איך להעביר אנשים מהעולם הווירטואלי אל העולם האמתי, ולייצר מכירה?

האינטרנט הוא זירת שיווק ומכירות חשובה מאין כמוה. בשוק הגדול בעולם, המטרה הנכספת של כל ה"סוחרים" היא הנעת גולשים לפעולה ? רכישת מוצר או שירות, או לפחות שיתוף התוכן השיווקי והרחבת החשיפה אליו. שיווק נכון באינטרנט תורם להגברת המודעות, לגידול הביקוש וכמובן לגידול ניכר בהזדמנויות המכירה. לאינטרנט פוטנציאל אדיר, אולם לא תמיד העולם הווירטואלי פולש למציאות, וצריך לגרום לגולשים לפתוח את הלב (והארנק). אז הנה, לפניכם, שאלת מיליון הדולר שתקבל מענה מפורט - מהם ערוצי השיווק באינטרנט, ואיך מגשימים את החזון על גולשים שמקליקים ורוכשים? כל ההסברים וכל הדרכים לגרום לשיווק באינטרנט לעבוד
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג שיווק ופרסום באינטרנט

רשת האינטרנט, כשמה כן היא, זוהי רשת עצומה המתפרשת על פני עולם ומלואו. אפשרויות המסחר ברשת רבות ומגוונות, ואינספור עסקים עושים שימוש בפלטפורמה זו כדי ליצור קשרים בינם ובין הלקוחות הפוטנציאליים ולקדם עסקאות. השלב שבו לקוח מבצע עסקה דרך אתר מסחר כלשהו, הוא השלב הסופי, שכדי להגיע אליו יש לעבור דרך ארוכה שכוללת נוכחות ופרסום בערוצי השיווק השונים ברשת האינטרנט. כדי להצליח להביא את הגולשים לרגע קבלת ההחלטה על ביצוע עסקה, חשוב להכיר את פלטפורמות השיווק הרבות והמגוונות הקיימות בעולם הווירטואלי:

 

אתרי אינטרנט

בעולם המסחר הווירטואלי, החנות, העסק או המשרד שלך הם אתר אינטרנט פעיל. הלקוחות הפוטנציאליים הם הגולשים,  שבמקום לכתת רגליים ולעבור מחנות לחנות, פשוט מזפזפים ומקליקים. הם עושים סקרי שוק, משווים היצע, מדלגים מאתר אינטרנט אחד למשנהו. זו הסיבה לכך שכל עסק שמכבד את עצמו, מתחזק אתר אינטרנט שהוא כרטיס הביקור האישי של  העסק, ויש לו חשיבות רבה ביותר בהישרדות ובהצלחה העסקית. 

 

אתרי מכירות

האינטרנט הוא קניון וירטואלי אדיר מימדים, ונוכחות של השירותים והמוצרים שלך באתרי מכירות היא בהחלט נחוצה ומחויבת  המציאות. 

 

שיווק ברשתות חברתיות (Social Media Marketing)

אין חולק על כך שהרשתות החברתיות הפכו לכיכר העיר החדשה. אין ינוקא שלא מכיר את פייסבוק, אין בת טיפש-עשרה שלא מתבייתת על אינסטוש, כל צייצן ותיק מגייס אלפי עוקבים בטוויטר ומי שנחשב ממש רציני לא מוותר על פרופיל מקצועי בלינקדאין. למעלה מ-500 מיליון גולשים ברחבי העולם משתייכים לרשתות חברתיות, וגם העסק שלך חייב להיות נוכח.  הרשתות החברתיות מאפשרות לך ללכת על שיווק ויראלי, להעביר מסרים שיווקיים לקהל איכותי, ליצור קהל לקוחות נאמן (עוקבים וחברים), לנהל שיח עם הלקוחות (פלטפורמה לשמירה על קשר) ולמכור.

הרשתות החברתיות הקיימות הן FACEBOOK, TWITTER, LINKEDIN, גלובס דקס, קפה דה מרקר וישראבלוג; וכמובן הרשתות החברתיות המבוססות על העברת תמונות או על שיתוף קבצי וידאו, הן: יוטיוב, וימו, פינטרסט ואינסטגרם. הרשתות  מבוססות הוויז'ואל, מאפשרות שיווק חזותי קליט וממוקד.

 

נוכחות מקבילה ומפוזרת ברחבי הרשת

שיווק וירטואלי מתבסס גם על נוכחות "תמנונית" בכל רחבי הרשת. כל בעל עסק צריך לחשוף את התוכן השיווקי שלו בכמה שיותר מוקדים, ולשלוח זרוע תמנון לכל פינה אפשרית. מי שרוצה לחשוף גולשים לתכנים שלו, ולהניע אותם לרכוש מוצרים,  צריך להיות בכל זירות הדיון האפשריות: פורומים, קהילות ובלוגים (Blog Marketing); טוקבקים על כתבות רלוונטיות וקרובות; פרסום באתרי אינטרנט חיצוניים לאתר הבית על ידי באנרים (שלטי חוצות וירטואליים) ולינקים; שיווק מבוסס כתבות ומאמרים (Article Marketing, PR Marketing) וגם שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני (Email Marketing).

 

אמצעים להגשמת החזון (או: טיפים שיניעו אנשים לבצע רכישה)

החשיבות של שיווק באינטרנט ויעילותו גורמת לכל בעלי העסקים להשיג דריסת רגל במרחב הווירטואלי. מיליוני בעלי עניין  מנסים להיעזר בזירת ההתרחשויות הגלובלית והסואנת הזו. וכשכל כך הרבה אנשים מנסים, רק מעטים מצליחים. הפוטנציאל  הגלום בשימוש באינטרנט לקידום מכירות הוא אכן עצום, אבל הדרך לממשו איננה פשוטה. אז איך הופכים קש לזהב, ואיך  מצליחים בכל זאת להפוך חשיפה ברשת לרכישה של ממש? 

 

טיפ מספר אחד - פרופיל חזק, ונוכחות ברשתות החברתיות

חשיפה, חשיפה ושוב חשיפה. מי שרוצה שיקנו מוצר שלו, חייב להביא לידיעת הגולשים על קיומו של המוצר. הוא צריך למתג אותו, להראות את ייחודו ואת ערכו, לחשוף את יתרונותיו, להדגיש את איכותו ולהפוך את רכישתו למשתלמת, קלה ויעילה.  הכול מתחיל בנוכחות חזקה, נכונה ואיכותית ברשתות החברתיות. מי שיפעל נכון, וירתום את הרשתות החברתיות לעזרתו, יגדיל את הסיכוי למכירות. 

הפרסום במדיה החברתית כולל יצירת פרופיל איכותי ותחזוקתו, הגדלת מאגר החברים ושמירה על קשר עם העוקבים, שיהפכו  לקהל לקוחות נאמן שמרגיש קשור למוצר ומחויב אליו. העניין מחייב את המפרסם להיות נוכח וזמין; לעדכן תדיר את הפרופיל  ואת הדפים שלו; להשיב על פניות ועל שאלות גולשים; לתת שירות; לקבל משוב מהגולשים, ולהיעזר בו לשיפור חולשות; לעדכן  ולצ'פר את החברים (מבצעים והטבות); לחשוף את הגולשים להמלצות לקוחות (“מפה לאוזן" בעולם הווירטואלי) ועוד. השקיעו  בפרופיל שלכם, ובתכנים שאתם מעלים לרשתות החברתיות הקפידו לכלול: הפניות לאתר שלכם; הפניות למאמרים שלכם  ולמידע רלוונטי עליכם; תמונות וסרטוני וידאו ועוד. הקפידו לשמור על WALL פעיל. העלו תכנים קצרים, קולעים ואיכותיים,  מידע חיוני וכמובן אופציות קלות לביצוע רכישה ולהשארת פרטים. כך תצליחו למכור.

 

טיפ מספר שתיים - אתר אינטרנט איכותי

בעת הקמתו של אתר האינטרנט שלכם ובעת עיצובו, זכרו את חשיבותו. הוא לא סתם חלון ראווה. הוא כלי שיווקי ראשון  במעלה, וגם כרטיס ביקור חי ונושם שמלמד הרבה על העסק שלכם. כדי שאתר האינטרנט שלכם יתרום לשיווק העסק, ויניע  אנשים לרכוש את המוצר שלכם, הוא חייב להיות איכותי, זמין, נוח לגלישה, מרכז את כל המידע הנחוץ וכולל חלונות המזמינים  גולשים לפעול - לרכוש, או לפחות ליצור קשר, להעביר שאלה, להשאיר פרטים או לנהל צ'אט פעיל.

 

טיפ מספר שלוש - שיווק חזותי איכותי

בעידן שבו אין לאנשים סבלנות לקרוא ולעכל תכנים מורכבים, שימו דגש על הוויז'ואל. שיווק חזותי הוא ללא ספק הדבר הבא.  תמונה או סרטון וידאו נחשבים למעוררי רגשות, ומשפיעים הרבה יותר על הגולש. שבצו אותם באתרים שלכם, ושמרו על  פעילות שיווקית ברשתות הרלוונטיות - יוטיוב, וימו, פינטרסט ואינסטגרם.

 

טיפ מספר ארבע - קידום אתרים

כולנו רוצים לשאוף את אוויר פסגות רכס ההימלאיה, ובמילים אחרות לטפס לפסגת התוצאות במנועי החיפוש ובעיקר ב"גוגל" (יותר מ-80% מהחיפושים באינטרנט מבוצעים בעזרתו). היו מודעים לחשיבות הרבה של קידום האתר שלכם, והיעזרו באנשי מקצוע שיעזרו לו להתייצב כמה שיותר גבוה בעת הקשתם של ביטויי חיפוש רלוונטיים.

 

טיפ מספר חמש - לשלוח זרועות לכל פינה ברשת

חשוב "לתקוף" את הרשת בצורה רחבה, ולהיות בו-בזמן בכל מקום. השיווק באינטרנט חייב להיות משולב, ולהיעשות בכמה אפיקים מקבילים, תוך ניצול כל האלמנטים השיווקיים הזמינים.

 

טיפ מספר שש - האינטרנט כבקרת איכות

אל תשתמשו ברשת רק לפרסום, אלא גם לאיסוף מידע ולמעקב. האינטרנט, על אפיקיו השונים, הוא כלי מצוין לאיסוף מידע,  להתחקות אחר מגמות, לאיסוף פרטים ומידע על אודות קהל הלקוחות, למעקב אחרי גולשים, לפילוח קהל ושווקים ולבדיקת  היעילות של פעילות שיווקית. יש כלים לבחון את הכול, וללמוד על כל מה שרוצים לדעת בעזרת מעקב אחר הרגלי הגלישה והרכישה של הגולשים.

 

טיפ מספר שבע - לא לקפוא על השמרים

מי שמעוניין שהשיווק באינטרנט יצליח לו, חייב להתמקצע, להתעדכן וללמוד כל הזמן את החידושים בתחום. החידושים כמובן יגררו עדכונים, אבל גם ללא כל קשר אליהם, אתם חייבים לעדכן כל הזמן. אסור לקפוא על השמרים. ניהול יעיל של אתר אינטרנט ושל דפים ברשתות חברתיות כולל פעילות בלתי פוסקת, העלאת תכנים ושמירה על קשר רציף ביותר עם הגולשים שיצרו קשר כלשהו. לשם כך מומלץ להיעזר באפליקציות הcrowdbooster או hootSuite, שמאפשרות מעקב בסלולרי בכל מה שנעשה בזירות השונות שבהן אתם פעילים, ולהגיב במהירות ובקלות כדי לא לאבד אף לקוח יקר.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא שיווק ופרסום באינטרנט
האם המאמר עזר לך?