אני רק השליח: מדריך לשילוח בינלאומי

ככל שהעולם נהיה יותר קטן, כך גדל הצורך בשירותי שליחות בינלאומיים. איך כל זה עובד ותוך כמה זמן נקבל את החולצה המגניבה ששלחו לנו מניו יורק? תוציאו נייר ועיפרון ותרשמו
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג שילוח בינלאומי

להגיד שהעולם היום הוא כפר גלובאלי, זו כבר די קלישאה, אבל קלישאות לא הופכות למה שהן אם התוכן שלהן אינו אמת. במאה ה-21 העולם אכן מרגיש קטן יותר, הגבולות היטשטשו והאינטרנט מביא אותנו לכל מקום במהירות. אנחנו יכולים לעשות קניות ממחסן של חברה בהודו יותר מהר מהזמן שיקח לנו לרדת למכולת. אבל כדי שהחבילה מהודו לא תלך לאיבוד וגם תגיע בזמן, צריך לדעת איך להזיז אותה. התנהלות עסקית כזו מחייבת מערכת שינוע תמנונית. לכן, מתחת לכל הגלובליזציה עומדת רשת כלל עולמית של הובלת חבילות במשאיות, ספינות, מטוסים ואמצעים אחרים שתפקידם להפוך את הקליק שלנו באינטרנט למסע של ממש ממקום למקום.

קוראים לזה 'שילוח בינלאומי' - שם כולל לסך כל שירותי ההובלות שמתבצעים בין שתי מדינות. זה נשמע יותר פשוט ממה שזה באמת. אז הנה כמה הנחיות שימנעו טעויות:

 

שליחות קטלנית: איזה חברה לבחור?

גם הלקוח הפרטי הקטן, וגם החברה העסקית הגדולה, צריכים גורם מקצועי שיטפל בכל התהליכים מ-א' ועד ת'. ומדובר בכאב ראש לא קטן. החל מאריזת המוצרים, דרך ביטוח במקרים של נזקים או אובדן, ועד טיפול בבירוקרטיה של עמלות ומכס. לכן, חשוב ללכת על חברה מבוססת ובעלת מוניטין, שתדע בדיוק מה היא צריכה לעשות, ולא פחות חשוב, איך לפתור בעיות שיצוצו משומקום. מדובר בשוק תוסס ודינמי, בו פועלות מספר חברות, ולכל אחת היתרונות והחסרונות שלה. הכל תלוי באופי המשלוח. גם אם יש לכם בבית מסמכים סודיים במיוחד - נגיד, סודות הגרעין האיראני - תימצא החברה שתעביר אותם בשבילכם (רשימה ממוקדת של חברות המתמחות בשילוח בינלאומי תוכלו למצוא כאן - באמצעות שימוש במערכת סינונים מתוחכמת).

 

שלח לחמך על פני המים: השימוש בספינות למשלוח

נכון שבימינו שימוש בספינה נשמע כמו משהו שלקוח מסרטים תקופתיים מהמאה ה-18, אבל האמת היא שזו דרך יעילה למשלוחים. היתרון הבולט של משלוח באמצעות ספינות, הוא המחיר הזול יחסית. חברה יכולה לייצר מוצר שיורכב מחומרים שמגיעים גם מהודו וגם מארה"ב, והניהול הכולל שלה בכלל נמצא באירופה, ועדיין לעשות את כל זה באמצעות מערכת מתוזמנת ומקצועית שעוברת דרך הנמלים בעולם.

החיסרון היחיד הוא בירוקרטי. יש המון ניירת בדרך וכל פרט קטן צריך להיות מתועד וחתום. אבל אם יש מישהו מקצועי שמטפל בזה, אתם יכולים לישון בשקט. מה שכן, חייבים לקחת בחשבון את גורם הזמן. גם לאוניות סחר, כמו לכל כלי תחבורה אחר, יש נמלים ולוחות זמנים קבועים, וצריך להיות מודעים ולהיערך בהתאם.

 

מירוץ שליחים: השימוש במטוסים למשלוח

כמובן שהדרך המהירה ביותר להעביר סחורות היא עדיין באוויר. השירותים השתפרו עד כדי כך, שאפשר לשלוח בבוקר חבילה בתל אביב והיא תגיע למחרת לבומביי. תנועת המטוסים כמובן דינמית ומגוונת ורחבה יותר ביחס לאוניות, אבל כל זה גם עולה יותר כסף. מה שעוד השתפר הוא שירות השילוח האווירי, והיום אפשר לדעת בלי בעיה היכן החבילה שלנו נמצאת בכל שלב של הדרך.

כמובן שיש גם אפשרויות אחרות, כמו משאיות ורכבי תובלה, אבל הן שכיחות בעיקר בשילוח באותה מדינה. מטוסים וספניות הם הכוח המניע את הכלכלה הגלובאלית. כל מה שצריך הוא לבחור חברה מקצועית ומנוסה, לתת לה לטפל בכל הדברים, ולהרגיש באמת ובתמים שהעולם נעשה קטן יותר.

 


>>בואו לדבר על זה בפורום שילוח בינלאומי.
>>בואו להתעדכן במחירון שילוח בינלאומי.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא שילוח בינלאומי
האם המאמר עזר לך?