דיאטת מרק כרוב

דיאטת כרוב היא מבין דיאטות הכאסח הכי מוכרות, אם לא 'ה...' איך היא מתבצעת, כמה יורדים בה, האם היא מסוכנת? ושאלת השאלות - כמה קלוריות יש בכרוב?
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג דיאטנים

  • מדובר בדיאטה שהחלה את דרכה, כבר בסוף שנות השבעים וכבשה בסערה את העולם כולו. הדיאטה פשוטה ומתבססת על צריכת כרוב יום יומית, בתוספת קטנה של פחמימות וחלבונים. הדיאטה מספקת פתרון לירידה מהירה במשקל (לקראת חתונה/אירוע/קיץ וכדומה) וזאת בעקבות הסיבים הרבים ומיעוט השומן שבה.
  •  
  • דיאטת כרוב תשיל מגופכם בממוצע 5 ק"ג בשבוע וזאת בגלל שריפת השומנים המהירה בה. אז איפה הקאץ'? דיאטה כרוב אינה מומלצת ע"י הדיאטנים ונחשבת כקיצונית מידי ומסוכנת (ראו הוזהרתם!) ואם כבר החלטתם לעשות אותה, דעו כי היא מיועדת לשבוע אחד בלבד וחובה לשתות בה לפחות 8 כוסות מים ביום, וזאת כדי למנוע סיבוכים בריאותיים חמורים. חוץ מזה קשה מאוד להתמיד בה...

אז אם עוד לא התחרטתם ואתם נחושים לעשות דיאטת כרוב, לפניכם מספר הנחיות חשובות ביותר:
  1. הקפידו לשתות הרבה מים (לפחות 8 כוסות ביום), מותר לשתות מיצים לא ממותקים, קפה ותה. אסור לשתות אלכוהול ושתייה מוגזת.
  2. השלימו את הוויטמינים החסרים בגופכם בעזרת כדורים.
  3. בדקו עם רופא המשפחה או תזונאית, האם מבחינה בריאותית מותר לכם לבצע את הדיאטה הזו.
    אל תתפתו להמשיך את הדיאטה יותר משבוע ימים.
 

מרק כרוב - ההכנה

המצרכים: 1 קופסת שימורים של עגבניות קלופות או 4 עגבניות קלופות, 2 כוסות שעועית ירוקה, 5 גזרים, 1 בצל גדול וחתוך, 1 כרוב גדול, 1.5 ליטר מרק עוף/בשר, 2 פלפלים ירוקים, 1 גבעול סלרי. תבלינים לפי הטעם: פלפל, מלח, פטרוזיליה, אבקת מרק.

ההכנה: חתכו את הירקות בגודל הרצוי (מומלץ קטן), כסו במים והרתיחו. אחר כך המשיכו לבשל על אש קטנה עד לריכוך הירקות. 
זהו! פשוט, נכון? אבל לא קל לביצוע...קחו בחשבון כי רוב האנשים אינם חשים תחושת שובע, וזאת למרות שאתם חופשיים לאכול את המרק כל היום וללא הגבלה. כמות קלוריות בכרוב (כמרק) אינה עולה על 50 קלוריות למנה והצריכה היומית הממוצעת בדיאטת כרוב הינה 700 קלוריות בלבד.
 

השלמות למרק

בנוסף לאכילה ללא הגבלה של מרק כרוב, עליכם לצרוך את ההשלמות הנלוות: פחמימות וחלבונים, עפ"י הסדר הבא:
 
ביום הראשון: פירות ללא הגבלה (רק לא בננה)
ביום השני: ירקות ירוקים ללא הגבלה+1 תפו"א אפוי
ביום השלישי: ירקות ופירות ללא הגבלה (רק לא בננה ותפו"א)
ביום הרביעי: חלב דל שומן (2 כוסות) ושלוש בננות
ביום החמישי: שש עגבניות, ועד 250 גרם בשר בקר
ביום השישי: ירקות ירוקים ובשר בקר ללא הגבלה (ללא תפו"א)
ביום השביעי: אורז מלא, ירקות ומיץ פירות טבעי ללא הגבלה (ללא תפו"א)

 

למי מתאימה דיאטת הכרוב?

אך ורק לאנשים בריאים שמעוניינים להיפטר מכמה קילוגרמים במהרה ולתקופה מוגבלת של עד שבוע ימים (ניתן פחות). הדיאטה אינה מתאימה לאנשים שסובלים מבעיות עיכול וגזים ויכולה לגרום למיגרנות וכאבי ראש, היא לא מומלצת לחולי סכרת ולסובלים מבעיות בבלוטת התריס. ובכל מקרה גם אם הנכם בריאים לחלוטין עדיין גשו להיוועץ עם דיאטן/תזונאי בנושא דיאטת מרקים או עם רופא המשפחה שלכם.

 

חשוב שתדעו

ההסתייגויות מן הדיאטה רבות, אולם יש בה גם סוג של יתרון וניתן לראות בתפריט כתפריט ניקוי רעלים של הגוף. לגבי ההצלחה - מדובר באחוזי הצלחה גבוהים ואם תקפידו על ההוראות סביר שבסיום שבעת הימים אכן תשקלו כ 5 ק"ג פחות.
 
עם זאת דיאטת כרוב היא מסגרת נוקשה שאינה מתאימה לכל אחד והירידה במשקל נובעת בעיקר מנוזלים, לכן שקלו היטב וחישבו אולי בכל זאת כדאי לבצע דיאטה מסודרת ומאוזנת יותר?
 

עוד בנושא מפורומים ברשת

בפורום באתר דוקטורס שאלו גולשים שאלות בנושא זה. בואו לקרוא מה ענה להם הרופא.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא דיאטנים
האם המאמר עזר לך?