
כרטיסי ביקור - כרטיס ביקור סטנדרטי או כרטיס ביקור דיגיטלי?
מאת: רון שגב פינקלמן | פורסם: 09.02.14
כרטיסי ביקור מהווים חלון ראווה לעסק שלכם. בכרטיס קטנטן זה, נמצאים קורות חיי העסק שאותו הנכם מייצגים או שלכם כאנשי מקצוע. בחירת המילים, העיצוב, הגופן, הלוגו - כולם מייצגים את השירות או המוצר שאתם מציעים לקהל הרחב, ולכן חשוב מאוד לעצב כרטיסי ביקור במחשבה ובכובד ראש.
בכתבה זו:
אתם ודאי שואלים את עצמכם אם בעידן האינטרנט יש עדיין מקום לכרטיסי הביקור הללו. ובכן, התשובה היא כן! כשאתם עושים 'מינגלינג' עם אנשי עסקים או פוגשים שותף אפשרי או לקוח פוטנציאלי, תמיד טוב לשלוף כרטיס ביקור מרשים ולהעניק לו אותו. על השאלה האם כדאי לכלול ברקוד בכרטיס הביקור או לבחור בכרטיס ביקור דיגיטלי, נשיב בהמשך.
כרטיסי הביקור 'הישנים והטובים'
אל תמהרו להספיד אותם, למרות העידן הדיגיטלי, הם עדיין מבוקשים, יעילים ועושים את העבודה!
כרטיס הביקור שלכם צריך לכלול מידע עסקי מתומצת וברור לגבי החברה (אל תוותרו על משפט שמסביר על מהות החברה) ולגבי סוג ההתמחות שלכם. כדי שהאנשים שמקבלים מכם את כרטיס הביקור שלכם יזכרו אתכם, על הכרטיס להיות ידידותי, מיוחד, מתומצת וכולל את דרכי ההתקשרות עמכם ועם בית העסק שאותו הנכם מייצגים: טלפון אישי, טלפון חברה, אימייל, כתובת פיזית, כתובת אתר/פייסבוק וכדומה.
בעת בחירת העיצוב, עליכם להקפיד על מספר פרמטרים ובהם:
- צבע הכרטיס - חשבו על מה שאתם מעוניינים לשדר ועל קהל היעד שלכם. אם אתם רוצים לשדר רעננות, עליזות, רוח צעירה, אזי בחרו צבעים שמחים על רקע בהירים. אם קהל היעד מבוגר יותר, והרושם שאותו אתם מעוניינים ליצור הוא סולידי ושמרני יותר, בחרו בעיצוב נקי ובצבעים כהים יותר.
- טוויסט או ייחודיות - כרטיסי ביקור נערמים אצל אנשים רבים, ללא הבחנה או תשומת לב מיוחדת, ולכן עליכם להשקיע מחשבה כיצד ליצור טוויסט שימשוך את תשומת לב האנשים אל כרטיס הביקור שלכם! זה יכול להיות פונט מיוחד, צבעים לא שיגרתים, מסר/מוטו מעורר מחשבה ועוד.
- בהירות - חשוב מאוד שהכתב יהיה קריא, ברור, נהיר, בגודל נכון של אותיות וללא שום מכשול של חוסר הבנה כלשהו.
- הצצה למתחרים בתחום - אל תתביישו לבחון את כרטיסי הביקור של המתחרים שלכם, ובכלל להתרשם מרעיונות עיצוב שקיימים באינטרנט בשפע!
- נייר איכותי - בחרו נייר איכותי שלא יתפורר עם הזמן או יתבלה במהירות, איך שכרטיס הביקור שלכם ייראה לאורך זמן, יעיד גם על העסק שלכם.
- שפה - עסקים או בעלי מקצוע שעובדים גם בחו"ל, חייבים כרטיס ביקור דו לשוני (ודו צדדי), או פשוט לעצב שני כרטיסי ביקור, בשפות שונות.
כרטיסי ביקור עם ברקוד
כרטיסי ביקור אלו משלבים למעשה את עולם הדפוס ואת עולם הדיגיטל, ומאפשרים ליהנות משני העולמות. מדובר בכרטיס ביקור 'רגיל' הכולל ברקוד שמאפשר סריקה, ועל ידי כך כרטיס הביקור מופיע גם במחשב באופן דיגיטלי. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא - האם זה מתאים לקהל היעד שלכם, והאם הווא אכן יעשה בו שימוש.
מהו בעצם כרטיס ביקור דיגיטלי הכולל ברקוד? השימוש בברקוד הוא לא חדש בעולמנו, מה שהשתנה זה השימוש בטלפונים החכמים למיניהם ובטאבלטים. מכשירים אלו מכילים יכולת פענוח ברקוד מובנית, וכך השימוש בכרטיס ביקור ברקוד, הופך שימושי ונגיש יותר לקהל הרחב.
היתרון הבולט הוא בכך שבעזרת לחיצת כפתור, ניתן לשמור את פרטי כרטיס הביקור ב'אנשי הקשר'. יתרונות נוספים הם הקישורים המובנים לאתר האינטרנט של העסק ו/או לרשת החברתית שלה, שנעשים אף הם בלחיצת כפתור. בעזרת הברקוד ניתן להציג פרטי פרסום נוספים מלבד פרטי הקשר, כמו: תמונות, מבצעים ועוד.
לסיכום, כרטיס ביקור דיגיטלי צריך לכלול, אף הוא, את כל הפרטים הרלוונטיים והדרכים ליצירת קשר, וכן את הקישור לאתר החברה ולכתובת פיזית של העסק (עבור תוכנת הניווט). המסרים גם כאן צריכים להיות קצרים, שיווקיים וממוקדים.
כמה עולה ואיפה לקנות כרטיסי ביקור?
כרטיס ביקור 'רגיל' ניתן להזמין בכל סטודיו לעיצוב גרפי עם התאמה אישית וייעוץ אינדיבידואלי. עם זאת, כיום יש שפע של אתרים שמציעים לכם מגוון של דוגמות עיצוב, וכל שעליכם לעשות זה לבחור את העיצוב המועדף עליכם, ולהכניס את הפרטים הרלוונטיים שלכם. ליצירתיים שבינינו, בעלי תוכנת פוטושופ או כל תוכנה אחרת לעיצוב גרפי, יש אפשרות לעצב לבד ולהדפיס (אם מדובר בכמות קטנה) במדפסת, או לחלופין לשלוח להדפסה בבית דפוס ייעודי.
לסיכום - טיפים יעילים לכל כרטיס ביקור
- מידע חשוב ולקוני בלבד, ללא עומס ויזואלי ופרטים מיותרים.
- לא לוותר על פרטים חשובים וחיוניים של כל דרכי ההתקשרות.
- עיצוב אסתטי עם קו עיצוב אחיד שמותאם לקהל היעד.
- נייר איכותי בלבד!
- גודל 'נוח' שנכנס לכל ארנק (גודל סטנדרטי הוא 9*5).