כתבות בנושא תיקון ומכירת צמיגים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

החלפת צמיגים: עשו זאת בעצמכם

חוששים מהיום שבו יפקוד אתכם פנצ'ר באמצע נסיעה בכביש מהיר בזמן שמעולם לא החלפתם גלגל? זה הזמן ללמוד את התורה כולה, כדי שלרגע האמת תגיעו מוכנים, בטוחים ורגועים

בכתבה זו:
שלב 1 | שלב 2 | שלב 3 | שלב 4 | שלב 5

אין זה סוד שעבור רבים יש משהו מאיים בהחלפת צמיגים. עם זאת, החלפת צמיגים יכולה להיות עניין פשוט מאוד, כל עוד מצליחים לדכא את הפחד ומעזים להעז.

במידה ויש פנצ'ר בגלגל, לא תהיה שום ברירה אלא להחליף אותו בעצמכם. מומלץ דרך אגב, ליסוע כמה שפחות עם הגלגל הרזרבי ולהגיע לפנצ'ריה כמה שיותר מהר, ולתקן או להחליף את הצמיג המפונצ'ר. אם בעבר הייתם צריכים לדחות זאת, כיום אין שום בעיה, משום שפנצ'ריה 24 שעות ניתן למצוא כמעט בכל עיר.

ובכן, הצעד הראשון בתהליך של פתרון בעיות כולל בראש ובראשונה זיהוי של הבעיה. ההגה מושך שמאלה או ימינה ורעשים חשודים נשמעים מאחד הגלגלים? ככול הנראה יש לכם פנצ'ר והצעד הראשון בדרך לפתרון, כבר נמצא מאחוריכם. הצעד השני בתהליך, כולל חלוקה של הפתרון לשלבים וזה בדיוק מה שנעשה במאמר שלפניכם. אם כך בלי הקדמות מיותרות, קבלו את הדרך האולטימטיבית להחליף צמיג.

איך תדעו אם הגיע הזמן להחליף צמיג? התשובות כאן >>

שלב 1 – מוודאים שכל "המצרכים הדרושים" ישנם  

החלפת גלגלים תתאפשר אך ורק בהינתן האלמנטים הבאים: גלגל חלופי (רזרבי) תקין ומלא באוויר, מפתח גלגלים, מגבה (ג'ק), אפוד זוהר ומשולש אזהרה. בנוסף לפני שמחליפים גלגל חשוב לוודא שהרכב במצב חנייה (Parking), שבלם היד (הנדברקס) למעלה ושהמפתח נמצא בכיס המכנסיים ולא ברכב. כמו כן ישנה חשיבות עליונה לוודא שאורות המצוקה מהבהבים ושהרכב לא נמצא בשיפוע: מעבר לכך שהחלפה של צמיג בזמן שהרכב בשיפוע מהווה סכנה לרכב, הרי שמדובר בסכנת חיים של ממש.

אחרי שווידאתם את כל זה עליכם ללבוש את האפוד הזוהר ולמקם את משולש האזהרה במרחק של 8-5 מטרים מהחלק האחורי של הרכב על מנת להזהיר נהגים אחרים.

טיפ של אלופים – אם הירידה מהרכב מסכנת אתכם, באפשרותכם ליצור קשר עם משטרת ישראל ולהזמין ניידת. עם הגיעה של הניידת, הנתיב הימני ייחסם לתנועה ותוכלו להחליף גלגל בראש שקט.

פנצ'ריות מומלצות:

צמיגי ויקטור כחלון פנצ'ריה, עמל 17, פתח תקווה. 072-3226309

צמיגי השלושה, דרך העצמאות 36, יהוד-מונוסון. 072-3217811


שלב 2
– פירוק הגלגל המפונצ'ר

בשלב הבא, ניתן לגשת לעבודה – אם יש לכם טסה על הגלגל, עליכם להפריד אותה על ידי משיכה חזקה. אם אין לכם טסה על הגלגל, ניתן להתחיל להבריג את הברגים החוצה על ידי סיבוב שלהם נגד כיוון השעון (לצד שמאל). שימו לב – ישנם רכבים שבהם על מנת לשלוף את הטסה, יש ראשית לשחרר את הברגים.

כיוון שהברגים מוברגים בעוצמה, יש לחבר את מפתח הגלגלים, להניח את הרגל על אחת הצלעות של המפתח ולהעביר את משקל הגוף לרגל שממוקמת על המפתח. בנוסף ניתן לדרוך בעוצמה על המפתח בטפיחות חוזרות ונשנות. חשוב ביותר להניח יד אחת על הרכב על מנת שלא תפלו חלילה מעצמת הדריכה ותצליחו לשמור על איזון. את הברגים יש לשחרר באופן חלקי ולעצור בשלב שבו כבר ניתן לשחרר אותם באופן ידני, ללא שימוש במפתח הגלגלים.

טיפ של אלופים – מומלץ ביותר להצטייד בזוג כפפות עבודה או לכל הפחות בזוג כפפות חד-פעמיות. החלפת צמיגים זו עבודה מלכלכת ביותר, קחו זאת לתשומת ליבכם.

גלגלי רכב

שלב 3 – מרימים את הרכב

בכל רכב יש נקודה מסוימת שבה יש למקם את הג'ק בזמן שמחליפים גלגל. בדרך כלל נקודה זו ממוקמת כ-15 ס"מ פחות או יותר מהגלגל וקרוב לוודאי שתוכלו לזהות בנקל את הנקודה כיוון שהיא מסומנת על ידי שני חצאי עיגול. בין שני החצאים, יש להניח את החלק העליון של הג'ק. אם ספר הרכב ברשותכם, תוכלו לגלות היכן נמצאת הנקודה בין העמודים. אם הוא לא ברשותכם, חפשו נקודה בגוף הרכב שמרקמה שונה. בדרך כלל הנקודה שבה יש למקם את הג'ק, תהיה עשויה ממתכת חזקה ועמידה.

סובבו את הג'ק עד שיבוא במגע עם הנקודה הייעודית והתחילו להרים את הרכב עד שבין הצמיג המפונצ'ר לכביש, יהיה מרחק של מספר ס"מ. כעת עמדו על שתי רגליים והפעילו לחץ קל על גג הרכב. חשוב לוודא שלא נשמעות חריקות מכיוון הג'ק ושהרכב לא נע בתגובה לעומס שאתם מפעילים עליו. כמו כן יש לוודא שהג'ק ישר לחלוטין, יציב ומונח בזווית ישרה יחסית לכביש. 

טיפ של אלופים – אם מעולם לא תפעלתם ג'ק, אל לכם להמתין לרגע האמת. תחת זאת טוב תעשו אם תתחילו להתאמן במלאכת תפעול הג'ק עוד היום על מנת שתגיעו לרגע האמת עם הידע המתאים והמיומנות הדרושה.

שלב 4 – משחררים את הגלגל ומתקינים את הגלגל הרזרבי

כעת, כשהצמיג לא בא במגע עם הקרקע, ניתן לשחרר את הברגים עד הסוף. בשלב הזה חשוב במיוחד לרכז את הברגים ולהניח אותם בהישג יד. למעשה מומלץ לרכז את כל הכלים בנקודה אחת על מנת שלא להתפזר יותר מדי על פני השטח. כאשר כל הברגים משוחררים, ניתן לשחרר את הצמיג המפונצ'ר ולהחליפו בגלגל הרזרבי. כדי להקל על עצמכם, במקום להיאבק במשקלו של הגלגל הרזרבי, מומלץ לגלגל אותו בעדינות ולמקם אותו כשהוא שוכב על הרצפה לצד הרכב לפני שניגשים בכלל לעבודה.

טיפ של אלופים – לאחר שמפרקים את הגלגל המפונצ'ר, מומלץ להניח אותו מתחת לרכב. מדובר במעין מנגנון בטיחות שימנע מהרכב ליפול בחופשיות אל הכביש במקרה של תקלה בג'ק.

שלב 5 – מבריגים את הברגים ומורידים את הרכב מהג'ק

כמעט סיימנו אבל עוד מוקדם מדי לטפוח לעצמכם על השכם. כעת עליכם להבריג את הברגים היטב עם כיוון השעון. גם בשלב הזה אין להבריג את הברגים עד הסוף כיוון שאת ההברגה הסופית יש לבצע רק כאשר הרכב כבר לא מוגבה. אחרי שהברגתם את הברגים באופן חלקי, עליכם לשלוף את הגלגל המפונצ'ר מתחת לרכב ולמקם אותו בתא המטען, במקום שבו היה מונח הגלגל הרזרבי.  

כעת יש להנמיך את המגבה ולאחר מכן לקפל ולמקם אותו בתא המטען. בשלב הזה באפשרותכם להבריג את הברגים עד הסוף, תוך שימוש במפתח הגלגלים. גם בשלב הזה, יש להשתמש במשקל הגוף על מנת לוודא שהברגים מחוזקים היטב. כעת באפשרותכם לאסוף את משולש האזהרה, לפשוט את האפוד הזוהר ולעשות את דרככם לפנצ'רייה הקרובה אליכם.

טיפ של אלופים – אם אתם נמצאים במיקום מסוכן, אם יורד גשם זלעפות ואם ברור לכם לחלוטין שאין סיכוי שתצליחו להחליף גלגל, באפשרותכם להתקשר לארגון "ידידים – סיוע בדרכים". הארגון מספק סיוע ללא עלות במגוון תחומים, החל מפתיחת רכב שננעל ועד החלפת צמיגים והמתנדבים שחברים בו זמינים עבורכם בטלפון מספר 053-3131310. בהצלחה!  

רוצים לקנות צמיגים?התמונה המלאה כאן >>

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist