434,260 עסקים | 238,013 חוות דעת
כתבות בנושא בניית אתרים - תמונת אווירה

בניית חנות וירטואלית - כל אחד יכול להיות מוכר בעידן הדיגיטלי

האמרה שלפיה היום כל בעל עסק חייב לעצמו אתר אינטרנט, היא אמרה ותיקה יחסית (על פי לוח הזמנים המהיר של עידן האינטרנט כמובן). כיום, אדם שלא נמצא ברשת, פשוט לא קיים. אבל, מה לגבי בניית חנות וירטואלית באינטרנט? חנות לכל דבר, אשר כל פעולות הקנייה והמכירה בה נעשות באופן מקוון? מסתבר שכיום, יותר ויותר אנשים פונים לכיוון הזה ואף מעדיפים להקים חנות אינטרנטית עוד לפני שהקימו חנות פיזית, 'אמתית'. אז מה נדרש מבעל העסק כדי להקים חנות מקוונת ומצליחה?

בכתבה זו:
חנות אינטרנטית - שלל יתרונות | על שלושה עקרונות החנות הווירטואלית עומדת
חולמים להקים חנות מקוונת? כדאי שתדעו שלא מדובר בחלום רחוק שקשה להגשימו. הקמת חנות מקוונת, ותהא זו חנות בגדים וירטואלית, חנות תכשיטים באינטרנט או אפילו אתר קניות און-ליין, אינה עניין מורכב ומסובך במיוחד. כיום, המערכות השונות להקמת אתרים, כוללות גם את האפשרות של מסחר וירטואלי מקיף, ומספקות תמיכה מלאה לאתרים מעין אלה. אפשר לומר בפה מלא, שהקמת אתר למסחר אלקטרוני (נקרא גם E-commerce) אינה מורכבת הרבה יותר מהקמת אתר רגיל שאין בו את האפשרות לרכוש ולמכור מוצרים.
 
אבל, כל זה נוגע לבנייה עצמה. כאשר מתחילים לחשוב על הדברים לעומק, ולהבין מה דרוש כדי לעבור ממצב שבו יש לכם תבנית מעוצבת ביד, אל המצב שבו  החנות הווירטואלית שלכם פועלת בצורה מלאה ושוטפת, ממש כמו עסק פיזי, התמונה מתחילה להשתנות. בשלב זה, כל בעל עסק צריך לשמור על כמה עקרונות מובילים כדי להבטיח לעצמו סיכויי הצלחה גבוהים.

חנות אינטרנטית - שלל יתרונות

עוד לפני שמתייחסים לגורמים המרכזיים שיש לשקול בעת בניית חנות וירטואלית, חשוב  להבין מדוע מדובר במהלך כדאי. לדברי ציון מזרחי, מנכ"ל ובעלי חברת Eshop, חנות וירטואלית מציעה לא מעט יתרונות חשובים לבעל העסק:
מידיות: אם בעל העסק נערך כמו שצריך לתהליך (נגיע לכך בהמשך), הוא יכול להקים את החנות תוך זמן קצר מאוד - בייחוד אם נשווה זאת להקמת חנות פיזית. במספרים, מדובר בכמה שבועות בלבד.
עלויות נמוכות: לא צריך להכביר מילים לגבי העלויות הדרושות להקמת חנות פיזית  - מדובר בעשרות אלפי שקלים לחודש. כאשר מדובר על בניית חנות וירטואלית באינטרנט, הסכומים יגיעו לכמה אלפי שקלים ולעתים למעט יותר מ-10,000 ש"ח - כולל עלויות הפרסום.
מדידות: העולם הווירטואלי של השנים האחרונות מתאפיין ביותר ויותר כלים  המאפשרים מדידות מדויקות ובחינה מדויקת של התנהגות הגולשים, עד כדי הבנה  לגבי המקור שממנו מגיע הגולש והמדיה שדרכה ביצע הגולש את הקנייה. אלו  יכולות בעלות ערך גבוה מאוד עבור בעל העסק, שאותן לא יוכל לקבל בעולם 'האמתי'. כיום, החברות המובילות בשוק מבצעות כל העת בדיקות, בחינות ומדידות  אשר מאפשרות להבין טוב עוד יותר את התנהגות הצרכנים.
שלושת היתרונות הללו יחד יוצרים תמונה כדאית מאוד עבור בעל העסק, מה שגורם לרבים וטובים להקים עסק וירטואלי בלבד, שמספק את כל צורכיהם.

 

על שלושה עקרונות החנות הווירטואלית עומדת

למרות היתרונות שמציעה החנות הווירטואלית של היום, כל זה לא יעבוד ללא השלב הבא:  חיבור כל החלקים לכדי מוצר שלם ואיכותי. כדי שהעניין 'יתקתק כמו שעון שוויצרי', צריך  בעל העסק להיערך לפרויקט מראש, ללמוד את התחום ולהפנים שלושה עקרונות חשובים שיעזרו לו להצליח בגדול:
עיקרון 1:
 
חומרים
בעלי עסקים רבים אשר פותחים חנות וירטואלית, נעצרים בשלב מוקדם מאוד, הלוא הוא שלב איסוף החומרים. תיאורי המוצרים, התמונות, התוכן הטקסטואלי לדפים הפנימיים באתר ועוד - כל אלו משום מה נשכחים במקרים רבים, והופכים למכשול גדול מאוד שמעכב את עלייתו של האתר לאוויר. לכן, על בעל העסק לחשוב על האספקט הזה עוד בימי התכנון הראשונים, אף לפני שהחלה עבודת הקמתו של האתר, ולאסוף את כל החומרים מבעוד מועד. כאשר האתר מוכן, כל שנותר הוא להזין את החומרים אליו - תהליך שלוקח עד שלושה ימים לכל היותר באתר ממוצע.
עיקרון 2:
 
פרסום
גם העניין הזה נזנח משום מה בקרב בעלי עסקים רבים. אחרי שתכננו את האתר עם אנשי המקצוע המתאימים, בנו יחד אתם חנות וירטואלית מופלאה והשיקו אותה - הם מגלים שאיש אינו יודע על קיומה. הרי עסק וירטואלי כמוהו כעסק פיזי לכל דבר ועניין. כדי שהציבור הרחב יידע עליו, צריך לפרסם אותו (ואין זה משנה באיזה אפיק) ולקחת את העניין בחשבון בשקלול העלויות הצפויות של הקמת החנות. באותה הזדמנות כדאי לחשוב על פלח השוק אשר אליו יפנה האתר החדש, ובמילים אחרות, לגבש אסטרטגיה שיווקית מפורטת שתושק בצמוד להשקת האתר עצמו.
עיקרון 3:
חוויית הקנייה
 
אמנם זהו עיקרון שצריך ללוות את בעל העסק החל בצעדי התכנון הראשוניים ועד סופו, אך בשל חשיבותו הרבה השארנו אותו לסוף. ובכן, חוויית הקנייה היא זו שתקבע כמה מהגולשים שנכנסים לאתר, יבצעו בסופו של דבר רכישה דרכו. עניין זה נקרא בעגה המקצועית 'יחס המרה', כשהשאיפה היא להגיע ליחס המרה גבוה ככל האפשר (כלומר 'להמיר' כמה שיותר גולשים ולהפוך אותם ללקוחות).
 
כיצד עושים זאת? דרך חשיבה על כל פרט ופרט באתר. כך לדוגמה, חשוב מאוד להחליט כיצד ייראה עמוד המוצר באתר: איזה מידע ייכלל בו (דף זה חייב להיות מפורט ככל האפשר ולשקף את כל פרטי העסקה), איך הוא ייראה, היכן תמוקם תמונת המוצר ואיפה הטקסט, כמה טקסט כדאי שיופיע בעמוד זה, באילו צבעים להשתמש ואף באיזו צורה הוא ייראה. 
 
לצד זה, צריך לחתור לתהליך רכישה קצר ונוח. גולשים רבים נוטשים את התהליך באמצע,  משום שהוא מתיש ומסורבל מדי. כאן חשוב לחשוב על הדרך לקצר את התהליך כמה שיותר, כדי למשוך את הגולש לבצע את הרכישה הזו ולבצע רכישות נוספות בעתיד. 
 
כמו-כן, חשוב להתאים את האתר לסוגי המוצרים הנמכרים בו: תהליך רכישה בסופרמרקט וירטואלי (שבו הלקוח קונה עשרות מוצרים), לא ידמה לתהליך קנייה של מקרר יוקרתי (שבו המוכר ירצה למשוך את הרוכש אל אותו מוצר ספציפי וייחודי). הסטטיסטיקה מראה כי צעדים כאלו מעלים את יחס ההמרה ב-40-60% בממוצע, ובמקרים מסוימים גם ב-100% ויותר.


 
scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite_menu_forumsSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_add_bussinessexpress icon דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_tools