438,701 עסקים | 234,318 חוות דעת
כתבות בנושא מוצרים אורטופדיים - תמונת אווירה

המוצרים שיסייעו לכם לשמור על בריאות הגב

רבים מבין הסובלים מכאבי גב כרוניים יודעים עד כמה משפיעים כאבים אלה על שגרת יומם ופוגעים באיכות חייהם. יש מי שסובלים ממחושים קלים, ויש שמתמודדים עם כאבים עזים עד כדי חוסר יכולת לתפקד. מרגישים שהגב מכביד עליכם? הכירו את סוגי המוצרים המיועדים לשמירה על בריאותו

בכתבה זו:
מזרן אורתופדי  | כיסא אורתופדי  | כורסת טלוויזיה | כיסא אורתופדי ברכב | לא רק מוצרים: הימנעות מכאבי גב כדרך חיים

רוב האנשים מבלים שעות רבות משעות היום בישיבה. בין אם זה על כיסא במשרד, על כורסה בסלון או במושב המכונית - מדובר בתנוחה שבה לא מקפידים תמיד על ישיבה נכונה וזקופה ולכן היא מביאה לא פעם לכאבי גב.

גם עמידה במשך שעות ארוכות, צעידה בנעלי עקב גבוה, שינה על מזרן לא אורתופדי ושלל סיבות נוספות עלולות לפגוע בבריאות הגב ולגרום לסבל רב ומתמשך. אז איך בכל זאת אפשר לשמור על הגב? הנה כמה מהמוצרים הבולטים בשוק המיועדים בדיוק למטרה זו:

 

מזרן אורתופדי 

נתחיל ישר בשורה התחתונה: מזרן קשה מדי או מזרן רך מדי אינם מומלצים לגב. אז מה כן מומלץ? מזרן אורתופדי, כזה שמרגישים ששוכבים עליו בנוחות ושהגב מקבל בו תמיכה טובה. ומה באשר להרכב מילוי המזרן? מלבד הספוג והקפיצים, ישנם חומרים המתאימים במיוחד לסובלים מבעיות גב:

מזרן ויסקו - מזרן שהומצא עבור נאס"א במקור. הוא עשוי חומר ג'לי ואלסטי אשר מתרכך בהתאם לחום הגוף, כך שהלחץ מתפזר בעת שכיבה, והתמיכה האורתופדית מרבית. אם  אתם חושבים על מזרן ויסקו, דעו כי אתם חייבים לנסותו קודם לכן, כיוון שלא כולם מסתגלים אליו בקלות. מזרן זה יעיל במיוחד לרגישויות באזור עמוד השדרה.

מזרן מגנייט - הומצא בישראל ע"י מנהל מרפאת כאב מישראל, והוא מגביר את אספקת החמצן בדם. המזרן יעיל  לכאבי גב, כאבי רגליים, כאבי צוואר, דלקות פרקים ועוד, אך לא לבעלי קוצב לב. גם  מזרן הלטקס אשר עשוי מעץ גומי אלסטי ונוח, הוא פתרון אורתופדי טוב ויעיל לאלו הסובלים מכאבי גב.

 

כאבי גב. צילום: shutterstock

 

חגורת גב 

לחגורת הגב האורתופדית שימושים רבים. מחקרים בתחום העלו כי עשרים אחוזים מתאונות העבודה הן תאונות הקשורות לגב, ולכן במקומות עבודה המושתתים על עבודה פיזית ונשיאת משאות כבדים, מעסיקים רבים דורשים מעובדיהם ללבוש חגורת גב בעת ביצוע מטלות אלו.

חגורות גב מחלקות את העומס שבו נושא הגב, ומקבעות, במעט, את עמוד השדרה להקלת העומס באזור זה. כמו כן, קיים מגוון חגורות גב המותאמות במיוחד לקהלי יעד נוספים: נשים בהיריון, אנשים לאחר ניתוח גב, אנשים הסובלים מכאבי גב ועוד. חשוב לזכור כי חגורת גב מומלצת לשימוש לסירוגין במהלך היום אך לא באופן רציף, וזאת כדי למנוע ניוון שרירים.
 

כיסא אורתופדי 

ישיבה ממושכת בכיסא לא אורתופדי, עלולה לגרום עם הזמן לכאבי גב מתגברים, כאבי ברכיים וכו'. לפיכך, הפתרון המשתלם הוא רכישת כיסאות אורתופדיים. מדובר בכיסאות המותאמים לממדי הגוף. המשענת צריכה להיות משענת חזקה התומכת בגב, ובכך תמנע לחצים על עמוד השדרה. הכיסא עצמו צריך להיות מותאם בזווית הנכונה ובגובה המדויק למידות גופכם. רגליכם צריכות להיות מונחות לגמרי על הרצפה, ועל הברכיים להיות בזווית של 90 מעלות.

גם אם רכשתם כיסא אורתופדי, בימים ארוכים הקפידו לקום ממנו מדי שעה להתמחות או חילוץ איברים.

 

כורסת טלוויזיה

אם אתם מבלים שעות ארוכות מול הטלוויזיה חשוב שתשבו על כורסת טלוויזיה המעניקה תמיכה מקסימלית לגב שלכם. בקטגוריית הכורסאות התומכות בגב קיימים שני סוגים עיקריים:

כורסת טלוויזיה ללא עיסוי - בעלת מבנה אנטומי אורתופדי, נוחה ומרופדת בריפוד איכותי.

כורסת טלוויזיה עם מנגנון עיסוי - יקרה יותר, אך מגיעה עם מגוון אפשרויות עיסוי לגב ולכפות הרגליים, ביניהם: עיסוי עדין, שיאצו, עיסוי בינוני ועיסוי חזק. כורסאות העיסוי, על פי רוב, מגושמות יותר, ולא תמיד נוחות לישיבה ללא הפעלת העיסוי, לכן מומלץ מאוד לבדוק היטב כבר בחנות, אם זה מתאים לכם.
 

כיסא אורתופדי ברכב

כיסא זה יוצר במיוחד לנהגים אשר נמצאים זמן ממושך על הכביש, כגון נהגי מוניות, נהגי משאיות ועוד. ישנם מגוון סוגים של כיסאות אורתופדיים לרכב, וחשוב להתאים את הדגם הנבחר לדגם הרכב כדי ש"יישב" כמו שצריך. יש אפשרות לבחור רק מושב אורתופדי או משענת אורתופדית, ולא חייבים לבחור באפשרות המלאה - הכל נעשה בהתאמה אישית. בדקו ובחנו היטב מה הכי מתאים לכם, ומה הכי נוח לכם ומתאים לכלי הרכב שלכם.

זכרו כי אם אתם נמצאים הרבה על הכביש, חשוב לעצור להתרעננות ולחילוץ איברים מדי פעם. שבו ישר וזקוף, עד כמה שאפשר, וודאו כי הגב מקבל תמיכה כל העת.
 

לא רק מוצרים: הימנעות מכאבי גב כדרך חיים

מאחר ולא רק שלל המוצרים האורתופדיים בשוק יוכלו למנוע כאבי גב, מומלץ לנקוט בפעולות מסוימות על מנת לשמור על גב בריא ונטול כאבים:

  1. השתדלו שלא להרים חפצים כבדים, ואם אין ברירה, הרימו תוך התכוונות וכיפוף הברכיים, כאשר אתם כורעים ולא מכופפים את גופכם קדימה. שמרו על גב ישר.
  2. בצעו מתיחות לאחר ישיבה ממושכת במשרד, בנהיגה וכדומה.
  3. הרבו בפעילות גופנית מבוקרת.
  4. נשים, העדיפו נעליים שטוחות על פני נעלי עקב.
  5. אם בחרתם לרכוש נעלים אורתופדיות, דעו כי בחנויות רבות משווקים נעליים כאורתופדיות, מבלי שהן כאלו כלל וכלל. כיצד תדעו שהנעליים אכן אורתופדיות? רק נעליים שיוצרו בהתאמה אישית, לאחר שנלקחו מכם מידות של כף הרגל יכולות להיות אורתופדיות.

 

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite_menu_forumsSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress icon דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_tools