כתבות בנושא תיקון ומכירת צמיגים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

מדריך לבחירת צמיגים לאופנועים - נסיעה חלקה בהתאם לתנאים

אופנוע הוא כלי מסוכן לכל הדעות, ולצמיגי האופנוע חשיבות מרובה בכל הקשור לשמירה על הבטיחות ככל שאפשר. לכל צמיג אופנוע יש 'תעודת זהות' שמעידה על מאפייני הצמיג, ועל תאריך ייצורו. למה חשוב להכיר את תעודת הזהות של הצמיג, מה צריך לבדוק בה ואילו צמיגים מתאימים לכל סוג של רכיבה? כל הפרטים שחייבים לדעת לפני שבוחרים צמיגים לאופנועים.

בכתבה זו:
צמידים לאופנועים למה חשוב לשים לב? (או מה יש בתעודת זהות של הצמיג?) | פנצ'ר? דע את האויב | כך תחליפו צמיגים לאופנועים ... | טיפים לאריכות ימים | אז, כמה זה עולה?

צמיגים בטיחותיים ואיכותיים הם הכרחיים לכל סוג של אופנוע או קטנוע, ולא משנה איזה שימוש נעשה בו (גם אם הוא משמש לנסיעות קצרות ביותר). יציבות האופנוע ובטיחותו תלויים גם בסוג הצמיגים שאתם בוחרים עבורו. אין מקום לפשרות וחשוב לוודא שמידות הצמיגים תואמות את המידות שמצוינות ברישיון הרכב שלכם.

צמידים לאופנועים למה חשוב לשים לב? (או מה יש בתעודת זהות של הצמיג?)

בדפנות הצמיגים מוטבעת תעודת הזהות שלהן, שכוללת, בין היתר: תאריך ייצור, מהירות מרבית,  יחס גובה חתך, מידת רכות הגומי וקוד אינדקס. אורך חיי צמיג עומד על כ-4 שנים, לפיכך יש משמעות לתאריך המוטבע ולבדיקתו.  יחס החתך חשוב לחישוב גובה החתך, כאשר ככל שגובה החתך גבוה יותר כך הנסיעה בטוחה, נוחה, מופחתת זעזועים ויציבה יותר. קוד האינדקס מציין את העומס המומלץ על פי היצרן. מלבד זאת, בדקו שעומק חריצי הסוליות הוא לפחות 2 מ"מ (המינימום המחייב). אלו הם הנתונים הראשונים שחשוב להתייחס אליהם, כאשר רוכשים אופנוע או כאשר רוכשים צמיגים חדשים לאופנוע.

לאחר שבדקתם את הנתונים 'היבשים', הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולבדוק את הצמיגים בפועל. ודאו שאין סדקים, חתכים או נפיחות מקומית בצמיגים. כמו-כן, בדקו את לחץ האוויר של הצמיגים (רק כשהצמיגים קרים!) וזכרו כי לחץ נמוך מעיד על בלאי גבוה שלהם, ועל יציבות נמוכה ומסוכנת על הכביש. לעומת זאת, לחץ אוויר גבוה מוביל לרעידות ולתחושת אחיזה ושליטה מוגבלת באופנוע. המסקנה? התאמת לחץ האוויר להוראות היצרן, בהתאם לסוג האופנוע.
סוגי צמיגים : תמונה שאטרסטוק
 

סוגי צמיגים לאופנועים 

יש לכם רכב שטח? סוגי הצמיגים הייעודיים לנהיגת שטח מתחלקים על פי סוג השטח שבו אתם נוהגים. יש צמיגים שמיועדים לקרקע/אדמה רכה, לקרקע קשה, לקרקע בינונית, לקרקע רכה-בינונית  וכדומה. מה זה אומר?
 
נתחיל מהרך אל הקשה. צמיגי קרקע רכה הם צמיגים עם מרווחים גדולים בין הקוביות ועשויים גומי קשה, הם נקראים גם צמיגי 'כפות' והם מתאימים לקרקע רכה עד בוצית ולרכיבה בדיונות. לעומת זאת, רכיבת שטח באזורים 'קשים' הכוללים מסלול מסולע ועמוס אבנים, מצריכה צמיגי קרקע קשה,  בעלי מבנה מרווחים צפוף וגומי רך. צמיגים לקרקע בינונית, מן הסתם, הם בעלי תכונות אמצע שכוללים מרווחים בינוניים ורמת קושי של גומי בינונית. אז אם אתם נהגי שטח שמשלבים טיולים מגוונים בשטח 'קשה' ו'רך' לסירוגין, כנראה שסוג צמיגים זה יהיה אידיאלי עבורכם.

פנצ'ר? דע את האויב

פנצ'ר בצמיג הוא טריוויאלי ושכיח הן כשמדובר ברכב הן כשמדובר באופנוע או קטנוע. אז מה חשוב לדעת לפני שמתקנים תקר בצמיג?
 
- התיקון חייב להעשות בחלק הפנימי של הצמיד, ע"י פטריה.
- פנצ'ר 'חוזר' באותו מיקום או סמוך לו, לא מתקנים אלא מחליפים צמיג!
- מחליפים צמיג כאשר מדובר בצמיג שחוק, בפנצ'ר אלכסוני או בפנצ'ר באזור דפנות הצמיג.
- קצף לתיקון פנצ'רים נועד לשימוש זמני עד ההגעה למוסך, ולא כתיקון קבע!
- הפנצ'ר אינו בר תיקון? כדאי מאוד להחליף את שני הצמיגים בחדשים, אם בכל זאת,  החלטתם להחליף את הצמיג הפגוע, כדאי למקמו בחלק האחורי של האופנוע.
- עומק החריצים בצמיגים מתחת ל- 2 מילימטר? הצמיגים יבשים וסדוקים? זה הזמן להחליף צמיגים.

כך תחליפו צמיגים לאופנועים ...

השלב הראשון הוא לפרק את הצמיג ולהניחו כשהדיסק פונה כלפי מעלה, לשחרר את הוונטיל ואת אום נעילת הצמיג. אחר כך יש לנתק את הצמיג מהחישוק (בעזרת כפות צמיגים) ואז לשלוף את הפנימית החוצה. יש לבצע פעולה זו משני צדי הצמיג.
 
השלב השני והסופי הוא שלב הרכבת הצמיג. שלב זה מתחיל בהרכבת הצמיג על גבי החישוק (שוב בעזרת כפות הצמיגים) והכנסת נועל הצמיג. כעת יש לפזר בנדיבות טלק באזורים הפנימיים ולהכניס את הפנימית למקומה. ודאו שהכול 'יושב' כמו שצריך, ושהוונטיל ונועל הצמיג חופשיים. כעת יש לנפח את הפנימית עד שהצמיג 'מתיישב' כראוי. סגרו את נועל הצמיג וכוונו את לחץ האוויר.

טיפים לאריכות ימים

1. סעו בתנאי שטח המתאימים לסוג האופנוע שלכם!
2. הימנעו מבלימות פתאומיות ומפניות חדות
3. האיצו ובלמו בהדרגתיות, ולא בבת אחת
4. בצעו איזון גלגלים לצמיגים שהוחלפו
5. בדקו לחץ אוויר, ומלאו בהתאם להוראות היצרן בלבד (לא לפי המלצות המוסכניקים...)

אז, כמה זה עולה?

מחיר צמיג משתנה בהתאם לגודל, לסוג וליצרן. רצוי לזכור שהיקר אינו בהכרח הטוב ביותר, וכי הזול אינו תמיד המשתלם ביותר. ערכו השוואת מחירים, בדקו היטב את תעודת הזהות של הצמיגים והעדיפו יצרן מוכר ולא עלום שם, אחרי הכול מדובר בבטיחות ובחיים שלכם.
אז הנה כמה דוגמות למחירים ממוצעים של דגמי צמיגים לאופנוע:
 
צמיג דנלופ דוש TR-91 דוש 150/70- 1,100 ש"ח
צמיג קטנועים דנלופ 120/70-15- 550 ש"ח
צמיג כביש\קסטום D401 אחורי150/80-16- 1,300 ש"ח
צמיג דנלופ 130/70-13 SX01 – 500 ש"ח
צמיג פירלי דייבלו רוסו סופר ספורטיבי DIABLO ROSSO – 1,000 ש"ח
צמיג פירלי דייבלו רוסו קורסה ספורטיבי לכביש ומסלול – 1,300 ש"ח

>> למחירון תיקון והחלפת צמיגים



scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist