כתבות בנושא מוסכים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

מה עושים כשהרכב מתחמם (ומה בשום אופן לא)?

למרות שמדובר בתקלה שהופכת לפחות ופחות שכיחה, עדיין ישנה חשיבות עליונה לדעת מה צריך לעשות כשהרכב סובל מהתחממות יתר. אל תגידו "לי זה לא יקרה", קראו מה עליכם לעשות (או לא לעשות) עד שמוסך יטפל בבעיה

ככול שטכנולוגיית הרכב הולכת ומתקדמת, כך התחממות יתר הופכת לתקלה פחות ופחות נפוצה. עם זאת, אף רכב, לרבות הדגמים החדשים ביותר, לא חסין מפני התחממות יתר וכל אחד ואחת מאתנו צריכים להפנים זאת. חוסר התייחסות להתחממות יתר של הרכב עשוי להוביל להרס של מגוון רכיבים ובראשם ראש המנוע וטיפול שגוי בהתחממות יתר עלול להוביל לנזקים רבים. לאור כל זה, הרשו לנו להזמין אתכם להקדיש בדיוק שמונה דקות כדי ללמוד על הדברים החשובים ביותר שיש לדעת בנושא.

אז מה בעצם קורה שם?

התחממות יתר היא מה שנהוג לכנות בשפה הרפואית, "תסמין שאינו ספציפי". המשמעות היא שישנו מגוון רחב ביותר של גורמים כאלו ואחרים, שעשויים להוביל בסופו של דבר להתחממות יתר. כפועל יוצא מכך, בדרך כלל כדי לאבחן את מקור ההתחממות, תצטרכו לקחת את הרכב בהקדם האפשרי למוסך.

רק כדי לסבר את האוזן, נציין שהתחממות יתר יכולה להיות תוצאה של חסימה או דליפה באחד הצינורות במערכת הקירור, חדירה של גוף זר למאוורר המצנן שגרם לחסימה, מצנן דולף או חסום, התרופפות של החגורה במשאבת המים, תקלות כאלו ואחרות בתרמוסטט ותאמינו או לא, אך הרשימה עוד ארוכה. כל הגורמים האלו ועוד רבים אחרים, יובילו בסופו של דבר לכך שמערכת הקירור לא תעבוד בצורה תקינה. כתוצאה מכך הרכב יסבול מהתחממות יתר, שבתורה תקצר את חיי הרכב ואף תשבית אותו באופן זמני או לצמיתות.

לפני הכל- עוצרים, מכבים ונושמים עמוק

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות כשנורת החיווי שמעידה על התחממות יתר נדלקת, כשאדי קיטור פורצים ממכסה המנוע או כשמד החום מרקיע לשחקים, זה פשוט לעצור בשול הדרך. אל תנסו להמשיך בנסיעה ואל תפתחו ציפיות בנוגע לכך שהבעיה תחלוף מעצמה: התחממות יתר של המנוע מחייבת עצירה בצד וכיבוי של המנוע. עם זאת, מומלץ להשאיר את לוח המחוונים דולק כדי לאפשר למאוורר להמשיך לעבוד.

עצרתם בשול הדרך וכיביתם את המנוע? מצוין! כעת עליכם להפעיל את אורות המצוקה, ללבוש את האפוד הזוהר ולהציב את משולש האזהרה כדי להזהיר נהגים אחרים.

האינסטינקט הראשוני של נהגים רבים בשלב הזה הוא להרים את מכסה המנוע, לפתוח את מכסה הרדיאטור ולמלא נוזל קירור לפי הצורך. שימו לב – פתיחת מכסה הרדיאטור בשלב הזה, עלולה להוביל לאסון: נוזל הקירור מסוגל להגיע לטמפרטורה של יותר מ-100 מעלות ולהימצא בלחץ אדיר. לפיכך פתיחה של מכסה הרדיאטור זמן קצר אחרי העצירה בשול הדרך, עשויה להוביל להתפרצות של הנוזל ולגרום לכוויות חמורות. בדיוק כך מומלץ גם להימנע ממגע עם מכסה המנוע. תחת זאת יש להמתין כ-30 דקות (בזמן שהמנוע כבוי) מבלי לגעת בדבר.

נתקעתם בשולי הדרך? הכנסו לרשימת המוסכים שמגיעים עד אליכם ותוכלו להזמין שירותי מוסך>>

מומלץ להמתין 30 דקות ולתת לרכב להתקרר: תמונה שאטרסטוק

אילו בדיקות ניתן לבצע באופן עצמאי?

במקרים מסוימים ההתחממות היא תוצאה של נזילה או דליפה של נוזל קירור או שמן מנוע. כדי לבדוק אם אכן זוהי הסיבה להתחממות, באפשרותכם להתכופף ולהביט על הכביש באזור שמתחת למנוע. אם אתם מבחינים בשלולית חשודה, ככול הנראה זהו הגורם להתחממות ועליכם לקרוא לגרר או לניידת שירותי דרך כיוון שאין טעם להמשיך בנסיעה. כמו כן כשהמנוע כבוי ניתן לבדוק האם המאוורר פועל בצורה תקינה ואם הוא לא פועל כראוי, הרי שגם במקרה הזה אין מנוס מליצור קשר עם שירותי גרר בהקדם.  

כשמכסה המנוע נמצא בטמפרטורה שמאפשרת לגעת בו, ניתן להרימו בזהירות. כשמכסה המנוע מורם ומקובע באמצעות המוט הייעודי, סובבו קלות את מכסה מיכל המים באמצעות מגבת עבה. הסיבוב הראשוני ישחרר את הלחץ שיתכן שהצטבר במכל ולאחר מכן ניתן להבריג את המכסה החוצה באופן מלא. אם חסר נוזל קירור, הוסיפו נוזל עד שהמפלס יגיע לגובה הרצוי. כמו כן חשוב לבדוק את מפלס השמן ולמלא שמן בהתאם לצורך. את שתי הפעולות הנ"ל ניתן לבצע רק לאחר שהרכב התקרר ורק אם הוא חונה על דרך ישרה ולא נמצא בשיפוע.    

לאחר שמילאתם שמן ומים, עליכם להגיע בהקדם האפשרי וללא דיחוי לבדיקת מוסך על מנת שיוכלו לברר מה היה המקור לתקלה.

מחפשים מוסך זמין וקרוב אליכם? הכנסו לרשימת המוסכים של זאפ דפי זהב ותוכלו לבחור את המוסך הטוב ביותר עבורכם>>>>

לאחר שמילאתם שמן ומים עליכם להגיע לבדיקת מוסך: תמונה שאטרסטוק

כמה עולה להזמין גרר?

באופן עקרוני ישנה עוד שורה ארוכה של בדיקות שניתן לבצע באופן עצמאי, המשתנות מרכב לרכב אך אם באופן כללי מכונאות רכב היא לא הצד החזק שלכם (בלשון המעטה) ולא מתחשק לכם לקחת סיכונים, טוב תעשו אם פשוט תזמינו גרר או ניידת שירותי דרך ותסגרו עניין.

לפי מחירון גרירת רכב ושירותי רכב של זאפ דפי זהב, גרירה של רכב פרטי למרחק של 30 ק"מ אמורה לעלות בין 450-250 שקלים סך הכול, כשכל ק"מ נוסף מעבר לק"מ ה-30, אמור לעלות בין 12-7 שקלים נוספים. גרירה של רכב בשעות הלילה או בשבת לעומת זאת, תגרור תוספת של 175-120 אחוז למחיר הבסיסי.  

כיצד ניתן למנוע התחממות יתר?

מטבע הדברים, טיפול מונע הוא הטיפול החסכוני ביותר. עיקרון זה רלוונטי בתחום הרכב, בדיוק כפי שהוא רלוונטי בתחום הרפואה. לפיכך כדי למנוע מצב של התחממות יתר, חשוב להקפיד על בדיקה שבועית של מפלס נוזל הקירור ובכל מקרה שבו מתגלה כי המפלס נמצא בירידה, יש לקחת את הרכב למוסך ללא דיחוי. והסיבה לכך נעוצה בעובדה שברכבים חדשים המפלס לא אמור לרדת, אלא כן ישנה תקלה כלשהי. לכן אל לכם להקל ראש בחשיבות הפנייה למוסך, גם אם על פניו לא מדובר בירידה משמעותית במיוחד. על כך נאמר: יפה שעה אחת קודם.

כמו כן מומלץ מאוד להשתמש בנוזל קירור איכותי ומקורי, המתאים לרכב הספציפי שלכם ובנוסף יש להיצמד להנחיות יצרן הרכב הנוגעות לתדירות ההחלפה של נוזל הקירור. עוד יש לציין כי אם הרכב שלכם סבל לאחרונה מהתחממות יתר, חשוב ביותר לבדוק את רמת התקינות של התרמוסטט, שכן לא אחת ההתחממות מזיקה לתרמוסטט ויתכן שישנו צורך להחליפו בתרמוסטט חדש.  

 

 

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist