כתבות בנושא מוסכים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

מוסך 4X4: מוסכים לרכבי שטח וג'יפים

לא כל הרכבים נולדו שווים. יש רכבי שטח, יש רכבי כביש-שטח, יש מכוניות מיני ויש רכבים חשמליים – אך הרכבים המורכבים ביותר וגם אלה שככל הנראה סובלים משיעור הבלאי הגבוה ביותר הם רכבי השטח

הסיבה טמונה במבנה: בעוד שברכב רגיל המנוע מניע בדרך כלל שני גלגלים באמצעות תמסורת, ברכב שטח מדובר במנגנון הרבה יותר מורכב שכולל הרבה יותר חלקים, מכיוון שלא זו בלבד שצריך להעביר את כוחו של המנוע אל ארבעת הגלגלים – בחלק מן הרכבים צריך להעביר את הכוח רק לשני גלגלים באמצעות מנגנון מיוחד שנקרא "תיבת העברה" אשר כולל בתוכו גם מערכת מיוחדת של הילוכים לזחילה בשטח קשה. כל אלה דורשים מיומנות מיוחדת אבל לא רק: לצד המיומנות צריך גם לקחת בחשבון שרכב שטח מתבלה באופן יותר משמעותי: רכבי שטח עושים שטח ולכן נתקלים באבנים, שוברים חלקים ומתפלשים בבוץ. אז למי לקחת את רכב השטח שלנו?

מה עדיף? מוסך פרטי או מוסך מורשה? >>

כך תבואו מוכנים למכון הרישוי >>

מוסך מורשה לא מספיק

אם יש לנו למשל יונדאי טראקאן, האם עלינו לפנות למוסך מורשה יונדאי או לאחד ממוסכי השטח המומחים? אם בלנד קרוזר עסקינן, האם מוסך מורשה טויוטה ייתן לנו שירות של קורולה או של לנד קרוזר, והאם המותג שהכי מזוהה עם השטח, ג'יפ האמריקאי, צריך טיפולים במוסך ג'יפ?

אז ראשית יש להבהיר: יש גם מוסכים שהם מוסכים מורשים של יצרני הרכב השונים וגם מומחים לרכבי שטח. בדרך כלל מדובר במוסך שלבעליו יש גם רכב שטח והרבה אהבה בלב לתחביב, אך בפועל, מוסך רגיל הוא מוסך מאוד שונה ממוסך שמומחה ברכבי שטח. ראשית, מוסך רגיל מיועד לטפל בכל סוגי הרכבים. אם מדובר במוסך מורשה סוזוקי, המכונאים ידעו לטפל גם באלטו הזעירה וגם בסוזוקי ג'ימני הקרבי, אבל הג'ימני דורש הרבה יותר הבנה, הבנה שיש אצל המוסכים שעוסקים בשטח. הם יודעים יותר טוב כיצד לאבחן בעיות שנובעות ישירות מנסיעה בשטח ובמקרים רבים הם בעצמם בעלים של רכבים כאלה, מה שמקל על המלאכה.

מוסכים מומלצים:

מרכז שרות ש.ר.ד, אברהם בן עמי 1, באר שבע. 072-3222053

מוסך ירון מוטורוס, בן ציון גליס 17, פתח תקווה. 072-3296467


כולם בשביל אחד!

מוסכים לרכבי שטח אינם בהכרח מוסכים שמתמחים ברכב ספציפי, הם מתמחים ברכבי שטח באופן כללי מכיוון שהתצורה של רוב רכבי השטח היא די דומה. אך מה שיותר חשוב: מוסכים של רכבי שטח יודעים בחלק גדול מן המקרים גם כיצד להפוך את רכב השטח לרכב טוב יותר ובעל יכולת יותר גבוהה. כיצד הם עושים זאת? באמצעות שיפורים ושדרוגים. מדינת ישראל היא מדינה שחלק גדול מאוד ממנה הוא בעצם שטח בדרגות קושי שונות ולכן רכבים אשר יוצאים למדבר צריכים הכנה. החוק הישראלי מתחשב בג'יפאים במידה מסוימת ומתיר שינויים שונים. למשל מותר להרכיב צמיגים קרביים יותר כל עוד הם עומדים בדרישות החוק, כלומר מידת הצמיג וקוד המהירות. אפשר להגביה את הרכב, כלומר להוסיף לו ערכה של בולמי זעזועים וקפיצים תואמים שתוסיף לרכב עד 50 מילימטרים של גובה, שימושי במיוחד כאשר זוחלים על סלעים. ומעבר לכך, למשוגעים לדבר יש גם מתקנים כמו נעילות דיפרנציאל, שמונעות מגלגל אחד של הרכב להחליק, וכך מאפשרות לרכב להמשיך ולהתקדם גם בתנאים קשים.

אז מה לבחור, מוסך מורשה רגיל או מוסך ג'יפים? התשובה טמונה בבעלים ובמה הא רוצה. אם מדובר ברכב שלא יורד הרבה לשטח ודורש תחזוקה פשוטה, מוסך רגיל יעשה את העבודה. אבל אם מדובר ברכב של מי שבאמת אוהב לטייל, תמיד שווה לבדוק את אחד ממוסכי הג'יפים המתמחים ברכבי שטח.

רוצים לדעת כמה זה יעלה לכם? הכנסו לכאן >>

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist