פרסום ושיווק - מילון מונחים

תחום השיווק מרתק אתכם? העסק שלכם זקוק לפרסום ולמיתוג? מעוניינים לפרסם אבל לא מכירים את כל הערוצים והאפשרויות? כדי לעשות קצת סדר בעולם הפרסום והשיווק ריכזנו עבורכם את רשימת המושגים הבסיסיים והחיוניים להבנה בתחום.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג משרדי פרסום

 
  1. אסרטגיה שיווקית - היא כלל הפעולות שנוקטת חברה מסוימת כדי לקדם את רווחי החברה ופעילותה, כדוגמת: בחירת ערוצי הפצה, קביעת מחיר, בחירת קהל היעד ועוד. אסטרטגיה שיווקית אמורה להתמקד בצרכן, במוצר ובהצעת הערך למכירה.
  2. אאוטסורסינג - שיטת ניהול שלפיה מוצא תחום פעילות מסוים ממקור (ארגון/חברה)  אחד למקור אחר, חיצוני לה. המקור החיצוני מספק את השירות, מבלי שהחברה נאלצת לשאת בעלויות ניהול ותחזוקה הסובבים את התחום. פעולה זו מאפשרת לארגון להתייעל, וחוסכת לו זמן וכסף.
  3. ארט דירקטור - איש מקצוע במשרד פרסום שפועל לצד הקופירייטר ומספק ידע, רעיונות ויצירתיות בתחום העיצוב הגרפי לחומר פרסומי מגוון במדיה.
  4. אוקיינוס כחול - אסטרטגיה עסקית לחברה שנמצאת בשוק תחרותי ומעוניינת לשמור ואף להגדיל את רווחיה ומכירותיה. אסטרטגיה זו מעודדת יצירת ביקוש והזדמנויות עסקיות חדשות ע"י יצירת מוצר בעל מאפיינים שונים וייחודיים ופנייה לקהל לקוחות חדש ללא מתחרים.
  5. באנר - מודעת פרסום באתר אינטרנט מסוים שמטרתה לעודד גולשים ללחוץ עליה ולהיכנס לאתר המפרסם. המפרסם משלם לאתר עפ"י כמות החשיפות שקיבל הבאנר. משיכת תשומת לב הגולש במודעות אלו חשובה ביותר, ולכן נעשה שימוש באמצעים מגוונים כדוגמת אנימציות, וידאו, תמונות וכדומה.
  6. בידול - מיקוד ויצירת ייחוד/שוני מכל היתר. נפוץ בתחום השיווק כדי לקדם ולייחד מוצר או שרות שקיים בשוק, כדוגמת: אבקת כביסה, שוקולד ועוד. הבידול מפלח את שוק הלקוחות ע"י קביעת תכונות מאפיינות וכן בדרך הפנייה אליו. 
  7. בריף - תקציר שאותו מכין הלקוח עבור משרד פרסום, ובו הוא ממלא את הפרטים הרלוונטיים למטרת העבודה ולהכרת המוצר המיועד לפרסום, ע"מ שמשרד הפרסום ימתג אותו כראוי. התקציר כולל את שם המוצר, תכונותיו, יתרונותיו וחסרונותיו, קהל היעד, המטרה השיווקית שלו ועוד.
  8. ברייקדאון - פירוק תסריט למטרת ארגון לוח זמנים ע"י ההפקה, בחירת ימי צילום, חלוקת סצנות וקביעת סדר הצילומים.
  9. גוגל - מציין מספר גדול עד אינסוף. נבחר כשם למנוע חיפוש פופולרי שמציין את יכולתו לאתר מקורות ברשת האינטרנט.
  10. גאנט - תרשים שמתאר פעילויות הקשורות זו בזו ובציון זמנים של כל פעילות. תרשים זה משמש כתקן בניהול פרויקט.
  11. גריד - כלי עזר המיועד לגרפיקאי שכולל מערכת צירים לקביעת קומפוזיציית אלמנטים בדף.
  12. דף נחיתה - דף אינטרנט בעל תוכן פרסומי, שמטרתו לייצר פניות. זהו הדף הראשון אליו 'נוחת' (מופנה) הגולש/הלקוח הפוטנציאלי.
  13. דואר זבל (ספאם) - דואר שנשלח בתפוצה גדולה מאוד ונושא אופי פרסומי ומכירתי. הוא אינו מיועד לנמען ספציפי ומופץ באינטרנט, פקס, הודעות אס-אמ-אס ואף בדואר רגיל. כיום ישנם אמצעים לחסימתו בנייד וכן באימייל.
  14. דו"ח רווח והפסד - דו"ח שמפרט מצב פיננסי של חברה/ארגון וכדומה בזמן מסוים. הדו"ח נערך ע"י האחראי על תחום החשבונאות, רו"ח או יועץ מס, ומסכם את סך ההוצאות אל מול סך ההכנסות וההפרש ביניהם (רווח/הפסד), בנקודת זמן ספציפית.
  15. דו"ח תזרים מזומנים - דו"ח כספי-חשבונאי המציג תנועת מזומנים של חברה/ארגון/אדם וכדומה, בנקודת זמן מסוימת, וכולל פעילויות השקעה, פעילות שוטפת ועוד. דוח זה מבוסס על בסיס מזומן בלבד.
  16. הודעה לעיתונות - קומוניקט של חברה/אדם/ארגון וכדומה, בה נמסרת הודעה לעיתונאים למטרת יידוע ועדכון הציבור הרחב באמצעי התקשורת השונים. הודעה זו מובילה לתשומת לב ופרסום עבור מוציא ההודעה ויעילה ליחסי הציבור, על כן אינה בהכרח מכילה את כלל העובדות האובייקטיביות.
  17. העתק שמש - נקראת גם העתקת אור, ומשמעה כיום היא הדפסה דיגיטלית מן המחשב במדפסת בפורמט רחב. בעבר אכן היה מדובר בהעתקה פיזית של ממש - שרטוט על נייר שקוף וצירוף נייר כימי רגיש לאור וקיבוע ההעתקה (פיקסר). רשימת נותני שירות בתחום העתקות אור
  18. החזר על השקעה (ROR/ROI) - אמצעי להערכה של כדאיות השקעת זמן/כסף/משאבים בפעולה ספציפית. בפועל מתבצעת השוואה בין יחס ההשקעה (עלות) לבין פריונה (ההכנסה הצפויה). באמצעי זה נעשה, עפ"י רוב, שימוש כאשר מעוניינים לפתח מוצר, לחדור לשוק חדש או לרכוש קו ייצור.
  19. זכיינות - שיטה עסקית, לפיה חברה מסוימת מעניקה לאדם חיצוני לה (זכיין) את הזכות להשתמש בשיטות ובסימני ההיכר המסחריים שלה (כגון שם החברה, עיצוב החנות, מוצרים ועוד) תמורת תשלום קבוע ונתח מן המכירות של הזכיין. לחברת האם יש את הזכות לקבוע כללים, תקנים וביקורות לשם עמידה בתנאי הזיכיון.
  20. חמשת הממים - ביטוי המשמש אנשי מקצוע בתחום הכתיבה, העיתונות בעיקר. משמעו שהסיפור/המסמך המוצג צריך לכלול את מירב המידע לחמשת השאלות: מי? באילו דמויות מדובר? מה? מה העלילה? מה אירע? מתי? באיזה זמן התרחש האירוע המדובר? מדוע? הסיבות להתרחשות האירוע ומקום? היכן התרחש האירוע.
  21. חופש העיתונות - אחד מערכי הבסיס של מדינה דמוקרטית, לפיו העיתונות חופשיה להעביר ביקורת על השלטון ולהציג מידע לקהל קוראיה, ללא חובת דיווח על מקור המידע. העובדה שלא מתקיימים יחסי תלות בין השלטון לעיתונות, מאפשרת את קיום חופש העיתונות.
  22. חזון עסקי - (וויז'ן) ראייה או תמונה אידיאלית עתידית של עסק מסוים. חזון עסקי הוא הכוח המניע בפעילות העסק במטרה להגשים אותו ולהגיע ל'תמונת האידיאל' שנקבעה מראש.
  23. טאלנט - ביטוי בתקשורת המתייחס לאדם בעל כישרון יוצא דופן בתחומו, אשר בולט במקצועיותו ובכריזמה שלו, בעיקר במדיה.
  24. טור בעיתון - יחידת כתיבה מוגדרת, אשר כתובה בידי עיתונאי מסוים בתחומי עניין מגוונים או ספציפיים כגון: טור בנושא ספורט, טור בנושא פוליטיקה, טור סאטירי ועוד. הכתיבה בטור מתייחדת בסגנון כתיבה, שם טור ומיקום קבוע בעיתון.
  25. ייעוץ עסקי - שירות חיצוני  הניתן לעסק ע"י מומחים בתחום, ומטרתו לשפר, לייעל ולמקסם את פעילות העסק הספציפי, וכן לסייע לו להשיג את מטרותיו העסקיות. בעת מתן שירות זה, נעשה ניתוח מעמיק לפעילות קיימות בעסק ובניית מערך לתיקון ושיפור ניהול העסק. התהליך והליווי נמשכים לאורך זמן של חודשים.(מגוון יועצים עסקיים לבחירתכם)
  26. יחסי ציבור (יח"צ) - תקשורת המונים שמטרתה להשפיע על ציבור הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים של מוצר/עסק מסוים. היח"צ מעלה את תודעת הציבור ליתרונות ולקיום המוצר/העסק ומסייע בשיפור מוניטין ובהעלאת רווחי העסק. יחסי הציבור נעשים בתחום העיתונאי ולא הפרסומי.
  27. ייעוץ שיווקי - שירות ייעוץ לעסק בתחום השיווק שמטרתו מקסום רווחים ומכירות. הייעוץ השיווקי אחראי על קביעת תמהיל שיווק ומסייע, בין היתר, לקבוע אסטרטגיה שיווקית, לזהות את קהל היעד, לקבוע ערוצי שיווק נכונים, לבצע בידול, פילוח, מיצוב ועוד.
  28. יחס המרה - מושג מתחום השיווק באינטרנט, אשר משקף את יחס הגולשים הארעיים באתר מסוים, לאלו שביצעו פעולה אקטיבית כלשהיא, כדוגמת רכישה, הזמנה, קבלת מידע נוסף ועוד והפכו למבקרים אפקטיביים.
  29. ייעוץ תקשורתי - שירות המספק לאדם/חברה מידע וטכניקות כיצד להתנהל אל מול אמצעי המדיה והתקשורת, וכן כיצד לנהוג בנושאי תקשורת פנים ארגוניים. מטרת היועץ התקשורתי לשפר את מוניטין האדם/החברה ו/או להשפיע על דעת הקהל.
  30. כלי מילות מפתח - כלי מוכר בתחום האינטרנט, לפיו כל כותב/מפרסם באתר אינטרנט יכול לציין מילות מפתח רלוונטיות לתחומו או לנושא המאמר/כתבה במנוע החיפוש. מילות מפתח אלו מובילות את הגולשים, אשר מחפשים מידע באותו תחום למידע הרלוונטי. מקדמי האתרים השונים, עושים שימוש בטכניקה זו ובוחרים מילות מפתח דומיננטיות, שרבים מחפשים אותן בתחום ספציפי, ויוצרות בעזרתן קישורים לדפים שאותם הם מעוניינים לקדם.
  31. כתבה - מאמר בנושא מסוים אשר כולל כותרת ראשית המציגה את הנושא, פתיח ובו הקדמה מעוררת סקרנות לכתבה וגוף הכתבה, אשר מכיל את מירב הידע התיאורי ובו פירוט נרחב, ציטוטים, הבעת דעות ועוד. כתבה, עפ"י רוב, תכלול גם כותרות משנה ובהן הנושא של כל פסקה. כל כתבה מאופיינת בסגנון כתיבה, עיצוב ולעיתים אף תמונות. על הכתבה לעמוד במבחן חמשת הממי"ם.
  32. כתב עת - חוברת היוצאת לאור ומתייחדת בנושא/תחום ספציפי כדוגמת: מדע, רפואה, נוער, אקטואליה ועוד, בתדירות קבועה ומוגדרת מראש (אחת לשבוע, אחת לחודש, אחת לרבעון וכו'). כתב עת מופץ באמצעות: דואר, חנויות או באינטרנט (כתב עת אלקטרוני).
  33. לוגו - סמל הכולל כיתוב/תמונה/איור המייצג עסק/חברה/ארגון מסוים, ומהווה אמצעי זיהוי אצל כלל הציבור. הלוגו מופיע בדרך כלל על מסמכי ומכתבי העסק/ארגון, על מוצריו ועל אלמנטים מייצגים נוספים כדוגמת מדי עבודה ועוד.(שירותי עיצוב לוגו)
  34. למינציה - מושג המשמש את תחום הדפוס ומשמעו עטיפת מוצר (כדוגמת ספר) ביותר משכבת פלסטיק אטומה אחת, ע"י לחץ ו/או חום ושימוש בדבק.
  35. מיתוג - תהליך שיווקי שבו מקנים למוצר/שירות את 'אופיו'. המיתוג כולל בחירת שם, לוגו, קהל יעד, אריזה, מחיר ועוד.
  36. משרד פרסום - עסק המספק שירותי פרסום, הכוללים ניסוח ובחירת מסר, קמפיין, תשדירים, חקר שוק ועוד. במשרד פרסום יש צוות מגוון של עובדים המהווים יחדיו את קשת הפרסום והייעוץ לו זקוק הלקוח. בין אנשי הצוות: תקציבאים, קופירייטר, ארט דירקטור, פלנר, מנהל סטודיו, מידען ועוד.
  37. מיקור חוץ - ראה: אאוטסורסינג
  38. מכרז - תהליך שבו מתבצעת פנייה לציבור, להציע את שירותו/מוצריו/ידיעותיו וכו' לביצוע עבודה מוגדרת. המכרז כולל תנאים שבהם מגישי המכרז מחויבים לעמוד, כמו כן על מגישי המכרז להציע מחיר. מפרסמי המכרז מקבלים את ההצעות ביום ובשעה שנקבעה מראש,  ובוחרים את המציע המתאים ביותר. מכרז מאפשר שוויון הזדמנויות ושמירה על אובייקטיביות ראויה.
  39. מועדון לקוחות - דרך שיווקית למקד ולבדל את לקוחות העסק, לזהות את הרגלי הצריכה שלהם והעדפותיהם ולהתאים את מוצר/שירות העסק באופן מקסימלי ללקוחותיו. מטרת הליך שיווקי זה, הוא לאגור מידע על לקוחות העסק, לשלוח מידע רלוונטי ופרסומי אליהם, להרחיב את שוק הלקוחות ולמקסם את שביעות רצונם.
  40. מדרוג - הערכת רייטינג לתכניות המשודרות בטלוויזיה וקביעת סדר הופעתן עפ"י רמת הפופולריות שלהן ואחוזי הצפייה בהן. תהליך זה חשוב בעיקר לטובת מכירת פרסומות בזמן תכניות מבוקשות ונצפות ביותר.
  41. מותג - מוצר/שירות/חברה ואפילו דמות מסוימת, שהקהל גיבש לגביו עמדה/רגש/רעיון/ייצוג/ תחושה וכדומה.
  42. מיצוב - מושג מתחום הפרסום שמשמעו, קביעת דימוי תודעתי לחברה/אדם/מוצר/שירות ועוד, אצל אוכלוסייה מסוימת בה מעוניינים לעורר רגש או מחשבה.
  43. מנהל מוצר - אדם בחברה/ארגון אשר אחראי על מוצר/שירות מסוים, עפ"י רוב, יפקח על כל נגזרות המוצר ובכללם: אפיון, איכות, הטמעה, השקה, הפקה וכדומה, וידאג לפעילות שוטפת, יעילה ורווחית של אותו מוצר/שרות.
  44. מחקר שוק - תהליך איסוף מידע לצורך הכרת שוק הצרכנים, דעות, איתור צרכים, עמדות ביחס למוצר/שרות, הבנת וניתוח הסביבה העסקית/פוליטית, קבלת החלטות.
  45. מכון סקרים - חברה/ארגון שבו נערכים מחקרי שוק/סקרי דעת קהל עבור חברות/ארגונים ועוד, ונערך דו"ח ניתוח תוצאות.
  46. ניוזלטר - דיוור שיווקי שנשלח באימייל לקהל הרחב ו/או חלקו הרלוונטי, ומספק מידע ואמצעי ישיר לדיווח על שירותים, מוצרים, מחקרים, מאמרים ועוד בתחום. זהו אחד מאמצעי השיווק של חברה/ארגון ומטרתו לספק מידע שימושי לקהל ושיפור מוניטין ורווחים לחברה. הניוזלטר מתפרסם, עפ"י רוב, באופן תדיר לתקופה מסוימת.
  47. נתח שוק - אחוז או חלק מכלל שוק הלקוחות הספציפי שבו משתמשים במוצר/שירות מסוים. המדידה נעשית ביחס למתחרי המוצר/השירות בשוק ולמכירותיהם, וניתן לכמתו בכסף.
  48. נאמנות לקוחות - מידת מוכנות ונכונות של לקוח לרכוש שוב את המוצר הספציפי שרכש בעבר, מאותה החברה. לנאמנות לקוחות יש דרגות שונות והיא משמשת כמדד עבור פירמות רבות.
  49. סינופסיס - תיאור עלילת סרט, המשתרע על עמוד ועד חמישה עמודים שמטרתו להציג באור חיובי ומושך חברות הפקה וגופי שידור.
  50. סוגה (ז'אנר) -  מציינת סוגים שונים של זרם אומנות זהה, כדוגמת: ספרות פרוזה, ספרות עיון, ספרות היסטורית ועוד.
  51. סינדיקציה - יצירת שיתוף פעולה בין אנשים/חברות בעלי אינטרס משותף ליצירת כוח מאוחד מועצם.
  52. סופרווייזר - מפקח/מנהל על מספר תקציבאים במשרד פרסום, תפקידו לחלק משימות ביצוע, תעדוף משימות ופיקוח.
  53. ספין תקשורתי - תכנית סיקור פומבית ומניפולטיבית, שמטרתה למשוך תשומת לב לאירוע מסוים ולפרשן באופן מועיל ליוצר הספין.
  54. סחר הוגן - שיטת סחר מקובלת שמטרתה לצמצם פערי תיווך ומחירים ורווח בין היצרן לצרכן ובכך להעלות את רווחי היצרן ובמקביל להוזיל את עלות הצרכן. בין העקרונות המנחים של השיטה: שכר הוגן, יצירת הזדמנויות ליצרנים, שוויון מגדרי ועוד.
  55. סוגה עילית - אמנות איכותית ומוקפדת במיוחד בתחומים רבים כגון: ספרות, סדרות טלוויזיה, סרטים, שירה ועוד.
  56. סקר אומניבוס - סקר שבועי שנערך עבור חברות/גופים. הסקר כולל שאלות ממוקדות ללקוחות החברה ומטרתו לאתר ולבדוק כדאיות כלכלית.
  57. עיצוב אתרים - נעשה בדרך כלל במקביל לבניית אתר אך לא בהכרח. העיצוב מהווה חלון הצצה ואף 'חלון ראווה' לעסק באינטרנט. לעיצוב האתר משמעות רבה ומכרעת בסיפוק חוויית גלישת הלקוחות ובהעברת המסר ואווירת העסק המוצג. ישנם כללים מנחים לדרכי העיצוב של האתר, שנעשים בהתאם לסגנון העסק, למסר המועבר ולמטרת האתר המעוצב.
  58. עוסק זעיר - מוגדר במס ערך מוסף כעסק שאינו רשאי לקזז מע"מ בגין תשומותיו ואינו נדרש לחייב מע"מ בעסקאותיו. עוסק זעיר/פטור מדווח על עסקאותיו למע"מ ומס הכנסה  אחת לשנה, אינו מפיק חשבוניות מס ונקבע ככזה עפ"י הגדרות קבועות של הכנסה וסוג עיסוק ברשויות המס.
  59. עמודי נחיתה - דף אינטרנט שאליו מגיעים גולשים מאתרים אחרים ע"י פרסום, באנרים וקישורים. מטרת דף הנחיתה למשוך את תשומת לב הגולשים ולהניע אותם לבצע פעולה ממשית כגון: רכישת מוצר, הרשמה וכדומה.
  60. פרסום באינטרנט - אמצעי פרסום במדיית האינטרנט, הכולל מספר אפשרויות כגון: חיפוש ממומן (מילות מפתח), מודעות פרסום באתרים, באנרים, דף נחיתה ועוד. 
  61. פריים טיים - שעת שיא של צפייה בטלוויזיה. בעולם הפרסום נתון זה משמש את הערוצים המסחריים לשם תמחור פרסומות לפי שעות הצפייה, כאשר בשעות השיא אחוזי הרווח הם הגבוהים ביותר. שעות אלו נעות עפ"י רוב בין 19:00- 23:00.
  62. פרומו (קדימון) - סרטון קצר המופץ לציבור טרם יציאת סדרה/סרט חדש לצורך קידומם כחלק מאמצעי השיווק. הסרטון ערוך ומוצגים בו קטעים נבחרים ומעוררי עניין, במטרה לעורר סקרנות בקרב הציבור ומטרתו להעלות את אחוזי הצפייה העתידיים.
  63. פילוח שוק - חלוקת שוק הצרכנים לקבוצות בעלי מאפיינים משותפים וספציפיים, במטרה להגיע לקהל יעד הלקוחות שיגיבו באופן דומה למוצר/שרות מסוים, ויהוו לקוחות פוטנציאליים לאותו שירות/מוצר. המאפיינים לפיהם מפלחים את השוק רבים ומשתנים, ובהם: מגדר, גיל, הכנסה, בעלי צורך מסוים ועוד.
  64. צהובון - ביטוי המיוחס לסוג עיתונות רכילאית שמתמקדת בשערוריות ובכללן פוליטיות, מין וכדומה. הצהובון נוטה להשתמש בכותרות מרגשות/מעוררות, תמונות וסגנון סנסציוני.
  65. קופירייטר (רעיונאי) - אדם אשר עובד במשרד פרסום ואחראי להעלאת רעיונות לפרסום  שמתורגמים לגרפיקה, טקסט, וידאו וכדומה.
  66. קידום אורגני (קידום אתרים) - דרך לשיפור מיקום אתר בתוצאות חיפוש במנועי החיפוש הקיימים, כאשר הבולט והמוביל בהם הוא גוגל. מקדמי אתרים מנסים כל העת לאתר את האלגוריתם שמוביל לתוצאות חיפוש ולפיכך מקדמים את האתר. בין המוטיבים המזוהים: הופעת מילות מפתח, הופעת קישורים מובילים, עדכון תכני האתר ועוד. (שירותי קידום אתרים)
  67. קידום מכירות - תהליך המשתייך לתחום השיווק ונחשב כמשלים לפרסום. מטרתו הגברת מכירות המוצר/השירות במישרין ובעקיפין.
  68. קידום ממומן - כלי חשיפה של לקוחות פוטנציאליים לאתר בעזרת מנועי החיפוש. הקידום יעיל במיוחד ומגדיל את מספר הכניסות לאתר ע"י יצירת קישורים במקומות הרלוונטיים באינטרנט שמזמינים את קהל היעד המתעניין להיכנס לאתר.
  69. קבוצות מיקוד - משמשים ככלי מחקר איכותי בתחום מדעי החברה. במסגרת המחקר מכנסים קבוצת אנשים ונערך דיון מונחה ובו מתמקדים בשאלות/תגובות/דעות/התנהגות של הקבוצה באשר לנושא ספציפי ,אותו מעוניינים לבדוק. המראיין/מנחה מנווט את השיחה והדיון, ומקצועיותו משמעותית להצלחת התוצאות.
  70. קדימון - ראה: פרומו
  71. רייטינג - ראה: מדרוג
  72. רול אפ - מתקן עומד המשמש לפרסום/תצוגה של שלט/פלקט, ומטרתו למשוך את תשומת לב הציבור. המסר המועבר בו הוא קליט, קצר ומלווה בגרפיקה בולטת ומרשימה. הרול אפ מוצג עפ"י רוב בכניסה לתערוכה/תצוגה ובמקום בולט. יתרונו הוא בגודלו, ניידותו ואופן קיפולו הקל.
  73. שיווק באינטרנט - שיטת פרסום ושיווק ברשת האינטרנט למטרת קידום מכירות של מוצר/שירות/חברה. ניתן לשווק באינטרנט בעזרת מנועי חיפוש, אתרים, חסות תוכן, כתבות, באנרים ועוד.
  74. שיווק ישיר - שיטת שיווק שבה פונים באופן ישיר לקהל היעד, וזאת לאחר הגדרתו ואיתורו. הפנייה נעשית באמצעות אימייל, יצירת מועדון לקוחות, טלמרקטינג, דיוור ישיר, מסרונים וכדומה.
  75. שיווק רשתי (שיווק רב שכבתי) - שיטת מכירה הפועלת כ"חבר מביא חבר". סוכני המכירות מתוגמלים הן על מכירת מוצר/שרות החברה והן על מכירות של סוכן מכירות שגייס לחברה וכך גדלים רווחיו.
  76. שיווק ויראלי - טכניקה המגדילה את החשיפה והמודעות למוצר/שרות מסוים. היא מוגדרת כ"ויראלית" בעקבות התפשטותה מפה לאוזן בזמן קצר, והיא נעשית בעזרת בלוגים, פורומים, הפצת סרטונים ועוד. מטרתה העיקרית היא ליצור התעניינות מהירה ו"באז" התעניינותי רחב היקף בזמן קצר. 
  77. שיווק גרילה - שימוש חריג, חדשני, פורץ דרך ויצירתי בפרסום/שיווק במטרה לבלוט בשוק המתחרים. השימוש בטכניקה זו קיימת בענפים בהם התחרות קשה ומרובה וקשה ליצור בידול משמעותי ולכן יש צורך ב"תחבולה", כישרון ייחודי, ניסיון ועוד.
  78. שיווק במנועי חיפוש - שימוש במנועי חיפוש מובילים, שמטרתו להוביל מקסימום גולשים ולקוחות פוטנציאליים לאתר ספציפי או לדף נחיתה.
  79. שידור דיגיטלי - שיטת שידור שבה נעשה שימוש באותות מספריים. דרך שידור זו נחשבת למתקדמת יותר מהשיטה האנולוגית והיא תואמת טלוויזיה, מחשב ואינטרנט. יתרונותיה הבולטים הן ברזולוציית תמונה איכותית ואיכות קול גבוהה, וכן יכולות אינטראקטיביות.
  80. תמהיל השיווק - כלי שיווקי להגדרת אסטרטגיית השיווק בארגון. התמהיל כולל: תמהיל מוצר - הגדרת תכונות המוצר, תמהיל מחיר - קביעת מחיר המוצר, תמהיל ההפצה - קביעת ערוצי הפצת המוצר, תמהיל המכירות - קביעת מהלכים לפרסום וקידום מכירות. 
  81. תכנית עסקית - תמונה עתידית של מיזם/עסק מסוים. התכנית כוללת סקירה מקיפה של תחומים: מימון, תפעול, שיווק, תפעול ועוד. מטרת התכנית היא לנתח באופן שיטתי את צרכי העסק ולבחון כדאיות עסקית לשם השקעה/פיתוח/שותפות/הקמה/שת"פ וכדומה. התכנית כוללת את המרכיבים: תקציר, הגדרת השוק, המוצר/השרות, שיווק, מכירות, נכסים ותחזית כלכלית.
  82. תקשורת שיווקית - שימוש בתקשורת תומכת מכירות במטרה לקדם את המכירות ורווחי החברה. התקשורת נעשית תוך שימוש בכל סוגי התקשורת האפשריים להעברת מסר לקהל היעד והיא כוללת פרסום, קידום מכירות, יח"צ, שיווק ישיר ומכירה אישית. כאשר בכל האמצעים מועבר מסר אחיד.
  83. תמלוגים - תשלום כסף עבור זכות בעלות על נכס מסוים, כדוגמת זכויות יוצרים או בעלות על נכס. גובה התמלוגים נקבעים בהסכם שנחתם בין בעל הזכויות למשתמש.
  84. תקציבאי - בעל תפקיד במשרד פרסום, אשר אחראי על תקציב לקוח. במסגרת תפקידו הוא מייצג את הלקוח במשרד הפרסום ומחוצה לו ומתפקד כמתאם בכל מחלקות המשרד בנושאי הלקוח.
  85. תכנון אסטרטגי - הערכת מיקום העסק בהווה ובחינת התפתחות עתידית רצויה. התכנון כולל מהלכי תכנון בטווחי זמן ארוכים אשר מנוסחים לעומק הפעילות העסקית וכוללים היבטים רבים כהגדרת מטרות, פעילות שווקים, לקוחות, הערכות פנימיות כלכליות וכדומה.
  86. תכנית שיווקית - חלק מהתכנון האסטרטגי של החברה, אשר מתייחס להיבט השיווקי וכולל פרטי יישום, תכנית שיווקית, מהלכי קידום, תכנון פרסום, קביעת תקציב שיווקי וכדומה.
  87. תמהיל המוצר - כלל המוצרים המוצעים למכירה בעסק מסוים. ככל שהתמהיל רחב יותר כך הסיכוי "לפספס" לקוחות יעד קטן.
 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא משרדי פרסום
האם המאמר עזר לך?