כתבות בנושא מכשירי שמיעה ואביזרים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

המדריך להתאמת מכשירי שמיעה

קשה לקבל את העובדה שהשמיעה ירדה ועמה גם נפגעה איכות החיים. תהליך השיקום אמנם מורכב אך בהחלט אפשרי ומוצלח אם יודעים לקראת מה הולכים

 

האם אתם מרגישים ששמיעתכם נחלשת ואתם מוצאים את עצמכם שואלים הרבה פעמים 'מה...?', האם חברים ומשפחה מעירים לכם שאתם עונים לא לעניין? אם זה המצב, כדאי מאוד לפנות לרופא המשפחה או לרופא א.א.ג ולקבל מהם הפניה לבדיקת שמיעה. אם תוצאות הבדיקה אכן יאמתו את העובדה שיש לכם ליקוי שאינו ניתן לשיפור על ידי טיפול רפואי, תוכלו לבחור לשפר את איכות חייכם ולהתחיל תהליך של שיקום שמיעה.

דרך התאמת מכשירי שמיעה היא ארוכה ומורכבת, ולעיתים מעוררת חשש. כך שלפני שמתחילים תהליך כזה, כדאי לדעת לקראת מה הולכים ולהבין מה צפוי לכם במהלך האבחון והשיקום. חשוב  לדעת מהם השלבים הצפויים ולאיזו תמיכה ושירות תוכלו לצפות מהמכון בו תטופלו.

הקלינאי שואל, אתם עונים
 

בפגישה הראשונה מתבצעת בדיקת השמיעה. בדרך כלל היא תיערך לאחר בדיקת רופא א.א.ג, כך שכבר אז נוכל לדעת מה מצב האוזניים. לאחר הבדיקה יתבצע הייעוץ בו יוסברו תוצאות הבדיקה והמשמעויות שלה. אם אכן מתגלה ליקוי שמיעה המחייב שיקום שמיעתי, נמשיך לשלב ההסברים לגבי מכשירי השמיעה. מאוד מומלץ להגיע לפגישה זו מלווים בבן משפחה או חבר, כך שיהיה מישהו שישמע יחד איתכם את המידע ויוכל לייעץ ולתמוך.
 

שלב חשוב מאוד בייעוץ הוא זה שבו תתבקשו לספר לקלינאי התקשורת על עצמכם. איך נראה היום-יום שלכם? האם אתם פעילים, יוצאים להרצאות, פגישות, הצגות, מפגשים חברתיים או בעיקר נמצאים בבית? באילו סביבות אקוסטיות אתם נמצאים רוב היום, מקומות שקטים, רועשים או שמא נעים בין סביבות שונות? 
 

שאלות נוספות שתצטרכו לענות עליהן הן מה הציפיות שלכם ממכשירי השמיעה? מהם המצבים התקשורתיים בהם אתם חשים קושי? מה מצבכם הבריאותי? ומה לגבי מוטוריקה, האם תוכלו לטפל לבד במכשירי שמיעה, לתחזק, לנקות, להחליף סוללות? מה מצב הזיכרון שלכם? והראיה? מה רמת המוטיבציה שלכם? האם יש רצון לשיקום שמיעתי או שלדעתכם אינכם זקוקים עדיין לעזרה בתחום זה? מהי התמיכה לה תזכו מסביבתכם במידה ונחליט על התחלת שיקום? 
 

לאחר שלב האבחון הזה, שהוא חיוני ליצירת הקשר והאמון בין המטופל למטפל והוא שיוצר את הבסיס להמשך הדרך, נוכל להתוות המלצות ותוכנית ולהציג בפניכם את התהליך השיקומי. נציג  אפשרויות שונות שיכולות לנוע בין 'לא לעשות כלום' - אם נרגיש שאין קושי משמעותי ו/או אתם עדיין זקוקים  לזמן לעכל ולפתח מוטיבציה לתהליך - לבין הצעה להתאמת מכשירי השמיעה שנחליט יחד שהם המתאימים ביותר לצרכים, לציפיות וליכולת הכספית.

אפשרות נוספת יכולה להיות הצעה להתאמת אביזרי עזר שונים כמו טלפון מיוחד או אוזניות לטלוויזיה. זה פיתרון שמתאים במקרה שאין מוכנות להתאמת מכשירי שמיעה, אך בכל זאת קיים קושי תפקודי.


מכשיר לכל ליקוי


במידה ויש הסכמה לגבי התוכנית והתקבלה ההמלצה לנסות התאמת מכשירי שמיעה, ניתן הסבר לגבי המכשירים. באילו מקרים הם עוזרים ובאילו פחות; מה תהליך ההסתגלות למכשירי שמיעה ומה לוח הזמנים של קבלת מכשירים לניסיון; מהם ההבדלים בין סוגי מכשירי השמיעה, ולמה סוג מסוים יתאים יותר או פחות.

לשמחתנו הרבה, יש היום מגוון של מכשירי שמיעה ברמות ביצועים שונות ועם טווח רחב מאוד של מאפיינים.המידע שסיפקתם והידע הרב שקלינאי תקשורת המתמחים במכשירי שמיעה רוכשים במשך השנים, מאפשר להם להעריך (אף פעם לא בוודאות של 100% ולכן מאוד חשובה תקופת הניסיון ) מהן התכונות שמבחינתכם יהיו קריטיות, מהם המכשירים שיתנו לכם את השיקום המיטבי, מהם הדגמים שיהיו המתאימים ביותר עבורכם ויענו על ציפיותיכם.


התאמה אישית


בשלב הבא יילקחו מידות של האוזניים על מנת שנוכל לבנות עבורכם את האוזניות, המבנים או המכשירים שהחלטנו עליהם - בהתאמה אישית. לאחר שהמכשירים יהיו מוכנים, תוזמנו חזרה למכון לפגישה במהלכה יותאמו המכשירים לפי שמיעתכם ולפי המטרות שהצבנו, באמצעות המחשב ובעזרת בדיקות שונות.

תינתן לכם הדרכה מפורטת לגבי תהליך ההסתגלות והטיפול במכשירים. אז תתחיל תקופת הניסיון, במהלכה תגיעו למכון לפחות עוד פעמיים ובמידת הצורך יותר - בכדי שנוכל לכוון את המכשירים עד להתאמה מיטבית, ללמד אתכם לגבי תחזוקת המכשירים, ללוות אתכם בתהליך ההסתגלות, לתמוך בבני המשפחה לאורך התהליך, ולבצע בדיקות המוודאות התאמה טובה ושביעות רצון.

למרות מה שאפשר להעריך, התהליך לא מסתיים ברגע בו אתם מקבלים את המכשירים. במשך השנים תמשיכו להגיע למכון באופן שגרתי לבדיקות, לפחות פעם בשנה, שיאפשרו לכוון את המכשירים ולערוך התאמות נוספות. כמובן שתוזמנו לפנות למכון לפי הצורך לכיוונים, ניקוי אוזניות, קבלת הסברים, תמיכה, ולעיתים פשוט כדי שהיה מי שיקשיב לכם.


רותי שרון היא קלינאית תקשורת, MA, ומנהלת תחום הדרכות בחברת שטיינר מכשירי שמיעה.

>> בואו לדבר על זה בפורום שיקום שמיעה ומכשירי שמיעה.
 

למעבר לכרטיס בית העסק לחץ כאן

אנשים שחיפשו מכשירי שמיעה ואביזרים חיפשו גם

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist