לעבוד במשרד, להרגיש כמו בבית: המדריך המלא לבחירת ריהוט משרדי

ריהוט משרדי יכול לשדר מסר רציני או פרוע, ולהפוך את השהות במקום העבודה לנוחה או מייגעת. כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים שולחן, כסא ואפילו ערסל למשרד
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג ריהוט משרדי

אם אתם בעלי עסק או חברה, ריהוט משרדי הוא לא עניין של מה בכך. זה אולי נשמע נושא טריוויאלי, אך האמת היא שונה לחלוטין: ריהוט מתאים יקבע איך המשרד שלכם יראה, מה הוא ישדר כלפי העובדים והלקוחות, ובאיזו מידה יהפוך את חדר העבודה למקום שנוח ונעים לשהות בו.

אם לעובדים שלכם לא תהיה תחושה נוחה, לא משנה כמה אסתטי הריהוט יהיה, סביר להניח שמיקומו או איכותו ישפיעו במידה מסוימת גם על התוצרת שלהם. צריך לזכור, לפעמים אנו נמצאים במשרד יותר מאשר בבית, לכן חשוב שנהנה מסביבת עבודה נוחה, ובמילים אחרות: שנרגיש בעבודה כמו בבית. על מנת להקל עליכם את מלאכת החיפוש, מומלץ לעשות שימוש במערכת סינונים מתוחכמת המציגה רשימה ממוקדת של ספקי ריהוט משרדי.

 

השיקול הארגונומי

כיום, חברות רבות לא משאירות את נושא הריהוט המשרדי ליד המקרה. הן שוכרות את שירותיהם של מעצבים ואדריכלי פנים, ומצפים מהם לייצר ולהפיק את סביבת העבודה האופטימלית, בהתאם כמובן לתנאי החלל והמבנה, ובהתאם לאופי החברה ולמספר העובדים בה. זו התמחות לכל דבר. לא ניתן לנתק את עבודתם ממגמה חדשה יחסית: ריהוט המשרד תוך התחשבות בתנאי עבודה ארגונומיים בסיסיים (ארגונומיה עוסקת בהשפעות של סביבת העבודה, תנוחת העבודה וכלי העבודה על בריאותו של העובד).

 

ריהוט כמקור לחשיבה יצירתית

אם בעבר מעסיקים עשו הכל כדי לקצר את "הזמן המת" של עובדים הניגשים לפינות הקפה, כיום הנטייה היא דווקא לעודד אותם לקיים "שיחות מסדרון". חלקן אולי עוסקות ברכילות, אבל אחרות נוגעות לענייני עבודה, ומחקרים הוכיחו כי דווקא שם, במסדרונות הצרים, נולדים לפעמים הרעיונות הטובים ביותר עבור העסק, ולא מול השולחן והמחשב. לכן מעסיקים רבים מציבים בחללים האלה רהיטים כמו ערסלים ופופים שנועדו לעודד חשיבה יצירתית. אין זה מקרה שנקודת המוצא של ארגונים רבים היא לקשור בין הנוחות של העובדים לבין הרצון שלהם לשהות במקום העבודה.

 

הרמוניה בין אנשים, הרמוניה בין רהיטים

אז מה נדרש מכם לעשות, אתם שואלים? בראש ובראשונה, להשקיע מחשבה ותכנון. לנסות להבין מהם הצרכים של המשרד וכמובן של העובדים, ולהדגיש איזה מסר תרצו לשדר באמצעות הריהוט - האם המסר עולה בקנה אחד עם האופי של העסק, ואפילו עם המיתוג שלו.

כך למשל, ריהוט במשרד עורכי דין צריך להעביר מסר מכובד ורציני. מנגד, ריהוט במשרד פרסום אמור לייצר אמירה יותר יצירתית ופרועה. כך או אחרת, תמיד כדאי לקחת סט ריהוט עם גוון ומסר אחידים. גם לרהיטים, לא רק לאנשים, נחוצה הרמוניה, ולרוב אחידות הרבה יותר יפה לעין מאקלקטיות מוגזמת - ומתברר שגם נוחה יותר לעבודה.

 

לא רק היופי קובע

אסתטיקה היא תנאי הכרחי אך לא בלעדי ברכישת ריהוט משרדי. פרמטר מהותי הוא הבריאות של העובדים. עובדים שיושבים בצורה לא נוחה סובלים לא אחת מאי אילו בעיות אורתופדיות, מה שפוגע בתפוקה שלהם. חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום, כי יש רהיטים שנראים נפלא, אבל מידת התאמתם לצרכים שלנו מוטלת בספק.

גם השולחן המשרדי של העובדים, שעסוקים בהקלדה, צריך להיות מעוצב כך שזווית המרפק של העובד תהיה בזווית 90 מעלות.

המלצה נוספת היא לא לרכוש רהיטים כבדים מדי. מקום עבודה הוא סביבה דינמית. אם בעתיד תצטרכו לשפץ, או לנייד עובדים ועמדות, כדאי לקחת בחשבון שריהוט כבד יהפוך את חווית המעבר לסוג של סיוט.

 

שלא יידבק לעור: כסאות משרדיים - למנהל ולעובד

ככלל, קיימים שני סוגי כסאות קלאסיים המשמשים אותנו לצורכי משרד: כסא מחשב וכסא מנהלים. בשונה מכסא מחשב רגיל, לא מומלץ לחסוך בהשקעה של קניית כסא מנהלים אורתופדי - במיוחד לאור העובדה שמנהל מבלה שעות נוספות רבות בישיבה במשרד. כאן השיקול האסתטי צריך להיות משני.

כסאות מחשב מסוגים שונים ניתנים לכ?וונון. זוהי אופציה חשובה שלא צריך לבטל במחי יד. לכל עובד יש מבנה גוף וגובה הייחודיים לו, ומכאן חשיבות האפשרות לכוון את המשענת וגובה המושב בצורה המיטבית ביותר. מרכיב נוסף בכסא הוא הריפוד. ודאו כי הוא עמיד ונעים, לא כזה שנדבק לעור.

דווקא עם כיסאות מנהלים ניתן "להתפרע" יותר מבחינה אסתטית, אך לא על חשבון הפן הבריאותי. על פניו, כסאות אלה אמורים להיות מפוארים יותר ומרשימים יותר. הם באים במגוון רחב של סגנונות וריפודים. כמו כן, אפשר לבחור משענת גב מרשת דקה, שמתאימה למזג האוויר הקיצי הרבה יותר מכורסת עור. כך או כך, ההחלטה איזה כסא לקנות תהא משמעותית מכל החלטה אחרת הנוגעת לריהוט משרדי. והחשוב מכל הוא להקפיד על בחירה צרכנית חכמה. בהצלחה.

 


>>בואו לדבר על זה בפורום רהיטי משרד.
>>בואו להתעדכן במחירון רהיטי משרד.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא ריהוט משרדי
האם המאמר עזר לך?