הגיע דוד לצורך תיקון רצועה. סובב את הקפיץ לצד ההפוך ואמר שלא תקין וצריך להחליף. הראיתי לו שהקפיץ תקין כאשר מסובבים לצד הנכון וביקשתי להחליף רק רצועה. סרב והלך. החלפתי רצועה בעצמי. הקפיץ מצוין. לא להתפתות ל- 40 שקל להחלפת רצועה. אין דבר כזה. לפחות 150 שקל.
הייתי צריך לקרוא את הביקורות כאן קודם. גל החום הגדול לאחר בידוד הקורונה גרם לי למהר, מבלי לבדוק קודם, ולהזמין את אנשי "מרכז התריסים" שיתקנו לנו תריס שהרצועה שלו נקרעה. בטלפון הם אמרו שהתיקון יעלה 120 ש"ח. כשהגיע הנציג מיד איבחן שהמנגנון כולו מקולקל ולא רק הרצועה (למרות שלדעתי כעת זה לא נכון אבל אי אפשר לאמת זאת מאחר והוא כמובן לקח עמו את המנגנון הישן כשהלך) ולכן, לדבריו, בלתי אפשרי סתם להחליף את הרצועה. הוא הציג 2 אופציות למנגנון חלופי: 480 ("פשוט") או 580 ש"ח ("איכות טובה"). רצינו לנשום אוויר בסופ"ש ובחרנו 580 (חשבנו באותו רגע שלפחות עדיף מנגנון איכותי על פני פשוט, שלא יתקלקל). ובכן, לאחר שגמר להתקין הוא הוסיף גם מע"מ (לא אמר לפני ההתקנה שהמחיר לא כולל מע"מ וזה, בלשון המעטה, אינו תקין) והנה החשבון התנפח כבר ל- 800 ש"ח ("לאחר הנחה") על רצועת תריס שנקרעה. ועוד השאיר כרטיס שנמליץ לשכנים. אני חושב שמה שכתבנו כאן מתאים יותר מאותו כרטיס.
בקשתי החלפת רצועה שנקרעה, ושלפי הפרסומים הייתה אמורה לעלות 40 ש"ח.
בבדיקה , אמר שצריך להחליף את המנגנון, וזה כבר הקפיץ את המחיר, ל-390 ש"ח.
לדעתי, המנגנון עבד באופן סביר.
אמר שחייבים, אז אישרתי את העבודה, ותוך כדי כך חשבתי שבכלל לא משתלם לו לבוא בשביל 40 ש"ח, ולכן "מוסיף" את המנגנון (חצי דקה עבודה).
חשבתי לקחת את המנגנון הישן ולשאול מישהו שמבין, אם באמת הוא מקולקל.
אבל הוא לקח אותו איתו, מבלי ששמתי לב, כך שלא ניתן לבדוק זאת.
אני בטוחה כמעט ב - 100% שהתאוריה שלי נכונה.
מעניין לדעת, אם יש בכלל מקרים שבהם הוא מתקן רק רצועה בסכום הזה...
דוד הגיע אליי להחלפת רצועה - וכמו במקרה של דניאל פרץ (ראה חוו"ד לעיל, 5.3.2013), הציע מיידית להחליף את המנגנון.
משסירבתי (שהרי התריס עדיין מתפקד), אמר שאין לו את הרצועה וביקש שאמתין להגעתה במכולה.
לאחר כשבועיים, כמה מפתיע, נמסר לי שהיא תגיע רק בתחילת יולי!!!
יודגש, מבירור עם אנשי מקצוע אחרים, כי מדובר ברצועת תריס ביתית סטנדרטית!
יתרה מזו, במספר שיחות טלפון במהלך תקופה זו התגלה אריאל (להבדיל, אגב, מדוד) - כאדם חסר סבלנות, המרבה להשתמש במשפט: "אני עם אנשים" כדי לסיימה במהירות. זאת, אגב, גם בשיחות שהוא יזם (אם אתה עסוק, אז למה בכלל התקשרת אליי???).
אריאל שכח, כנראה, שהוא מקבל את פרנסתו מהלקוחות - גם כאלה שהפעם צריכים רק רצועה, אבל עשו אצלו בעבר עבודות גדולות יותר.
אני לא אפנה אליו יותר!