איך לפתוח פיצרייה - המדריך עם כל התוספות

יש לכם מתכון מעולה לפיצה חלומית? חולמים על פיצרייה משלכם? מיקום הפיצרייה, עיצוב המקום, בחירת חומרי הגלם והספקים, תמחור נכון, שיווק ופרסום - אלה הם רק חלק מהפרמטרים שאותם יש לקחת בחשבון, לפני שמתחילים לספק משלוחים של פיצות לקהל הרחב. על כל השיקולים שכדאי להביא בחשבון, וגם על הטעם הנכון לפיצה שלכם
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג פיצריות

בכל עיר או יישוב קטן, הדבר הבסיסי והראשוני שאותו אפשר לאתר די בקלות הוא הימצאותה של פיצריית השכונה, שממנה נוהגים תושבי המקום להזמין את הפיצות שלהם. כדי להפוך לפיצרייה המועדפת, חשוב לעמוד בכמה תנאים מקדימים:

 

מיקום פיצריות ובחינת מתחרים

חלק מהתכנון המוקדם שלכם, חייב לכלול עבודת שטח ואיתור פיצריות באזור המיועד. התחרותיות בתחום הפיצה קיימת בכל מקום, אך השאלה היא עד כמה התחרות חזקה. לכן, חשוב לסקור את המתחרים בסביבתכם מבחינת מיקום וגם מבחינת ההיצע שלהם. מה זה אומר? לרכוש פיצה ולטעום אותה (לבחון), להזמין מהם משלוח פיצה ולבחון אדיבות, משך זמן ההגעה, דיוק בהכנה ועוד.

כמו-כן, נסו לאמוד את אופי המקום של פיצריות מתחרות - האם הן מציעות פיצה בסגנון איטלקי, האם סיציליאני? וכו'. בדקו את רמות המחירים - לאן הם מכוונים? האם לאוכלוסייה דלת אמצעים כמו בני נוער, או לאוכלוסייה בורגנית שאינה מתפשרת על איכות הפיצה שלה? ובהמשך ישיר לכך, בדקו מי אוכלוסיית היעד שלכם, ולאיזה פלח שוק אתם מכוונים - נוער, אוכלוסייה מבוגרת, דתיים/חילוניים, בעלי אמצעים או להיפך ועוד.

 

פתיחת פיצרייה - תחשיב כלכלי

לפני שאתם ניגשים לרשויות כדי לפתוח תיק עבור העסק החדש, הכינו שיעורי בית ובדקו לפרטי פרטים מהו התקציב הנדרש לפתיחת פיצרייה. ברשימת העלויות חשוב לכלול גם את הסעיפים הבאים:
 
סוג הוצאה - רשמו את כל סוגי ההוצאות, ולצדן את העלות החודשית, את העלות השנתית או את העלות החד-פעמית של אותה הוצאה.
מספר עובדים - העריכו את מספר העובדים שיידרשו לכם כדי להפעיל את העסק, וחשבו את ההוצאה השנתית בהתאם לגובה המשכורות המשוערות.
ביטוח מבנה - אחד הביטוחים החשובים ביותר בעסק, הוא ביטוח מבנה. ביטוח זה מבטיח לכם כיסוי ביטוחי מחברת הביטוח שלכם, במקרה שנגרם נזק למבנה של העסק. הוסיפו לחישוב את ההוצאה השנתית על ביטוח מבנה.
ביטוח תכולה - ביטוח זה גם הוא מומלץ, שכן הוא מעניק לכם כיסוי ביטוחי לתכולה המפורטת בפוליסת הביטוח שלכם. ציינו ברשימה מהי ההוצאה השנתית הנדרשת עבור ביטוח זה.
שכר דירה - רשמו מהו שכר הדירה הנדרש עבור העסק שלכם, ופרטו מהי ההוצאה החודשית ומהי ההוצאה השנתית.
מיסים - אסור לשכוח כי כל אזרח וכל בעל עסק בישראל נדרשים לשלם מיסים, כמו למשל מס הכנסה ומיסי ארנונה. חשוב מאוד שתבררו את עלויות המיסים, ותכללו גם אותם בתחשיב ההוצאות.
 
 

ייעוץ לפיצריות, זיכיון או פיצרייה פרטית

לפניכם האפשרות לבחור האם לפתוח פיצרייה פרטית שכונתית או פיצרייה שמופעלת ברשת. לכל אחת מן האפשרויות יש יתרונות וחסרונות, וכדאי לבחון כל אפשרות בדקדקנות. פיצה בזיכיון זוהי פיצרייה שהמבנה שלה מעוצב באחידות; שהציוד, הפיצות, חומרי הגלם, התבלינים ואפילו קופסאות האריזה עבור משלוחים - הם זהים. פיקוח וסיוע בניהול כלכלי ושיווקי, הם גם חלק מ'חגיגת הרשת'. החיסרון הוא בהתחייבות לפעול בקו אחיד כחלק מרשת, וכן המחיר, היקר יחסית, שמשלמים עבור זיכיון. לעומת זאת, בפיצרייה פרטית יש חופש מוחלט לגמרי בהחלטות לגבי חומרי גלם, עיצוב ועוד, ואתם יכולים לפעול לפי ראות עיניכם, ולהחליט: איך לייצר פיצות, כיצד לבצע משלוחים ואם בכלל  לספק משלוח לבית הלקוח. החיסרון - אין ליווי של גוף גדול בעל ניסיון רב בתחום.
 
אפשר להיעזר גם בשירות ייעוץ לפתיחת פיצרייה. שירות כזה יאפשר לכם להסתייע בניסיונם של  אנשי מקצוע מן התחום. אלה יגיעו אליכם, ויסייעו בידיכם לערוך הכנה בסיסית ונכונה לפתיחת העסק,  תוך מתן חוות דעת עסקית כלכלית ושיווקית באשר למיקום, לקניית ציוד, לבחירת עובדים וכו'. הם יספקו לכם טיפים מקצועיים רבים שיעזרו לכל בעל פיצרייה בתחילת דרכו.
 
 

השלבים המקוצרים בדרך לפיצרייה

ראשית עליכם לוודא כי יש לכם את הסכום הנדרש לפתיחת פיצרייה. הסכום הממוצע עומד על כ - 200,000 ש"ח. השלב הבא הוא לשרטט את קווי האופי של הפיצה שלך, כאשר השאלה 'במה אני טוב מאחרים?' צריכה ללוות אותך כל העת, ולעזור לך לחדד ולמצב את ייחודיות הפיצרייה ואת הפיצות שאותן בכוונתך להציע. אחרי כן מגיע שלב ההקמה, שבו נרכש הציוד, ממוקמים השולחנות ומוזמנים חומרי הגלם. לסיום, קבעו שלט מעוצב עם שם העסק שלכם. עכשיו הגיע העת לשווק ולפרסם את העסק שלך. העבודה רבה, ולכן ההשקעה בתחילת הדרך בתחום הפרסום, כולל פתיחה חגיגית, היא רבה.

 

ולסיום - טיפים לבעלי עסק קטן

? ותרו על הוצאות לא הכרחיות, בתחילת הדרך (והאמת, גם בהמשך!) ? נצלו את הפייסבוק ואת הרשתות החברתיות לפרסום ולשיווק. זה אפקטיבי ואפשרי גם בחינם! ? התייחסו בכובד ראש להצעות, להערות, להארות ולתלונות של מבקרים ולקוחות ? דאגו שצוות העובדים שלכם יהיה מרוצה, כך גם תפוקתו תהיה גבוהה יותר ? הישארו מעודכנים לחידושים בתחום, ואל תחששו להוכיח יצירתיות וחדשנות!

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא פיצריות
האם המאמר עזר לך?