accessibility
Avatar_add_reviewicon-login-arrow-symbolLogOutFull_Menuדפי זהבPointsAvatar_add_reviewAvatar_add_reviewFavoritesMessagesPeopleEdit_detailsHistory

היי אורח

accessibility
סל קניות לפסח WhatsappFacebookTwitterShare

סל קניות לפסח 2025 - השוואת מחירים ברשתות המזון

אל מול יוקר המחיה המטורף וזינוק של כ-5% במחירים לעומת אשתקד, בדקנו עבורכם היכן תוכלו לחסוך מאות שקלים בקניות לחג. השוואת סל הקניות הזול ביותר חושפת פערים אדירים של עד 64% בין הסניפים

בכתבה זו:
בדיקה מיוחדת לסל הקניות: פערי המחירים בערים הגדולות | בדיקת משרד הכלכלה: רמי לוי מוביל, AM:PM בסוף | מעריב בודק: מי מציע את ארוחת החג במחיר הזול ביותר? | הסל החרדי: מי האלופה של המגזר? | סל הסלים של פסח 2025 - הממצאים

במציאות הכלכלית הנוכחית בישראל, כשמחירי המזון ממשיכים לטפס ויוקר המחיה הופך לנטל מעיק על משקי הבית, חשיבות השוואת סל קניות לפסח 2025 גדולה מתמיד. חג הפסח, המתאפיין בהוצאות גבוהות במיוחד על מזון וחומרי ניקוי, מציב אתגר כלכלי משמעותי עבור צרכנים רבים, במיוחד לאור התייקרות ממוצעת של כ-5% במחירים ביחס לשנה שעברה.

מערכת זאפ דפי זהב סקרה את תוצאות ההשוואה בין הרשתות המובילות במשק כדי לגלות איזה סופר הכי זול 2025 ויצרה עבורכם את "סל הסלים" שמציג תמונה מקיפה של פערי המחירים בין הרשתות השונות. הנתונים מעלים תמונה עגומה של פערים אדירים, לעתים מעל 30%, על אותם מוצרים בדיוק.

כפי שתראו בהמשך, תכנון נכון של קניות לפסח 2025 עשוי לחסוך למשפחה ממוצעת מאות ואף אלפי שקלים בתקופה זו. את ההבדל בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר ניתן להגדיר במונחים פשוטים: ארוחת חג מפוארת נוספת, או הוצאה משמעותית למשפחה.

הבדיקה המקיפה ביותר - המועצה לצרכנות בשיתוף פרייסז

המועצה הישראלית לצרכנות, בשיתוף אתר פרייסז, ערכה את הבדיקה המקיפה ביותר שנעשתה אי פעם בישראל לאיתור סל הקניות הזול ביותר, הכוללת לא פחות מ-554 סניפים של הרשתות המובילות ברחבי הארץ (למעט אילת). הסל שנבדק כלל 70 מוצרים שונים ובו מוצרים ייחודיים לפסח כגון: מצות, יינות, בשר, גפילטע פיש, חזרת, חסה, מצות מצופות שוקולד ועוד.

הממצאים מדהימים ומטרידים כאחד: הפער בין הסניף עם סל הקניות הזול ביותר לסניף עם הסל היקר ביותר מגיע לכ-64%, פער כספי של 467 שקל על אותם מוצרים בדיוק. הפער בין ממוצע הרשת הזולה ביותר לרשת היקרה ביותר עומד על 37%. ביחס לסל קניות ממוצע למשפחה 2025, נרשמה התייקרות ממוצעת של כ-5%.

והנה הנתון שכל צרכן חכם המחפש סל קניות לפסח הכי זול חייב לדעת: הסניף הזול ביותר בישראל לקניות לפסח 2025 נמצא בצפון - סופר דבאח בעין המפרץ, שם עלות הסל עומדת על 726 שקל בלבד.

במקום השני נמצא סניף רמי לוי בעפולה (824 שקל) ואחריו סניף רמי לוי בנהריה (855 שקל), סניף רמי לוי בלב רעננה (861 שקל) וסניף יינות ביתן ברעננה (875 שקל).

בולטת במיוחד השליטה של רשת רמי לוי ברשימת הסניפים הזולים - שבעה מעשרת הסניפים הזולים ביותר שייכים לרשת זו, כולל סניפים במודיעין-מכבים-רעות (877 שקל), שוהם (879 שקל) וכרמיאל (882 שקל). גם רשת שופרסל דיל מצליחה להכניס נציג לעשיריה המובילה - סניף בת ים אורט (884 שקל).

ברשימת הסניפים היקרים נמצאו בעיקר סניפים של רשתות טיב טעם, קואופ ושופרסל שלי.

התגלית המפתיעה בבדיקה זו היא הפערים העצומים בין סניפים של אותה רשת בדיוק. ברשת סופר דבאח נמצא פער של כ-28% בין הסניף הזול ביותר (עין המפרץ - 726 שקל) לסניף היקר ביותר באותה רשת. ברשת יינות ביתן הפער עמד על כ-24% בין הסניפים, וברשתות רמי לוי ושופרסל דיל על 17% ו-15%, בהתאמה.

משמעות הדבר היא שגם אם אתם קונים באותה רשת, הבחירה בסניף הנכון יכולה לחסוך לכם מאות שקלים. פערים אלה נובעים מתחרות באזורים מסוימים וממבצעים ייחודיים לקראת הפסח.

בדיקה מיוחדת לסל הקניות: פערי המחירים בערים הגדולות

במסגרת המחקר המקיף של המועצה לצרכנות, נערכה גם בדיקה מעמיקה של שבע ערים גדולות בישראל: אשדוד, אשקלון, ראשל"צ, חיפה, ירושלים, נתניה ובאר שבע. הממצאים רלוונטיים במיוחד למי שמחפש קניות לחג במקום מגוריו.

התמונה המתקבלת מטרידה: גם כשמצמצמים את ההשוואה לאזור גיאוגרפי מוגדר, הפערים בהשוואת סל קניות 2025 עדיין עצומים. בבאר שבע למשל נמצא הפער הגדול ביותר - 33% בין הסניף הזול ביותר (סניף רמי לוי באר שבע - 892 שקל) לסניף היקר ביותר (סניף טיב טעם באר שבע - 1,184 שקל). פער כספי של כמעט 300 שקל! באשדוד המצב דומה - פער של 31% בין סניף רמי לוי אשדוד (889 שקל) לסניף רשת מאור סופר (1,165 שקל).

גם בערים האחרות המצב לא הרבה יותר טוב: בחיפה ובראשל"צ נמצא פער זהה של 26% - בחיפה בין סניף רמי לוי המפרץ (962 שקל) לסניף שופרסל נווה שאנן (1,213 שקל), ובראשל"צ בין סניף יינות ביתן ראשון לציון (950 שקל) לסניף טיב טעם ראשל"צ מכבים (1,193 שקל).

בירושלים ובנתניה נמצא פער של 25% בין הסניפים הזולים והיקרים ביותר. בירושלים, סניף רמי לוי נתיב יצחק (899 שקל) מציע את הסל הזול ביותר, בעוד סניף שופרסל שלי פינלסון (1,121 שקל) מציע את היקר ביותר. בנתניה, סניף רמי לוי האירוסים (899 שקל) מוביל בזול, לעומת סניף שופרסל שלי פינלסון (1,121 שקל) שמציע מחיר גבוה בהרבה.

אפילו באשקלון, שבה נמצא הפער הקטן ביותר יחסית, עדיין מדובר ב-21% בין סניף רמי לוי אשקלון (922 שקל) לסניף שופרסל שלי אשקלון - כיכר צפניה (1,120 שקל).

הנתונים מלמדים שגם בתוך העיר שלכם, תכנון נכון של קניות לפסח ובחירת הסניף המתאים יכולים לחסוך לכם מאות שקלים. במבט כולל, רשת רמי לוי מובילה באופן עקבי כהסופר הכי זול 2025, עם הסניף המוביל בחמש מתוך שבע הערים הנבדקות. מנגד, רשתות שופרסל שלי וטיב טעם מככבות ברשימת הסניפים היקרים.

בדיקת משרד הכלכלה: רמי לוי מוביל, AM:PM בסוף

במקביל, ערכו משרד הכלכלה והתעשיה והמועצה הישראלית לצרכנות בדיקה נוספת של השוואת סל קניות לפסח שכללה 155 מוצרים ב-44 רשתות מזון ארציות. ממצאי ההשוואה הצביעו על פער של 32% בין הרשת הזולה ביותר - רמי לוי, לבין היקרה ביותר - AM:PM.

הסל היקר ביותר עלה 929 שקל יותר מסל הקניות הזול ביותר - פער שיכול לכסות הוצאות משמעותיות נוספות למשפחה בתקופת החג. המחיר הממוצע של הסל עלה ב-4% בהשוואה לשנה שעברה, התייקרות של 123 שקל בממוצע.

במוצרים בודדים נמצאו פערי מחירים אדירים: רוטב עגבניות מרוכז פריניר - פער של 200%, קרם שוקולד השחר העולה - פער של 134% וקטשופ בקבוק לחיץ אסם - פער של 128%.

עם זאת, חשוב לציין שההשוואה לא מביאה בחשבון הבדלים משמעותיים בין הרשתות. AM:PM היא רשת נוחות הממוקמת במרכזי ערים, עם שעות פתיחה נרחבות יותר, בעוד רמי לוי היא רשת דיסקאונט הממוקמת לרוב בפאתי ערים. חוויית הקנייה שונה לחלוטין בין הרשתות, ולא רק המחיר קובע את בחירת הצרכן.

מעריב בודק: מי מציע את ארוחת החג במחיר הזול ביותר?

צוות "מעריב עסקים" יצא למסע קניות לפסח 2025 כדי לספק לקוראים תמונת מצב עדכנית של סל קניות ממוצע למשפחה. הצוות הרכיב סל עם 64 מוצרים חיוניים לחג, הכולל מכל טוב: ממוצרי ניקוי ועד פירות וירקות טריים, מוצרי חלב ובשרים לארוחות החג. ההשוואה התמקדה בשמונה מהרשתות המובילות, כאשר כל הקניות בוצעו ביום אחד לקבלת תמונת מצב מדויקת.

והתוצאות? בניגוד למה שאולי ציפיתם, רמי לוי לא ניצח הפעם. את המקום הראשון בהשוואת סל קניות 2025 תפסה רשת חצי חינם, שהציעה את הסל במחיר של 965 שקל בלבד. אחריה, בפער זעיר של ארבעה שקלים, התמקמה רשת רמי לוי עם סל שעלותו 969 שקל.

הפתעה נוספת הגיעה מכיוונה של רשת יוחננוף, שהתברגה למקום השלישי עם סל קניות לפסח שמחירו 1,009 שקל ופתחה את "מועדון האלף שקל". קרפור היפר (1,063 שקל) ורשת ויקטורי (1,101 שקל) השלימו את החמישיה המובילה.

בתחתית הטבלה נמצאו שופרסל דיל (1,191 שקל), פרש מרקט (1,211 שקל) וטיב טעם (1,261 שקל) - הרשת היקרה ביותר במבחן זה. ההפרש בין הזולה ביותר ליקרה ביותר? כמעט 300 שקל, פער של כ-31% על אותם מוצרים בדיוק.

הסקר חשף גם את "מס הכשרות": מוצרים כשרים לפסח יקרים ב-35% בממוצע ממקביליהם הרגילים, עם פערים מטורפים במיוחד בקטגוריות כמו עוגיות, פסטות ודגני בוקר. והנה עוד גילוי מטריד: כ-40% מהמבצעים שנבדקו התגלו כלא באמת משתלמים בהשוואה למחיר הרגיל או למחיר ברשת מתחרה.

הסל החרדי: מי האלופה של המגזר?

לא רק הציבור הכללי מחפש קניות לפסח הכי זול. גם במגזר החרדי, המונה כ-1.2 מיליון איש (כ-13% מאוכלוסיית ישראל), יוקר המחיה הוא נושא בוער. בדיקה מעמיקה שנערכה ב-13 רשתות המתמחות בצרכן החרדי ופורסמה אף היא ב"מעריב" הניבה את התוצאות הבאות:

אושר עד ממשיכה להוביל בפער, עם סל מוצרים שעלותו 1,290.37 שקל. במקום השני ניצבת רשת נטו חיסכון (1,359.16 שקל) ואחריה "שפע ברכת השם" (1,375.34 שקל) ו"שערי הרווחה" (1,381.87 שקל).

ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוונה של רשת יש חסד - הפתרון החרדי של שופרסל - שנדחקה למקום החמישי עם סל שעלותו 1,382.99 שקל, למרות שבעבר היתה רגילה לככב במקומות הראשונים. בתחתית הרשימה מצויה רשת נתיב החסד, עם סל יקר במיוחד - 1,530.83 שקל.

הפער בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר במגזר החרדי מגיע לכ-19% - כ-240 שקל על אותם מוצרים בדיוק. נתון זה מצביע על כך שההוצאות של משק בית חרדי על מוצרי צריכה גבוהות משמעותית מאלו של הציבור הכללי.

ממצא מעניין נוסף: חנויות "קרוב לבית" יקרות בהרבה מהסניפים הגדולים של אותן רשתות. הדבר בולט במיוחד בהשוואה בין "שפע ברכת השם" הרגילה (1,375.34 שקל) לבין "שפע ברכת השם קרוב לבית" (1,469.36 שקל) - פער של כמעט 100 שקל!

תופעה נוספת שמכונה "הכשרות המתייקרת" מגלה כי מוצרים בכשרות מהודרת לפסח (בד״ץ העדה החרדית לאשכנזים ובד״ץ בית יוסף לספרדים) נמכרים במחירים גבוהים ב-30%-50% ממקביליהם בכשרות רגילה. יתרה מכך, גם מוצרים שאינם דורשים כשרות מיוחדת לפסח, כמו חומרי ניקוי ומוצרי טיפוח, מתייקרים בתקופה זו, כשחותמת הכשרות משמשת לעתים כתירוץ להעלאת מחירים.

המפתח לחיסכון: אסטרטגיה ולא רק השוואת מחירים

מעבר לבחירת הרשת או הסניף הזול ביותר, ישנה אסטרטגיה שלמה שיכולה להפחית משמעותית את הוצאות החג. הכנת רשימת קניות לפסח מראש היא המפתח - מחקרים מוכיחים כי צרכנים מתוכננים יכולים להשיג חיסכון של למעלה מרבע (!) מההוצאה הכוללת - סכום שיכול להגיע לאלפי שקלים למשפחה ממוצעת.

קניות לפסח 2025 מתאפיינות בשני גלי קניות מרכזיים: הגל הראשון של ההכנות המוקדמות, והגל השני של ההשלמות בערב החג. הסוד הגדול של החיסכון טמון בהיערכות מוקדמת ונכונה לקראת הגל הראשון והימנעות מקניות פזיזות ויקרות בגל השני.

רבים ידברו על רשימת קניות לפסח כעל כלי בסיסי, אך פחות ידברו על הנתון המפתיע: לפי בדיקה שנערכה, קונים שהצטיידו ברשימה מפורטת הוציאו 32% פחות מאלה שנכנסו לחנות ללא תכנון מוקדם וקנו "מה שנראה סביר למשפחה". במספרים, פער כזה יכול להסתכם במאות שקלים.

אבל לא די ברשימה סטנדרטית. מומחי צרכנות ממליצים על גישה שיטתית: סידור הרשימה לפי קטגוריות (ירקות, מוצרי חלב וכו') ולא לפי סדר אקראי; קביעת תקציב מוגדר מראש לכל קטגוריה; וניצול טכנולוגיה - אפליקציות לניהול רשימות קניות שיכולות לעקוב אחרי מחירים ולשמור היסטוריית רכישה.

ההמלצה הקריטית ביותר: זיהוי המניפולציות השיווקיות. רשתות השיווק משקיעות משאבים אדירים בהבנת הפסיכולוגיה הצרכנית. הסידור המחושב של המדפים, המבצעים המפתים, הריחות בסופרמרקט ואפילו המוזיקה - כולם מתוכננים בקפידה כדי לגרום לנו להוציא יותר.

בעולם הקניות המקוון, הטכניקות הללו מתוחכמות אף יותר: המלצות "אישיות", הצעות למוצרים משלימים, ספירות לאחור למבצעים והתראות על "מלאי אחרון" - כל אלה נועדו לעורר תחושת דחיפות ולדחוף לרכישות נוספות.

המומחים חושפים תופעה מוכרת: כפי שישנה אכילה רגשית, קיימת גם צריכה רגשית. רבים מוצאים בקניות לפסח מפלט מלחץ או חרדה, כשהדופמין שמשתחרר במוח בעת רכישה יוצר הרגשת סיפוק מיידית אך חולפת. הכרת התופעה ומודעות אליה הן הצעד הראשון להתמודדות איתה.

סל הסלים של פסח 2025 - הממצאים

בשקלול כל הסקרים והנתונים שנאספו לקראת קניות לפסח 2025, מתגלה התמונה הבאה: ברמת הרשתות הארציות, רמי לוי וחצי חינם מובילות באופן עקבי את טבלת המחירים הנמוכים, עם פער זניח ביניהן. בסקר "מעריב", חצי חינם התגלתה כבעלת סל הקניות הזול ביותר, ואילו בסקר משרד הכלכלה, רמי לוי הוביל. בקרב הרשתות החרדיות, אושר עד נותרת האופציה המשתלמת ביותר.

התגלית המשמעותית ביותר העולה מהסקר המקיף של המועצה לצרכנות מלמדת שבחיפוש אחרי סל קניות לפסח 2025 עלינו להתמקד לא רק ברשת אלא בסניף הספציפי. פערים של עד 28% בין סניפים של אותה רשת מראים שלא מספיק לדעת איזו רשת זולה יותר, אלא חשוב לבדוק את המחירים בסניף המקומי שלכם. הפערים בין הסניפים הזולים ביותר ליקרים ביותר בסקר המקיף מגיעים לכדי 64% - פער משמעותי בהרבה מזה שנמצא בהשוואות הכלליות בין הרשתות.

המסקנה המתבקשת היא שצרכן יכול לחסוך עד כ-500 שקל רק באמצעות בחירת הסניף הנכון, אלא גם באותה עיר. משפחה שמוציאה כ-3,000 שקל על קניות לפסח יכולה להפחית את ההוצאה בסכום משמעותי רק באמצעות השוואת סל קניות 2025 ברמת הסניף הבודד. נתון מעניין שעולה מהסקרים הוא שגם בתוך העיר שלכם, סביר שיש פער של כ-200 שקל בין הסניף הזול ליקר ביותר.

עם זאת, השיקול הכלכלי אינו היחיד. זמינות הסניפים, חוויית הקנייה, שעות הפתיחה והמגוון - כל אלה מהווים שיקולים נוספים בבחירת הצרכן. שילוב של תכנון מוקדם, השוואת מחירים מדויקת ברמת הסניף וחסינות מפני מניפולציות שיווקיות, יכול להוביל לחיסכון מירבי.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, מציע טיפ חשוב: "הרשתות מנסות לנצל את האפקט הפסיכולוגי שגורם לנו לרוץ ולקנות מה שצריך וגם מה שלא כל כך צריך. צרכן יכול להוזיל לעצמו את סל הקנייה אם יקפיד לקרוא עד הסוף את תנאי המבצע ליד המדף ולוודא בקופה שהמבצע נכלל בחשבונית".

שורה תחתונה: בעידן של יוקר מחיה גואה, הצרכן הישראלי המתכנן קניות לחג נדרש להיות מתוחכם יותר מתמיד: להשוות מחירים ברמת הסניף הספציפי, לתכנן מראש את הקניות, לבדוק מבצעים בקפידה, ולא להסתנוור מטקטיקות שיווק. רק כך ניתן להתמודד עם אתגרי התקופה ולחגוג את הפסח בצורה מכובדת ומשתלמת. 

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_infoSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist