חמש עובדות שלא ידעתם על כאבי גב

זה קורה ל-80% מאתנו, ומהווה את הסיבה השנייה בשכיחותה לפנייה לרופא, ממש אחרי שפעת: כאבי גב. אז לא משנה אם יש לכם כאבי גב תחתון או עליון, כדאי שתכירו כמה עובדות כואבות על כאבי גב
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג כירופרקטיקה

1. רזים ובכושר? אז מה - כאבי גב אינם מאפיינים רק אנשים עם עודף משקל. גם אם תשתו כל היום מילקשייק ירוק – עדיין עשוי לכאוב לכם הגב.

2. לעשות ספורט? תלוי איזה - לא כל ספורט עוזר למניעת ולהקלת כאבי גב. יתרה מכך, סוגי ספורט מסוימים ידועים כגורמים עיקריים לכאבי גב: גולף, למשל, או סוגים של אתלטיקה קלה. גם עם כדורעף כדאי להיזהר ולא לנסות להרשים חברים עם תנועות חדות מדי. לא סתם ממליצים האורטופדים בעיקר על שחייה. וגם כאן: היזהרו עם השחייה הצורנית.
 
שחייה בבריכה
שחייה בהמלצת רופא 

3. אחרי עשרים שנה - מחקרים מראים שכאב גב בגיל צעיר לא מנבא כאב גב בגיל מבוגר. המחקרים מראים שבטווח הגילאים שבין 35 ל-55 צצות להן בעיות הגב, אך אלה נוטות להיעלם אחרי גיל 55.
 
4. הפעם אימא דווקא לא אשמה - להבדיל מצרות אחרות, לכאבי גב אין בסיס גנטי. אז אל תחששו מכאבי הגב של אימא אחרי שהיא עמדה כל היום במטבח רק כדי להכין לכם מרק עוף כדי שתאכלו משהו. מצד שני, המשמעות היא שגם אם אין להורים שלכם בעיות גב, עדיין אתם צריכים לשמור על עצמכם.
 
5. ערימת מיתוסים - בעיות הגב הולידו ערימות של מיתוסים, אז בואו נעשה קצת סדר. יש שאומרים שצריך לישון על מזרון קשה, ובכן, זה לא נכון, זה רק לא נוח. גם מסאז', יוגה ואמבטיה חמה לא תמיד עוזרים. בנוסף, אם מישהו אומר לכם בזמן שאתם עם כאבים ללכת לשכב ולנוח, זו כנראה העצה הכי גרועה שתקבלו – ההמלצה כיום והדבר היחיד שעשוי להקל על הכאב הוא דווקא להישאר פעילים בתנועה מתונה. יכולים לרדת לצעדה קצרה ברגל? עשו זאת. יכולים רק להתמתח? המתחו כמה שיותר.
 
אישה מתמתחת
אל תשכחו להימתח

היום, עם הישיבה המרובה מול מחשב, לרוב בתנוחה שאינה מתאימה, יחד עם חוסר בפעילות גופנית או פעילות גופנית שאינה נכונה, מתח נפשי וחוסר איזון כללי, אנחנו כולנו בקבוצת סיכון להצטרף לאותם 80%. מה אפשר לעשות בכל זאת כדי לשמור על עצמנו? צרו קשר עם אחד ממומחי הכירופרקטיקה שלנו עוד היום ותיאנחו בהקלה ולא מכאב.
 
 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא כירופרקטיקה
האם המאמר עזר לך?