לנצח במגרש הביתי: המדריך לציוד ספורט ביתי

לא כולם אוהבים להעביר שעה במכוני כושר, אבל רבים מתקשים לוותר על שגרת האימונים. עבור אלה במיוחד קיימים מכשירי הספורט הביתיים - מהליכון ואופני כושר ועד אליפטיקל. הקימו עצמכם מכורסת הטלוויזיה, שעת כושר מתחילה
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג ציוד ספורט ובגדי ספורט

מכשירי כושר

המשפט "הספורט טוב לבריאות" כבר הפך מזמן לאקסיומה. יחד עם זאת, צורת החיים המודרנית והתובענית לא תמיד מאפשרת לנו להקפיד על פעילות ספורטיבית רציפה. מכוני הכושר הרבים אמורים לספק חוויה ספורטיבית מרוכזת, אינטנסיבית, כזו שתתאים כמעט לכל אחד, ותכיל את כל סוגי המכשירים האפשריים, וכך לכל מתאמן יהיה את המכשיר שלו, את הפינה שלו, את הפעילות שלו. חדר הכושר מעורר תחושות לא נוחות אצל רבים מהמתאמנים המעדיפים את האינטימיות על פני הפעילות ההמונית.

בדיוק עבור אלה קיימים מכשירי הספורט הביתיים. הם לא אמורים לתפוס מקום רב בסלון או בחדר, ומרגע שהוחלט על מיקומם המדויק בבית - נדרשת רק קצת משמעת עצמית. הרי על הבריאות או הדיאטה שלנו אף אחד לא ישמור במקומנו.
 
חלק מהמתאמנים מסתפקים במכשיר אחד, בעוד שאחרים הופכים חדר אחד למכון הכושר הפרטי שלהם. כיום, בניגוד לעבר, יש מגוון רחב של מכשירי ספורט ביתיים. חלק מהם ניתנים לרכישה מתצוגה, מה שמוזיל משמעותית את המחיר שלהם.

 

להתחיל בקטן

לפני שממהרים לצאת למסע קניות מנקר עיניים בחנויות הספורט, חשוב להתאים את האימונים לרמת הכושר וליכולות הפיזיות שלכם. ואם הכושר שלכם ירוד, אל תנסו להעמיס על עצמכם. רצוי להתחיל להתאמן כ-40 דקות, לא יותר, ורק אחרי שתרגישו "על הסוס" לעבור ל-60 דקות.
 
ואולם, לא רק משך האימון חשוב, אלא גם סוג הפעילות הספורטיבית וכמובן גם האורוחות שלפני ואחרי האימון. באופן כללי, מקובל לעשות אבחנה בין פעילות אירובית לפעילות אנאירובית. הספורט האירובי עובד בעיקר על סיבולת לב ריאה, ומשלב נשימה ושריפה משמעותית של קלוריות. ספורט אנאירובי בונה מסת גוף ומחזק את השרירים, ולא נועד לשריפת שומן או דיאטה ולכן דיאטניות לרוב ימליצו על פעילות אירובית .
 
כדי להימנע מפציעות הנובעות מפעילות אירובית או אנאירובית לא מבוקרת, יש להיוועץ בגורם מקצועי - רופא ספורט, פיזולוג ו/או מדריך כושר - ולא פחות חשוב: לרכוש ציוד ספורט מתאים כמו נעלי התעמלות מתקדמות, מדרסים וביגוד מתאים. בשורות הבאות נסקור את ציוד הספורט הביתי השכיח ביותר. אך עוד לפני כן מומלץ להיכנס למערכת סינונים מתוחכמת שתציג בפניכם רשימה ממוקדת של ספקים בתחום מוצרי הספורט השונים.

 

הליכון או אופני כושר?

אז במה להתחיל? נדמה כי ההליכון הוא המכשיר הביתי הנפוץ מכולם. במקום לרבוץ על הספה מול הטלוויזיה, מה יותר פשוט מלשרוף קלוריות תוך ניצול הזמן האבוד לכאורה. הליכה היא הספורט האולטימטיבי למתחילים. חלק מן ההליכונים משלבים שעוני דופק, המכמתים מאמץ בכל אימון.
 
בחוץ, עקב תנאי השטח, קשה לכמת את תוצאות הפעילות הספורטיבית. קושי דומה אינו קיים בהליכון. אם אתם עייפים ומלאי תירוצים כרימון - הנתונים על גבי צג ההליכון יגלו זאת במהרה.
 
קצב הפעילות הוא תולדה של כושר או מאמץ - או שניהם גם יחד. אחרי הצעדים הראשונים, תוכלו להגביר את המהירות על ההליכון, ובמקום ללכת - להתחיל לרוץ, כאילו מישהו רודף אחריכם.
 
אם תרגישו שההליכון כבר משעמם אתכם, או יותר נכון - קטן עליכם, ההמלצה היא להתקדם למולטי-טריינרים ותחנות דחיקה שמפעילים קבוצות שרירים נוספות. כדאי להצטייד במכשיר זה, אם ההליכון שלכם לא כולל שעון דופק.
 
שעון דופק, כשלעצמו, מספק מידע על קצב הלב בשעת האימון. הנתונים שלו מלמדים על תפקוד הלב ועל האפקטיביות של האימון. ודאו כי השעון אכן תקין כדי לא "ללכת על ריק", ללא מידע אמיתי על קצב ההתקדמות שלכם.
 

 

 

עובד על שני הפלגים

לאחרונה הפך מכשיר האליפטיקל לנפוץ מאוד. מדובר במכשיר המשלב אופני כושר עם הליכונים. השילוב הזה מאפשר עבודה על פלג הגוף העליון, לא רק התחתון. יש לציין כי השימוש באליפטיקל נחשב לקשה ומאתגר יותר מאשר אופני כושר רגילים או הליכונים.
 
מכשיר שכיח נוסף הוא כמובן אופני כושר. חלק מהם מכילים גם משענת גב. בהקשר זה, חשוב לדעת כי אופניים ללא משענת מאמצים יותר את הגוף ומפעילים שרירים נוספים. כל עוד אתם לא סובלים מבעיות גב, אופנים ללא משענת יוכלו להתאים לכם.
 
לסיכום, תמיד כדאי לזכור: ספורט הוא דבר ממכר. לא תמיד קל להיכנס לכושר, אבל הרבה יותר קשה לוותר עליו. כל עוד שומרים על מינון נכון ומבוקר, ההתמכרות אליו מבורכת, בריאה ואפילו מהנה.

 


>>בואו להתעדכן במחירון ציוד ספורט ובגדי ספורט.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא ציוד ספורט ובגדי ספורט
האם המאמר עזר לך?