקוונת לבין הפוליסה הרגילה

רבים מהאנשים אשר שוקלים לבצע הזמנת ביטוח דרך הרשת, חוששים כי ברגע שיעשו זאת, הם ייהנו מפוליסה אחרת מזו שתוצע להם פנים אל פנים, מול איש הביטוח. להרגשתם (ובמידה מסוימת של צדק), איש המקצוע חושף בפניהם פרטים ואפשרויות שלא יוכלו לאתר לבדם דרך האינטרנט.
 
זה המקום להרגיע את כולם: פוליסות ביטוח באינטרנט הן אותן פוליסות ביטוח אשר מוצעות ללקוחות פנים אל פנים. השאיפה של חברות הביטוח היא לאפשר ללקוח ליהנות מכל האפשרויות שמציע עולם הביטוח גם בצורה מקוונת, כך שאיש אינו מחמיץ דבר כאשר הוא מזמין ביטוח באינטרנט.
 
 

חיסכון בכוח אדם לחברה = חיסכון עבור הלקוח

היבט נוסף של מהפכת האינטרנט בעולם הביטוח, נוגע אמנם לחברות עצמן, אך משפיע באופן ישיר ומידי גם על לקוחותיהן. חשבו על זה: ככל שיתבצעו יותר הזמנות דרך  האינטרנט, יידרש פחות כוח אדם לטפל בהן (חיסכון בפגישות פרונטאליות ובזמן יקר) - מה  שכמובן חוסך כסף רב לחברות הביטוח. כידוע, כוח האדם הוא המשאב היקר ביותר של כל חברה, ולכן כל חיסכון בו מביא לצמצום נרחב של העלויות.
 
כיצד כל זה נוגע ללקוח? כל חברת ביטוח תשאף לחיסכון גדול יותר בהוצאות, ולצורך כך  תעודד יותר ויותר לקוחות לבצע את הרכישה דרך אתר האינטרנט. כיצד מעודדים את הלקוחות לעשות זאת? נכון, על ידי הנחות משמעותיות - כפי שציינו קודם לכן.
 
למעשה, הרעיון הזה כבר מיושם בפועל. מדי שנה, עולה בהתמדה שיעור המזמינים ביטוח רכב באינטרנט (בין אם זהו ביטוח חובה באינטרנט, ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' או כולם יחד).  ב-2014 שיעור המזמינים ביטוח באינטרנט דרך אתר ביטוח ישיר, לדוגמה, הגיע עד לכדי  35% מכלל ההזמנות, והמספר הזה הולך ועולה בהתמדה בכל שנה. המסקנה: רכישת  ביטוח באינטרנט היא צעד כדאי גם מבחינת הצרכן וגם מבחינת חברות הביטוח עצמן. 


 
 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא חברות ביטוח
האם המאמר עזר לך?