מתי אתם צריכים שירותי גרירת רכב ומתי תוכלו לעשות זאת בעצמכם

להיתקע עם הרכב זו חוויה לא נעימה, אבל היא לא חייבת להיות חוויה טראומטית. אפשר לדאוג מראש שזה לא יקרה, אבל גם אם כן, אין סיבה להיכנס לפאניקה. הנה כמה טיפים מרגיעים.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג גרירת רכב

לא חשוב אם יש לכם מכונית פאר או סתם גרוטאה, כולכם בוודאי רוצים בדיוק את אותו הדבר: שהרכב שלכם יוביל אתכם בשקט ובבטיחות ממקום למקום. רוב הזמן זה גם מה שקורה, אבל בפעמים שלא - כשמכניסים את המפתחות לסוויץ' ופתאום אין תגובה - זו סיטואציה מתסכלת ומורטת עצבים להפליא. אפשר מראש להקטין את הסיכויים להיתקע וכך להמנע גם מלהזמין שירותי גרירה: לבדוק שמן, מים, לחץ בגלגלים, ולוודא שהגלגל הרזרבי במצב שמיש. אבל לפעמים זה פשוט לא מספיק. אל תמרטו שערות, רק תקראו את השורות הבאות.

 

שלוליות או לא להיות: ממה כדאי להימנע?

אולי דווקא בגלל שהחורף הישראלי הוא עניין של מצבי רוח, ימים גשומים מעלים באופן משמעותי את אחוז המכוניות הנתקעות. הכי חשוב להימנע עד כמה שניתן מכניסה לשלוליות. מים עלולים לגרום לרטיבות רצינית במערכת ההצתה, לסתום את מערכת הפליטה, לחדור לאגזוז או לצלחות הבלמים, או סתם להשבית את הרכב, ואז אין מנוס מלהזמין שירותי גרירה. אם בכל זאת נכנסתם לשלולית, כי היא נראתה תמימה או כי חשבתם שהיא לא יכולה עליכם - רצוי לא ללחוץ חזק על הגז. אם דוושת הבלמים רטובה, לחיצה רכה תייבש אותה הכי מהר וטוב.

 

בכל זאת נתקענו למרות הכל - מה עכשיו שירותי גרירה?

לפעמים כל אמצעי הזהירות לא ישנו את העובדה הפשוטה שהרכב לא מניע. קודם כל אפשר לעשות כמה בדיקות פשוטות - למשל, ברכבים אוטומטיים קורה לא פעם שהידית לא נמצאת על מצב Park, וכל מה שצריך זה פשוט להעביר אותה לשם, להתניע ואחר כך לנסוע. לפעמים הבעיה היא גם במפתח, במיוחד ברכבים עם אימובילייזר. במקרים הללו כדאי לנסות להשתמש במפתח חלופי.

גם מצבר חלש או ריק הוא בעיה שכיחה. כשזה קורה, במקום להזעיק שירותי גרירה או להיכנס לבהלה, אפשר להדליק את הרכב עם כבלים חשמליים. אם התקלה מתרחשת תוך כדי נסיעה, חשוב קודם כל לשים אפוד זוהר, לדרדר את הרכב למקום בו לא יפריע לתנועה ואף להציב משולש אזהרה עד להגעת הגרר.

 

תרימו טלפון: הזמנת שירותי גרירה

לרוב הרכבים המבוטחים יש מנוי שירותי גרירה דרך חברות משנה, וזה הזמן לעשות את שיחת הטלפון (לא בכדי הטלפון הנייד בא לעולם גם כ'טלפון לרכב', בדיוק למקרי חירום כאלה). לכן חשוב לברר כשעושים את פוליסת הביטוח לרכב מי היא החברה הספציפית שמספקת שירותי גרירה, וכמובן לקחת את מספר הטלפון של המוקד שלה, או לאתר את פרטי ההתקשרות איתה. עדיף מן הסתם לעשות את זה מראש ולא לחכות עד שהרכב נתקע באמצע הדרך.

אם אין לכם שירותי גרירה דרך הביטוח, רצוי לעשות כמה בדיקות לפני שאתם מזמינים מושיע, בהתאם כמובן למגבלות המקום והזמן. הפרמטרים הקובעים את מחיר הגרירה הם סוג הרכב ומרחק הגרירה. אם יש לכם מוסך מוכר, תצטרכו להודיע לו שהרכב שלכם בדרך. כשהגורר יגיע הוא יגיש לכם טופס ביצוע, עליו תצטרכו לחתום. כדאי מאוד לקרוא את הפרטים הקטנים - לא כי אלוהים נמצא שם, אלא כי כל מיני מכשולים מוחבאים שם. צריך לוודא שהגורר ציין בטופס את האופי המדויק של הבעיה.

רשימה מפורטת של מומחים בתחום תוכלו למצוא במערכת סינונים מתוחכמת לאיתור שירותי גרירה.

 

להישמר מפני חאפרים המציעים שירותי גרירה

חברות המספקות שירותי חילוץ ושירותי גרירה מחזיקות בדרך כלל אנשי מקצוע מנוסים, ללא רבב וללא עבר פלילי, הכל לפי נוהלי משרד התחבורה. בכל זאת, לא חסרים טיפוסים המכונים 'ציידי מכוניות נתקעות', חאפרים שמחפשים רכבים תקועים, ומשוטטים בכבישים הומים ומועדים לפורענות. יש להם שיטות נכלוליות לנצל נהגים בעת מצוקה, לכן חשוב מאוד לא להתפתות ולהישאר נאמנים למה שצריך לעשות.

להיתקע עם הרכב זו באמת חוויה מורטת עצבים, אבל לא כזו שאמורה להשאיר לכם צלקת לכל החיים. אם התכוננתם כמו שצריך, הסיפור כולו יכול להסתיים תוך שעתיים-שלוש. לא נעים ולגמרי לא נורא. העיקר שתזכרו לחגור גם מאחור.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא גרירת רכב
האם המאמר עזר לך?