הדמיה בתלת מימד - ליצור יש מאין

הדמיה בתלת מימד הפכה בשנים האחרונות לשירות נפוץ ומבוקש מאוד. היא הפכה כמובן לכזו, בשל הטכנולוגיה והקדמה שמציעים המחשבים שלנו (ולכך נגיע בהמשך), וכיום בשלל תחומים ומקצועות משתמשים בה לצרכים אישיים, וכמובן גם לצורכי שיווק ומכירות. למעשה, הדמיה בתלת מימד מאפשרת למתבונן בה להבין כיצד ייראה משהו שכרגע אינו קיים - ממש "ליצור יש מאין". זוהי טכנולוגיה שבעזרתה איש המקצוע רוקח עבורכם תמונה מדויקת להפליא של משהו שרק בעתיד יהיה קיים בפועל. על הפלא הנהדר שנקרא "הדמיה בתלת מימד", בכתבה שלפניכם
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג הדמיה ממוחשבת

גרפיקה ממוחשבת

עולם הגרפיקה הממוחשבת עבר בשני העשורים האחרונים מהפכה של ממש. קחו לדוגמה את ה'צייר', תוכנת ה-paint  של חלונות, מבית מיקרוסופט. לכל הדעות, מדובר בתוכנה פשוטה ובסיסית שלמעשה קיימת על המחשבים שלנו עוד לפני שנות ה-2000, אבל כיום, עם תוכנות כמו photoshop המפורסמת מבית אדובי, ובעזרת תוכנות רבות  אחרות, אפשרויות הגרפיקה פשוט בלתי נגמרות, גם עבור אנשים ממוצעים שהיכולות האמנותיות שלהם אינן בשמיים.
 
ההבדל הזה, בין הפוטושופ לצייר, הוא ההבדל בין העולם לפני מהפכת הגרפיקה לבין העולם שאחריה. אם לפני המהפכה, העיצוב היה בסיסי ביותר, מאוד מגושם ומקובע, הרי שהיום אפשר לעשות בעזרת המחשב כמעט כל סוג של עיצוב. עשרות ומאות תוכנות  מתקדמות מסתובבות בעולם הווירטואלי שלנו, ומציעות כלים מדהימים לעיצוב. ביניהן, יש   גם לא מעט תוכנות תלת מימד, שיכולות להתאים לשלל צרכים. אחד מהצרכים הללו, הוא הדמיות התלת מימד, שכאמור הופכות בשנים האחרונות לעניין נפוץ במיוחד.

אם תרצו לדעת איך זה נעשה בפועל, תצטרכו ללמוד תכנות ולהתעמק בנושא הגרפיקה הממוחשבת, אך העיקרון ברור: הדמיה ממוחשבת מאפשרת לנו ליצור, על גבי המחשב,  חפצים, עצמים ואפילו מבנים גדולים - מבלי שכל אלה קיימים במציאות. בהתאם למידות ולתכניות שנכתבו מראש, אפשר להורות למחשב ליצור את אותו עצם בצורה וירטואלית,  ולהפוך את הדמיון למציאות של ממש. כעת נבין איך זה עובד בעיניים שלנו, האנשים  ה'פשוטים' והתמימים.

 

ליצור מכונית חדישה, להקים בניין מפואר - במחשב

מומחה הגרפיקה הממוחשבת יכול למעשה ליצור מול עיניכם כל עצם,  חפץ או מוצר שתרצו לראות, אם יש בידיו את התכניות המדויקות, ובתחומי העיצוב והתכנון ממילא יש תמיד תכניות מדויקות ומפורטות שעל פיהן אמור להיות מיוצר הפריט הסופי. אלא, שהעניין גדול הרבה יותר מאשר גיבוש של עצם מסוים בצורה וירטואלית ותו לא. את  אותו עצם (או פריט) אפשר לראות, בעזרת ההדמיה התלת מימדית, מכל זווית שהיא ובכל סביבה שהיא. יכולת זו הופכת כל הדמיה בתלת מימד למבוקשת במיוחד, במגוון תחומים. להלן כמה דוגמאות מרכזיות לשימושים של הדמיות כאלו: 

 

הדמיה בתלת מימד: עולם הבנייה

כל מבנה, בין אם זו דירה קטנה ובין אם זה גורד שחקים עצום, מתחיל מתכניות אדריכליות מפורטות. אותן תכניות נעשות בהתאם לתוואי השטח כמובן, ועל פי בקשת המזמינים את העבודה.
 
תוכנות שונות מאפשרות לתרגם את התכניות הללו למיצג חזותי מרשים: הדמיות אדריכליות של מבנים, שאותן אפילו אפשר 'למקם' בדיוק בנקודה שבה אותו מבנה אמור לקום בסופו של תהליך.
 
 כך, יכול המתכנן לשכנע משקיעים לשים כסף על הפרויקט; כך יכול  הקבלן להבין בדיוק כיצד ירצה המתכנן שהמבנה ייראה בסופו של דבר וכך יכולה חברת  הבנייה לשכנע את הלקוחות לרכוש דירה בפרויקט. כשהכול ויזואלי כל כך, ממש לא קשה לשכנע.
 

הדמיה בתלת מימד: עיצוב פנים

אחד התחומים שבהם הדמיה ממוחשבת היא בגדר הכרח כיום, הוא תחום עיצוב הפנים.  הרי עבור המעצב, הדבר הקשה ביותר הוא לשכנע את הלקוחות כי העיצוב החדש כדאי,  ועבור בעלי הדירה - אין יותר קשה מלהשתכנע שאכן יש צדק בהשקעה הכספית.
 
הדמיות  פנים של חללים יאפשרו להפוך את כל העניין לפשוט יותר: אפשר 'להלביש' את ההדמיה על  החלל הקיים, וכך להמחיש בפני הלקוחות את הכדאיות שבעניין. אגב, גם הדמיית מטבח  פועלת על אותו עיקרון ממש, ומאפשרת ללקוח להבין כיצד ייראה המטבח החדש שלו, עוד  בטרם הגיע לביתו אפילו עובד אחד, ולעתים, גם לפני ששילם ולו פרוטה אחת.
 

הדמיה בתלת מימד: בגדים

מעצב אופנה מגבש במוחו לאורך השנים שלל רעיונות - חלקם 'מופרעים' וחלקם 'נורמליים' -  כאלו שמצליחים יותר, וכאלו שמצליחים פחות. עד לפני כמה שנים, המעצבים היו יכולים  להעריך את מידת הביקוש לבגד שלהם, רק לאחר שייצרו אותו בפועל.
 
כיום, הם יכולים לבצע  הדמיה תלת מימדית של הבגד או של קולקציה שלמה, לפרסם אותם ברשת או על גבי  קטלוגים שונים - עוד לפני שנתפר אפילו חוט אחד - ולחכות לתגובת השוק. רק לאחר מכן,  יכול המעצב להחליט אם משתלם לצאת לדרך, ועל הדרך לחסוך לעצמו כסף רב.
 

הדמיה בתלת מימד: מכוניות

עולם הרכב הוא, כידוע, עולם מכירתי ושיווקי מאוד. דגמים ספציפיים של יצרנים שונים יכולים לייצר תכונה רבה זמן רב לפני שיצאו לשוק, וחובבי הרכב ממתינים כל העת לעיצוב פורץ  דרך וחדשני, שיבשר על שינוי בתחום.
 
הדמיה תלת מימדית בעולם הרכב, מאפשרת ליצרנים  (בדומה למעצבי האופנה) לפרסם בציבור דגמים שונים שעתידים לצאת, ניסיונות חדשים,  פרויקטים נועזים - ולחוש את הדופק של הקהל הרחב, עוד לפני שייצרו אפילו מכונית אחת מהסדרה המוצגת.
 
למעשה, הדמיות בתלת מימד הופכות את העבודה של מעצבים רבים לפשוטה יותר. אלו לא  רק חוסכים כסף רב ו'כאבי ראש', אלא נתפסים כשקופים ופתוחים יותר בעיני הלקוחות - מה  שכמובן יחזק את הקשר בין הצדדים, ובעתיד ישתלם גם מבחינה כספית. העולם הווירטואלי  והתלת מימדי מבטיח 'win-win situation' לכולם.
 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא הדמיה ממוחשבת
האם המאמר עזר לך?