אריזות מודפסות - על הטרנד החם בתחום האריזות

אומרים שאין הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני; ההתרשמות הראשונה היא שעוזרת לנו לגבש את הדעה העיקרית על מה שאנו מביטים בו, ואם הרושם הראשוני הוא שלילי, יהיה קשה מאוד לשכנע כי מדובר דווקא במשהו הפוך לחלוטין וחיובי לגמרי. הרושם הראשוני לא נוגע רק לבני אדם, אלא גם למוצרים, מותגים, אביזרים, אריזות וקופסאות, ומתוך כך חשוב להבין את משמעותו גם בעולם השיווק. אריזות מודפסות, למשל, הן אמצעי מוצלח להשארת רושם מצוין
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג תכנון ועיצוב אריזות

אריזות מודפסות, כמה לא מפתיע, הן אריזות העשויות מחומרים שונים - החל בנייר רגיל,  דרך ניירות יוקרתיים ועד קרטון - שעליהן מודפסים סמלים, צורות, תמונות, סמלילים (לוגואים) ועוד-ועוד. אבל, זוהי רק המהות שלהן מעל פני השטח. מתחת לפני השטח התפקיד שלהן רחב הרבה יותר. זו הסיבה לכך שאריזות מודפסות הפכו לטרנד החם ביותר בתחום האריזות.
 
אם כן, מה הן אותן אריזות יוצאות דופן, ומה הופך אותן למיוחדות כל כך? בעיקר צמד מילים חשובות במיוחד: תכנון והשקעה. ברגע שמתכננים את האריזות הללו כמו שצריך וברגע שמשקיעים בהן מספיק מחשבה ותשומת לב, הן 'יעשו את העבודה'.
אריזות מודפסות הן אריזות לא סטנדרטיות (אחרת לא היינו מקדישים להן כתבה בפני עצמה, מן הסתם). כפי שציינו, לרושם הראשוני יש חשיבות עצומה בעולם השיווק, ולכן מוצר אשר מציע מראה מיוחד ומושקע הוא המוצר המנצח. כך שאריזות כאלו, בין אם יהיו אריזות קרטון גדולות או אריזות בוטיק קטנות, הן אריזות חריגות יחסית בנוף. זה מה שהופך אותן למבוקשות כל כך.
 
 

אילו סוגי אריזות מודפסות קיימים היום?

הרשימה ארוכה מאוד, ולמעשה כמה שננסה לכסות כאן הכול - כנראה שלא נצליח. מדי יום כמעט יוצאת לשוק אריזה מודפסת אחרת, במראה חדש ובאיכות מופלאה. הנה כמה דוגמאות לאריזות מודפסות שכל אחד פוגש כיום:

אריזות לוגו
 
רוב האריזות המודפסות שיש היום בשוק, הן אריזות הכוללות את לוגו החברה. במקרים מסוימים הלוגו יהיה מהות האריזה (לדוגמה: במוצרי נייקי או אדידס) ובמקרים אחרים הוא יהיה רק חלק מהעיצוב כולו. אנשי מקצוע מנוסים, בעיקר כאלו עם רקע ויכולות בעיצוב, יידעו כיצד להפוך את האריזה לכזו אשר שואבת את כל השראתה מהלוגו.

 
אריזות בצבעים משתנים
 
לכאן נכניס גם את האריזות המנצנצות או את אלו עם העיצוב שמשתנה בצורה כזו או אחרת כאשר מניעים את האריזה מצד לצד. כל ילד יודע שמדובר בטכניקה עיצובית פשוטה למדי ויחסית ישנה, אך היא עובדת שוב ושוב: אריזות מנצנצות ומשתנות הן כאלו שמושכות את העין כמעט תמיד, מבלי שנוכל לשלוט בכך.

אריזות בהדפסה בולטת
 
כמה שאנחנו אוהבים להעביר יד על האריזה ולחוש את ההדפסה על צורתה המלאה, נכון?  מדובר כאן לרוב בהדפסה המשתמשת במעין לכה הבולטת מעל הנייר, ומעניקה לו בדרך כלל מראה יוקרתי במיוחד.
 
אריזות ססגוניות
 
ידוע שלכל צבע משיכה משלו. כיום היצרנים יודעים זאת היטב ומציעים שקיות, קופסאות קרטון, אריות מתנה, קופסאות פלסטיק ועוד שלל מוצרי אריזה בצבעים אשר ידועים כמושכים את העין. דוגמה נפלאה לכך היא מוצרי הקוסמטיקה, הארוזים בקופסאות בצבעי זהב וכסף - קשה מאוד לעמוד בפני קסמן של אריזות כאלו, שמשדרות יוקרה למרחוק.
 

 

להפוך את האריזה לחלון ראווה

אריזות מודפסות, כפי שניתן כבר להבין, מיועדות בעיקר לבעלי עסקים, לאנשי שיווק וכדומה. זוהי הדרך של אנשי המקצוע למכור, לשכנע, לדבר אל הצרכנים. חשבו על זה: כשאתם קונים מוצר כלשהו, האם האריזה אינה משחקת תפקיד בבחירתכם? כמובן שכן. ההבדל בין יין כזה או אחר, השוני בין שמפו אחד למשנהו, ההחלטה לקחת מהמדף חבילת טיטולים ספציפית - כל אלו נובעים ממראה המוצר ולא מתוכנו, בייחוד אם אתם קונים את אותו מוצר בפעם הראשונה ולא יודעים מה איכותו.
 
גם בעלי העסקים יודעים זאת. לכן בשנים האחרונות ההשקעה באריזה הפכה משמעותית הרבה יותר מבעבר, ולעתים מושקעים בה משאבים ברמה שווה להשקעה במוצר עצמו, באיכותו ובתוכנו. העולם שלנו עמוס מותגים, ולעתים ההבדל בין מותג זה או אחר נוגע רק לדרך הופעתו. שטחי? אולי. נכון? בוודאי.
 
 

להשתמש באריזות המודפסות כדי ליצור תדמית

מעוניינים ליצור תדמית מסוימת לעסק, או לבצע מתיחת פנים ושינוי לתדמית הקיימת? כאן צריך לבצע העסק שני צעדים מרכזיים. הראשון הוא עיצוב חדש, שכמובן ישפיע גם על הלוגו  של החברה ועל מוצריה הקיימים. צעד זה דרוש כדי לרענן את המראה הכללי של החברה ובכך גם את התדמית שלה.
הצעד השני הוא יישום העיצוב החדש על האריזות של החברה, וכאן מדובר על כל סוג אריזה  או מוצרי אריזה שבהם משתמשת החברה: מעטפות, אריזות מוצרים, קרטונים, שקיות ניילון, מתנות אישיות שנשלחות ללקוחות או לספקים ואפילו קלסרים, עטיפות ניילון או קרטונים לאריזה. בדרך זו ייחשף הלקוח בכל צורה למראה החדש שלכם ולרענון התדמית.
 
עניין זה ממחיש למעשה את תפקידן החשוב של האריזות המודפסות. בבסיסן מדובר בסך הכול באריזות שעוצבו בצורה מושקעת יותר, אך התמונה הגדולה מראה אחרת: אריזות מודפסות יכולות לשנות מציאות, להשפיע על התדמית ולקבוע את אותו רושם ראשוני חשוב כל כך. השקעה בהן היא השקעה ישירה בעסק ובחברה - מה שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחה כבירה לדשדוש מתמשך.


 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא תכנון ועיצוב אריזות
האם המאמר עזר לך?