היה מנוע? המדריך לשיפוץ ותיקון מנועים

בני אדם לא יכולים לתפקד בלי לב, רכב לא יכול לתפקד בלי מנוע, וכמו במקרה של הלב, כדאי להקשיב טוב לכל הסימפטומים וללכת מהר לרופא. כלומר, למוסך
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג שיפוץ ותיקון מנועים

רכב הוא קודם כל מנוע. משם הכל מתחיל, ושם, למרבה הצער, גם הכל נגמר. בדיוק כמו לב האדם, מדובר במערכת מורכבת שאי אפשר בלעדיה. בדיוק כמו לב האדם, גם היא מועדת לשחיקה, עייפות ובלאי. ובדיוק כמו לב האדם, גם היא תפסיק לעבוד יום אחד, אבל את זה נעזוב כרגע ונתרכז בדרכים לשמור על הלב של הרכב בריא ופועם.

 

הרכב לא סוחב? האוברול תמיד באופנה

הרבה פעמים האינסטינקט הראשוני הוא פשוט להשבית את הרכב ולהתחיל לפנטז על חדש, אבל כפי שתחום רפואת הלב התקדם באופן מדהים, גם רפואת המנוע יכולה היום להציל את חייו. הטיפול המשמעותי מכולם הוא מה שנקרא 'אוברול' - פירוק המנוע לחלקים, החלפת אלה השחוקים והרכבתם מאפס. בדרך כלל, הטיפול הזה עוזר והרחבת הצילינדרים הופכת את המנוע לכמעט חדש. ושוב, כפי שלא תלכו לכל רופא לטפל בלב שלכם, כך גם אל תלכו לכל מוסכניק, אלא לכזה שיש לו ניסיון בשיפוצי מנוע מהסוג הזה והוא כמובן נותן אחריות (אופס, הנה הבדל ראשון בין מנוע ללב האדם: אף קרדיולוג לא יתן לכם אחריות על ניתוח לב, אבל זה באמת לא קשור. נתקדם). שיפוץ מנוע לא מתאים אוטומטית לכל בעיה, אלא למנועים שהתחממו מדי או פשוט התעייפו. הסימפטומים המוקדמים הם רכב שלא סוחב בעליות, לא מאיץ היטב, פולט פיח, זולל שמן, ולמרות הטיפולים השנתיים לא ממש מצליח להתרומם ולחזור לעצמו. הטיפול הזה מתאים גם לרכבים יד שנייה עם קילומטראז' גבוה. זו כמובן גם פונקציה של מחיר, שנע בין 4,000 ל-5,500 שקלים. שוב, חשוב מאוד לקבל אחריות וכמובן לקחת את הרכב לסיבוב מיד אחרי הטיפול.

 

הגודל (של המנוע) בכלל לא קבוע

לא מעט בעלי רכבים מעדיפים היום להתקין ברכב מנוע גדול יותר מנפחו המקורי, ומשרד התחבורה מאשר זאת. אפשר להתקין מנוע בנפח של 2,000 סמ"ק ברכב שנקנה עם מנוע של 1,600 סמ"ק. זה בהחלט ישפר את ביצועי הרכב, וייתכן שגם יעלה את ערכו כשתרצו למכור. ובכל זאת, בישראל אי אפשר פשוט לגשת לחנות ולקנות מנוע חדש. בדרך כלל, המנועים הזמינים במוסכים הם מנועים משומשים שפורקו מרכבים אחרים (אם ראיתם פעם רכב ועליו מודבק פתק 'קונה רכבים לפירוק', זה בדיוק בשביל זה), או מנועים מיובאים מאירופה וארצות הברית, שם הרבה יותר נפוץ להוריד רכבים מהכביש.

 

החו"ל משתלם?

הבעיה העיקרית ברכישת מנוע מחו"ל או מנוע משופץ, היא שלא ניתן לדעת באופן חד משמעי מה מספר הקילומטרים שהוא עשה. מוסכים מורשים יכולים להעריך, אבל לא יכולים לספק תשובה החלטית. הדבר היחיד שהצרכן יכול לעשות הוא לדרוש אחריות של שלושה חודשים. מצד שני, מנועים מיובאים זולים יותר ממנועים מקומיים משופצים. המחיר הוא כמובן פונקציה של סוג הרכב וסוג המנוע. זה יכול להתחיל מ-4,000 שקלים ולהגיע עד 12,000 שקלים, כולל עבודה וחלפים. בקיצור, שיפוץ מנוע, שלא לדבר על החלפתו, זה כאב ראש, לב וכיס, אבל אין ברירה. צריך לקחת אוויר, לבדוק את מצב חשבון הבנק ולהגיע למוסך. לא כדאי להתקבע מחשבתית על החלפת רכב או החלפת מנוע, ורצוי לא לקחת החלטה לפני התייעצות רצינית עם מוסכניק רציני לא פחות.
ואם לחזור לדימויים מעולם הרפואה, חוות דעת שניה לא תזיק גם פה. סעו לשלום, המפתחות בפנים.
תוכלו כאן להשתמש במערכת סינונים מתוחכמת לאיתור רשימת מוסכים.

הכתבה באדיבות אתר קמ"ש.

>>בואו לדבר על זה בפורום מוסכים.

 

>>בואו להתעדכן במחירון מנועים- שיפוץ ותיקון.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא שיפוץ ותיקון מנועים
האם המאמר עזר לך?