שפת המותג

המאה ה-21 מתאפיינת בתחרות קשה על כל מוצר או שירות, הן במשק הישראלי והן במשק העולמי. כדאי לזכור כי קהל הצרכנים באשר הוא, מוצף באינפורמציה המופצת בכלי התקשורת הרבים, ופעמים רבות מאבד את יכולתו לקבל החלטות מושכלות בשל כך. לכן, בכדי שהמוצר או השירות שלנו יבלוט מעל שאר המתחרים עלינו לדאוג למתג אותו בצורה נכונה וראויה.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג גרפיקאים וסטודיו לגרפיקה

שפת המותג

המאה ה-21 מתאפיינת בתחרות קשה על כל מוצר או שירות, הן במשק הישראלי והן במשק העולמי. כדאי לזכור כי קהל הצרכנים באשר הוא, מוצף באינפורמציה המופצת בכלי התקשורת הרבים, ופעמים רבות מאבד את יכולתו לקבל החלטות מושכלות בשל כך. לכן, בכדי שהמוצר או השירות שלנו יבלוט מעל שאר המתחרים עלינו לדאוג למתג אותו בצורה נכונה וראויה.

מטרתה של שפת המותג, לבדל אתכם מהמתחרים האחרים. באמצעות שפת המותג ניתן לתמוך במוצר ולהעביר לקהל הלקוחות את המסרים הנכונים על איכות המוצר ומאפייניו של העסק. שלבי המיתוג הם רבים ויש לבצעם בהדרגה, שלב אחר שלב, על מנת שכל אחד מהם יבוצע על הצד הטוב ביותר.

 

לוגו חברה

השלב הראשון הוא בנייה ועיצוב של לוגו ייחודי, עבור החברה או העסק שלכם. לוגו חברה יעוצב בדרך כלל לאחר "סיעור מוחות" שלכם ושל המעצב הגרפי שבחרתם. במסגרת דיון זה, תידרשו לקחת בחשבון את הנתונים שחשוב לכם להטמיע בלוגו, כגון: ערכי החברה, תועלות המוצר או העסק, קהל היעד ועוד. הלוגו הוא זה אשר ישמש את החברה שלכם ככרטיס ביקור. לוגו חברה יוצר את הרושם הראשוני, ובאמצעותו ניתן לשדר הן את כוונותיה העסקיות של החברה והן את ערכיה. הלוגו יבדל את החברה מיתר העסקים בתחום, ויגדיר את מיקומה במעלה הסולם.

לוגו מהווה חלק משמעותי משפת המותג, ועליו להיות מקצועי ואיכותי מאד. לוגו מוצלח, ייצור את הרושם הנכון בעיני הצרכן כבר במבט ראשון, ויעביר את המסר העיקרי של החברה, מבלי להידרש למילים. שפת המותג תוגדר כטובה במידה והלוגו הנבחר ישיג את מטרתו.

 

שפה תקשורתית

השלב השני, לאחר בחירת הלוגו, כולל יצירת שפה תקשורתית - מילולית ולא מילולית. תיוגם של אנשים לקבוצות או תתי קבוצות מתבצע פעמים רבות על בסיס הופעה חיצונית הכוללת לבוש אופייני, תכשיטים ואביזרים נלווים, איפור וכד'. גם תקשורת בין אנשים באה לידי ביטוי פעמים רבות באמצעות הופעה חיצונית ושפת גוף, או לחילופין על ידי השפה הוורבלית.

ניתן להבחין כי לעסקים, חברות וארגונים יש שפה תקשורתית המסייעת להם להתנהל כהלכה ולהבין זה את זה. למעשה בכל משא ומתן עסקי בין לקוחות או בין ארגונים, קיימת הבנה מיידית, בשל יצירת שפה תקשורתית משותפת.

 

שפת המותג - סיכום

שפת המותג מורכבת מאלמנטים רבים המרכיבים את העסק שלכם, לרבות הלוגו והשפה התקשורתית. ככל שלוגו החברה ייבחר ויעוצב על פי הכללים הנכונים ועל פי מצב השוק, כך ניתן יהיה לקבוע כי שפת המותג בהירה ונכונה יותר לעסק. היינו הך לגבי השפה התקשורתית.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא גרפיקאים וסטודיו לגרפיקה
האם המאמר עזר לך?