כתבות בנושא טיולי ג'יפים וטרקטורונים בארץ - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

טיולי ג'יפים מומלצים בארץ - מסלולי טיול נפוצים

טיולי ג'יפים הפכו כבר מזמן לאטרקציה אהובה על הישראלים. האפשרויות מגוונות, וכך גם רמת האקסטרים. יש מסלולים שמיועדים למשפחות, אחרים למקצוענים בלבד ואת חלקם הכי כיף לעשות עם טרקטורונים. אם גם אתם מאוהבים בחוויה, כדאי להכיר כמה ממסלולי הטיול המומלצים בארצנו היפה

בכתבה זו:
טיול ג'יפים לכל המשפחה | טיול ג'יפים משפחתי בכיוון צפון | טיול ג'יפים בדרום - למקצוענים בלבד | טיולי טרקטורונים

שלא כמו טיולים אחרים, טיולי ג'יפים אינם עניין ספונטני. טיול ג'יפים צריך להיות מותאם ומתוכנן   כראוי כדי למצות היטב את החוויה. מה זה אומר? שלפני היציאה עליכם לבחון היטב את המסלול,  לוודא שהבנתם אותו ושאתם בטוחים שהג'יפ שלכם יעמוד באתגרי הטיול. ודאו שהמסלול אינו ארוך  מדי עבור שאר המשתתפים, ואל תשכחו את כל הציוד הנלווה ובו ציוד חילוץ, ערכת פנצ'ר, גלגל להחלפה וכמובן גם אוכל ושתייה.

טיול ג'יפים לכל המשפחה

טיול ג'יפים בחולות ניצנים הוא טיול לכל המשפחה שמשלב מלבד טבע גם נסיעה בחול, מה שמצריך  שליטה בנהיגה 4X4. אורך המסלול 15 ק"מ, והוא נמשך כשלוש שעות בממוצע. הכי כיף לעשות אותו בעונות המעבר, ואל תשכחו להצטייד בציוד חילוץ (בסיסי לטיולי ג'יפים).
אל המסלול מגיעים מכביש 4 ופונים לחוף ניצנים, עוברים את פסי הרכבת וממשיכים לכיוון החוף. לאחר 1.2 ק"מ בוחרים נתיב שמאלי במזלג. הגעתם כחמישים מטר לפני סככת החוף? אפסו את מד המרחק ופנו ימינה  על פי השילוט 'אל מסלול ים החולות'. סעו צפונה על דרך כורכר.

סעו בעקבות הסימון השחור, ובצומת פנו מזרחה לכיוון 'חניון האקליפטוסים'. כעת עליכם להיצמד  לשביל הכחול. אחרי כ-1.5 ק"מ מגיע השלב שבו אתם נדרשים לנקז את האוויר (כדי לא לשקוע).  אחרי כן פנו שמאלה לכיוון צפון. תעברו בין שתי קבוצות עצים, ואחר כך, בקילומטר ה-3.5, תגלו את  הבתים של דרום אשדוד, זה הסימן לפנות שמאלה לכיוון הים.
אם תמשיכו מערבה, ותתחברו עם הסימון השחור של 'דרך החשמל', תגלו קטע נהיגה מהנה ומאתגר במיוחד, שהטיפוס בו מצריך הרבה כוח מנוע ותנופה. אחרי כן המשיכו לכיוון דרום, והגיעו לאנדרטת אבן גבוהה. המשיכו דרומה בדרך כורכר, ופנו לכיוון סימון השבילים הכחול. בצומת המשיכו  ישר, וסעו עם עיקול הדרך עד לשפת המחצבה. שם תוכלו ליהנות מתצפית מעל האגם.
חוזרים לכיוון צפון (מהיכן שהגענו). אפסו את מד המרחק, ופנו שמאלה לכיוון מערב. הדרך מקיפה  את האגם, ולאחר מאה מטר פונים שמאלה לכיוון דרום, וממשיכים למזלג ופונים שמאלה-דרומה.
המשיכו ישר, ולאחר כקילומטר בחרו במזלג בצד הימני מערבה. לפני המחסום הצהוב, פנו ימינה ומיד שמאלה אל הדרך המובילה אל הים. כעבור חצי ק"מ, תגיעו לחוף הים.

משפחה בג'יפ על חוף הים
כל הדרכים מובילות לים.

טיול ג'יפים משפחתי בכיוון צפון

טיול ג'יפים בדרום הכרמל בפארק רמות מנשה. המסלול קל ומשפחתי ואורכו כ-7 ק"מ בלבד. הוא מתחיל בקיבוץ משמר העמק, ומסתיים במעיין התאנה. תחילת המסלול  מיציאת הקיבוץ מערבה אל כביש מגידו (כביש 66), דרומה שמאלה לכביש העולה לעין השופט. לאחר מכן פנו שמאלה והגיעו לשער האחורי של קיבוץ משמר העמק. מימין לשער שביל, כמעט נסתר, דרומה דרך החורש בשביל צר במעין יער טרופי. המשיכו ישר במעבר הצר,  הגיעו לגבעת קאת, בראשה אנדרטה לזכר נופלי מערכות ישראל.
אחרי כן המשיכו והתחברו לדרך הראשית בפארק יערות מנשה (שמורת טבע גדולה במיוחד), ובו מעיינות, בעלי חיים והרבה ירוק. לאחר בילוי ומנוחה בפארק, פנו ימינה לדרך הפארק הראשית, בחרו בנתיב הימני בשביל הכחול והמשיכו ישר.
שם תוכלו לבקר ב"חירבת בית ראס" ולראות שרידים ארכיאולוגים מעניינים. המשיכו לטפס אל ראש הגבעה כדי ליהנות מתצפית אזורית יפה. אחרי כן, המשיכו בדרך עפר מערבה, אל מעיין התאנה ברמות מנשה. כדי לסיים את המסלול, הגיעו לשביל הראשי, והמשיכו דרומה עד לגבעת הרקפות.  שם פנו ימינה לכביש 672, והתחברו בהמשכו לכביש 70.

טיול ג'יפים בדרום - למקצוענים בלבד

זהו מסלול אטרקטיבי עם נוף פראי, באווירה רגועה במכתש רמון. מסלול זה מתאים לג'יפ 'אמתי'  וחזק. המסלול כולל שבילים מרוצפי חצץ שמזמנים אתגר לנהג, תצפיות עוצרות נשימה ונחל עם  נקרות ייחודיות. אורך המסלול שישים ק"מ, ומשך הטיול כשבע שעות.
נקודת ההתחלה היא בכביש 40, דרומית למצפה רמון (חניון בארות). אפשר להתארח בחניון. בכל מקרה, מכאן ממשיכים לעין סהרונים, אל המצודה העתיקה ששוחזרה מהתקופה הנבטית. במקום יש חניון מסודר. משם עולים למעלה דקלים, דרך גמלים צרה ותלולה, ואז מגיעים אל מצד נקרות, שהיא  מצודה על דרך הבשמים הנבטית (מעל נחל נקרות). ממשיכים לתוואי הקניון (היצמדו לימין), ולאחר  כמעט קילומטר, פנו ימינה ותגלו את מפל נחל מעוק היפהפה. אחרי כן, חזרו לציר האדום, ולאחר  שתפנו שמאלה, תגיעו אל מפל גלד. כאן תוכלו לטייל רגלית או לארגן פיקניק. נקודת הסיום, בהמשך,  לאחר שתעברו את הקשת בנקרות, בכביש הערבה, עין יהב.

זוג נשען על ג'יפ במדבר
רק תדאגו לקחת איתכם מספיק מים.

טיולי טרקטורונים

אם מתחשק לכם טיול טרקטורון מהנה ומאתגר, תוכלו לבחור את אחד המסלולים הבאים:

טיול הטרקטורון הראשון מתחיל במושב דישון, בנסיעה בשדות המושב ובמטעים ובכרמים האזוריים.  המשיכו לכיוון הר זמר, שם הדרך מאתגרת וחווייתית עם ירידות ועליות תלולות. משם המשיכו  מזרחה לכרמי הענבים וליערות הרי נפתלי. טפסו מעלה לצוק הגבוה 'קרן נפתלי'. שם תגלו תצפית  מהממת של נוף עוצמתי, כמו שרק נוף של אזור רמת הגולן ועמק החולה, יכול להיות. אם תגיעו  בעונת הנדידה, תזכו לצפות גם באלפי ציפורים נודדות מעל עמק החולה. אחרי התצפית, המשיכו  לתצפית מהנה נוספת בעמק בקעת קדש והרי לבנון. חזרו אל המושב באותה הדרך. משך הטיול כשעה.

מסלול טיול טרקטורון נוסף, מתחיל ביציאה ממושב פקיעין לכיוון התצפית בהר חוסן שבמושב חוסן. שם תזכו לתצפית אזורית נהדרת. אחרי כן רדו דרך הוואדיות לערוץ הנחל וסעו לאורכו. המשיכו  לטפס לחורשה בהרי תופן, עד לשביל נורמן, ועצרו לתצפית מרהיבה של הים. משם רדו ליערות  אחיהוד, תגיעו לנחל הגעתון וסעו לאורכו. את הדרך חזרה עשו דרך יער מעלות למושב חוסן.

רוכב על טרקטורון חוצה נחל בוצי
טיול טרקטורונים בבוץ הוא חוויה בלתי נשכחת.

אנשים שחיפשו טיולי ג'יפים וטרקטורונים בארץ חיפשו גם

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist