מומחים בניהול מצברים: מדריך לקניית מצבר לרכב

התרוקנות מצבר היא לא איזו מכה בלתי צפויה משמיים ואפשר להיות ערוכים אליה, אבל גם למצברים הכי טובים יש תוחלת חיים מסוימת, ולפעמים אין ברירה אלא להיפרד מהם לטובת צעצוע חדש. מתי זה יקרה ואיך לדעת מה לקנות? או, בשביל זה אנחנו פה
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג מצברים

בואו נודה על האמת: עבור רובנו, הפעמים היחידות בהם אנחנו רואים את מכסה המנוע שלנו מורם, זה כשהאוטו מגיע למוסך. אבל פעם בכמה זמן קורה משהו שמלמד אותנו שכדאי לדעת קצת על מה שקורה שם מתחת למכסה, כדי שנבין מה קרה ובעיקר, כמה יעלה לנו לתקן את הנזק. המצבר הוא אחד הרכיבים שבאמת כדאי לנו להכיר, כי התפקיד שלו פשוט באותה מידה בה הוא חשוב: בלעדיו אי אפשר לנסוע.  
 
הדבר הכי משמעותי שאפשר לעשות כדי להאריך את תוחלת החיים של המצבר הוא כמובן לא להשאיר אורות דולקים. אבל יש עוד סיבות להתרוקנות: מגעים רופפים, בעיה באלטרנטור, מחסור בנוזלים או רצועה קרועה. בסופו של דבר שמירה והחלפת מצבר הם עניינים שגרתיים בתחזוקת רכב. זה לא אומר שהם לא עושים כאב ראש. אז הנה כמה כדורי אקמול:

 

למשוך בחוטים הנכונים

לפני הכל, בדיקה שגרתית אצל חשמלאי רכב אף פעם לא מזיקה, כמו גם הרמת מכסה המנוע מדי פעם ובדיקת מים מזוקקים במצבר. חשוב שהם יהיו מים מזוקקים, לא מים מהברז, כי אלה רק יכולים להזיק. בכל מקרה, אם אין לכם את הידע הדרוש, אל תנסו להחליף מצבר לבד. אמנם מבחוץ זה לא נראה כמו עבודה מסובכת, פשוט להוציא קופסה ריקה ולהכניס במקומה קופסה מלאה - אבל תעשו לעצמכם טובה ולכו לאיש מקצוע. זה לא פשוט כמו שזה נראה. חיבור שגוי של חוט אחד יכול להספיק כדי לקצר משמעותית את חיי המצבר. חבל, כי בכל מקרה מצברים בסופו של דבר מתרוקנים, ואין סיבה להקדים את רוע הגזירה.

 

הקריזה של הקורוזיה - תקינות המצבר

יש דרכים מאוד פשוטות לוודא שהמצבר במצב תקין, למשל, אפשר ללחוץ על הצופר או להדליק אורות. אם הצופר נשמע חזק והאורות מאירים בצורה מלאה - כנראה שהמצבר תקין. אם הצופר נשמע כמו יללה חלושה והאור שיוצא מהפנסים חלש ועייף - אתם כבר יודעים שכדאי לקפוץ למוסך. הקורוזיה, או כפי שהיא נקראת בעברית תקנית 'שיתוך', היא האויב הגדול ביותר של המצבר. איך מתכוננים מפניה? אפשר לבודד את המצבר עם קרטון עטוף בשקית ניילון ואם אתם לא יודעים בדיוק איך לעשות זאת, תבקשו מהמוסכניק.

 

קחו אחריות - טיפים לקניית מצבר

בסופו של דבר, לא תהיה ברירה אלא לקנות מצבר חדש. זה לא סוף העולם וגם לא מאוד יקר, אבל כדאי לדעת מספר דברים כדי לא לסבך מצב די פשוט. ראשית, רצוי לקנות מצבר של חברה מוכרת ובעלת מוניטין. גם אם אתם מוצאים מצבר במחיר מציאה, כדאי מאוד להיזהר, לא חשוב כמה המוכר נשבע לכם שהמצבר הזה יחזיק מעמד עד המאה ה-22.

בנוסף, כפי שיש מספר רב ומגוון של רכבים, כך יש מספר רב ומגוון של מצברים, ולא כל מצבר מתאים לכל רכב. חשוב לוודא שאתם קונים מצבר שמתאים לרכב שלכם. למצברים בדרך כלל יש קיבולת של 55 עד 100 אמפר. אמנם יש אפשרות להתקין מצברים לרכב שהקיבולת שלהם גדולה יותר ממה שמתאים, אבל זה לא בהכרח יעיל במיוחד.

ויש כמובן את עניין האחריות. מצברים רבים באים עם אחריות לשנה, עובדים נפלא במשך שנה, ויומיים אחרי שתוקף האחריות פג, הפלא ופלא, הם מתרוקנים לגמרי.  הם, כמובן, זולים יותר, אבל ידוע כי מי שקונה בזול משלם לפעמים ביוקר. לכן מומלץ להוציא קצת יותר ולקבל מצבר עם אחריות לשנתיים לפחות. חלק מהמצברים יחזיקו אפילו שלוש שנים, אבל לא צריך לבנות על זה. גם שנתיים זה בסדר גמור (רשימה ממוקדת של חברות וספקי מצברים תוכלו למצוא כאן - באמצעות שימוש במערכת סינונים מתוחכמת).

לסיכום, כשהמצבר שובק לפתע באמצע נסיעה, תרשו לעצמכם לקלל לרגע, אבל באמת שאין סיבה להתעצבן יותר מזה. אם אתם מנויים על
שרותי גרר ותחזוקה, סביר להניח שהמכונאי יגיע עם מצבר חדש. בדרך כלל מחיר המצבר יהיה יקר יותר,  אבל לפעמים זה פשוט יהיה נוח. שאלה יהיו הצרות שלנו.

 


>>בואו להתעדכן במחירון מצברים.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא מצברים
האם המאמר עזר לך?