לפני שיורדים לדפוס: מדריך לבחירת בתי דפוס

לפעמים אנחנו זקוקים לאלבום דיגיטלי או להזמנות עבור החתונה שלנו; לפעמים אנחנו צריכים כרטיסי ביקור וניירת משרדית לעסק החדש שפתחנו. הבחירה בבית דפוס שיספק את הצרכים שלנו יכולה להיות קריטית. אז מה צריך לדעת לפני שבוחרים בית דפוס, ואילו סוגים של בתי דפוס יש בכלל?
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג בתי דפוס

בתי דפוס הפכו עם השנים לתופעה יותר ויותר שכיחה, גם הודות לשינויים כלכליים ותרבותיים, וגם הודות לשינויים טכנולוגיים שהפכו את מלאכת הדפוס להרבה יותר פשוטה וזמינה. אז נכון, אולי הרבה עצים נכרתים, אבל עדיין לא הגענו למקום שאנו יכולים לחיות בלי נייר. בינתיים, יש הרבה דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים בשירותיו של בית דפוס. אבל מתי זה בכלל קורה?

 

להדפיס לפי הצורך: סוגי בתי הדפוס

ובכן, בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, בתי דפוס רבים כיום מספקים מגוון רחב של שירותים, הן ללקוח הפרטי והן ללקוח העסקי. הם מספקים מחברות, פולדרים, פוסטרים, יומנים, אלבומים דיגיטליים, הזמנות לאירועים וחתונות, כרטיסי ביקור, ניירת משרד, פלאיירים, עלונים ועוד. לכן, כמו בהרבה תחומים, קודם כל חשוב להבין איזה שירות אתם צריכים, ואז לוודא שבית הדפוס הנבחר אכן מתמחה בשירותים אלה.

כמו בהרבה תחומים עסקיים, גם בכל הנוגע לבתי דפוס יש מגוון רחב של אב-טיפוסים. כדי לעשות קצת סדר בראש, רצוי לחלק את בתי הדפוס לכמה סוגים ברורים. קודם כל יש את אלו המתמחים בהפקות קטנות כמו כרטיסי ביקור, פלאיירים, פנקסים, קבלות, מעטפות וכו'. בדרך כלל אלו בתי הדפוס האולטימטיביים ללקוחות קטנים בעלי צרכים קטנים.

בתי הדפוס הגדולים, אלו שמבצעים את כל סוגי העבודות, גם ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים, הם הסוג השני. לרבים מהם יש אתרי אינטרנט פעילים שיכולים להפוך את החוויה לנוחה יותר ולחסוך מכם להגיע למקום. אבל חשוב לזכור, אם למשל אתם צריכים דווקא העתקי שמש, רק מעט בתי דפוס עושים זאת.

יש סוג נוסף של בתי דפוס שניתן לכנותם "בתי דפוס להפקות נישה". ההתמחות שלהם היא מאוד נקודתית, כמו בתי דפוס המדפיסים ספרים, עבור הוצאות ספרים למשל, אך גם עבור הזמנות פרטיות. אלו בדרך כלל לא יבצעו הזמנות שאינן קשורות בהתמחות שלהם. יכול להיות שיש להם מספיק עבודה, אבל אין להם את היכולת ואת הידע המקצועי לבצע עבודות בתחומים אחרים.

הסוג האחרון הוא מה שנקרא "בית דפוס אינטרנטי". לא מדובר בבתי דפוס גדולים עם אתר אינטרנט, אלא בבתי דפוס שקיימים הלכה למעשה במרחב הוירטואלי. אתם כלקוח מדפדפים בין המוצרים, מחליטים על העיצוב ומבצעים את ההזמנה בהקלקת עכבר. המוצרים המודפסים יגיעו אליכם הביתה תוך ימים ספורים.

 

איזה שיטת דפוס לבחור?

אז אחרי שהחלטתם מהם בדיוק הצרכים שלכם, ואיזה בית דפוס הכי מתאים, למה כדאי לשים לב? לפני הכל, חשוב לדעת אם בית הדפוס הנבחר מציע רק שירותי דפוס דיגיטלי או מתמחה גם בהפקות אופסט - שיטה הפועלת על עיקרון של הדפס לוח שכדאית מאוד במקרה של הזמנות גדולות. דפוס דיגיטלי עדיף במקרים של הזמנות קטנות. אם אתם צריכים יותר מ-500 העתקים כדאי לכם לוודא שבית הדפוס אכן עובד בשיטת האופסט, זה בהחלט ישפיע על איכות התוצר המוגמר.

 

בתי הדפוס - לא רק עסק לדפוס

יש בתי דפוס שמציעים גם שירותי עיצוב גרפי. בהרבה מקרים מדובר במצב אידיאלי שיהפוך את החיים שלכם לנוחים הרבה יותר, ולא תצטרכו להתרוצץ ממקום למקום, אבל שירות כזה לא מתאים בכל המקרים. הוא טוב אם הצורך שלכם מסתכם בעיצוב לוגו או תדמית גרפית לעסק, וגם עבור עיצוב של מוצרים המיועדים לקידום מכירות. אבל חשוב קודם כל להתרשם מהעיצובים, ואם סגנון העבודה ואיכותה מתאימים לכם, לכו על זה. אם לא - אל תהססו לומר שכבר יש לכם מעצב. ואם יעקמו את הפרצוף? ובכן, זו בעיה שלהם.

 

כל עסק עובר בדפוס: כל השירותים הנחוצים

בכל אופן, כדאי מאוד להבחין בין צרכים של לקוח פרטי לבין צרכים של לקוח עסקי. אלה שונים מאוד בכל הנוגע לשירותי דפוס, וכמובן גם הכמויות הנדרשות; ואם אתם בעלי עסק, אפילו קטן, חשוב לדעת את כל הפרטים: צורת ההתייחסות שלכם צריכה להיות מעט שונה.
כמובן, קודם כל תלוי מהו העסק שלכם. לא כל עסק זקוק לשירותי דפוס, אבל בהחלט כל משרד זקוק להם, וככל שהעסק שלכם גדול יותר, כך גם תגדל מצבת ההזמנות לבית הדפוס. בכל מקרה, יש דברים שהם אלמנטריים לכל בית עסק, קטן כגדול.

הראשון שבהם הוא כרטיסי ביקור, במיוחד אם מדובר בעסק קטן שעוד אין לו תקציב פרסומי. מוצר הכרחי נוסף הוא פנקסים הנחוצים לעבודה של הנהלת החשבונות ולהתנהלות פיננסית תקינה ובעיקר מסודרת.
המוצר ההכרחי הבא הוא מה שנקרא "ניירת משרדית" - זה כולל בתוכו מכתבים בגדלים שונים, טפסים, מזכרים וכיוצא בזה. כל מנהל שיווק מתחיל יגיד לכם שהניירת הפנימית והחיצונית הן למעשה הפנים של החברה, והן חייבות לדבר בשפה עיצובית-שיווקית אחת. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על פרסום. יש את מה שנקרא "מוצרי פרסום" קלאסיים שכל עסק צריך, כמו פרוספקטים, פלאיירים, לוחות שנה, פולדרים וכיוצא בזה. וכמובן, אם העסק שלכם הולך וגדל, זו רק ההתחלה.

בכל הקשור למוצרי דפוס עסקיים כדאי לזכור: יש בתי דפוס רבים המכירים ומוקירים את הצרכים של בעלי העסק השונים, והם בהחלט עשויים להציע לכם חבילה כוללת ומוזלת של מוצרים. כמו כן, ישנם כאלו שבהחלט יכולים לספק לכם גם המלצות וייעוץ מקצועי, הן בנוגע למוצרים עצמם והן בנוגע לעיצוב שלהם. לחלקם יש מוניטין רב וגם ניסיון לא מועט. לא יזיק לשמוע מה יש להם לומר. כך או אחרת.


>>בואו להתעדכן במחירון בתי דפוס.






 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא בתי דפוס
האם המאמר עזר לך?