חם, חם, מתקרר, מתקרר: המדריך המלא למיזוג אוויר לרכב

אי אפשר להיכנס היום לרכב שאין בו מזגן. בטח שלא בקיץ, והרבה פעמים גם לא בחורף. זה לא סתם בשביל הכיף, זה עניין של בטיחות. אוקיי, וגם כיף
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג מיזוג אוויר לרכב

יש מעט מאוד חוויות מעיקות יותר מאשר לנהוג בכבישי ישראל במהלך חודשי הקיץ בלי מזגן בווליום גבוה. אפשר להשתגע. מילולית. לפעמים זה קורה גם בחורף, כי אפילו בחורף שלנו יש פה ושם ימים בהם ממש קר ואז צריך חימום. בקיצור, אין דבר כזה היום אוטו בלי מזגן. זה לא רק עניין של איכות חיים. לפעמים זה עניין של חיים. גם בגלל זה חשוב מאוד לטפל במזגן כמו שצריך, כי אם הוא מתקלקל, מדובר בצעצוע לא זול בכלל. אז הנה כמה טיפים שיצננו/יחממו לכם את הנסיעה. 

 

הרבה אוויר לנשימה - בין חום לקור

ראשית, הסבר מכני קצר על איך הקסם הזה עובד. ההיגיון אומר שאותה מערכת מפעילה גם את הקירור וגם את החימום, אבל זה לא בדיוק כך. נתחיל בחימום. בכל תא נוסעים מותקן רדיאטור קטן, שדומה מאוד בצורתו ובתפקודו לרדיאטור שנמצא בתוך המנוע, והוא מוביל נוזל קירור. כשאנחנו לוחצים על חימום, אנחנו פותחים ברז המעביר את נוזל הקירור לרדיאטור הקטן שבתא הנוסעים. אחרי מספר דקות בהן המנוע פועל, הנוזל מתחמם והאוויר החם מגיע אלינו. 
 

 

מבט מבפנים

על מערכת הקירור, לעומת זאת, אחראים כלי נגינה אחרים כמו מדחס גז, מייבש, מעבה, מאדה, צנרת, תרמוסטט, מאווררים, שסתום התפשטות וכמובן מערכת פיקוד, כי כל תזמורת צריכה מנצח. זה עובד ככה (קחו אוויר): כשמפעילים את המזגן, מפעילים מדחס שתפקידו להעביר גז ליחידת המעבה. הגז שעובר בלחץ גבוה בצינורות הופך לנוזל, ולאחר מכן מגיע לשסתום התפשטות הממוקם לפני יחידת הקירור. השסתום מרסס את הנוזל אל תוך המאדה, ועקב שינויי לחץ הוא יוצא בצורת גז קר, עובר סירקולציה וזורם לתא הנוסעים דרך פתחי האוורור. 
 

 

המזגן לא עובד? כללי עשה ואל תעשה

אז כמו שאפשר להבין, זו לא מערכת פשוטה ואין דבר נורא יותר מאשר להיכנס לאוטו באמצע אוגוסט ולגלות שבדיוק היום היא לא עובדת. לפעמים רק נגמר הגז, אבל לעתים מדובר בצרה גדולה ויקרה יותר. כדי להימנע ממצב כזה, רצוי לעשות מראש מספר פעולות כדי לוודא שכל הרכיבים תקינים.
 
צריך לבדוק בספר הוראות היצרן מה כתוב שם בדיוק לגבי תדירות החלפת מסנן האוויר. המסנן חשוב לתפעול וכשהוא לא עובד היטב, ברכב מתחיל להתפשט ריח לא נעים. אם לפי החישוב שלכם הגיע הזמן להחליף, אל תחכו לרגע האחרון, פשוט לכו ותחליפו (רשימה ממוקדת של מוסכים המטפלים במיזוג אוויר לרכב תוכלו למצוא באמצעות שימוש במערכת סינונים מתוחכמת).
 
דבר נוסף שרצוי לעשות הוא להפעיל את המזגן לכמה דקות דווקא בימי החורף, בערך פעם בחודש. זו פעולה שתביא לשימון הכרחי של המערכת הפנימית ועשויה למנוע תקלות. אותו דבר לגבי הקיץ, תפעילו לכמה דקות את החימום. לא באמת חייבים לשבת בתוך האוטו ולהתבשל, אתם יודעים, אבל חשוב שתפעילו אותו.
 
נכון שמזגן לא קשור לפעולת הרכב ומצבו לא ישנה את התפקוד של האוטו, אבל הוא ישנה גם ישנה את התפקוד שלכם. ובימי הקיץ הלוהטים, הוא גם יכול להציל לכם את החיים.
 
>> בואו לדבר על זה בפורום מוסכים
>> בואו להתעדכן במחירון מיזוג אוויר לרכב



 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא מיזוג אוויר לרכב
האם המאמר עזר לך?