
חידושים בתחום השיווק באינטרנט - הרשת לא קופאת על שמריה
מאז חדר האינטרנט לחיינו השתנו בהם כל כך הרבה דברים, ואחד התחומים שעברו מהפיכה של ממש הוא תחום השיווק והפרסום. היום כל בעל עסק - סוחר, רופא, קוסמטיקאית או מוסכניק - מבין את חשיבותו של שיווק באינטרנט. המדיה שחדרה לכל תחומי חיינו והשתלטה עלינו ועל ילדינו, מאפשרת לכל מי שרוצה לשווק מוצר, שירות או רעיון, לעשות זאת בקלות ובהשקעה מתאימה לכל כיס. שיווק באינטרנט - תורה ולא מסיני.
כאשר מדברים על שיווק באינטרנט מתכוונים לאופן שבו כל מי ששואף לקדם מכירה של מוצר, של שירות או אפילו של רעיון מנצל את המדיה של רשת האינטרנט כדי להפיץ את שמה של "מרכולתו", ולהגדיל את קהל הלקוחות ואת היקף המכירות ולעשות כסף. האינטרנט הוא פלטפורמה שיווקית ראשונה במעלה שניתן לרתום אותה כדי לעשות כל מה שאיש שיווק חולם לעשות- להציף כל פינה אפשרית במידע על אודות המוצר או השירות; להפיץ מסרים פרסומיים באופן ממוקד לאוכלוסיית מטרה מוגדרת; להקים מאגר לקוחות פוטנציאליים; לשמור על קשר עם לקוחות; לשמור על קשר ולהעביר מידע ללקוחות המעוניינים במידע; לקבל תגובות מידיות למסרים הפרסומיים; לפרוץ (אם רוצים) לשוק הבינלאומי; לכמת בקלות את ההשפעות של הקמפיין השיווקי; למדוד את הצלחת הקמפיין ולערוך בו שינויים ותיקונים על פי הצורך, וכל זאת בעלות נמוכה.
מה זה בכלל שיווק באינטרנט?
חשוב לדעת - חידושים הקשורים לשיווק באינטרנט
השיווק באינטרנט היום הוא כלי שמשמש את כולם - עסקים קטנים כגדולים – ונדמה, ובמידה מסוימת של צדק, שבלעדיו אין לעסק סיכוי לשרוד ובטח לא להצליח. אז רובכם מכירים מהו שיווק באינטרנט, וכבר רתמם את הרשתות החברתיות, את האתרים, את הפורומים, את הבלוגים והבאנרים כדי לקדם את העסק שלכם ברשת.
אך בשל הביקוש הרב בתחום, ועקב ההשתלטות של המפרסמים על כל חלקה טובה ועל עוד ועוד כלים שיווקיים, תכנים ופלטפורמות, העניין כל הזמן הולך ומשתכלל. עולם הפרסום תמיד היה דינמי, והשינויים בו מהירים, אולם כאשר מדובר בשיווק באינטרנט, המהירות הפכה קיצונית - עוד ועוד כלים שיווקיים מתפתחים, עוד ועוד טריקים מתיישנים ואת מקומם תופסים טריקים חדשים, עוד ועוד שיטות ומתודות מתפתחות כדי להבטיח שהנוכחות שלך באינטרנט תבלוט יותר מנוכחותם של מיליוני מתחרים שלך שלכולם מטרה משותפת - לקדם עצמם ברשת.
על כן, לא רק שאי אפשר לוותר על שיווק באינטרנט, ולא רק שיש לשקוד על התחום, צריך גם כל הזמן להתחדש ולהתעדכן. יש להכיר לא רק את הפרסומות הגרפיות באתרי האינטרנט, את הפרסום בגוגל, את הפרסום בפייסבוק ואת הפרסום בבלוג, אלא יש להכיר כלים חיוניים נוספים אחרים שנחוצים לכל עסק, חברה או ארגון שרוצה להתחרות בשוק כלשהו, לרבות העסק שלך.
אפשרויות שיווק ברשת
למרבה הצער, למרות שזה היה ממש עוזר לכם, לא תוכלו לכלול בתמונה מידע שיווקי מפתה, כגון מחיר, הודעה על הנחה, פרטי צור קשר, מסר שיווקי גלוי ועוד. אולם כן תוכלו לשים תמונה של מוצר, ולהחליפה ולעדכנה כל הזמן. נצלו את החלל הקיים לכתיבת מסרים מפתים, קורצים, נכונים וחכמים. צרו אווירה מזמינה ואיכותית. שנו את תמונת הפרופיל כך שתשתלב עם תמונת השער ועם עיצובו הכללי של הדף. שימו לב לטאבים שנדדו משמאל לימין מתחת לתמונת השער. כדאי לכם שארבעתם יהיו מפתים, מרכזיים וחשובים (שניים כבר תפוסים עם תמונות ולייק). תנעצו פוסטים חשובים ביותר בראש הטיים ליין, ותחליפו אותם רק פעם בשבוע.
הרבה מאד מידע על מוצרים נמכרים, על דילים ועל מבצעים באופן שמשקף את המוצר, את מאפייניו ואת המבצע בצורה הכי ישירה, דרך הסרטון. כמובן שהסרטון יכלול גם אפשרות קלה לרכישת המוצר בלחיצה על כפתור, ביעילות ובמהירות, בתקווה שזו תניע את הגולש לרכוש את מה שמרצד מול עיניו.
יש לא מעט אפליקציות מובייל שמאפשרות ניהול של אתר האינטרנט ושל הפייסבוק באופן יעיל, מה שמאפשר לכם גישה מהירה ויעילה ביום יום השוטף ותוך כדי ניהול העסק. אחת האפליקציות המככבת בתחום היא ה-Crowdbooster שמאפשרת לתזמן פוסטים בכל הפלטפורמות (פייסבוק טוויטר, גוגל פלוס ועוד); מאפשרת מעקב יעיל, מרוכז וקל אחרי פרופילים ותגובות גולשים; מאפשרת אפילו ניהול של כמה פרופילים ותזמון שונה של פוסטים בכל אחד מהם; מאפשרת מעקב אחר מגמות של הגולשים, לרבות הפקת דו"חות מפורטים המתעדים הרגלי גלישה שונים; האפליקציה מאפשרת גם שיתוף בין מספר גורמים, מעקב אחר אזכורים ואפילו מסוגלת להציג לכם הצעות שונות לשיפור הפעילות ברשתות החברתיות.
אפליקציה דומה בעלת יכולות טובות בתחום זה אך פחות איכותית היא ה- hootSuite. רבים מכם יוכלו גם להסתייע ב-nutshellMail - אפליקציה אשר מרכזת את כל הפעילות ברשתות חברתיות, ושולחת הכול בבת אחת למייל שלכם. בצורה זו היא חוסכת מכם את הצורך לזפזפ ולגלוש, לגלול ולהתקדם במבוך הסטטוסים, הפוסטים, ההודעות והתמונות.
כל מי שגולש באינטרנט דרך הסלולרי צריך להיות מסוגל לפתוח את האתר שלכם, וכן שתכניו - סרטים, תמונות, תיבה להשארת פרטים, מאמרים, סרטונים, תיבת תשלום, עגלות קניות וכל היתר - יעלו וייטענו במהירות. הכול צריך להיות נגיש, מהיר ויעיל. גולש באינטרנט, בטח במובייל, לא נשאר באתר למעלה מכמה שניות, אם לא מצא מה שהוא חיפש. על כן המטרה העיקרית שלך, כדי לנצל שיווק באינטרנט לקידום העסק שלך, זה להיות זמין לגולשי המובייל. כדי לעשות זאת עליך לבחור בין שתי אפשרויות, או אפליקציה או אתר מותאם למובייל.
כשמדברים על אתר מותאם לגולשי מובייל מתכוונים לאתר המותאם לגלישה מהמכשיר הסלולרי. אתר שיתאים מבחינת גודל המסך; מבחינת יכולת טעינה וגישה אליו באמצעות דפדפנים של מכשירי מובייל; מבחינת היותו מותאם באופן אידיאלי לשימוש במסך המגע; מבחינת יכולתו להיטען באופן מהיר; מבחינת התיבות לתשלום או להשארת פרטי גולש שצריכות להיות יעילות ומתאימות למובייל ועוד. בעניין אפליקציה למובייל הכוונה לכלי - אפליקציה - שמחליפה את האתר שלך. גולשים המעוניינים באפליקציה, יבחרו להורידה מחנות האפליקציות, ויתקינו אותה בקלות במכשיר הסלולרי שלהם.
כעת, אם הם ירצו בכך - כל המידע באתר ייחשף אליהם דרך האפליקציה שמכילה אותו באופן מסודר, ומציעה גישה נוחה ומהירה לכל שביב מידע באתר. כדי לעשות זאת עליך כבעל אתר לפנות לחברה המתמחה בתחום פיתוח אפליקציות, כדי שזו תכתוב ותספק למידותיך מוצר תוכנה שיתרגם את האתר שלך לכלי שיכול להיות מופעל כאפליקציה, תוך התאמתה למערכות ההפעלה של מכשירי המובייל (אנדרואיד, ISO וכדומה).
רק אם תחדשו משהו לגולשים, תכבדו אותם ותעריכו מראש את האינטליגנציה שלהם - תיצרו דף פייסבוק איכותי שיועדף על פני אחרים. פייסבוק תפנה גולשים לסרטונים איכותיים ולדפי תוכן עם ערך מוסף וכך תזכו לקידום מדהים שרק חלמתם עליו, אז שווה להתאמץ ולהשקיע בתוכן.
אם תפרסמו בהן תוכלו להגיע לכל אלה, וגם לעקוב אחרי היעילות של הקמפיין במובייל ולהתרשם כמה גולשים השתמשו באפליקציה, כמה נחשפו לתוכן השיווקי שלכם וכמה הונעו לפעולה ולחצו על המודעה, או הגדילו לעשות ויצרו קשר או רכשו מוצר. תוכלו לפרסם את כל שתרצו באפליקציות שתבחרו - כאלה שהן פופולאריות או דווקא אחרות הקשוות לתחום האתר שלכם. תוכלו להתמקד באפליקציה אחת ספציפית או בקבוצת אפליקציות על פי תחומים (למשל, משחקים או אופנה). עולם חדש ומפתה זה מכונה קמפיין שיווקי מבוסס אפליקציות סלולריות, והוא בהחלט הדבר הבא בתחום השיווק באינטרנט. משום שתחום זה מצוי בחיתוליו - הפרסום במובייל נחשב בינתיים, לפחות בישראל, זול יחסית.