
אומרים התקלקל לי הבוילר ולא הדוד? אתם ירושלמים בוודאות!
פגשנו את דודי מ-"שירות אקספרס" שענה לשאלון שלנו בנושא השירות המיוחד שלהם לירושלמים בלבד וגם העניק לנו טיפים ששמחנו לשמוע ואפילו סיפר לנו על מקרים בהם ניתן לפתור את התקלה בשיחת טלפון! רמז: לפעמים הפתרון הוא לא מה שחשבתם...
בעידן של סמארטפונים, רחפנים ושאר גאדג'טים, קל לשכוח לפעמים שהמוצרים הכי חשובים הם דווקא הפשוטים יותר שנמצאים אצלנו בבית שנים. ולמרות שהם לא בהכרח השתכללו, הם קריטיים לחיינו: מקרר, מדיח כלים, תנור ועוד. כי בסופו של דבר זה אפשר להעביר חצי יום בלי להתעדכן במי עשה לנו לייק בפייסבוק, אבל קצת יותר קשה להעביר יום חורפי בלי מייבש כביסה תקול - כמות הכביסה שתצטבר היא בגדר סכנת נפשות. "שירות אקספרס 24 ירושלים" באים בדיוק לפתור את הבעיה הזו - והכי חשוב הם מגיעים אליך עד הבית.
דודי, מה בעצם השירות שאתם מספקים?
אנחנו שירות תיקון של מכשירי חשמל ביתיים: מכונות כביסה, מייבשים, מדיחי כלים, כיריים ועוד. אנחנו מספקים שירות גם ללקוחות פרטיים אבל בלקוחות מסחריים כמו רשת בורגר ראנץ' או קופת חולים מאוחדת. לא משנה הגודל של הלקוח, המכשיר או התקלה אנחנו מספקים את אותו השירות: טכנאי מגיע לבית הלקוח תוך שעה מרגע שקיבלנו קריאה.
שעה וגמרנו הכל?
זה תלוי בתקלה. הטכנאים שלנו מיומנים בכל המכשירים ולרוב יש להם את החלפים לכל מה שצריך - וחשוב לציין, אנחנו עובדים רק עם חלקים מקוריים. אם זה משהו שהטכנאי יכול לפתור במקום, אז הוא מסיים וממשיך ללקוח הבא. אבל יש מקרים בהם יש צורך לקחת את החלק או המוצר למעבדה - אבל כל זה עלינו. הלקוח רק צריך להיות בבית ואנחנו דואגים לשאר.
נשמע מעולה, ואתם מגיעים לכל אחד?
כן - אם הוא בירושלים והסביבה הקרובה: מוצא, הר אדר וכו'.
העובדה שאתם מגיעים אל הלקוח הביתה, זה לא מייקר את השירות?
לא. בהתאם לחוק, אנחנו גובים עבור ביקור. אבל אם יש תיקון שנעשה בפועל אז עלות הביקור מתבטלת ואנחנו רק מחייבים על הטיפול.
קורה שלקוחות לא מחכים לכם ומנסים לתקן לבד?
בוודאי בעיקר גברים שבטוחים שהם יכולים לפתור בעצמם את התקלות ונעזרים בד"ר גוגל. לפעמים זה נחמד ומקל על המוקדן או הטכנאי, אבל לרוב זו אבחנה מוגזמת. כמו עם גוף האדם, לכל סימפטום יש הרבה מקורות, ומה שמוצאים בגוגל זה רק אופציה אחת מאפשרויות רבות שקיימות. ולמרות הידע הרבה קיים ברשת, איש מקצוע הוא בעל ידע ונסיון יודע מה לעשות באופן מדויק. הכי פשוט מבחינתנו זה לפתוח, להסתכל ולהבין מה קורה. הרבה פעמים התקלה פחות חמורה ממש שדיווחו לנו. זה לא אומר שלא היה צריך לקרוא לנו - כי תמיד עדיף שאיש מקצוע ייטפל במכשירים חשמליים. כי לפעמים הלקוח יכול לגרום יותר נזק מהתקלה.
איך זה בא לידי ביטוי?
למשל היה לנו לקוח עם בעיה עם מקרר חדש גדול עם דלתות כפולות. עוד לפני שיצר איתנו קשר הוא בדק בגוגל והחל לפרק את הדלתות כדי לסדר את הבעיה בהתאם למה שהוא קרא. לבסוף כשלא הסתדר לו הוא קרא לנו, טכנאי הגיע במוצ"ש וכל מה שהיה נדרש היה להחליף חיישן. אבל חוץ מקצת בלאגן לא קרה דבר - וזה העיקר.
מה אתה אוהב בעבודה הזו?
כל יום זה משהו אחר ואתה לומד משהו חדש. זה יכול לקרות ב-דגם חדש, תקלה מוזרה, זה הכיף והאתגר בעבודה. או תקלה מאד מוזרה. התוצאה היא שאין שגרה. גם מבחינת האנשים. אתה יכול באותו יום לעבור מאוליגרך ואחרי זה אצל משפחה קשת יום. כמובן שבמקרים כאלה אנחנו עושים התאמות כולל גמ"ח.
ומה אתה עושה כשאתה לא מתקן מכשירי חשמל?
אני מתקן ומשפץ אופנועים עתיקים - יש לי כבר שבעה. וגם שתי מכוניות. בנוסף, אני גם בונה ומתקן קונסלות משחק ובונה ארקיידים. העיקר להיות בתנועה ועשייה כל הזמן. אני גם אוהב לתקן ולסדר בבית, אז כמעט ולא מכניס בעלי מקצוע הביתה. הכל אני או פועלים שאני עובד איתם.
איזה מכשיר חשמלי אתה פחות אוהב?
מכונת כלים. וזה לא רק אני - זה כל הטכנאים. מה שקורה שכל המנוע ומה שצריך להתעסק איתו נמצא למטה אז צריך להתכופף.
ומה התקלה הכי נפוצה?
זה תלוי בסוג המכשיר, אבל בגדול, אפשר לראות שבמקררים החדשים אלו הכרטיסים האלקטרוניים וכמובן המדחס. לעומת זאת מכונות כביסה הן הרבה יותר פשוטות ועם תקלות "קלאסיות": או משאבות מים תקולות או שהגומיה מסביב לתוף נשחקת ונקרעת.
כמה זמן החברה קיימת?
היא קיימת מ-2006. אני אישית עושה את זה כבר 23 שנה.
וואו, זה המון. מה עשית לפני זה?
אני הנדסאי בניין ועבדתי בחברה של אחותי ובעלה. אנחנו בנינו את כל ההתרחבות של היישוב אלעד.
ותגיד, חברים ומשפחה מבקשים ממך לתקן להם דברים?
כמובן, וזה הכיף שלי לעזור להם. בין אם זה לייעץ או ממש לתקן. בכלל, גם בחברה אנחנו מנסים לעזור כמה שיותר ללקוחות בלי טיפול. למשל אם מתקשרים אלינו עם תקלה אנחנו ננסה לפתור בטלפון, כי לפעמים זה משהו מאד קטן כמעט מגוחך.
למשל?
פעם אחת התקשר אליי לקוח שמכונת הקפה לא עבדה. אחרי בירור קצר מסתבר שהעוזרת ניתקה מהחשמל והוא לא שם לב. או מקרה אחר בו הגעתי לבית בשווי כמה עשרות מליוני שקלים והשוכר לא ידע שהציוד שיש לו שווה מאות אלפי שקלים.
ה- D TIP! בשיתוף שרות אקספרס 24
ראשית, להיות ערניים למכשירים: הרבה פעמים יש סימנים מקדימים לתקלות ואז אפשר לתפוס מבעוד מועד. בנוסף, בחלק מהמכשירים יש דרכים לשמור עליהם מתקלות של שחיקה. כך למשל במכונת כביסה אני ממליץ בחום, פעם בחצי שנה להריץ מכונה ריקה על טמפרטורה גבוה אבל במקום חומר ניקוי להכניס חומץ.