
צמיגים יוקרתיים: סמל לאיכות ובטיחות
הצורך למהירות הוליד גם את הצורך לצמיגים יוקרתיים ואיכותיים שיכילו את הנהיגה על כביש אספלט חם. צמיגים יוקרתיים כיום הם בהכרח צמיגים איכותיים המשמשים את מיטב מותגי הרכב בעולם
אי שם בשנת 1987 הציגה פרארי את מה שנחשבה דאז למכונית הכביש המסעירה ביותר של היצרנית האיטלקית: פרארי 40 F. לפרארי הייתה מכונית מדהימה ביד, אבל אז התעוררה בעיה אחרת: איך להשאיר את הפרארי האימתנית הזו דבוקה לכביש ב-300 קילומטרים לשעה? כאן נכנסה לתמונה יצרנית הצמיגים פירלי עם צמיג חדש שפותח באמצעות הידע של פירלי ממסלולי המרוצים: הצמיג נקרא P ZERO והוא שינה את כללי המשחק. למעשה עד היום פירלי מייצרת P ZERO בסדרות שונות. כיום ניתן לרכוש במוסכים ובצמיגיות צמיגי P ZERO אך בשנות השמונים הצמיג הזה נחשב לנדיר במיוחד.
ארבע סיבות להחליף צמיג ברכב >>
צמיגי פירלי
הצמיג המהפכני של פירלי לא היה הראשון שמיועד למכוניות על ולמכוניות יוקרה, אבל הוא הפך להיות הכי מפורסם, גם בגלל הפרארי. מהם בכלל צמיגי יוקרה? ובכן, כיום בשוק יש הרבה צמיגים אבל כצפוי חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. חלקם ניתנים לרכישה בכל מוסך וחלקם רק אצל צמיגאי מומחה. חלקם מיועדים לאפשר למכוניות לנסוע במהירות 200 קילומטר לשעה באוטובאן גרמני וחלקם מיועדים לשאת משקל ברכב מסחרי קטן. בכל מקרה, הדרישות לצמיגים איכותיים ויוקרתיים עלו מאוד בשנים האחרונות.
בין השאר לאור העובדה שיצרני הרכב בעצמם הופכים את המכוניות להרבה יותר מתקדמות והרבה יותר חזקות: פעם מילים כמו "טורבו" נשמעו רק בהקשר של מכוניות ספורט. כיום ניתן למצוא מגדשי טורבו גם במכוניות משפחתיות. פעם מכונית ספורטיבית שהציעה לנהג 150 כוחות סוס נחשבה למכונית קיצונית. כיום 200 כוחות סוס במכונית ספורט עממית לא ממש גורמים לחובבי הגה להרים גבות בתדהמה.
מקומות מומלצים לתיקון ומכירת צמיגים:
טיפ טופ יבואן צמיגים לרכב, משה שרת 6, ראשון לציון. 077-3169024
היפר צמיג בע"מ, הירקונים 25, פתח תקווה. 072-3100426
צמיגים יוקרתיים – איך הם בנויים
כמובן שיש עוד הרבה דרישות מצמיגים יוקרתיים: קודם כל, הם צריכים להיות עשויים מתרכובת עמידה מאוד, הרבה יותר מהרגיל בגלל המהירויות שבהן הרכבים נוסעים. מעבר לכך, לעתים קרובות מדובר בצמיגים רחבים מאוד, הם חייבים להיות שקטים, ומעבר לרמת השקט המתבקשת, צמיג כה רחב חייב להיות גם כזה שמסוגל לסלק מים משטח הצמיג במהירות. ויש גם פרמטרים נוספים כמו למשל מקדם השחיקה. פורשה לדוגמה דורשת מהלקוחות שלה להשתמש בצמיגים בדירוג שנקרא N, דירוג שמבטיח אחיזה גבוהה למרות שפע הכוח. במוסכי החברה גם ניתן למצוא את הצמיגים האלה. אבל כאמור, לא לכל אחד יש פורשה: סיאט, פולקסווגן, סובארו, טויוטה, כולן מייצרות כיום רכבים שדורשים צמיגים איכותיים מאוד כדי להבטיח אחיזת כביש גבוהה.
מדד הצמיגים
כיום לרוב יצרני הצמיגים הגדולים יש צמיגים שהסיווג שלהם מדרג אותם כצמיגים ספורטיביים או כצמיגים יוקרתיים: מישלן, גודייר, יוקוהאמה, כל אחת מהיצרניות האלה מחזיקה בצמיגים כאלה. בדרך כלל ניתן לזהות שמדובר בסדרות הצמיגים היוקרתיים של היצרן לאור העובדה שבדיוק כמו שבמכוניות יש דגמים ספציפיים של צמיגים שנחשבים יוקרתיים יותר, כך יש גם דגמים מיוחדים בעולם הצמיגים.
למעשה, בשנים האחרונות יצרני הצמיגים היוקרתיים נדרשו לסוגיה שהם לא נדרשו לה בעבר: צמיגי שטח יוקרתיים. זה קרה בגלל שרכבי כביש-שטח בעלי הנעה כפולה נכנסו לשוק היוקרה. צמיג שטח אינו מיועד בהכרח לנסיעה מהירה בכביש. צמיג כביש יוקרתי שמיועד להחזיק ב-250 קילומטרים לשעה עלול להיקרע בשטח. לכן יצרני רכבי היוקרה החליטו שהגיע הזמן גם לטפל בנושא הזה. וכך פירלי, מישלן וחברותיהן מציעות כיום צמיגי יוקרה שיעבדו היטב גם על פורשה קאיין שנוסע בחולות של דיונה - וגם כאשר ריינג' רובר צריך לנסוע בכביש על צמיגים אלה במהירות 180 קילומטרים לשעה במשך כמה שעות.