כתבות בנושא מוסכים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

מוציא ישן מפני ישן: חלקי חילוף לרכב קונים רק אצל עסק ותיק ואמין בתחום!

מהם היתרונות של חלקי חילוף משומשים, למה עדיף להימנע מהזמנת חלקים מסין ומה צריך לבדוק לפני שמגיעים למוסך חלקי חילוף? כל התשובות מאחד המומחים המובילים בתחום החלפים

לעסקי חלקי החילוף, נכנסו מועאד גזאוי ואשרף מסרי, בגיל צעיר מאוד. גזאוי, היום בן 37, התחיל לעבוד באבו רמזי חלקי חילוף, בהיותו בן 15 בלבד. כך שניתן לומר שהוא עוסק בתחום כל חייו. נכון להיום הוא מכיר כל חלק וחלק שנמצא על המדפים העמוסים במחסן העצום שלהם, המחזיק בין השאר כ-320 רכבים. תפסנו אותו לשיחה צפופה על חלקי חילוף ועל כל מה שבעלי רכבים צריכים להפנים בתחום.   

"העסק נפתח בכלל בשנת 1982", פותח גזאוי. "בתחילת הדרך ולמעשה במשך לא מעט שנים, העסק הציע שירותי גרר ואספקת חלקי חילוף משומשים בלבד. בשנת 2012 בעל העסק הלך לעולמו ואשרף ואני הפכנו לבעלים של העסק בשותפות. לפני כשלוש שנים החלטנו להרחיב את הפעילות והקמנו במקום גם מוסך, כשבנוסף יש לנו גם קבלן משנה במגרש, שמתמחה בהחלפת שמשות".

חלקי חילוף: תמונה שאטרסטוק

אצל אבו רמזי - כל השירותים תחת קורת גג אחת

"בדיוק. זוהי גם הנקודה הראשונה שחשוב לי להעביר לבעלי רכבים הזקוקים לחלקי חילוף: במקום לעבוד מול מספר גופים במקביל, כדאי תמיד לתת עדיפות לעסקים שמספקים את כל השירותים במקום אחד. היום אנחנו גם גוררים את הרכב, גם מספקים את חלקי החילוף וגם מבצעים את הפירוק וההרכבה. אין יותר פשוט ויעיל מזה".

רוצים ליצור קשר עם אבו רמזי? כל הפרטים כאן>>>

שוק חלקי החילוף הוא שוק תחרותי מאוד. איך אני יכול לדעת על מי אפשר לסמוך בעיניים עצומות?

"הדבר החשוב ביותר שאתה צריך לבדוק זה האם המחסן שאתה מעוניין לקבל ממנו שירות, פועל תחת רישיון של משרד התחבורה. זה הדבר הבסיסי ביותר. אנחנו למשל מחזיקים ברישיון למכירת מוצרי תעבורה שניתן על ידי משרד התחבורה. אדם שמחזיק ברישיון למכירת מוצרי תעבורה, מכיר את כל החוקים והתקנות בנושא הזה ובסופו של יום גם יעניק לך תעודת אחריות. אבל מעבר לזה, אם חלילה יהיו בעיות עם החלפים שקיבלת ולא תהיה מרוצה מהשירות, תוכל לפנות למשרד התחבורה.

כשאתה מגיע למחסן שלא פועל ברישיון של משרד התחבורה, אתה לוקח סיכון ענק. בעצם אין לך למי לפנות במקרה של בעיות ותקלות. קורה לנו לעיתים קרובות שמגיעים אלינו לקוחות שקיבלו שירות לא מוצלח במיוחד במקום אחר. הלקוחות האלה בעצם משלמים פעמיים: בפעם הראשונה במקום שפועל ללא רישיון ובפעם השנייה אצלנו".

יש עוד דרך לדעת האם המחסן או המוסך שהמליצו לנו עליו אכן מומלץ?

"בהחלט. בעשור האחרון יש לנו את האפשרות להתרשם מחוות דעת וביקורות של לקוחות בזכות האינטרנט. אנחנו למשל לקוחות של זאפ דפי זהב ואם תגלוש לדף שלנו באתר זאפ דפי זהב, תוכל להתרשם מעשרות הביקורות וחוות הדעת.

לקריאת ביקורות ולכרטיס בית העסק אבו רמזי חלקי חילוף>>>

אנחנו גאים מאוד בדירוג שלנו, שעומד כיום על חמישה כוכבים וכן בעובדה שמאז 1982 לא הוגשה נגדנו ולו תלונה אחת למשרד התחבורה. אנחנו מעניקים את הכבוד המרבי לכל לקוח ולקוח ועושים כל מה שאפשר כדי לספק את השירות הטוב ביותר".

היום כל בעל רכב יכול להזמין חלפים מסין ולחסוך הרבה מאוד כסף. האם החיסכון במחיר הוא הדבר החשוב ביותר בחלקי חילוף?

"קודם כל זה לא לגמרי מדויק. יש רכיבים שונים שלא כל בעל רכב רשאי לייבא מבחינה חוקית כמו גיר או מנוע לדוגמה. מעבר לכך, יש חלפים שהחוק לא מאפשר לקחת מרכב שניזוק בתאונה. הכוונה היא לסוגים שונים של חלקים שקשורים לבטיחות של הרכב כמו בלמים, תפוח הגה ומתלים. אלו רכיבים שחייבים להיות מקוריים. עכשיו בנוגע לשאלת המחיר: בעלי רכבים חייבים להבין שבמקרים רבים השאיפה לחסוך כסף, עשויה לעלות להם ביוקר".

מעוניינים לחסוך במחיר צמיגים? מומלץ לבקר ב-עמוד מחירון הצמיגים שלנו, לקרוא וללמוד על מחירי הצמיגים השונים.

 

למה אתה מתכוון כשאתה אומר לעלות ביוקר?

"תראה, אתה יכול למשל להזמין בקלות משאבת מים מסין. אבל היצרן הסיני יכול לייצר חמש משאבות ב-10,000 שקל ומצד שני הוא יכול לייצר גם 50 משאבות בסכום הזה. יש משאבות סוג א', סוג ב' וסוג ג'. מה שקורה הרבה פעמים זה שבעלי רכב מזמינים משאבות לא איכותיות ושבועיים-שלושה אחרי ההרכבה, הם מגיעים אלינו כדי שנפרק את המשאבה ונתקין להם חדשה. אז בסופו של דבר הם שילמו על הרכיב הסיני ועל פירוק והרכבה ותוך זמן קצר הם שילמו על פירוק של הרכיב הסיני ועל הרכבה של רכיב חדש".

אז בעצם צריך לדעת גם מה להזמין ומה לא להזמין

"נכון, אבל הבעיות לא מסתכמות בזה. אני מכיר הרבה מאוד סיפורים על בעלי רכבים שהזמינו חלק מסוים וקיבלו בדואר חלק שונה לגמרי. במקרה הטוב הם יוכלו לשלוח על חשבונם את הרכיב הלא מתאים, להמתין לרכיב המתאים ובזמן הזה הרכב עשוי להיות מושבת. במקרה הפחות טוב, הספק אפילו לא יסכים לקבל את החלק. צריך להבין שהחברות הסיניות לא מספקות אחריות על המוצרים וזה כמובן בניגוד למה שקורה אצלנו.

אני יכול לספר לך שלפני כמה חודשים התקנתי מנוע משומש ברכב של לקוח. אחרי שלושה שבועות הוא חזר אלי וטען שהמנוע זולל שמן. עשיתי כמה בדיקות וגיליתי שהוא צודק. החלפתי לו את המנוע במנוע אחר על חשבוני בלי לשאול עוד שאלות ובלי לגבות ממנו ולו שקל אחד. זה ההבדל בין מקום שמספק אחריות למקום שלא מספק אחריות וזה הבדל גדול מאוד".

יש יתרונות נוספים לעבודה מול מחסן חלפים שפועל ברישיון משרד התחבורה?

"באמת שלא חסרים. הנה עוד דבר חשוב שאנשים צריכים לדעת: כל רכב שמגיע אלי למחסן לפירוק, מגיע עם ההיסטוריה המלאה שלו. אני יודע בדיוק כמה ק"מ עשה המנוע ואם למשל מגיע אלי רכב שעשה לצורך העניין 400-300 אלף ק"מ, אין סיכוי שאני אציע לך את המנוע שלו. במקומות אחרים לעומת זאת, מחזיקים כמות עצומה של רכבים לפירוק, שאתה פשוט לא יודע שום דבר על ההיסטוריה שלהם, על הטיפולים שעברו או לא עברו וכיו"ב.

וזו נקודה חשובה מאוד. בגלל זה אם לדוגמה מגיע אלינו לקוח שצריך רכיב מסוים שאין לנו אותו במלאי, אנחנו נזמין לו רכיב חדש. אין סיכוי שאני אלך למחסן אחר כי אני לא יכול לדעת מה ההיסטוריה של הרכב שממנו לקחו את הרכיב. אני מעדיף להציע חלק חדש מאשר לקחת סיכון עם חלק שאני לא מכיר".

אז באופן עקרוני אני לא אמור לחשוש להתקין ברכב שלי חלקים משומשים?

"באמת שאין שום סיבה לחשוש מחלקים משומשים, כל עוד אתה רוכש חלפים ממחסן שפועל ברישיון של משרד התחבורה. אני יודע שהרבה אנשים מאמינים שאורך החיים של החלפים המשומשים, קצר יותר בהשוואה לאורך החיים של חלקים מקוריים אבל מדובר בטעות. למשל כשמדובר בפלסטיקים ובדלתות, אתה יכול לראות שאין שם חלקים מכניים שיכולים להתקלקל. הסיבה בגינה החלקים האלו מתקלקלים, קשורה תמיד לשימוש לא נכון, למכות ולתאונות. זה לא אורך החיים של הרכיב שמוביל לקלקול של הרכיבים האלה.

אבל גם כשמדובר במנועים התמונה דומה: ברוב המוחלט של המקרים המנוע מתקלקל בגלל שימוש לא נכון, כשבדרך כלל זה כי התרחשה תקלה והמנוע התחמם. אם הנהג ממשיך לנסוע כשהמנוע חם מדי, המנוע יתקלקל בשלב מסוים. אבל כל עוד בעל הרכב ידאג לטפל בו כמו שצריך וכל עוד הוא יגיע למוסך ברגע שהמנוע מתחמם, אין סיבה שהמנוע לא יאריך ימים. וזה לא משנה אם מדובר במנוע חדש לגמרי או במנוע משומש. בגלל זה כשלומדים תאוריה לקראת המבחן המעשי, שמים דגש על הנורית שנדלקת כשהמנוע מתחמם מדי".

כמה כסף באמת ניתן לחסוך כשבוחרים להתקין חלק משומש במקום חלק מקורי?

"זה משתנה כמובן מחלק לחלק, אבל אין ספק שמדובר בחיסכון משמעותי מאוד. מבחינה חוקית לספק של חלקי חילוף אין אישור למכור רכיב משומש במחיר של חלק מקורי וההפרש יכול להגיע למאות אחוזים. קח לדוגמה בעל רכב שמחזיק רכב בשווי של 10,000 שקלים. אם הוא יצטרך להחליף מנוע למשל, הוא יוכל ללכת על מנוע חדש ולשלם 12,000 שקלים שזה יותר מהשווי של הרכב. אין בזה שום היגיון מן הסתם.

לעומת זאת הוא יכול לקחת מנוע משומש בשווי של 2,000-1,500 שקלים, להשקיע עוד 500 שקלים פחות או יותר בפירוק והרכבה ולהמשיך ליהנות מהרכב עוד לא מעט שנים. כנ"ל לגבי דלתות – אתה יכול להזמין דלת מקורית שתעלה לך 3,000 שקלים ושתצטרך הרבה עבודה שתעלה לך עוד כסף ואתה יכול ללכת על דלת משומשת מאותו הרכב בדיוק, שתעלה לך בסך הכול 1,000 שקלים.

כל זה נכון גם בנוגע לחלקים אחרים וההפרש בין המחירים יכול להיות עצום. הגיע אלינו למשל לקוח עם שברולט מאליבו 2015 שהיה צריך מראה חדשה. בחברה הציעו לו לרכוש מראה ב-1,800 שקלים. אנחנו פירקנו מראה מרכב זהה ומכרנו לו אותה ב-350 שקלים בלבד. כל מה שהיינו צריכים לעשות זה לחבר שלושה ברגים ובזה נגמר הסיפור".

למה הדלת החדשה דורשת עוד עבודה בעצם?

"כיוון שהדלת המקורית לא מגיעה מהיבואן עם כל המנגנונים הפנימיים. היא לא מגיעה למשל עם הריפוד, עם המראה, עם מערכת הנעילה או עם המנגנון החשמלי שמרים ומוריד את החלון. את כל זה אתה צריך לפרק מהדלת הישנה ומטבע הדברים יש לכל העבודה הזו מחיר נפרד כי זה סיפור של כמה שעות טובות. לעומת זאת בדלת משומשת שמגיעה מרכב זהה, כל המנגנונים קיימים ואתה צריך בסך הכל לחבר ארבעה ברגים, לחבר את המערכת החשמלית של הדלת למערכת החשמלית של הרכב וזה הכל בעצם".

אתה חייב להסביר לי איך אתה מצליח להשתלט על כל כך הרבה רכבים וחלפים

"זו שאלה טובה. אולי זה בגלל שאני נושם את העסק הזה מגיל כל כך צעיר ואולי זה בגלל שאני פשוט אוהב את העבודה שלי. אני יכול להגיד לך למשל שיש לנו היום כ-2,000 אלטרנטורים במחסן ובכל זאת אני יכול להיכנס למחסן ולזהות תוך שנייה שאחד מהם חסר. אני זה שמניח את החלפים על המדפים ואני לדוגמה גם זה שרוכש באופן אישי את המכוניות שמיועדות לפירוק".

מדוע ישנם כל כך הרבה מחסנים של חלקי חילוף שפועלים ללא רישיון?

"האמת שהעלית נקודה כואבת מאוד. אני לא יודע מה הסיבה לכך אבל האכיפה בתחום הזה רופפת מאוד. זה ממש לא פשוט לקבל רישיון למכירת מוצרי תעבורה ממשרד התחבורה כי אתה לא מקבל את הרישיון הזה על סמך התנאים שיש לך בעסק. אתה צריך לעבור מבחן מאוד מאתגר ולהוכיח שאתה שולט בכל החוקים והתקנות. בנוסף הרישיון ניתן לשנה אחת בלבד ומדי שנה אנחנו צריכים לחדש אותו. יתכן שבשל כך ובשל העובדה שאתה יכול להגיש תלונה על מחסן או מוסך מורשה אבל לא יכול לבוא בטענות לעסק שפועל ללא רישיון, עסקים רבים עובדים "מתחת לרדאר".

בגדול אני יכול להגיד לך שהאכיפה בתחום הזה מגוחכת. אז נכון שפעם בשנתיים-שלוש נסגר איזה מקום או שניים שפועלים ללא רישיון. אבל עדיין ישנם הרבה מאוד עסקים אחרים שממשיכים לתת שירות רשלני".  

שאלה אחרונה לסיום ולסיכום: מה שאתה בעצם טוען זה שמלבד חלקים כמו מתלים, תפוח הגה ובלמים, שמבחינה חוקית אסור להתקין משומשים, אין כל סיבה לחשוש מחלקי חילוף משומשים

"בדיוק, אם כי בנקודה הזאת צריך לציין שכל עוד מדובר ברכב שעלה על הכביש בשנת 2018, חובה להתקין גם כן חלקים מקוריים על פי חוק. אבל בגדול, כל עוד מדובר במחסן שפועל תחת רישיון משרד התחבורה ושנהנה ממוניטין ללא רבב, אין סיבה שלא לבחור בחלקים משומשים. לא אגזים אם אומר ששוק החלפים המשומשים הוא מה שמאפשר לאנשים להחזיק רכב בימינו. חלקי החילוף המקוריים יקרים מאוד ובמיוחד בישראל. המשמעות היא שבעלי רכבם רבים מצליחים להחזיק את הרכבים שלהם אך ורק בזכות שוק החלפים המשומשים. אך אחד לא רוצה להשקיע את כל המשכורת שלו בחלקים מקוריים"...

 

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist