איך לבחור מומחה לקידום אתרים - הדרך שלך לפסגת הגוגל

בניית אתר אינטרנט איכותי ומקצועי ככל שיהיה היא רק השלב הראשון ביצירת הקשר שלך עם קהל היעד. כדי להביא לידיעת הציבור הרחב את המידע על שירותי העסק שלך, אתה צריך לטפס כמה שיותר גבוה ברשימת התוצאות של גוגל. הצלחת להגיע לעמוד הראשון? מזל טוב, אתה בדרך להשיג את המטרה. בכל מיקום גבוה יותר, אחוזי החשיפה קופצים באופן משמעותי. אז איך עושים זאת, בשביל זה יש מומחים לקידום אתרים.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג קידום אתרים - SEO, SEM

לקח לך זמן להשתכנע ולהבין שאתר באינטרנט הוא 'מאסט' ואין לוותר עליו. עכשיו אתה גם סוף-סוף מבין שאתר טוב, איכותי, מקיף ומלא במידע נגיש איננו מספיק. האתר שלך, למרות שהוא נוח לשימוש, מפורט, כולל מידע נחוץ לגולש, מזמין ונוח לגלישה ולצפייה, מצוי אי שם בירכתי הדפים האחרונים בגוגל.

אתה עכשיו מתכונן למערכה נוספת - קידום האתר שלך בגוגל. החלום הוא שכשגולש יקיש מילות מפתח "חמות" הקשורות לאתר שלך, אליך ולעסק שלך, האתר שלך יופיע במקומות גבוהים בעמוד הראשון (או השני אם אין ברירה) בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. אז איך עושים את זה? איך מגשימים את החלום? האם אפשר בכלל לקדם אתרים? האם נחוץ לשם כך מומחה לקידום אתרים? ואם כן, אז איך בוחרים אותו? 

 

מיהו מומחה לקידום אתרים?

מומחה לקידום אתרים שאוהב יותר להתהדר בתואר "יועץ לקידום אתר" הוא מי שהתמחה בתחום של קידום אתר באינטרנט. תחום זה כולל כמה וכמה תתי תחומים - כתיבת SEO, פרסום בגוגל, פרסום באינטרנט, שיווק באינטרנט, עיצוב אתרי אינטרנט, כתיבת קוד אתר ועוד. מומחה קידום אתרים הוא בעל מקצוע מיומן הבקיא בכל הטכניקות, הטריקים והאיסורים הקשורים לתורת קידום האתרים והפרסום באינטרנט.

 

איך מקדמים אתר בגוגל?

זו שאלת מיליון הדולר של הדור שלנו. כל בתי העסק, כל המומחים, כל הסוחרים ואנשי המכירות, כל בעלי האג'נדה וכל מי שמוכר מוצר, שירות או רעיון רוצה להגיע למקום ריאלי בגוגל, רוצה לקדם את האתר שלו. התשובה לשאלה זו לא פשוטה בכלל. אף אחד לא באמת יודע את הסוד הכי שמור בעולם שרבים היו משלמים הון כדי לשמוע על אודותיו, או כדי לקבל נוסחה סופית - מתכון סודי ומדויק של הדברים הנחוצים שיגרמו לאתר שלך להופיע במקום טוב בגוגל. קידום אתרים בכלל, ובגוגל בפרט, הוא נושא של מומחיות. לא סתם יש מומחים רבים לקידום אתרים שהתמחו בתחום והם בעלי ידע, כלים ומיומנויות המסייעים לאתר שלך להתקדם במעלה מנועי החיפוש. 
 
בשורה התחתונה, מחקר של הרבה מאוד אנשים בתחום הצליח לבודד כמה משתנים שיכולים לגרום לאתר שלך להופיע לפני אתרים מתחרים באותו תחום במקום טוב במנועי החיפוש. אין כללים ברורים של 'עשה ואל תעשה', ורבות מהשיטות משתנות חדשות לבקרים. הסוד הוא לקרוא, להתעדכן, להתנסות ולהתרענן. 
 

יש כמה פרמטרים שזוהו ובודדו ככאלה שתורמים לקידום אתרים בגוגל:

1. כתיבה נכונה ותוכן אידיאלי: כלל ראשון בקידום אתרים הוא עריכה נכונה של תוכן באתר - מאמרים, דפי תוכן, מידע וכדומה. הכול צריך להיות קולח, נכון ומדויק; להיות קריא וברור, נגיש ונהיר ולהיות כתוב בצורה מיטבית ובסגנון טוב.
 
2. קוד אתר: גם כתיבת קוד האתר משפיעה על קידומו. יש ליצור קוד אתר קריא וברור עבור הרובוטים של מנוע החיפוש.
 
3. אתר מזמין: האתר צריך להיות נוח לגלישה, נעים ומזמין. הגולשים המגיעים לאתר, צריכים לשהות בו כמה שיותר כדי שגוגל ישים אליו לב.
 
4. כתיבת SEO וביטויי מפתח: כולם יודעים שהכול נעוץ בביטויי המפתח - מילות חיפוש. לכן מבצעים מחקר מילות מפתח, ומשבצים אותן במאמרים ובדפי תוכן שונים באתר. בהקשר של מילות מפתח יש לא מעט כללים: אסור לחזור בהגזמה על ביטויי המפתח אלא רק באופן קולח, טבעי ומתבקש; יש למקם את מילות החיפוש בדף בהתאם לחשיבותן לאחר שתדרגו אותן; יש למקם את ביטויי המפתח על כל נגזרותיהם גם בכותרות ובמערכת ניהול התוכן (טייטל title, בכותרות h1 ו h2) וכן במקומות נוספים בעמוד. תוכן האתר חייב להיות רלוונטי לנושא האתר, ולהיות קשור לשאילתות שיוזנו בגוגל. 
 
5. מפת אתר: בנוסף לכך, נדאג שתהיה באתר מפת אתר. מפת האתר צריכה להיות מובנית, נוחה וברורה, ולייצג אתר היררכי מסודר ונכון לגולשים ולמנועי החיפוש.
 
6. מהירות האתר: תופתעו לגלות אולם גם מהירות הטעינה של האתר - משך הזמן שבו נפתח האתר, עם האלמנטים שבו, כשהוא מוכן לעיון ושימוש -  גם כן מהווה קריטריון המשפיע על דירוג האתר.
 
7. עדכון האתר כל הזמן: קידום אתרים מתמקד בעדכון שוטף ובלתי פוסק של האתר. האתר חייב להיות בעבודה ולעבור שינוי כל הזמן, להתעדכן ולהתרענן. העדכון הוא של התכנים, של ביטויי המפתח ואפילו של הקוד. העדכון גם יכלול יישור קו עם טרנדים ועם כללים חדשים - קידום אתרים הא תחום דינמי שכל הזמן משתנה, וחייב לאמץ באופן שוטף את כל ההמלצות החדשות. האתר צריך להתמלא כל הזמן בתוכן חדשני ורענן המותאם למגמות המשתנות והמתחדשות. עדכון האתר משמעו הוספת מידע, שינוי תוכני, ביצוע אופטימיזציה לעמודים וכדומה, וכל זאת תוך מעקב שוטף אחר מצבכם ואחר אחר המיקומים שלכם.
 
8. פעילות מחוץ לאתר: האתר שלכם חייב להיות נוכח באינטרנט, לא רק בגבולות האתר אלא גם בגזרות אחרות,  פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, מקושרים, פורומים וקבוצות. כל פלטפורמה פעילה היא המקום שלכם להיות נוכחים ולבלוט. הנוכחות עצמה חשובה, לא רק בשל החשיפה אלא כי גוגל אוהבת באזז ופעילות. נוכחות פעילה ברשתות חברתיות מקדמת את האתר שלכם לגבהים. 
 
9. קישורים נכנסים: חשוב מאוד גם שתהיו נוכחים באינדקסים השונים הרלוונטיים לתחום העיסוק של האתר. הירשמו בכל מקום אקטואלי. אתם חייבים שיהיו לא מעט לינקים בלא מעט מקומות שיובילו אל האתר שלכם. קישורים נכנסים לאתר חשובים מאד לקידום שלו, בוודאי כשמדובר בקישורים עם עוגן (כשהקישור הוא מילה או ביטוי שלחיצה עליו מביאה אותנו לאתר). יש לשים לב ולבחור רק קישורים מאתרים טובים ואיכותיים, ולא אתרי 'ספאם' שמלאים סתם בקישורים.
 
10. פרסום ממומן בגוגל: קידום אתרים מתמקד לא רק במה שקורה באתר, אלא גם לוקח בחשבון את תחום השיווק והפרסום באינטרנט. הכוונה כמובן לפרסום בגוגל. כתיבת קמפיין ותכנים למודעות, להודעות, לפרסומות ולדפי הנחיתה הם חלק אינטגראלי מקידום אתרים, כמו גם ההחלטה באילו ביטויים יופיע קידום על ידי קישור ממומן, ומתי יש לסמוך על קידום אורגני.
 
11. עיצוב קריא של האתר: גם אם האתר שלכם הוא חדשני דינמי ומעוצב נהדר, זה נהדר אבל זה לא מספיק. העיצוב צריך להיות לא רק מושך ומעניין, אלא גם נכון. עיצוב המתאים וידידותי לגוגל, כזה שגוגל יודעת לקרוא אותו.
 
12. בלוג: אחד האמצעים הבולטים לקידום האתר הוא נוכחות של בלוג. בלוג מקצועי משפר את התדמית, מהווה מצע לכתיבה, מהווה פלטפורמה להעברת מידע, פלטפורמה שיווקית נהדרת וגם מהווה מצע שיכיל קישורים לאתר שלנו. נוכחות בלוג מסייעת מאד לקידום האתר.
 

למה צריך מומחה לקידום אתרים?

אז אם כל הפרמטרים האלה ידועים וברורים, מדוע בכל זאת אי אפשר לעשות את זה לבד? אם יש לי קצת ידע באינטרנט, כישרון כתיבה וזמן פנוי, למה לי לא לנסות לעשות את זה בעצמי?
 
1. כי זה הרבה יותר מורכב ממה שנהוג לחשוב. זה לא רק לכתוב יפה ונכון, וזה בטח לא "לדחוף" הרבה מילות חיפוש. קידום אתרים כולל מערך שלם של פעולות שרק מומחים בתחום יודעים לשלב ביניהן כך שישיגו את האפקט הרצוי. מומחים לקידום אתרים לא רק ימלאו את האתר בתוכן הנכון והרצוי, אלא גם יסדרו אותו נכון בפסקאות, יערכו מחקר מילות מפתח, יבחרו כותרות מתאימות ויחליטו בשבילכם האם להשקיע בפרסום ממומן בגוגל.
 
2. כי בניגוד למה שרבים חושבים - לא חבל על הכסף. הרבה מבעלי העסקים לא לוקחים בחשבון בעלות הקמת אתר האינטרנט את תחזוקתו. הם חושבים שמדובר בהשקעה על בניית אתר שמתחילה ומסתיימת שם. ובכן, גם קידום אתר זה חלק מהקמת האתר - מה שווה לך שיהיה לך אתר מדהים, אם אף אחד לא יראה אותו? קידום אתר הוא חלק אינטגראלי מבניית האתר. מלאכת בניית אתרים איננה מתחילה ומסתיימת בהעלאת אתר לאוויר. לא רק שזה מחויב המציאות וחיוני, זו גם העבודה הקשה באמת, והיא הכי חשובה כי השקעה בקידום אתר היא הסיכוי היחיד שלכם להפיק את מה שקיוויתם להפיק מאתר האינטרנט שלכם. אתר שאיננו מתעדכן, מתחדש ומתרענן, סופו להעלות אבק להידחק מגוגל, ולהפוך להיות לא רלוונטי. אם תחסכו את הכסף של המומחה לקידום אתרים, זה כאילו זרקתם לפח את הכסף שהשקעתם באתר. 
 
3. כי האתגר הוא לא רק לקדם את האתר לפסגה, אלא גם לדאוג שיישאר שם. פעמים רבות פעילות מרוכזת ושימוש בכל התותחים הכבדים מעלה אתרים לקדמת הבמה, אבל מהר מאוד הם נדחקים מהפסגה, ורק מומחה לקידום אתרים ששומר תחמושת להמשך הדרך, יכול למנוע מהמצב הזה להתרחש.
 
4. כי אין לכם זמן - קידום אתרים בגוגל זו מלאכה סיזיפית, מתמשכת וארוכה. אין כאן "פרויקט" או "זבנג וגמרנו". יש הרבה מאוד פעולות, חלקן קצרות וחלקן ארוכות, חלקן פשוטות וחלקן מורכבות, אבל כולן דורשות לא מעט זמן. מדובר בתהליך רב-שלבי, ארוך, הדרגתי וממושך שנעשה כל הזמן.  למי בדיוק יש את הזמן לבצע את הזו עבודה הבלתי פוסקת הזו? 
 
5. כי אין לכם ברירה - התחרות במרחב הווירטואלי אכזרית. ההישרדות במקום טוב בגוגל היא חיונית וקשה, ואין ברירה אלא להשקיע בה. מלכתחילה הסיכויים לקדם אתר בגוגל ולהישאר במקום טוב בפסגה הם נמוכים, וזה מאוד-מאוד  קשה. לכן אין ברירה אלא להשקיע, ולהכיר בכך שחייבים מומחה לקידום אתרים כדי להצליח להתבלט מעל עשרות, מאות ואפילו אלפי אתרים דומים לאתר שלך.
 
6. כי הסכנה של כישלון מאוד ממשית וגדולה: אם תיכשלו במלאכת קידום האתר ותעשו טעויות, אתם "תישרפו" אצל גוגל, ותעברו לרשימה השחורה. כן, באמת. גוגל מזהה מקדמי אתרים מתאמצים שממלאים בלון סביב האתר, ויוצרים הרבה פעילות אסורה. התנהלות כזו עלולה לגרום לגוגל להעניש את האתר שלכם ולהוציאו מחוץ למשחק. חזרה מיותרת על ביטויי מפתח, עיצוב לא נכון, קמפיין לא טוב או פעולות שהן בגדר "אסור" בספר ה'עשה ואל תעשה' של גוגל, ואתם מחוץ למשחק, מפסידים ושרועים על הרצפה בלי יכולת להתאושש. לא שווה לכם לקחת סיכון - הוא גדול, מאיים ומוחשי מדי.
 

איך בוחרים מומחה לקידום אתרים?

אז עכשיו כשכבר השתכנעתם במה שחייבים לעשות, קרי, לאתר מומחה לקידום אתרים, הגיע הזמן להבין איך עושים זאת. איך מאתרים מומחה לקידום אתרים מבין מאות המציעים את שירותיהם כך שיהיה אידיאלי עבורנו?
 
אם התחלתם בחיפוש אחר מומחה לקידום אתרים, אתם בטח כבר יודעים שיש אין-סוף הצעות ואופציות. הרבה מאוד חברות שמציעות את שירותיהן, מסבירות על קידום בגוגל, פרסום בגוגל, קידום אתר וכדומה, ומבטיחות לך שבעזרתן אתר האינטרנט שלך יכבוש את הפסגה.

אתה לא יודע למי להאמין ובאמת, כיצד אפשר לדעת מי עומד מאחורי המילים הגבוהות, ההבטחות המפוצצות והאתר המרשים? אין דרך לדעת הכול, אבל אפשר בהחלט לברר. בירור, תשאול, איסוף מידע ושליטה בכמה שיותר דברים בזמן חיפוש המומחה שלך, יעזור לך לאתר בתבונה את איש המקצוע לו אתה באמת זקוק. חיפוש אחר מומחים לקידום אתרים בגוגל צריך להיעשות ביישוב דעת, באטיות, ברצינות ובחכמה. אם תנקוט את הצעדים הבאים יהיה לך קל יותר לבצע בחירה נכונה:
 
1. אל תוותרו על מומחיות: יש דבר כזה "לימודי קידום אתרים". קידום אתרים בגוגל זה כבר שם של מקצוע. בחרו רק מומחים שעברו הכשרה בתחום.
 
2. אל תוותרו על ניסיון: בחרו מומחים שיוכלו להציג בפניכם עבודות שלהם, שיוכלו להוכיח שנים רבות של ניסיון והצלחות מוכחות.
 
3. אל תוותרו על עדכנות: המרחב הווירטואלי מתפתח כל הזמן. הקצב בו משתנים הדברים הוא בלתי נתפס. כל הכללים, החוקים והדברות שנחקקו על לבם של מקדמי האתרים, הופכים במהירות של הרף עין ללא רלוונטיים. רק מומחים לקידום אתרים שעובדים כל הזמן, לומדים כל הזמן, קוראים, מתעדכנים ולא קופאים על השמרים, הם כאלה שיצליחו לקדם את האתר שלכם. על כן בזמן הפנייה אליהם, אל תהססו לשאול מה החידושים בתחום, ומה השתנה? מה היה קודם ועל מה הפעם יושם הדגש? אל תתביישו לשאול והקשיבו לדבריהם. אם הם ישמעו לכם מהססים, לא מעודכנים ולא בעלי תעוזה, הם פשוט לא הכתובת הנכונה עבורכם.
 
4. אל תוותרו על רצינות: כדי לוודא שהמומחה הוא לא בן 17 היפסטרי שעושה כסף תוך כדי תרגול לבגרות בטריגו, אל תהססו לשאול פרטים על החברה - מי היא? מתי הוקמה? כמה אנשים עובדים בה ומי הם בעלי התפקידים? התקשרו אל החברה והתרשמו מהמענה שניתן; הגיעו לביקור במשרדי החברה והתרשמו ממידת הרצינות והמכובדות.
 
5. ערכו סקר שוק מקיף ככל שאפשר באמצעות הכלים הבאים: הראשון, האינטרנט - פורומים, צ'טים, חוות דעת ועוד; השני "פה לאוזן”- אותה שיטה מוכרת. תשאלו חברים, מכרים וקולגות עם מי הם עבדו, על מי הם שמעו וממי וכמה הם מרוצים. הנתיב השלישי הוא הלקוחות - בקשו מהמומחים מבלי להסס רשימת לקוחות, ופנו אליהם כדי לברר את שביעות רצונם. 
 

לסיכום, מומחה לבניית אתרים הוא איש מקצוע שנחוץ לך כדי לקדם את אתר האינטרנט שלך. לא תוכל לעשות זאת לבד ואתה זקוק לעזרה של מומחה שכזה, רק כדאי שתדע איך לחפש אותו ואיך לבחור אותו. אם קראת את המדריך הזה אתה מוכן לצאת לדרך. בהצלחה. 

לשאלות נוספות והתייעצות עם מומחה קידום אתרים, כנסו לפורום קידום אתרים seo באתר zap דפי זהב.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא קידום אתרים - SEO, SEM
האם המאמר עזר לך?