לצאת מהקופסה - מוצרי אריזה מיוחדים

האריזות כיום, הן במידה רבה החלק החשוב ביותר במוצר מבחינת סיכוייו להימכר. מראהו החיצוני של המוצר משחק תפקיד מכריע בהצלחתו ובמידת הפופולאריות שלו, והאריזות הן חלק בלתי נפרד ומשמעותי ביותר בכל הקשור למראה החיצוני. לכן לא מפתיע כלל לגלות היום אינספור מוצרי אריזה מיוחדים, אריזות יוצאות דופן ואף אריזות מתנה מעניינות - הכול במטרה למשוך את עינו של הלקוח הפוטנציאלי
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג תכנון ועיצוב אריזות

הדרך לכיסו של לקוח פוטנציאלי מתחילה ברוב המקרים באריזה. כדי למשוך את עינו של הלקוח, חשוב שהאריזה תהיה מספיק אטרקטיבית ומושכת. כיצד עושים זאת? כיצד הופכים את האריזה למוצר בפני עצמו שממגנט אליו את הלקוח? יש כמה וכמה שיטות, החל בשילוב  בין צבעים שונים, דרך הוספת תמונות או פנים של מפורסמים על האריזה ועד שימוש בטכניקות עיצוביות שונות הידועות כמושכות. כך, נוצרים להם עם הזמן מוצרי אריזה מיוחדים מסוגים שונים: אריזות קרטון, שקיות ניילון, קופסאות פלסטיק, ארגזים (ואף ארגזים למעבר דירה), אריזות מתנה כאמור ועוד. לפניכם כמה דוגמאות למוצרי אריזה כאלו:

 

מוצרים קטנים

יש לא מעט חומרי אריזה המיועדים למוצרים קטנים כמו תכשיטים, ממתקים הנמכרים בתפזורת או אפילו דיסקים. אינספור חומרי אריזה משמשים לאריזות כאלו, וביניהם פלסטיק, קרטון, דפים מיוחדים, בדים שונים (סאטן, משי ותחרה) ועוד. מאחר שכיום האריזה חשובה לא פחות מהמוצר שנמצא בתוכה, עשויה זו להיות לעתים יקרה יותר מהמתנה עצמה. ברוב המקרים אריזות אלו מוכנות מתוך מטרה מוצהרת: להשפיע על הקונה, לפתות אותו לרכישה ולמעשה להעצים ולהאדיר את המוצר עוד מעבר לרגיל.

 

אריזה עמידה בפני פגעי מזג אוויר

התנאים הסביבתיים שבהם מאוחסן מוצר כלשהו מתייחסים גם לעמידות בפני מזג אוויר קיצוני, ותנאי אקלים בעייתיים שעלולים להרוס את האריזה ואת המוצר שבתוכה. במיוחד למצבים כאלה, מוכנות כיום אריזות מוצרים מחומרים המותאמים לאקלים מסוים. כך למשל יש כיום לא מעט אריזות בעלות עמידות תרמית (המתאימות לאריזת תרופות למשל), אריזות עמידות בפני קרינת השמש (כאלו שלא נרצה שידהו עם הזמן) ואריזות עמידות בפני מים.

 

אריזות מנייר ממוחזר

המגמה השלטת היום, של ייצור מוצרים 'ירוקים' וידידותיים לסביבה, הגיעה גם לעולם האריזות. חברות המציעות שירותי אריזה, מייצרות כיום גם אריזות מנייר ממוחזר, כך שהן גם עשויות מחומר מתכלה וגם מיוצרות מנייר משומש, מה שמונע כריתה מואצת של עצים. הנייר שבו האדם משתמש היום איכותי במיוחד, כך שאפשר לעשות בו שימושים רבים ולהפוך אותו לאריזה משלל סוגים.

 

מארזים למתנות

אמנם בסקטור זה כל אריזה תהיה מיוחדת בפני עצמה, אך כל האריזות הללו נמצאות תחת אותו נושא גג פשוט משום שהן יצירתיות בטירוף. כאן, האריזות המיוחדות יותאמו כמעט תמיד למוצר שאותו הן 'עוטפות', כך שאפשר למצוא קרטון לאריזה אשר מבנהו מותאם למבנה של בקבוק יין קלאסי או מארז עץ מיוחד למשקה חריף אחר, מארזי זכוכית לאריזת תכשיטים או כל מוצר יוקרתי אחר ועוד-ועוד.

 

אריזות פונקציונאליות

אריזות מיוחדות בפני עצמן הן האריזות הפונקציונאליות אשר מיוצרות לא רק כדי למשוך את עינו של הלקוח מבחינה ויזואלית, אלא גם כדי להבטיח נוחות רבה במיוחד בשימוש בהן. כך לדוגמה יש שקיות עשויות נייר קשיח או קרטון אשר כוללות ידיות נשיאה, ממש כמו שקיות פלסטיק, כך שהלקוח יוכל לאחוז בהן היטב ולקחת אתו בנוחות לכל מקום. אריזות אשר מותאמות לצורת המוצר ייכנסו גם הן לקטגוריה זו, ולמעשה עצם התאמתן למוצר או החשיבה על דרך האחיזה בהן יעניקו להן למעשה גם את המראה המיוחד.

 

אריזות סדרתיות

עוד דרך למשוך את עינו של הלקוח ולהבטיח מראה מיוחד היא באמצעות ייצור סדרת אריזות תואמות. מעין 'משפחה' של אריזות שלרוב גם יכילו בתוכן מוצרים מאותה משפחה. כך למשל נהוג לעשות בעולם התכשיטים או הקוסמטיקה, כאשר אותה חברה משיקה סדרת מוצרים בגדלים ובצבעים שונים, אך לכולם מכנה משותף עיצובי אחד. 'משפחת' האריזות הזו משווה למוצרי החברה מראה אחיד ובעל אותם מאפיינים, מה שמסייע מאוד ליצירת התדמית המבוקשת.

 

אריזות מותאמות למוצר 'ספיישל'

לא פעם משיקה חברה מסוימת מוצר ייחודי בהשקה מיוחדת, שנועד כמובן להגדיל את המכירות ולהציע ללקוחותיה פריט יוצא דופן. גם למוצרים אלו מיוצרות לא פעם אריזות ייחודיות, כדי לשוות לאותו מוצר תחושה יוקרתית יותר. כך לדוגמה, יקב אשר משיק יין לצד סדרת ריבות בייצור עצמי, יוכל לבקש מהחברה המייצרת מוצרי אריזה לגבש אריזה שתשמש כמעין מתקן נשיאה לבקבוק היין ולצנצנות הריבות גם יחד; כאשר חברת קוסמטיקה מבקשת לשווק יחד שני מוצרים חדשים, היא תעשה זאת באריזה אחת הכוללת את שניהם. בדרך זו מיוצרות אריזות חד פעמיות כמעט, בייצור מוגבל, אשר 'לוקחות חלק בחגיגה' ותורמות לתכונה שמנסה העסק ליצור סביב השקת המוצר הייחודי.

 

אריזות תואמות מוצר

רוב האריזות המופיעות כיום על המדפים יהיו בצורה סטנדרטית - מרובע, מלבן וכדומה. אבל לעתים מיוצרות אריזות אשר מגיעות בצורה מיוחדת, תואמת מוצר, במטרה להצית את דמיונם של הקונים או למשוך אותם אל עבר מוצר מסוים. כך תוכלו למצוא אריזות בצורת עוגת שכבות, אריזות מעוגלות ובתוכן כדורגל יוקרתי ואף אריזות סנדביצ'ים שצורתן כצורת הסנדביץ' עצמו. אריזות כאלו לרוב יוזמנו עבור מוצרים מוכרים מאוד בשוק, וכך יוכלו למשוך את עינו של הלקוח כמעט מיד.


 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא תכנון ועיצוב אריזות
האם המאמר עזר לך?