לפרסם בזול: המדריך השלם למוצרי פרסום

לעתים, במקום לשלם על פרסומת אחת יקרה בטלוויזיה, עדיף להשקיע סכומים קטנים יותר במחזיק מפתחות או בציוד משרדי עם שם החברה, ולחלק כמתנה בין הלקוחות, העובדים והספקים. כך תשיגו חשיפה גבוהה בעלות נמוכה. זה אולי פחות זוהר, אבל במקרים רבים - לא פחות אפקטיבי
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג מוצרי פרסום

כל בעל עסק, קטן או גדול, חייב לפרסם את שירותיו או מוצריו בדרך כלשהי. ניתן לומר במידה רבה של ביטחון: ויתור על פרסום משמעו היעדרות מהשוק הצרכני. שהרי, כיצד הלקוחות הפוטנציאליים יוכלו לשמוע על העסק שלך - אם אתה לא מספר להם עליו?

נכון, לא חסרות פלטפורמות פרסומיות, החל מבאנרים באינטרנט ועד לקריינות ברדיו או לסרטונים בטלוויזיה. אבל לא כל עסק יכול להרשות זאת לעצמו מבחינה כלכלית; ולנוכח המיתון בעולם הפרסום, כדאי ורצוי לחשוב על דרכים חלופיות, הרבה יותר זולות, אך לא בהכרח פחות אפקטיביות. אחת מהן היא "מוצרי פרסום".

 

מי אמר אני ולא קיבל?

בראש ובראשונה, מוצרי פרסום זולים יותר להפקה ולייצור מכל אמצעי פרסום אחר. לא תמיד קל למדוד את אחוזי ההצלחה שלהם. אבל כאשר לקוח בודד וגדול מגיע לעסק בעקבות מוצר פרסום מסוים, ההשקעה בו הופכת לכדאית ומשתלמת. ולפעמים, כאמצעי פרסום פשוט, כדאי לחלק את המוצר לצרכנים פוטנציאליים, הלא מתנה תשמח כל לבב אנוש.

לאמיתו של דבר, כל מוצר הממותג לפי הלוגו, הצבעים, הזהות וערכי החברה, יכול לשמש כאמצעי פרסום: ממחזיק מפתחות, אביזרי בירה או יין, סיכות, אביזרים למשרד ולרכב ועד ליודאיקות ולוחות שנה.

 

בדרך לעוד לקוח מרוצה

הלקוחות הם קהל היעד הראשון לקבלת מוצרי פרסום. שכן, לקוח מרוצה הוא לקוח חוזר. ואם אכן מדובר במוצר שימושי, המשרת את הלקוח מדי יום - אין דבר טוב מזה מבחינת המפרסם. תחשבו על החשיפה היומיומית של שם החברה ללקוח, לחבריו לעבודה או לבני משפחתו ותגלו "מכרה זהב" פרסומי.

קבוצת יעד נוספת הם העובדים עצמם. עסקים רבים נוהגים לחלק מוצרי פרסום לעובדים שלהם. בדרך זו, של תגמול, הם מייצרים תחושה של שייכות למקום העבודה ומקרינים אווירה טובה ונעימה על כל המרחב הצרכני. ולכולם הרי ברור שעובדים מרוצים הם המפתח לכל עסק מצליח. השפעה חיובית דומה יכולה להיות גם על ספקים, קבלני משנה וגורמים אחרים, שמקבלים מהעסק מוצר המשמש כאמצעי פרסום.

 

מתנה עם מסר

בכל זאת, לא מדובר בהחלטה שרירותית. כאשר עסק מעוניין לייצר קו של מוצרי פרסום, עליו לשאול את עצמו מספר שאלות מראש (וכמובן לענות עליהן): אילו מוצרי פרסום ישרתו אותו בצורה הטובה ביותר? ובאיזה סוג של מוצר פרסומי להשתמש?

אם אין לכם תשובות ברורות לשאלות אלה, אל תהססו להיעזר במשרד פרסום או שיווק. אמנם, ההוצאה עשויה להיות גבוהה, אבל לעתים גם משתלמת לטווח ארוך. אנשי מקצוע מתחום הפרסום יוכלו לייעץ לכם מה מוצר הפרסום האולטימטיבי עבור העסק שלכם; המוחות שלהם יעבדו שעות נוספות, הרי בדיוק לשם כך אתם משלמים להם.

אנשי השיווק והפרסום יכירו את המתחרים שלכם ואת צורת הפרסום שלהם (סביר להניח שהם לא ימליצו לכם לייצר קו של מחזיקי מפתחות לאחר שהחברה המתחרה כבר עשתה זאת), ויבחנו לעומק את המסר שהעסק מעוניין להעביר. לאחר שיבדקו את כל הפרטים וינסחו את דרך הפעולה הטובה ביותר, בד בבד עם העיצוב המתאים לעסק - רק אז ישיקו את קו המוצרים.

 

לא רק עבור קטנים

השוק רווי בחברות המציעות מוצרי פרסום לעסקים. חלקן יידעו אתכם מראש כי קיימת התניה של רישום פטנט או זכויות יוצרים על המוצר הייחודי שלכם. לפני חתימה על הסכם או חוזה, כדאי לחשוב על זה ברצינות, ולא להתייחס אל הנושא בביטול.

בהקשר זה, חשוב לדעת: חברות המתמחות במוצרי פרסום יכולות לייבא מוצרים שאינם קיימים בארץ. כדי למנוע מקרים של השקת מוצרי פרסום הזהים למוצרי החברה המתחרה, עליכם לדרוש בלעדיות.

מוצרי פרסום, כפי שאפשר להתרשם, הם שוק תוסס, פעיל ויצירתי. לא רק עסקים קטנים, גם חברות גדולות בוחרות לא פעם להפנות עורף לדרכי הפרסום המסורתיות, וללכת על האופציה הזאת - בגלל המחיר ובשל התועלת.

רשימה מפורטת של מומחים בתחום תוכלו למצוא במערכת סינונים מתוחכמת לאיתור בעלי עסק למכירת מוצרי פרסום.

 

>>בואו להתעדכן במחירון מוצרי פרסום מעודכן.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא מוצרי פרסום
האם המאמר עזר לך?