מתגלגלים - כל מה שרציתם לדעת על הדפסת רול אפים

רובנו מכירים את הרול אפים הבנאליים המחכים לנו בכניסה לכנסים או ימי עיון. אך עם בית דפוס מהשורה הראשונה וכמה טיפים פשוטים תוכלו להפוך אותו לכלי פרסומי רב עוצמה.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג בתי דפוס

רול אפים, על פי ההגדרה המאד בסיסית שלהם, הם מתקני תצוגה. אבל לא סתם מתקני תצוגה: אלו הם מתקנים ניידים, שניתן לקפל ולפרוס בצורה פשוטה בשטח בעת הצורך. הגדרה זו של הרול אפים הפכה אותם לפתרון פרסומי ושיווקי מצוין עבור לא מעט תרחישים ומסבירה מדוע הדרישה לגורמים המספקים רול אפים – לרוב בתי דפוס - היא תמיד גבוהה.

 

הכירו את הרול אפ המודרני

אומנם כולנו מכירים את אותו מתקן תצוגה שימושי אך אם נבחן אותו מעט יותר מקרוב נגלה כי הוא מורכב מכמה אלמנטים טכניים. הרול אפ מיועד לעמוד על הקרקע באמצעות סטנד ייעודי, העשוי לרוב ממתכת, כאשר הזזה שלו במצב מקופל הופכת לפשוטה במיוחד לאור העובדה שמשקלו עומד על פחות מחצי קילוגרם. צורת הרול אפ וגודלו אינם קבועים, אך גובה של שני סנטימטרים הנמתח גם לרוחב של 85 ס"מ, נחשב לסטנדרטי. מימדי הרול אפ פחות חשובים במצבו הסגור, בעיקר לאור העובדה שהוא יגיע לרוב עם תיק נשיאה ייעודי, המהווה חלק מהמחיר.
 
מעצם הגדרתו נדרש הרול אפ למשוך כמה שיותר תשומת לב חיובית ולכן הוא מוצב, כלאחר כבוד, במקומות ציבוריים (פחות או יותר) דוגמת בית העסק, קניון, תערוכה, פסטיבל וכן הלאה. פעמים רבות מיקומו של אותו מתקן הוא חיצוני וחשוף לתנאי מזג אוויר שונים, ולכן נדרש שאיכות מתקן התצוגה תהיה מקסימלית. מכיוון שרול אפ אמור לשמש לאורך זמן, אפילו באירועים שונים, חשוב שיהיה עשוי מחומרים איכותיים, עם ציפוי המספק לו את ההגנה הנדרשת.
 
רול אפ בכניסה למעלית
רצוי שהרול אפ יהיה נייד ונוח לנשיאה אך גם יציב וחזק.
 

העיצוב הוא המלך

עד עכשיו התייחסנו למתקן התצוגה עצמו. הכל טוב ויפה, אלא שאת מירב תשומת הלב צפוי לקבל מה שמוצג באמצעותו – המסר הפרסומי, כמובן. הדבר הראשון שנדרש ממנו לעשות הוא לייצר בולטות ברורה. כאן, לא רק הגודל משחק תפקיד, אלא גם הגוונים שבוחרים והעיצוב הכולל של השלט. חובה להשתמש בגוונים בולטים לעין, שלא ייבלעו בשום מקום בו יוצבו וליצור מספיק ניגודיות בין הרקע, הטקסט והאובייקטים הויזואליים. רול אפ, בדומה לשלט חוצות, הוא ממש לא המקום להרחיב במילים, פשוט בגלל שאף אדם לא ייגש לקרוא את האותיות הקטנות. כלומר, אם ברצונכם להעביר מסר, עליכם להעבירו בכותרות גדולות, משפטים קצרים ככל האפשר ולהשלימו במידת הצורך באובייקטים ויזואליים. אסור לשכוח שהאדם הממוצע יניח את מבטו על הרול אפ, אם בכלל, למשך שניות בודדות. אין לצפות שהוא יעצור, יתמקד וינתח את הרול אפ כאילו היה תמונה במוזיאון. 
 
הרול אפ צריך לעורר את תשומת הלב ולבטא מסר כללי, אך גם להשאיר מספר קצוות פתוחים, שיוכלו לקבל את המענה מהאנשים שעומדים ליד השלט או מדוברי אותו אירוע. על פי המומחים, רול אפ המעוצב היטב, הוא כזה המעביר את התחושות שאנשי השיווק ביקשו להעביר, שולח מסרים לקהל היעד וממתג את העסק בצורה חיובית. כאן, פשטות היא שם המשחק. 
 
אישה עם מניפת צבעים
הצבע ישחק תפקיד חשוב.
 

אז.. מה בדיוק עושים?

יכול מאד להיות שהעצות שהדגשנו כאן ייראו לכם כמו סינית, כי הרי הפקת רול אפים מצריכה חשיבה מוקפדת, הכרה של חוקי המשחק ו"תרגום" נכון של צרכי העסק ומהותו.  החדשות הטובות הן שאתם לא צריכים להפיק את הרול אפ לבד, כמובן, אלא פשוט למצוא בית דפוס שאתם סומכים עליו ורצוי כזה, שאנשיו מבינים דבר או שניים בתורת השיווק.
 
לא מעט דברים הופכים בית דפוס לכזה שהופך הדפסת רול אפים לאומנות של ממש (וכך בהחלט כדאי להתייחס לכך). חשוב שתראו מה הניסיון של בית הדפוס שבחרתם בהדפסת רול אפים וכן, אילו שלבים כלולים בתהליך. השאיפה היא כמובן לפנות למומחים שיסייעו לכם לכל אורך התהליך: החל משלב גיבוש הקונספט, דרך עיצוב השלט ועד להפקה של הרול אפ, או אפילו סיוע בהטמעה שלו בשטח. מומלץ לראות דוגמאות קודמות לרול אפים שהופקו באותו מקום, ובכך להתרשם מהעיצוב שלהם. תהליך העבודה מול בית הדפוס צריך להיות גלוי ושקוף ככל האפשר, עם מספר סקיצות ושינויים עד שמגיעים לעמק השווה בכל הנוגע לעיצוב. 
 
הדפסת רול אפ בבית דפוס
פרסום זו השקעה שמחזירה את עצמה.
 

שאלת העלויות (או: אין צורך להתפשר)

בתור עסק, ברור שהשאיפה שלכם תהיה לצמצם עלויות ככל האפשר, כולל שימוש בפעולות שיווקיות כאלו או אחרות. במקרה של רול אפ, אנחנו ממש לא בטוחים שהחיסכון הוא במקום. ראשית, מסתבר שלא מדובר בעלויות גבוהות מדי: אם תבחנו את המחירון המומלץ שלנו בתחום הדפוס, תראו שרול אפ סטנדרטי בגודל של 200x80/85 ס"מ לא אמור לעלות לכם יותר מכ-200-300 ש''ח. 
 
שנית, בתחום העיצוב והדפוס מה שזול "מדי" עלול להיות לא מקצועי ולא מרשים ויזואלית ולכן מומלץ שלא להעדיף באופן אוטומטי את ההצעה הזולה ביותר שאתם נתקלים בה מבין בתי הדפוס שמפיקים רול אפים. התוצאה של רול אפ מרושל היא לא רק פגיעה באפקטיביות שלו, אלא גם מיתוג שלילי של העסק הבוחר להציג את עצמו באמצעותו. אתם ממש לא רוצים שאחד מ"כרטיסי הביקור" המובהקים ביותר שלכם יעיד על חוסר רצינות וחובבנות, נכון?
 
 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא בתי דפוס
האם המאמר עזר לך?