438,734 עסקים | 234,302 חוות דעת
כתבות בנושא כוח אדם, גיוס והשמה - תמונת אווירה

מחפשים עובדים? הכירו את אפשרויות הפרסום של מודעות הדרושים

גיוס עובדים הוא איננו משימה קלה. פרסום המודעה תוך תיאור מדויק של המשרה, קבלת קורות חיים, סינון וזימון לראיונות, מפגשים ולבסוף החלטה שבסופה צריך להודיע - מי לחיוב ומי לשלילה. היכן כדאי להתחיל את התהליך ואיפה מומלץ לאתר את העובד הפוטנציאלי הבא? סקרנו את האפשרויות העיקריות

בכתבה זו:
לוחות דרושים באינטרנט | מודעת דרושים בעיתון | באנרים | שלטי חוצות | רשתות חברתיות

מנהלים, מנהלי כוח אדם ומשאבי אנוש או אנשים אחרים המגייסים עובדים נדרשים לא פעם למשימת גיוס עובדים חדשים. זוהי אינה משימה פשוטה מכיוון שהיא כוללת שלבים רבים ביניהם פרסום מודעה, סינון מועמדים באמצעות כוח אדם ולאחר מכן סינון לאחר ראיונות עבודה שבסופם ייבחר ה"אחד".

תחילת המסלול למציאת עובד חדש, אם כן, עוברת בהפצת הבשורה - פרסום דבר התפקיד אותו צריך למלא והחיפוש אחר מי שימלא אותו. זהו הזמן בו המגייסים, מכל סוג שהוא, בוחרים לפרסם מודעה ובה הם מתארים את המשרה, דרישות הסף ופרטים נוספים לבחירתם כמו מיקום, היקף המשרה ולעתים אף שכר צפוי. מהן אפשרויות הפרסום העיקריות העומדות מול המגייסים ומהם המאפיינים שלהם? הנה סקירה קצרה:

לוחות דרושים באינטרנט

כיום קיימים אתרים רבים המיועדים לגיוס ואיתור עובדים. באתרים האלה יכולים מחפשי העבודה לדייק את החיפוש שלהם ולסנן מתוך אלפי אפשרויות את המשרה המתאימה להם ביותר - לפי תחום, מיקום, היקף המשרה ופרמטרים נוספים. באתרים אלה מפרסמים הן חברות השמה וכוח אדם והן מפרסמים פרטיים, והמודעה בהם היא מודעה לכל דבר. לוחות דרושים אלקטרוניים אלו הינם הלוחות הפופולאריים ביותר. הם מאפשרים למעסיקים לפרסם את מודעת הדרושים בצורה יעילה ולמעשה כל גולש, מכל מקום בארץ, יכול לצפות בה.

פרסום מודעת דרושים. צילום: shutterstock

לכם, המפרסמים, חשוב לכלול את כל הפרטים הרלוונטיים למשרה במודעה, שכן אם היא לא תהיה מספיק ברורה - המחפשים ימשיכו הלאה. מעטים הם אלו שיתעקשו ויבקשו פרטים על מודעה שחסר בה מידע, ולעתים הפרסום נעשה באופן אנונימי כדי למנוע ריבוי פניות מצד מחפשי העבודה.

דרך האתרים הללו, ניתן לשלוח מסמך מצורף של קורות חיים, ואף להוסיף כמה מילים או דוגמאות לניסיון המקצועי שיש למחפשי העבודה.

מודעת דרושים בעיתון

לוחות דרושים המתפרסמים בעיתונים הם הדרך הישנה והטובה לפרסום מודעות המגייסות עובדים. כיום כמעט כל עיתון משאיר מקום מסוים עבור מודעות דרושים, ולרוב יהיו אלו מודעות של גופים גדולים אשר יכולים להרשות לעצמם לממן "שטח פרסום" בעיתון.

באנרים

בדומה לעיתון, גם באינטרנט ישנם שטחי פרסום בתשלום, וישנן חברות הרוכשות באנרים באתרים מסוימים כדי לפרסם בהן מודעת גיוס עובדים. לרוב יהיו אלו אתרי הגיוס שיתחזקו באנרים כאלו, אך אם חברה גדולה בוחרת לפרסם באנר דרושים בכל אתר אחר - זה בהחלט יכול לקרות.

שלטי חוצות

לרוב, רק חברות גדולות ומוכרות יפרסמו מודעת דרושים על שלטי חוצות, בעיקר בשל העלות הגבוהה הכרוכה בפרסום זה.

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הן כלי מצוין לפרסום משרות ולחיפוש עבודה בעיקר בשל התפוצה הרחבה (למי אין פייסבוק כיום?) ובשל האפשרות לקדם בתשלום או בקבוצות ייעודיות ולהגיע לקהל איכותי וממוקד. מודעות בתשלום במערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרות למפרסם לבחור את הקהל הרצוי ולפלח גילאים ואזורים בארץ וכך להגיע בדיוק לאנשים הרלוונטיים. גם הסכום שמשקיעים בפרסום המודעה משפיע על רמת החשיפה שלה, ועל ה"לידים" שיגיעו בהמשך.

כמובן שאין חובה כלל לפרסם בתשלום, וניתן להעלות מודעות דרושים באופן חינמי ויעיל לא פחות - אם יודעים היכן לעשות זאת. קיימות קבוצות רבות, פתוחות וסגורות, שכל מטרתן היא לשדך בין מגייסים לבין מחפשי עבודה. הקבוצות הללו, לרוב, יהיו רלוונטיות עבור תחומים מסוימים - למשל, עורכי דין המחפשים עבודה, עבודות אדמיניסטרטיביות, עבודות זמניות או משרות זמינות בהייטק. המגייסים (בין אם פרטיים ובין אם חברות כוח אדם) יודעים לגשת אל הקבוצות האלה ולפרסם את מודעת הדרושים, והמחפשים יודעים להגיע אליהן וליצור קשר במידה והם מעוניינים במשרה. עבור שני הצדדים זהו כלי נוח וקל לתפעול.

כמו כן, נהוג לפרסם משרות גם בלינקדאין, רשת חברתית שנועדה לקדם קשרים מקצועיים ולחבר בין מחפשי עבודה למגייסים. חברות כוח אדם רבות, בעיקר בענף ההייטק, משתמשות בלינקדאין באופן תדיר.

 

אם כן, קיימות אופציות רבות לפרסום מודעות דרושים ובכל אחת מהן תגיעו לסוגים שונים של קהלים, ומהם יימצא בסופו של דבר האדם המתאים לתפקיד. שימו לב שאתם לא שוכחים אף פרט בדרך - מתארים כראוי את המשרה, את הדרישות ואת דרכי יצירת הקשר אתכם. ככל שתנדבו יותר מידע - כך יפנו אליכם המועמדים המדויקים ביותר.

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite_menu_forumsSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress icon דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_tools