מכשירי כושר ביתיים - לא רק הליכון חשמלי

כמה פעמים אנחנו מבטיחים לעצמנו שהנה אנחנו כבר מוצאים זמן ונרשמים לחדר הכושר, אך שוב ושוב דוחים את היום למחר ואת המחר למחרתיים? השגרה שלנו עמוסה, מהירה ועצבנית, ובדיוק בדיוק לשם כך נכנסו לחיינו מכשירי הכושר הביתיים שמספקים פתרון אידיאלי גם לאנשים שרוצים לעשות כושר וספורט, ומתקשים למצוא את הזמן לכך. מכשירי הכושר הביתיים מאפשרים לכל בני המשפחה, ואפילו לילדים, לחלץ עצמות ולשלב פעילות גופנית בשגרת יומם. כעת צריך רק להכיר את סוגי מכשירי הכושר הביתיים (רמז: לא רק הליכון), ולדעת למה משמש כל אחד מהם
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג מכשירי כושר ביתיים

מכשירי כושר ביתיים מאפשרים לנו לשלב פעילות גופנית שחשובה כל כך לבריאותנו במסגרת הזמן  הפנוי שלנו ובהתאם ללוח הזמנים של חיינו. בוקר, ערב, לילה - תהא השעה אשר תהא, הזמינות  קיימת, וכל שנותר הוא להצטייד במכשיר הכושר המתאים. השוק של מכשירי כושר ביתיים שופע ומשגשג ועלול לבלבל, אז בואו נעשה סדר בדברים.

 

מתקני כושר - מה היה לנו?

הליכון חשמלי הוא אחד ממכשירי הכושר הביתיים היותר פופולאריים, והשוק מציע לכם אינסוף סוגים של יצרנים מגוונים. כאשר אתם רוכשים הליכון, חשוב לוודא כמה דברים, ובהם: שבהליכון יש מנוע חזק; שההליכון מספיק רחב וארוך; שיש בו בולמי זעזועים; שההליכון כולל פאנל דיגיטלי עם כל הנתונים הרלוונטיים; שהוא מספיק קומפקטי כשהוא סגור ושיש עליו אחריות של שנה לפחות. אופני כושר ביתיים נמצאים במקום השני בפופולאריותם, וגם בהם חשוב לשים לב לנתונים חשובים בעת הרכישה. ראשית, בחרו באופני כושר בעלי דרגות קושי משתנות, ודאו שכיסא האופניים נוח לכם ומרווח דיו וכן שהכיסא מתכוון לגבהים שונים. כמו-כן, חשוב לוודא שגלגל התנופה מספיק כבד כדי שהאופניים יהיו יציבים דים. במקום השלישי והמכובד נמצא מכשיר אליפטיקל. מכשיר לפיתוח סיבולת לב ריאה המשלב עבודה על כמה אזורים בגוף. במרבית המקרים, חדר כושר ביתי כולל לפחות שני מכשירים שפועלים באופן שונה. בין האביזרים: סטפר לאזור הירכיים ומטה, גומיות מתיחה לרגליים ולזרועות (עיצוב), מתח לפיתוח חזה עליון, בטן וחגורת הכתפיים, משקולות לשילוב באימוני כוח. נשים אוהבות גם לשלב כדור אירובי לביצוע תרגילים לאגן ולגמישות. ומה חשוב לדעת על שלל מתקני הכושר שפותחו לאזור הבטן? בשל המבחר הרחב, רק נציין שלא חשוב איזה מכשיר בחרתם, ודאו כי הוא אכן מפעיל את השרירים שעליהם אתם מעוניינים לעבוד, שהמכשיר נוח לתפעול ולאחסון ושניתן לבצע בו מספר תרגילים ולא רק 1 - 2.

 

מתקני ספורט לילדים - כדאי?

המודעות לבריאות ולכושר הגופני לא פוסחת גם על הילדים, וכיום אפשר להשיג ציוד כושר ייחודי לילדים. באשר לבני נוער - הם יכולים להשתמש במתקני כושר ביתיים סטנדרטיים, רק חשוב שתכנית האימונים תותאם לפי גיל, משקל, מבנה ועוד. לילדים צעירים (עד גיל 8) מומלץ לעסוק בפעילות ספורטיבית כגון: חוג כדורגל, חוג כדורסל, ריקוד, רכיבה על אופניים וכדומה. ילדים בוגרים יותר (עד גיל בת/בר מצווה) יכולים להתמקד בתחום ספורט אהוב, ולעסוק בו באופן תדיר יותר כדוגמת: טניס, אומניות לחימה, סקטבורד ועוד. אם יש לכם בית פרטי/חצר/מרפסת, תוכלו לשלב גם מתקני ספורט לחצר. בשנים האחרונות אפשר לראות כמעט בכל בית פרטי את הטרמפולינה הגדולה שמגיעה בכמה גדלים, ומותאמת לגודל החצר. הטרמפולינה נהדרת להוצאת מרץ וגם לביצוע תרגילי ספורט ושריפת אנרגיה, והילדים, בכל הגילים, ממש אוהבים אותה. כל שעליכם לעשות הוא לדאוג לכללי בטיחות נאותים.

 

שאלות מנחות לפני רכישת מכשיר כושר ביתי

לפני שאתם עולים על המכשיר ובוחנים אותו, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: - האם המכשיר עונה על הצרכים שלי, האם הוא מתאים לי והאם אני בטוח אשתמש בו? (והוא לא יהפוך לרהיט חיש מהר). - מה התקציב הכלכלי שלי, והאם הוא תואם את המכשיר הייעודי? - האם יש לי מקום נוח למקם אותו בבית? - האם המכשיר בעל דרגות קושי שונות של אימון, והאם יתאים לי גם בעוד תקופה, כאשר אשתפר ברמת הכושר שלי? - האם המכשיר יכול להתאים גם לבני הבית האחרים? - האם המכשיר בטיחותי ומהי תקופת האחריות עליו? - האם המכשיר מצריך תחזוקה, ואם כן איזו?

 

איך תעודדו פעילות ספורטיבית?

ערכו הליכה משפחתית או רכיבה על אופניים; הוסיפו בבית מתקני ספורט זמינים כגון: חבל קפיצה, מגוון כדורים, גומיות, משקולות קטנות; ערכו משחקי ספורט ותחרויות ספורט משפחתיות לגיבוש ולעידוד הספורט בבית או בפארק הקרוב לביתכם; ערכו מסיבת ריקודים לבני הבית וכדומה. גם בפארקים השונים אפשר ליהנות מ'חדר כושר' בזכות מתקני ספורט משוכללים שממקמים ברחבי הארץ. במקני ספורט אלו מגוון מתקני כושר לכל הגילים, ואפשר פשוט להגיע ולהתאמן במשך שעה במגוון המתקנים ללא צורך בהרשמה.

 

חדר כושר לילדים

אימון כוח נחשב, עד לא מזמן, כאימון שמעכב את התפתחות השרירים אצל ילדים, ולכן הומלץ לערוך אותם רק מעל גיל 14. מאז, השתנו פני הדברים, ומחקרים הוכיחו כי בפועל זה דווקא מעודד צמיחה. בחדרי הכושר מציעים וממליצים אימוני כושר לילדים, האימונים הייחודיים מתאימים החל מגיל שש! עם זאת, הורים רבים עדיין חוששים. ההמלצה הגורפת היא להגיע לחדר הכושר, ולוודא שהאימון נעשה על ידי מדריך מיוחד לילדים (הכשרה מיוחדת); לקבל הסברים באשר לאימון ולהשפעתו על הילדים ורק אז לקבל החלטה. לסיכום, יש מגוון מוצרי ספורט ומתקני ספורט שמאפשרים לנו כיום לבצע את הכושר שלנו בבית בקלות יתרה, כל שצריך הוא רצון טוב ויכולת התמדה.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא מכשירי כושר ביתיים
האם המאמר עזר לך?