לבדוק אוטו טוב-טוב: המדריך למכוני בדיקה לרכב

קניית רכב יד שניה זה חתיכת כאב ראש, אפילו אם קונים אותו מרופא. כדי להוריד את מינון המיגרנה, הנה כמה דברים שכדאי לדעת - על טיב המכון, על סוג הבדיקות ועל מוכרי הרכב הפוטנציאליים
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג מכוני בדיקה ורישוי לרכב

רכישת רכב משומש היא הרבה פעמים עניין של מזל. לא חשוב ממי קונים, תמיד צריך לקחת אותו לבדיקה במכון מורשה. זה עולה כסף ויכול לחסל לכם חצי יום, אבל באמת שאי אפשר לקנות רכב כזה בלי לבדוק אותו. המכונים האלה חייבים להיות בעלי היתר של משרד התחבורה, מצוידים במכשירים מתקדמים ומערכות ממוחשבות, שביחד אמורים לתת לכם הערכה מדוייקת של מצב הרכב. המחירים נקבעים לפי קבוצת הרישוי בה מסווג הרכב, לפי הסוג שלו ומספר הצילינדרים, והם משתנים ממכון למכון (רשימה ממוקדת של מכוני בדיקה תוכלו למצוא כאן - באמצעות שימוש במערכת סינונים מתוחכמת). בקיצור, מדובר בכאב ראש, אבל כאב ראש הכרחי.

 

היה היה פנס בודד

הבדיקות הן גם ידניות וגם ממוחשבות, כי יש דברים ששום מחשב לא יכול לראות טוב יותר מעיניים אנושיות של בעל מקצוע. למשל, רק הוא יכול להדליק פנס מעל השלדה, ולבדוק אם יש עקבות של מכות, חבלות, תיקונים ישנים או כל פגיעה אחרת. הבדיקות הממוחשבות כוללות העלאת הרכב על מסוע ייעודי והאצה מבוקרת שלו. המחשב בודק החלפת הילוכים, רעידות בבולמי הזעזועים, כיוון גלגלים, וכיאה לעידן המודעות הסביבתית - בוחן גם את מערכת הפליטה.

 

שלא כדרך הצבע

בדיקה חשובה נוספת היא בדיקת צבע. הרכב שאתם רוצים לקנות יכול להיראות חדש ונוצץ, אבל אם הוא יותר מחמש שנים על הכביש, יש סבירות לא רעה שהוא מחזיק בהיסטוריה לא מחמיאה מתחת לצבע. למכונים יש מכשיר מיוחד המסוגל לראות מבעד לשכבות. אמנם לפרמטר הצבע אין ערך ממשי במחיר הכולל, אבל יש לו ערך ממשי בכל מה שנוגע לאמינות האדם שמנסה למכור לכם את הרכב.

 

מי הבעלים?

ויש כמובן את נושא בדיקת הבעלות על הרכב עצמו. במכון יבררו תוך דקות אחדות האם הרכב משועבד או מעוקל, ואז כמובן שאי אפשר להעביר בעלות. אם מתברר שזה המצב, אפשר להניח שבכל מקרה תגידו למוכר 'תודה, אבל לא תודה'. יש גם בדיקת משכון, אבל היא נעשית רק דרך אתר האינטרנט של משרד המשפטים.

 

היזהרו ממוכרים נלהבים יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות עוד לפני שהולכים למכון הבדיקה. קודם כל, תבחרו בעצמכם את המכון. מוכר שנראה נלהב מדי להביא אתכם למכון שהוא מכיר, או שהוא שמע שהוא זול, או שחבר של חבר שלו המליץ עליו - צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. דבר נוסף שצריך להביא בחשבון הוא כמובן רמת ציפיות. אם הרכב נמצא כבר הרבה זמן על הכביש ויש לו קילומטראז' גבוה, סביר להניח שצפויים לכם לא מעט ביקורים במוסך. במקרה כזה, אפשר להתייעץ עם הבודק לגבי עלות משוערת של תיקון הפגמים, ולעשות הערכה מחודשת של המחיר. באותה הזדמנות, בקשו מהבודק שכל דבר יהיה רשום בטופס הבדיקה, ושייתן תשובות חד משמעיות וברורות. זה חלק מהתפקיד שלו. כדאי לזכור שלא כל פגם מצדיק את ביטול העסקה, אבל רוב הפגמים מצדיקים הערכה מחודשת של המחיר. אל תתביישו, רכישת אוטו היא לא משהו שעושים כל יום. הבדיקה עצמה אינה ארוכה במיוחד, וגם אם היא כרוכה בהמתנה ממושכת ובמשא ומתן מייגע - מדובר בתיק בלתי נמנע. אסור לעגל פינות כאן, ואם בסוף הכל מסתדר, אז סעו לשלום, המפתחות בפנים והם שלכם.

 


>>בואו להתעדכן במחירון מכוני בדיקה ורישוי לרכב.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא מכוני בדיקה ורישוי לרכב
האם המאמר עזר לך?