כתבות בנושא חנויות בגדים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

ביגוד רומנטי - המדריך לחנויות בגדים וינטג'

האופנה בת ימינו מציעה אינספור אפשרויות וסגנונות לבוש לכל חובב סטיילינג באשר הוא, אלא שלצד עיצובי האופנה החדשניים והמקוריים, הולכות ומתרבות גם חנויות לבגדי וינטג'. הכיסופים והאהבה לסגנונות הלבוש בתקופות עתיקות הגבירו את הביקוש לביגוד מקורי מתקופות אלה, וגם ההיצע גדל בהתאמה. אוהבי הסגנון העתיק שאינם מוכנים ללבוש בגדים יד שנייה או שמבקשים למצוא את השילוב בין החדש והישן, מוצאים את מבוקשם באופנת ה'רטרו' שעושה מחווה לגזרות הישנות ולסגנונות האהובים וממציאה אותם מחדש בלבוש עדכני.

בכתבה זו:
המרכיבים האופנתיים שבבסיס הרומנטיקה | מגוון רחב של בגדים (וקהלים) | המסע לחיפוש בגד הווינטג' האידיאלי | ומה לגבי המחיר?

אנשים רבים מרגישים לא פעם תחושת שייכות לתקופת חיים אחרת; הם מרגישים חיבור למנהגים, לתרבות וכמובן לאופנה שהייתה נהוגה באותה תקופה. בגדי וינטג' מקוריים, שנשתמרו מתקופות קודמות, נחשבים לבגדים קלאסיים ורומנטיים הנושאים אתם ניחוח תקופתי ו"אישיות" ייחודית. עולם האופנה כיום, מפנה אף הוא מקום של כבוד לאופנות העבר, ומציע עיצובי "רטרו" המאמצים גזרות ואלמנטים מתקופות קודמות בלבוש חדש ועדכני. אופנת רטרו מיועדת למי שחושק בלבישת בגדים "קלאסיים" או מיושנים, שכאילו מאפשרים לנו לחזור כמה עשרות שנים אחורה, אך יש בהם גם טוויסט עכשווי. 

המרכיבים האופנתיים שבבסיס הרומנטיקה

כדי להבין טוב יותר למה מתכוונים כשמזכירים את המונחים וינטג' או רטרו, כדאי לעשות מעט סדר בדברים. בגדי וינטג' הם בגדים אשר המכנה המשותף שלהם אחד: הם בני עשרים שנה ומעלה, כלומר, לפחות מאמצע שנות ה-90. חשוב לשים לב שבגדים ייכנסו תחת ההגדרה הזו, בין אם הם משומשים ובין אם הם נאגרו במלאי זה או אחר במשך עשרות שנים, מבלי להימכר ללקוחות (ברור שבמקרה הראשון הם יהיו מעט זולים יותר). 
 
הבגדים העתיקים יותר, אותם כבר קשה פי כמה למצוא, הם בגדי הענתיקה, אשר מחזיקים בוותק של מאה שנה לפחות. אפשר ללבוש אותם לא רק בתור תחפושת או כחלק מההלבשה של סרט קולנוע תקופתי, כמובן, אלא גם כהצהרה אופנתית לכל דבר ועניין.
לאופנת וינטג' יש גם היבט אקולוגי לא מבוטל כלל וכלל, שעה שממש כמו מחזור, היא  מאפשרת להקטין את השימוש במקורות אנרגייה לצורך ייצור חומרי הגלם.
בשנים האחרונות, יש להדגיש, נכנס לתמונה טרנד נוסף - ה'רטרו'. בתחום האופנה מדובר בעיצוב  מחודש של אופנות קודמות, מה שמאפשר להחזיק במקל משני קצותיו, וליהנות ממודרניות וקלאסיות כאחד. כמו בתחומים רבים אחרים שבהם נעשה שימוש בעיצובי רטרו,  גם כאן הכוונה למוצר חדש לחלוטין, ובמקרה הזה לבגד חדש לחלוטין, אשר עוצב בשנים האחרונות. אלא שהעיצוב החדש נועד לשדר דבר אחד בדיוק: התכתבות עם אופנות ישנות יותר, במטרה להעניק מימד לא מבוטל של נוסטלגייה לבגד. במילים אחרות, אלו הם בגדים שעיצובם נעשה מתוך מחשבה על העבר, ובדרך כלל מתוך הערצה אליו. מגוון רחב של בגדי מעצבים, כולל של המעצבים המובילים בעולם, נועד למטרה הזו בדיוק.
בגדי יד שנייה משמשים מעין מונח על בהתייחסות לבגדים קלאסיים תקופתיים. הכוונה יכולה להיות לבגדים מכל סוג, בתנאי שהם היו באמתחתם של אנשים אחרים, בשלב זה או אחר.

מגוון רחב של בגדים (וקהלים)

ההבחנה הבסיסית שבוצעה מעלה מאפשרת לנו ללמוד על הקווים הכלליים שמרכיבים את האופנה הקלאסית, אלא שכאשר נכנסים לעובי הקורה, אפשר להבין טוב יותר את המורכבות של התחום הזה. את עיקר ההתייחסות מקבלת אופנת נשים על סוגיה, אך גם הגברים יוכלו למצוא את מבוקשם בבגדי וינטז' ורטרו משלהם. בהמשך לכך, אותו בגד יכול להיות אף הוא מכל סוג. בגדי הריון או בגדי ספורט, בגדים לתינוקות או בגדים לילדים, בגדי מעצבים או בגדים בזול. חולצות, מכנסיים, חצאיות, בגדי ים, בגדים טרמיים - כל אלה נכנסים לתוך התמונה, ולכל אחד מהם יש את "חוקי" הנוסטלגיה שלו.
 
לא צריך להיות מומחה לסוציולוגיה כדי לדעת שהעידן הנוכחי מאופיין, באופן חסר תקדים,  בחשיבות מכרעת שמקבל הביטוי הייחודי של כל אדם. ובעידן המבוסס על אינדיבידואליזם  וברצון להתבלט בכל מובן אפשרי, הבגדים הרומנטיים שהוזכרו מעלה מאפשרים להגשים את היעד. בעיקר אם לוקחים בחשבון שרבים מבגדים אלה יוצרו מראש בכמויות קטנות, או שנשמרו רק כמויות מצומצמות מהם עד עצם היום הזה.
מעלה חשובה אחרת של בגדים אלה נוגעת לאיכות הגבוהה שלהם. הגם שיש הסבורים כי העובדה שבגד ישן הוא בהכרח גם באיכות ירודה, בגדי הווינטג' מוכיחים את ההיפך הגמור.  אדרבה, בהתחשב בעובדה שהבגדים הללו הצליחו לשרוד עשרות שנים, אפשר ללמוד לא מעט על האיכות הגבוהה שלהם. גם איכות הגימור של בגדי וינטג' נוטה להיות מרשימה במיוחד, ולא פעם יתווספו אליהם רקמת יד, כפתורים, חרוזים וכיוצא בזה.

המסע לחיפוש בגד הווינטג' האידיאלי

בשנים האחרונות, יחד עם עליית בגדי הווינטג' והרטרו, והפיכתם לטרנד לכל דבר ועניין,  גדלו גם בעשרות מונים האפשרויות לרכוש אותם הלכה למעשה. כך, צצו להן, כמו פטריות לאחר הגשם, חנויות בגדים המצהירות על כך שחלק ניכר מהפעילות שלהן נוגע לבגדים קלאסיים אלה או אחרים. בהמשך לכך, גם רשתות אופנה מסוימות החלו לנכס חלק ניכר מהקולקצייה שלהן לבגדי רטרו, שדומה שמצליחים למשוך תמיד קהל אדוק של צרכנים לפתח החנות.
 
אז איפה בדיוק אפשר למצוא את הבגדים האלה? ובכן, התשובה הפשוטה היא שבלא מעט ערים בישראל. כמיטב המסורת, החלק הארי של חנויות האופנה יימצא בתל אביב, ברחובות המוכרים המציעים שורה ארוכה של פתרונות אופנתיים, דוגמת: שינקין, אלנבי, אבן גבירול או לילינבלום. בערים גדולות אחרות בישראל, דוגמת ירושלים או חיפה, אפשר למצוא כמה  חנויות המציעות בגדי יד שנייה גם כן, כולל לא מעט פריטי וינטג'. שימו לב שבחלק מהמקרים אין המדובר אך ורק בחנויות אופנה, ואת פריטי הווינטג' אפשר למצוא גם בחנויות אספנות, המציעות מוצרים קלאסיים מכל סוג.

ומה לגבי המחיר?

טענו מעלה כי תחום בגדי הווינטג', הרטרו והבגדים המשומשים נחשב לרחב בכל קנה מידה. לכן, ברור כי קשה להעניק תשובה חד משמעית ביחס למחיר הנדרש עבור בגדים מהסוג הזה. כל אחד מהמקרים יישקל לגופו, ואינספור משתנים עשויים להרכיב את המשוואה של בגד סטנדרטי: מאיזו שנה הוא? מאיזה בד הוא עשוי? מהי רמת הגימור שלו? וכן הלאה. התייחסות ניכרת, מהבחינה הזו, מקבל הגורם שאחראי לעיצובו של הבגד נתון. אם מחירם של בגדי וינטג' שאינם נחלתם של מעצבים מוכרים נוטה להיות זול ביחס למקבילות "סטנדרטיות" אחרות, הרי שכאשר נכנס לתמונה מעצב העל, או בגד שיצר עניין עצום בזמנו,  המחירים נוסקים כלפי מעלה, ועשויים להגיע גם לאלפי שקלים.
 
אפשרות אחרת לרכוש את הבגדים, ובעיקר את אלה הנדירים יותר, היא באמצעות חנויות העודפים (outlet). עם זאת, יש להדגיש כי לרוב יימצאו בהן פריטים מעונות קודמות, ולא בהכרח מעשרות שנים אחורנית.  מבחינת מחיר, דומה כי חנויות העודפים מנסות ליצור כל רושם אפשרי שהן זולות יותר - עיצוב הפנים כמעט ולא קיים (המראה המתקבל הוא של מחסן, יותר מאשר של חנות בגדים), והבגדים נוטים להיות מפוזרים ברישול מכוון במרחב. הגם שחנויות עודפים אכן נוטות להיות זולות יותר, חשוב להיזהר ממצבים שבהם המראה ה"זול" הוא לא יותר מהעמדת פנים, או ניסיון לשכנע את הלקוח שהוא מבצע עסקה משתלמת, למרות שבמציאות אין כך הדבר.

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist