קידום אתרים בגוגל - חידושים ועדכונים בענף

קידום אתרים בגוגל הוא משאת נפשם של בעלי עסקים רבים. כל בעל אתר אינטרנט שואף להופיע בדף התוצאות הראשון של גוגל בחיפוש מילים וביטויים רלוונטיים לתחום הפעילות של העסק. הקידום מתבצע גם ע"י פרסום בגוגל וגם באמצעות קידום אורגני בתוצאות, ומומחים לקידום אתרים יודעים שהם חייבים להתעדכן כל הזמן. גם מי שמרגיש שעלה על ה"שיטה" ולמד כללי עשה ואל תעשה, טריקים ושיטות, מבין מהר מאוד שהחוקים משתנים, ושחייבים ליישר קו עם החידושים והעדכונים.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג קידום אתרים - SEO, SEM

אתר שמקימיו ומקדמיו, מעצביו וכותבי התוכן עשו הכול כדי שיהיה "נכון", יכול ליהנות מאוויר הפסגות של ראש רשימת תוצאות החיפוש בגוגל. אבל בעליו חייבים לדעת כי הנפילה משם איננה רכה כלל וכלל. בכל רגע נתון מיליוני אתרים מתחרים על המקומות הראשונים בגוגל. אחת הדרכים להצליח במרוץ המאוד מפרך והמאוד מאוד קשה הזה היא לא לנוח על זרי הדפנה: ללמוד, להתעדכן, להכיר ולהשתבח.

עדכון היא מילת המפתח - חשוב לדעת מה הן המגמות החדשות בתחום קידום אתרים, ללמוד על כלים חדשים ולהבין מה נכון ומה לא נכון. מי שחושב שהוא יודע ושכבר גילה את הסוד טועה ובגדול. מה שהיה נכון אשתקד ואפילו אתמול או בשבוע שעבר, כבר לא נכון כרגע. ו"לא נכון" משמעו אבדון - מי שעושה טעויות בהקשר של מנועי חיפוש ועובר על כללי "אל תעשה" ברורים יכול להיענש.

גוגל מתוחכמת, משתפרת ומשתנה כל הזמן, ואם היא תזהה שמקדמי או מקימי האתר שלך או אפילו אתה בעצמך עושים טריקים מלוכלכים כדי לקדם את האתר שלך, אתה תהיה מחוץ למגרש. אתה פשוט לא תופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, תעבור לרשימה השחורה ותהיה על הקרשים. אם גוגל יתרשם שהאתר שלך איננו עדכני, דל בתוכן והעיצוב שלו מיושן, וכי אינו מיישר קו עם המגמות החדשות, עם העדכונים ועם הדרישות שגוגל מכתיב לאתרים ששואפים לבלוט, הוא ישאיר אותך הרחק מאחור.

 

מגמות חדשות בתחום קידום אתרים בגוגל

אז עכשיו אחרי שהבנתם כמה זה חשוב להתעדכן, ללמוד דברים חדשים ולדעת כמה שיותר, ריכזנו עבורכם את כל החידושים הנוגעים לתחום קידום אתרים בגוגל לשנת 2014. 
 
עדכון פינגווין:
אחד השינויים הגדולים שעשו רעידת אדמה של ממש הוא השינוי הידוע בשמו "עדכון פינגווין". מי שמעורה בתחום של קידום אתרים בגוגל לא מרים גבה ולא תוהה במה מדובר, אבל אתה כבעל אתר בוודאי זקוק ליותר הסברים. גם מומחה לקידום אתרים שיודע שפינגווין של גוגל הוא לא סתם חיה, צריך לדעת איך להיערך לשינוי הגדול, ועליו לקבל כלים שיסייעו לו להתמודד עם השינויים שגוגל מנחיתה מלמעלה, ואשר עשויים להוריד את הגיליוטינה על הרבה אתרים מוכרים. אז מה זה פינגווין? מה השינוי שנערך בו? איך זה משפיע על קידום אתר בגוגל? ומה בעצם אפשר לעשות עם כל העניין הזה?
 
פינגווין הוא אלגוריתם במנוע החיפוש בגוגל. הוא שונה לאחרונה וגרם לפאניקה רבתי בקרב מקדמי אתרים. מיד עם השינוי חלה רעידת אדמה במרחב הווירטואלי, והתרחשו שינויים מרחיקי לכת במיקומם של אתרי אינטרנט שונים בדפי תוצאות החיפוש.
 
עם הזמן למדו והבינו כי השינוי באלגוריתם, אותו שינוי פינגווין הוא כלי של גוגל לסנן אתרים שעשו שימוש בכלים, טכניקות, שיטות וטריקים אסורים כדי לקדם תוכן לא איכותי ולא תואם תוצאות חיפוש. גוגל מסננת ומענישה בעזרת האלגוריתם החדש אתרים שהרבו להשתמש בטכניקות 'כובע שחור' ואתרי ספאם. אתה, כבעל אתר או כמומחה לקידום אתרים, חייב ליישר קו עם הפרמטרים החדשים שמכתיב שינוי פינגווין והם:
 
1. קיומה של תועלת: גוגל מוודאת ורוצה להבטיח שהאתר שלכם מבטיח תועלת לגולש. שהוא נכנס וקיבל מה שהוא חיפש וגם נהנה על הדרך מקבלת מידע ממוקד, אמין ובעל ערך מוסף.
 
2. אין קיום לספאם: אל תהיו בעצמכם ואל תשתפו פעולה עם אתרי ספאם ועם אתרים המשתמשים בטכניקות 'כובע שחור' לשם קידומם. גוגל שמה לה למטרה לאתרם באמצעות שינוי פינגווין וליירט אותם. פשוטו כמשמעו. מה זה אומר בפועל לא להיות קשורים אל אלה ולא לשתף פעולה עם טריקים אסורים? זה אומר - אל תשמשו כאתר הגובה תשלום עבור קישורים, אל תשלמו לאתר שכזה, אל תשתמשו בהפניות מחדש ב-java script, הימנעו מבעלות על דומיין חונה, אל תחביאו טקסטים וקישורים, בטלו את כל קישורי הספאם לאתר האינטרנט שלכם (האיתור של הקישורים והניתוח שלהם הוא עבודה למקצוענים, יש תוכנות מצוינות שיסייעו לכם במלאכה קשה וחשובה זו).

אם בעבר רצינו שהאתר יהיה בכל מקום, וכל לינק שהוביל גולשים אליו מכל מקום היה יקר מפז, היום יש לצמצם את כל הלינקים ולבחור רק לינקים איכותיים. 
 
3. כתיבת תוכן איכותי: שינוי פינגווין מצליח בדרך מתוחכמת לזהות את איכות התוכן המצוי באתר. דפים דלי תוכן, דפים עם תוכן לא חדשני ומשעמם, תכנים עמוסים במילות מפתח דחוסות וכדומה ידחקו את אתר האינטרנט שלכם לתחתית שרשרת המזון.
 
4. יותר תוכן פחות פרסומת: גוגל אוהבת אתרים ממוקדים, אמתיים שפונים לקהל הגולשים ונותנים להם תועלת. אם אתם מנצלים את האתר שלכם כפלטפורמה שיווקית לקידום אתרים, מוצרים או שירותים אחרים וכשלט חוצות וירטואלי, אתם הולכים להיעלם מהמפה. אם אתר האינטרנט חשוב לכם, אל תשתמשו בו כלוח חוצות. אפשר לשלב בו פרסומות, גוגל לא רוצה למנוע מכם פרנסה, פשוט אל תגזימו. 
 
5. נגד PR מוגזם: עוד תופעה נפוצה שגוגל רוצה להילחם בה באמצעות שינוי פינגווין היא הזרמת PR (PAGE RANK)  לא מבוקרת ומוגזמת. רבים מאמינים שגוגל בוחנת ומקדמת מי שמקבל PR גבוה. גוגל כבר מזמן רוצה למגר את התופעה הנרחבת של אתרים הגובים תשלום בתמורה להטמעת קישור.

כולם יודעים מזמן כי יש אפשרות לחלוק את דירוג האתר עם אתרים אחרים שבהטמעת קישור, וכך אתרים חזקים חולקים עם אתרים חלשים דירוג. אז כעת החגיגה נגמרה. תיקון פינגווין פשוט  יפסיק את הזרמת ה- PR בעזרת קישורים בתשלום. לא ברור מה תגרום מהפיכה רצינית שכזו, אך נראה שכל מה שהורגלו בתחום של קידום אתרים בכלל וקידום אתרים בגוגל בפרט השתנה.

אם פעם הייתה חשיבות רבה להימצא באתרי אינדקסים, בחוות קישורים או כבאנרים באתרים כבדים,  כנראה שהמצב הזה הולך להשתנות. התרומה היחידה של קישורים חיצוניים אל אתר האינטרנט שלך תהיה רק אם יהיה קשר מובהק בין האתר המפנה לבין האתר שלך. לא יהיה ערך קידומי ממשי לקישורים שיופיעו באתרים שאינם קשורים באופן בולט לאתר שלך. מה זה אומר תכל'ס? התשובה בסעיף הבא.
 
6. קישורים איכותיים: חשוב מאוד להקפיד שהקישורים שיובילו לאתר שלכם יהיו רק מאתרים רצויים וראויים, מרשתות חברתיות, מהעיתונות ולא מאתרים לא רלוונטיים, לא כשרים או לא אמינים. בגדול, עליכם להתמקד בקידום אתרים באתרי אינטרנט העוסקים בתחומים הרלוונטיים לאתר האינטרנט שלכם בלבד.
 
לשם פעולה זו ענו לעצמכם על השאלות הבאות:
 
האחת, באילו אתרים אינכם רוצים שיופיע לינק לאתר האינטרנט שלכם? 
 
אתרים שנבנו באופן בלעדי לצרכי קידום אתרים, אתרים המספקים פלטפורמה לקישורים ממומנים (אלא אם כן מדובר בפרסום ממומן בגוגל), אינדקסי אתרים רב תחומיים, חוות קישורים, אתרים בעלי תכנים "בעייתיים" שנוגדים את ערכי המוסר והמצפון (אתרים אלה כמו אתרי פורנו, או אתרים לפשיעה כלכלית וכדומה הם כולם אתרי ספאם ולכן הם נעלמים לאט-לאט בעקבות תיקון פינגווין. לינק מאתרים אלה לאתר שלך ממש לא מומלץ ולא רצוי). 
 
השנייה, באילו אתרים תרצו שיהיה קישור לאתר שלכם?
 
אתרים רלוונטיים לאתר האינטרנט שלך שקשורים אליו רעיונית ותוכנית, אתרים ותיקים - לא כדאי לשים קישורים לאתר שלכם באתרים חדשים בני פחות מחצי שנה, אתרים בעלי PR גבוה מ-1, רשתות חברתיות (חשוב להדגיש כי קישורים מפייסבוק, לינקדאין ודומיו עדיין "יקרים" וחשובים, עליהם אל תוותרו) ואתרים רשמיים, כאלה שניתן לכנותם "בעלי סמכות" כגון, אתרי אינטרנט ממשלתיים, ארגוניים, מוסדיים וכדומה. 
 
בפועל שיטות וטריקים רבים בתחום הלינקים פשוט נעלמים והופכים לאסורים. לינקים ב-Footer/ Sidebar לא מומלצים והם עלולים היום לגרום יותר נזק מתועלת. לא עוד לינקים של תגובות בבלוגים, לא עוד גלגלי לינקים באמצעות אתרי מאמרים.
 
ומה במקום? פרופיל קישורים מגוון מבחינת מילות מפתח, מגוון מבחינת סוג הקישורים - Redirects Follow / Nofollow / Image, מגוון עמודים המקשרים לאתר, אתרים מקשרים חזקים, רלוונטיים, ממותגים, מזוהים, קישור   ממוקם נכון (למשל, בגוף הטקסט - יש חשיבות למיקום הקישור בטקסט אחרי פסקה שנייה למשל), קישורים לעמודים פנימיים ולא רק לעמוד הבית, מגוון קישורים טבעיים מאתרים בעלי תכנים מקבילים ועוד. 
 
אם בחרתם לכלול מאמרים עם אזכור או לינק שלכם בספריית מאמרים או באתר אחר, בחרו רק אתר שעוסק בתוכן מקביל לשלכם, ושייכו את המאמר רק היכן שיש עיסוק רציני בתחום שלכם. כמו-כן, עליכם לבחון ולוודא כי מדובר   באתר איכותי המתוחזק כראוי ומציע תוכן ראוי. 
 
עדכון פנדה
אלגוריתם פנדה איננו חדש, הוא מוכר מאז שנחנך בשנת 2011, אלא שלקראת שנת 2014 הוא התעדכן והשלים את השינוי רב הפנים בהשתלבו עם שינוי פינגווין. מדובר בשינוי משמעותי, נרחב ומרחיק לכת שכל מי שעוסק בקידום אתרים, כל בעל אתר אינטרנט וודאי מי שעוסק בלימודי קידום אתרים חייב לדעת ולהכיר.

שני השינויים - פנדה ופינגווין מכונים לא פעם "שומרי הסף" של גוגל מפני ספאם וטריקים אסורים של קידום. שני אלגוריתמים אלה כונו על ידי רבים שכבות הגנה מרכזיות המגנות על אלגוריתם דירוג האתרים של גוגל. הסיבה לכך היא העובדה שאלגוריתמים אלה, שעודכנו לאחרונה, בוחנים דברים בסיסיים ומרכזיים באתרי האינטרנט, והם למעשה מונעים כניסה של אתרים שלא עונים על דרישות הסף שייצרו מהנדסי גוגל, להגיע לבדיקה על ידי אלגוריתם החיפוש של גוגל.

אלגוריתם זה מדרג את אתרי האינטרנט וקובע את סדר תוצאות החיפוש. כלומר, אי עמידה בתנאי סף אלה, ואי מילוי אחר פרמטרים בסיסיים שמכתיבים עדכוני פנדה ופינגווין, יהפכו את אתר האינטרנט שלך ללא קיים, הוא יהיה חסר סיכוי ולא ייסרק כלל על ידי אלגוריתם החיפוש של גוגל כך שאין לו סיכוי בכלל לחיות ולהתקיים. 
 
מטרותיו של עדכון פנדה האחרון דומות מאד למטרותיו של עדכון פינגווין שסקרנו עד כה. גם עדכון זה שואף לזהות ולקדם אתרי אינטרנט משובחים המכילים תוכן איכותי ונותנים תועלת וערך מוסף לגולש, ולדחוק מהרשימה של תוצאות החיפוש אתרים באיכות נמוכה ואתרי ספאם.
 
אז מה הם הכללים החדשים שמכתיב עדכון פנדה? איך ליישר אתו קו ומה כדאי לעשות כדי לתרום לקידום אתר בגוגל לאור השינוי באלגוריתם החיפוש?
 
1. הימנעו מתוכן משוכתב: “קופי פייסט" הוא אחד הכלים הנפוצים שבהם כותבים, מקדמי אתרים ועורכי תוכן עושים שימוש. שחזור של תוכן ותוכן משוכפל היו פעולות לא רצויות עוד טרם עדכון פנדה, אבל כעת האיסור לעשות בהם שימוש עלה מדרגה. גוגל, בעזרת עדכון פנדה, מסוגלת לזהות ולהעניש אתרים עם תוכן משוכפל שחוזר על עצמו. 
 
2. השקעה בפן החברתי: גוגל שמה דגש רב על קידום ברשתות חברתיות. גוגל פלוס, לינקדאין, טוויטר ופייסבוק כמובן - הם מקומות שאתה שואף שיובילו אל אתר האינטרנט שלך. המתכנתים ששוקדים על עדכון של אלגוריתמי החיפוש מונעים בהיבט זה מההנחה כי גולשים סומכים על חבריהם, וכי אם גולש המליץ על אתר, הוא עשה זאת כי בחן אותו, התרשם ממנו לטובה והוא ממליץ עליו כי הפיק ממנו תועלת.

לאור הנחה זו גוגל מעניקה משקל רב למידע החברתי שמפיצים הגולשים, ומתוך אמונה כי מידע זה הוא אמין, עדכני, נטול אינטרסים ונמסר על ידי מי שניתן לסמוך עליו,  היא מקדמת מה שמופץ ברשתות החברתיות. מה זה אומר לכם, בעלי אתרים ומקדמי אתרים? השקיעו בקידום חברתי, תחזקו פרופיל משובח, תדאגו לכך שלינקים לאתר יופיעו ברשתות החברתיות, תכללו באתר שלכם כפתורי לייק והפניות לגוגל פלוס ופייסבוק והשקיעו בפרסום משולב - גם אתר אינטרנט וגם פרופילים ברשתות החברתיות.

המטרה היא להיות אתר אינטרנט ו/או פרופיל פופולארי ברשתות החברתיות. תשאף ותדאג לכך שהאתר ו/או הפרופיל יהיה פופולארי, מוכר, שיהיה סביבו באזז, שיעשו לו לייק, שימליצו עליו, שיתייגו אותו, שיעשו שיתופים, שיצייצו לגביו, שיעלו טוקבקים ושיופיעו לגביו המלצות. קיום במדיה החברתית ועשייה חברתית חיוניים ביותר לקידום של האתר שלך. 
 
3. הקפידו על תוכן איכותי ועל תועלת לגולש: עדכון פנדה מאפשר לגוגל, בעזרת יכולות טכניות מדהימות, לדרג במקומות גבוהים אתרים המכילים תוכן איכותי ורלוונטי לשאילתות חיפוש, ולדחוק החוצה אתרים עם תוכן באיכות ירודה, אתרי ספאם ואתרי זימה. כמו אלגוריתם פינגווין, כך גם אלגוריתם פנדה מכיל תוכנות מתוחכמות לזיהוי ספאם. כשמדובר על תוכן איכותי, יש לשים לב לשפה קולחת וברורה, לתוכן מקורי, לשפה גבוהה, לתוכן נכון מבחינה תחבירית, לתוכן חף מפרסומות, להימנעות משגיאות כתיב, לרצף לוגי והגיוני במאמר ועוד.
 
4. הקפידו לעדכן את האתר ואת התכנים בו כל הזמן. אלגוריתם פנדה נותן משקל לתאריך כתיבת התוכן ולמועד העלאתו לרשת האינטרנט.
 
5. הקפידו על תנאי גלישה נוחים, על זמן עדכון מהיר, על מפת אתר מובנית וכדומה.
 
6. התמקדו בתוכן עיקרי ומרכזי: אתרי אינטרנט עמוסים, המרכזים תכנים מגוונים ולא קשורים, ללא כל תועלת ורלוונטיות, יאבדו אט-אט מכוחם. חשוב מאוד להתמקד בתחומים צרים, לכתוב מה שבאמת צריך ומה שיתרום לקורא, ולא להתפרס ולכתוב תוכן בכל נושא אפשרי.
 
7. עשו הכול כדי שהגולש לא יעזוב את האתר שלכם. עדכון פנדה חיזק מאד מגמה שהייתה תמיד קיימת - גוגל בוחנת את זמן השהייה באתר של הגולשים. אם אלה נוטשים את האתר מהר, מקליקים עליו, ומיד בורחים ממנו, גוגל יסיק שהאתר לא רלוונטי ולא מספק לגולש את מה שהיה צריך, ולכן איננו מניב תועלת ודינו להידחק לאחור. 
 
8. תקנו את שצריך תיקון: אתרים שנפגעו מעדכוני פנדה ופינגווין, ונדחקו לפתע לאחור, יכולים להשתקם. אם זה המקרה שלכם תהיו חייבים עזרה של מומחים לקידום אתרים, כאשר כלים זמינים כגון, מחקר מילות מפתח לא יהיו רלוונטיים לכם כבעבר. אפשר להבריא ולשקם אתר שמעמדו נקבע בעקבות העדכונים האחרונים בתחום קידום אתרים, ולשם כך יש לפעול בחזית מאוחדת. רק מומחי קידום אתרים יוכלו לסייע לשקם את האתר ולהחזירו לחיים באמצעות שינוי התוכן, שינוי העיצוב, פרסום ממומן בגוגל ויישור קו עם כל החידושים בתחום קידום האתרים.
 

זהות עורך התוכן

רבים טוענים כי ה- AUTO RANK הולך להחליף בשנת 2014 את ה - PAGE RANK. הטרנד הזה כנראה כאן כדי להישאר, הוא איננו חולף, וכבר עכשיו ברור כי הAUTO RANK - ימלא תפקיד משמעותי בתחום של קידום אתרים, וישמש כלי מרכזי שיעמוד לרשות בעלי האתרים ומומחים לקידום אתרים. כלי המדידה הוותיק והחשוב PAGE RANK עודנו קיים, אם כי איבד מכוחו, וכדי להשתמש בו בתבונה יש לשלבו עם כלים נוספים אחרים, דוגמת, domain authority, page authority. במקביל אליו יש להתחיל ללמוד וליישם את הכלי AUTO RANK, שמוכר בשמו הרשמי Author Rank והוזכר במסמכי ההדרכה של גוגל כ-Agent Rank.
 
ההבדל הגדול הוא שלפתע גוגל מעיפה מבט לא רק לתוכן, לעיצוב ולשלל מאפייני הדף כפי שהיה בעבר, אלא פתאום חשוב גם מחבר המאמר וניתן משקל לזהות כותב ועורך התוכן. עורך תוכן בעל מוניטין של עורך תוכן אחראי, מומחה וידען יתרום לקידום אורגני של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. עורך תוכן עם פרופיל פעיל בגוגל פלוס המלא בקישורים למאמרים ולכתבות שלו,  כזה שמאמריו מופיעים בעת הקשת ביטויי חיפוש רלוונטיים, ייחשב לעורך תוכן מומחה, ותכניו ידורגו במקומות גבוהים במנוע החיפוש. על כן, כבעלי אתרים מומלץ לכם לאתרו ולהשתמש בשירותיו.
 

שימוש בכלים חדשים

השתמשו בכלים החדשים והנפלאים של MajesticSEO: דו"ח התפלגות קישורים נכנסים לפי טקסט עוגן, וכלי לתצוגת קישורים חדשים וקישורים שאבדו ברמה יומית. דו"ח התפלגות הקישורים הנכנסים מאפשר לזהות אילו קישורים חדשים הופנו אל האתר, לדעת מתי זה קרה, מהיכן זה הגיע. כל המידע מרוכז בדו"ח מפורט עם מידע על כל הקישורים החדשים שזוהו באותו יום. 
 
כלי זה מאפשר מעקב וזיהוי של הסרות יזומות של קישורים (זה מאוד-מאוד חשוב לאור הסדר שתידרשו לעשות בקישורים לאתר שלכם עקב עדכון פינגווין), וכן הקפדה על שיתופי פעולה יעילים ורצויים. 
 
הנתונים הנאספים באמצעות כלים אלה, הם חשובים ביותר, וניתן להסתייע בדו"ח התפלגות טקסט העוגן של הקישורים הנכנסים ולנתחם. מה שיקל על שינוי מפת הקישורים ברוח עדכוני פנדה ופינגווין. הכלים הללו, בנוסף לניתוח הנתונים מאפשרים גם ייצוא שלהם ל-CSV שיקל עליך או על מקדמי האתר להפיק תרשים גרפי ולהסיק מסקנות.
 

חיפוש קולי

עוד שינוי שדורש היערכות והתאמה של מקדמי אתרים הוא החיפוש הקולי. הכוונה היא כמובן ל- SIRI של אייפון ולחיפוש הקולי החדש של גוגל שישפיעו אף הם על הפעולות שיש לנקוט כדי לקדם את האתר. ההשלכות של חדירת החיפוש הקולי למעוזנו טרם ברורות, ועוד יתבהרו במלואן בהמשך. רק אז ניתן יהיה לומר מה הם השינויים שידרשו מקדמי האתרים לערוך בהם כדי ליישר קו עם החידוש. לעת עתה ובשלב זה רק ידוע שידרשו שינויים ותידרש הסתגלות. את תוכנם ואופיים של אלה  ניתן כעת רק לנחש. בין האתגרים הרבים שיעמדו בפניהם בבואם לקדם אתר שיענה על פרמטרי ההתאמה לחיפוש קולי יהיו קשיי הגייה, ביטויי חיפוש ארוכים מדי וכדומה.

 

מעבר למובייל

כבר רבות נאמר על ההשפעה של הסמארטפונים על האינטרנט. בעל אתר או מקדם אתר שטרם יישר קו עם התאמת האתר למובייל ועם פרסום במובייל - הגיע הזמן שיפשיל שרווליו, וימהר לעשות משהו בנדון. קידום אתרים בסלולר הוא שונה מקידום אתרים במחשב, ונראה כי שנת 2014 עומדת בסימן של קידום אתרים במובייל - מגמה שהחלה כבר בשנים קודמות, וכעת צוברת תאוצה.
 
מה זה אומר קידום אתר במובייל? שני דברים מרכזיים:
 
1. אפשרות גלישה באינטרנט ונוחות מקסימלית: כל אתר צריך להיות מותאם לגלישה במובייל מבחינת גודל האתר, מהירות הגלישה, יכולת טעינה, גישה לאתר באמצעות דפדפנים של מכשירי מובייל, התאמה לשימוש במסך המגע ועוד. לשם כך כל אתר צריך להפוך לאתר מותאם למובייל. אפשרות מאד פופולארית היא שימוש במבנה "רספונסיבי”. הכוונה לאתר המתאים את עצמו לגודל המסך של המשתמש. אתרים המכילים פרטים רבים, או שזקוקים למידע רב,  יעסקו בפיתוח אפליקציה ייעודית לאתר.
 
2. פרסום במובייל: גלישה במובייל מהווה גם אמצעי פרסומי שיווקי. האפליקציות שבמובייל והמרחבים של הטלפונים החכמים יכולים לשמש גם כמצע לקישורים ממומנים ופרסומות. זהו תחום שיווקי זול יחסית ויעיל מאד.
 

הנגשת אתר האינטרנט לבעלי מוגבלויות

עוד טרנד שכובש את עולם קידום האתרים הוא שימת דגש על נגישות אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות. לאחרונה נכנס לתוקפו חוק המחייב אתרי אינטרנט ישראליים להיות נגישים. הדרישה משתנה כאשר התקן הגבוה ביותר נקבע לאתרי אינטרנט ציבוריים ממשלתיים שאמורים לספק אתר נגיש לחלוטין. כשמדברים על אתר נגיש, מדברים למשל על התאמה של צבעי האתר לעיוורי צבעים, אפשרות של הקראת המלל בקול במקרי הצורך, אפשרות לשינוי גודל הפונט ועוד.
 
אתרים נגישים יקודמו יותר על ידי גוגל, ועל כן אנו ממליצים לשקוד על העניין, לא רק בגלל שהחוק מחייב זאת, ולא רק בגלל שזה חשוב ואנושי אלא גם בגלל שזה ישרת אתכם בסופו של דבר, ויגרום לגוגל לחבב אתכם, ואחרי הכול זה מאוד מאוד חשוב.
 

חיפוש לוקאלי

רבים מאוד מהגולשים מהאינטרנט גולשים מהסלולרי. גוגל יודעת לזהות היכן ממוקם אדם שמחפש משהו באינטרנט. לאחר זיהוי זה גוגל יכול להציג לגולש תוצאות מותאמות אישית לפי המיקום שלו, כגון בתי עסק סמוכים וכיו”ב. טכניקה זו של גוגל מיושמת כבר מזמן, וגם השנה מאתגרת את מקדמי האתרים ודורשת מהם לרכוש כלים, מיומנויות וידע חדשים לגמרי כדי לקדם אתרים. 

 

הכללים הישנים

נוסף לכל השינויים והעדכונים, אסור לשכוח שרבים מה"כללים" הישנים לגבי קידום אתרים בגוגל נשארו כשהיו, ורבים מהם אף קיבלו רוח גבית ונמצאים בתנופה מתמדת גם בשנת 2014. אז מה התחזק? מה מומלץ לשייף ולשפץ? על מה יש להמשיך ולהקפיד? וממה להימנע?
 
1. אל תחששו מללכת על פרסום בגוגל: פרסום בגוגל, מה שאנו מכירים כ"קישורים ממומנים" יכול מאד להתאים ולהועיל אם הוא נעשה באופן נכון ובדרך רצויה.
 
2. המשיכו עם מחקר מילות מפתח - ביטויי חיפוש מרכזיים לא איבדו מזוהרם, וחשיבותם לא נפגעה. רק הקפידו, כפי שכבר אמרנו לא לדחוס אותם בטקסט בלי שום קשר ורלוונטיות. אל תזלזלו באינטליגנציה של גוגל או של הגולשים.
 
3. הקפידו על עדכון האתר כל הזמן. גוגל עדיין אוהב מאד אתרים מעודכנים, מושקעים ומתחדשים.
 
4. הקפידו לשלב אלמנטים גרפיים מושכים באתר שלכם, ומומלץ מאוד לשלב גם סרטוני וידאו. גוגל מחבבת את העניין כבר מזמן ותשוקתה לסרטונים איכותיים ממשיכה לגדול. 
 
5. גוגל עדיין נותנת ציונים לנושאים כגון איכות האתר, עיצובו, רמת האמון שהוא מקרין, מהירות ונוחות הגלישה. לכן הקפידו על יצירת אתר נוח לגלישה, עם מפת אתר נוחה וחכמה, עם תוכן איכותי, עם חוויית גלישה טובה, עם עיצוב חדשני ומושך, עם מעט פרסומות (הקפידו שהיחס יהיה הגיוני - המון תוכן, מעט פרסומות), עם תוכן מקורי ולא משוכפל (כאן התפקיד שלכם הוא לא לשכפל וגם למנוע שכפול - אם על ידי יצירת דפים שאינם ניתנים להעתקה ו/או איתור ופנייה לכל מי שהעתיק מכם, בדרישה שיסיר את התוכן המשוכפל), הימנעו מתוכן תבניתי, מלאו את דפי האתר בדוגמאות, עטרו אותם בתמונות, הקפידו על אתר אמין המספק מידע מדויק ונכון וכדומה.

המטרה המרכזית היא להניע את הגולשים להגיע שוב ושוב לאתר שלכם, ולהמליץ עליו, לשתף בו חברים ולא למהר לעזוב אותו. אם גולש יודע שכל התשובות מחכות לו באתר, גוגל תלמד זאת במהרה. 
 
 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא קידום אתרים - SEO, SEM
האם המאמר עזר לך?