מדריך בריאות - למה חשוב לשמור על כושר, ואיך לבחור מכון כושר?

אין ספק שטרנד הבריאות הסוחף את ארצנו הקטנה הוא מבורך. המודעות העולה מובילה רבים מאתנו לחדרי הכושר ואל שבילי הריצה והאופניים ברחבי הארץ. למרות זאת, יש עדיין אנשים שאינם מקפידים לעשות ספורט באופן קבוע, או שאינם עושים כושר כלל. מה חשיבותה של הפעילות הגופנית, ומה עושים במכון כושר? על יתרונות הספורט ועל הסיבות הטובות לקום מהכורסה
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג מועדוני ספורט

אל אכילה מודעת ובריאה יותר, מצטרפת 'חברה טובה' בשם פעילות גופנית, ושתיהן יחד צוברות תאוצה ופופולאריות בעולם המערבי. לחלקנו החשיבות של הספורט ידועה, ומתורגמת בפועל לאימוני כושר שונים, ואילו חלקנו האחר מעדיף להתעלם ממנה, ולהמשיך להתרווח בכורסה מול הטלוויזיה.
 

למה חשוב לעשות פעילות גופנית?

  1. פעילות גופנית מזרזת את חילוף החומרים בגופנו
  2. פעילות גופנית שומרת על פעילות הלב ומערכת הדם
  3. פעילות גופנית מורידה ערכי כולסטרול, ומסייעת בירידה במשקל ובחיטוב הגוף
  4. פעילות גופנית ממריצה ומשפרת את מצב הרוח
  5. פעילות גופנית מונעת מחלות ויעילה בטיפול במחלות לחץ דם, סוכרת ועוד
  6. פעילות גופנית מחזקת את עצמות הגוף ושריריו
אחרי הרשימה המפוארת (והחלקית, יש לציין) של הסיבות להירשם לחדר הכושר הקרוב, או למועדון הבריאות השכונתי, אתם חייבים לוותר לעצמכם על תירוצים כגון: אין לי זמן / כוח / חשק / יכולת / כסף ועוד.
 
זכרו כי שילוב של פעילות בחדר כושר בלו"ז השבועי שלכם, הוא חשוב ונעשה במיוחד ובעיקר למען בריאותכם.

 

מועדון ספורט - אילו סוגי פעילות הוא כולל?

סוגי הפעילות הגופנית שאפשר לעשות הם מגוונים: ריצה, הליכה, טניס, פילאטיס, אירובי, ריקודי סלסה, זומבה ועוד-ועוד. השמיים הם הגבול!
חדר כושר או מועדון ספורט מאפשרים לכם להשקיע באימוני כוח לחיזוק השרירים, באימוני אירובי גון: ריצה/הליכה על המכשיר וברכיבה על אופני ספינינג, וכן במגוון חוגי ספורט כגון: ריקוד, אירובי מדרגה, זומבה ועוד. פעילות זו משפרת את זרימת הדם והלב, מסייעת בהורדת לחץ הדם ומשפרת את קצב חילוף החומרים בגוף. במועדוני ספורט תוכלו גם ליהנות בדרך כלל משחייה בבריכה.
 
פעילויות כמו יוגה, פילאטיס וכדומה הן פעילות גופנית רגועה יותר, שעובדת על גמישות השרירים ועל הגדלת טווח התנועה במפרקים. ספורט זה יעיל ליציבות הגוף, להארכת השרירים ולהירגעות. 
 
מכון כושר או חוג ספורט - לא משנה במה תבחרו, העיקר שתעסקו, לפחות שלוש פעמים בשבוע למשך 45 דקות, בפעילות ספורטיבית, ותפתחו גוף מעוצב ובריא.
 

חדרי כושר - איך תימנעו מנזקים?

ברגע שאתם מנויי מועדון כושר, אתם נמצאים במעקב אחר מצב הפעילות הגופנית שלכם. נבנית לכם תכנית אימונים מותאמת אישית והדרגתית שכוללת את כל האלמנטים שמתאימים לכם.
 
כדי למנוע פציעות או נזקים גופניים, הקפידו על דגשי בטיחות: מתקני הכושר חייבים להיות יציבים ומקובעים למקומם, כדי שחלילה לא ייגרם נזק פיזי כלשהו למתאמנים. כמו-כן, חשוב שהמתקנים יתאימו למידות גוף מגוונות, ולכן עליהם להיות מתכווננים. גם פשטות ההפעלה והידידותיות לסביבה  חשובות, ועוד יותר מכך בטיחות המתקנים ויכולתם להפחית את העומסים מעל הפרקים.
 
פציעות ספורט מתרחשות יותר מדי, לצערנו, והרבה פעמים זה נובע מחוסר התאמה ארגונומית של מכשירי הכושר לגוף האדם. זכרו פעילות גופנית טובה לבריאות כל עוד היא נעשית בצורה נכונה.
 
הפציעות מאימון בחדר הכושר הן בדרך כלל לא חמורות, אך הופכות לפציעות כרוניות, וזאת בעקבות שימוש בציוד שאינו מותאם, תנוחה שגויה, קצב אימון לא מתאים, חוסר מנוחה ויציבה לקויה, עומס יתר וכדומה. בעיות אלו יכולות להיפתר בקלות יחסית, בעזרת פיקוח של מדריך/מאמן כושר במקום שמפקח היטב על הנעשה בחדר הכושר.
 

מועדוני כושר - הסיבות הכי טובות להיות שם

  1. העלאת צפיפות העצם
  2. עיצוב הגוף וירידה במשקל
  3. הפחתת לחץ הדם, איזון רמת הסוכר בדם והעלאת רמת הכולסטרול הטוב
  4. רגיעה ושחרור הלחץ הנפשי
  5. שיפור בתפקוד מערכת העיכול ובאיכות השינה
 

איך לבחור מכון כושר?

  1. ראשית בדקו אילו מסלולים מוצעים בחדר הכושר, ואם הם עונים לצרכים שלכם מבחינה כלכלית ומבחינת זמני הגעה.
  2. בררו שעות פתיחה, חניה באזור ומרחק מן הבית.
  3. בחנו את שעות העומס במכון, וודאו שאינן השעות המועדפות עליכם לאימון כושר.
  4. ראו את המקום טרם ההרשמה, וודאו שהמכשירים מטופלים ומתוחזקים, שהמקום מרווח,  נעים ונקי ושיש מספיק מתקנים שמאפשרים לכל המתאמנים להתאמן באותה העת במקביל.
  5. בדקו האם יש מכשור אירובי וציוד עזר כגון: גומיות ומשקולות.
  6. בדקו אילו חוגי ספורט נוספים מועברים במקום?
  7. הציצו על חדרי המקלחות ובדקו אם הם מספיק נוחים ונקיים?
  8. בחנו את צוות המאמנים ואת כלל צוות נותני השירות במועדון הספורט. האם הם סבלניים  ומאירי פנים?
  9. אשרו שלכל מדריכי הכושר יש תעודות הסמכה מוכרות כנדרש.
 

חשוב שתדעו

  1. אם אתם ספורטאים מתחילים שלא ממש בכושר, אל תעמיסו על עצמכם. התאמנו 3 פעמים בשבוע במשך 30 דקות בלבד.
  2. פעילות גופנית משפרת את יכולות המוח על ידי הגדלת הסרוטונין במוח.
  3. השאירו את המשקולות באימון אירובי מחוץ לתחום. זה סתם יוצר עומס מיותר על הגב. 
  4. לא מבצעים מתיחות לפני חימום!
  5. כדאי לשלב פעילויות שונות של ספורט: אירובי, חיזוק, מתיחות וכו'.
  6. לאחר האימון השרירים נוטים לספוג חלבון ופחמימות, וחשוב לאכול. 
  7. אל תאכלו פחמימות פשוטות טרם האימון.

עוד בנושא מפורומים ברשת

בפורום באתר דוקטורס שאלו גולשים שאלות בנושא זה. בואו לקרוא מה ענה להם הרופא.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא מועדוני ספורט
האם המאמר עזר לך?