הרבה יותר מנייר - כל מה שרציתם לדעת על הדפסת פליירים

פליירים הם פתרון פרסומי שיכול להיות מוצלח מאוד או כושל מאוד (תלוי מרחק מפח האשפה הקרוב). הקפדה על מספר דגשים, בהם בחירה נכונה של בית דפוס, יעזרו לכם להפוך אותם להצלחה.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג בתי דפוס

אנו לא תמיד מודעים לכך, אבל גם בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות אמצעי הפרסום ה"מסורתיים" לא איבדו את כוחם. העדות הניצחת לכך נמצאת ממש ברגע זה בתיבת הדואר שלכם או על שמשת הרכב שלכם בדמות פליירים (או "עלונים"), אותן מודעות פרסומיות המודפסות על נייר. מדובר באפיק שיווקי זול יחסית המהווה מעין כרטיס ביקור של העסק. פלייר מדוייק ונכון מבחינת מסרים וביצוע יכול בהחלט לבנות מוניטין חיובי בקרב לקוחות, להביא את העסק לתודעתם וליידע בחידושים האחרונים.
 
כאמור, הדפסת פליירים מהווה פתרון שיווקי אידיאלי כמעט עבור כל עסק, כאשר הוא מאפשר לפנות למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים בעלות מינימלית. מנגד, לא מעט דברים עלולים להשתבש לאורך הדרך עד הגעת הפלייר לצרכן הסופי. אז איך בדיוק עושים את זה נכון? טוב ששאלתם.
 

פליירים - כל הסיבות להגיד כן

הפליירים הם לא פתרון חדש, וניכר כי היו לו מספר עליות ומורדות במהלך השנים. בעבר נשמרו הפליירים לנסיבות מיוחדות באמת והיו כרוכים בהליך הפקה מורכב, מה שגרם להם לאבד מכוחם עם הזמן. כתוצאה מהתפתחויות טכנולוגיות אלה או אחרות וכניסתן של המדפסות הביתיות והמקצועיות לתוך התמונה, חזרו הפליירים - ובגדול. כיום קשה למצוא עסקים שלא בוחרים להפיק פלייר אחת למספר שנים לפחות, תוך ציפייה שיתרונותיהם הטבעיים של דפי הפרסום יתגשמו להם.
 
אז מהם אותם יתרונות? ראשית, הפקתם מהירה ובעיקר זולה. מחיר הדפסת הפליירים בבתי דפוס אומנם משתנה בהתאם לגודל הדף, למספר הצדדים המודפסים (חד צדדי או דו צדדי), לסוג הנייר ולפרמטרים אחרים, אך גם כך אתם לא צפויים לשלם הרבה כאשר מחיר של כמה מאות שקלים עבור אלף פליירים הוא בהחלט בגדר הסביר והמשתלם. העובדה שניתן ליצור פליירים בכל עיצוב שרוצים, כל עוד שומרים על מספר כללים בסיסיים, תורמת אף היא.
 
פליירים יכולים להיות ממוקדים מאוד, אך מנגד לפנות לקהל יעד רחב מאוד. לכן, טרם הפקתם עליכם לקבל מספר החלטות חשובות. ראשית, קבעו את מיקומו הגיאוגרפי של אזור החלוקה, כזה הנדרש לעמוד בקנה אחד עם מאפייני העסק ואזור מתן השירות שלו. מספרה בתל אביב לדוגמא, שתבחר להפיץ את הפליירים שלה באשדוד, עלולה להביא לכך שהם יהפכו מהר מאוד ל"דואר זבל". שנית, נסחו בקווים כלליים את קהל היעד ובדקו מהי הדרך הטובה ביותר לפנות אליו. לעיתים מבינים כי תלייה של פלייר על גבי רכב היא פתרון מצוין (למשל במקרה של אתרי בילוי), בעוד שבמקרים אחרים מומלץ דווקא לתלות את הפלייר במקום בולט אליו נחשף קהל היעד (לדוגמא לוח המודעות שליד בית הספר, במקרה של מתן שיעורים פרטיים). כמובן שאפשר לפעול בכמה שיותר חזיתות מראש ובכך למקסם ולגוון את החשיפה.
 
פלייר על שמשת רכביצירתיות היא שם המשחק.
 

כך לא תצאו פראיירים בהדפסת פליירים

למרבה הצער, רובנו מכירים את גורלם המר של הפליירים שכשלו ואת המראה הפחות מלבב של פח אשפה קרוב המלא בהם. ואכן, סף הסבלנות של האדם הנחשף לפלייר הוא קצר ביותר. אם הפלייר לא תופס את קהל היעד במבט חטוף או אם חלילה התוכן המוצע בו נתפס בעיני הצרכן כלא רלוונטי, סופו של הפלייר לא יהיה אידיאלי. יש לקחת בחשבון כי זו בדיוק הסיבה שיש להדפיסו בכמויות גדולות על מנת שיביא לתועלת וחשיפה משמעותית. בתי הדפוס נוהגים לתמחר כמויות של 1,000 פליירים ומעלה, כך שכל המרבה הרי זה משובח. כאמור, הם אומנם לא צורת הפרסום האפקטיבית ביותר, אך בהחלט אחת שיש לקחת בחשבון (בעיקר עבור עסקים קטנים ומתחילים). 
 
לא משנה איזה מסר תרצו להעביר, יש לוודא כי הפלייר ירשים ברמה הוויזואלית שלו. אין הכוונה להכביר במילים (בטח לא בפונטים קטנים) אלא לעשות שימוש חכם באובייקטים ויזואליים ברורים וחד משמעיים: תמונות של מוצרים, לוגו העסק וכן הלאה. כאשר מדובר בפלייר שעתיד להיתלות במקום ציבורי, מומלץ לבחור בגודל משמעותי של A4 ומעלה. "מבחן" שניתן לעשות הוא פשוט להתרחק מספר מטרים מהפלייר המוכן ולבחון את הבולטות שלו. עקב הצורך באותה בולטות, חשוב ליצור ניגודיות מספקת בין הטקסט והרקע ולהימנע מעומס יתר שיפריע לעינו של הצרכן ואף עלול לבלבלו. הפלייר כן חייב לכלול את דרכי יצירת הקשר עם בית העסק (כי הרי לצורך זה התכנסנו), טקסטים שיווקיים שיסייעו לבדל את הפלייר מאחרים ואת העסק ממתחריו.
 
איש עסקים מחזיק מטוס מנייר
פלייר טוב ישמש למטרה לה נועד.
 

בדקו את בית הדפוס

עם כל הדגשים הטכניים הללו, אין ספק שאחוזי ההצלחה שלכם גדלים בצורה משמעותית כאשר אתם פונים לבית דפוס שמבין את העבודה. מומלץ לראות דוגמאות לעיצובים קודמים של אותו בית הדפוס, אך יש לקחת בחשבון שהם יועדו לשרת את אותו מוצר / עסק. יש לבדוק מה תהליך העבודה מול בית הדפוס (למשל בתכנון ועיצוב הפלייר), וכן את זמן האספקה שלהם. אחד היתרונות המובהקים של הפליירים הוא שניתן להפיק אותם בפשטות, בנוחות ותוך פרק זמן מינימלי (עם זאת אל תצפו להיכנס לבית דפוס ולצאת כעבור חמש דקות עם ערימת פליירים מוכנים).
 
נזכיר שוב כי תהליך הכנת הפליירים הוא תהליך הדרגתי. קחו בחשבון שבדרך לפלייר המושלם תצטרכו לעבור מספר סקיצות, כך שחשוב לוודא שבית הדפוס מספק שירות זה. החדשות הטובות הן שבעידן האינטרנט סביר שלא תחויבו להגיע עד לבית הדפוס כדי לראות את ההתקדמות ובית הדפוס יאפשר לכם לצפות במספר דוגמאות המופקות באופן מלא, עד שתהיו שבעי רצון לחלוטין מהפליירים.
 
השלב האחרון הוא כמובן, הפצת הפליירים. רוב העסקים מעסיקים שליח או מישהו אחר מטעמם לביצוע ההפצה. בעולם העסקי, כמו בעולם העסקי, יעילות היא מילת המפתח, ולכן שווה לבדוק עם בית הדפוס אם הוא נותן גם שירותי הפצה. 
 
מעצבים במחשב
הפיצו את הפרסום רק לאחר שתהיו שלמים עם התוצאה.
 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא בתי דפוס
האם המאמר עזר לך?