כתבות בנושא מוסכים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

אין לכם כוח להגיע למוסך? יתכן שאתם לא צריכים!

כל כמה זמן צריך להגיע עם הרכב למוסך, מה ההבדל בין מוסך מורשה למוסך יבואן ואילו תקלות לא סובלות דיחוי? כל התשובות המקצועיות לכל השאלות החשובות

אנחנו לא מכירים אף בעל רכב שנהנה לפקוד את המוסך שלו בתדירות גבוהה מדי. מעבר לכך שהביקור במוסך מחייב אותנו לפנות זמן ביומן, הרי שכל עוד הרכב במוסך, אנחנו צריכים להיעזר בחברים ובני משפחה או להיות נתונים לחסדי התחבורה הציבורית (רחמנא ליצלן). מעבר לכך, רוב הסיכויים שהביקור יגדיל משמעותית את ההוצאות החודשיות ובימים מורכבים אלה, מדובר בדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה.

ובכל זאת, כל מי שבריאות הרכב שלו היא נר לרגליו, יודע שעליו לפקוד את המוסך בתדירות כזו או אחרת. במאמר שלפניכם תמצאו את כל המידע החשוב בנושא, שיאפשר לכם לשמור על תקינות הרכב אך להימנע מהוצאות מיותרות.

על טיפול גדול, טיפול קטן ומה שביניהם

הטיפולים התקופתיים הם כל אותם טיפולים שמטרתם לשמור על הרכב במצב תקין ולהפחית את הסיכוי לתקלות לא צפויות. כיום נהוג להתייחס לשלושה סוגים של טיפולים הנבדלים אלה מאלה בהיקף העבודות שמבוצעות במסגרתם ובהתאם נקראים "טיפול קטן", "טיפול בינוני" ו"טיפול גדול".

מחפשים מוסך מורשה מרכזי? הכנסו לקישור ומצאו מוסך קרוב לביתכם>>

במפרט היבואן או היצרן, תוכלו למצוא את כל המידע שיאפשר לכם להבין כל כמה זמן או כל כמה ק"מ, עליכם להגיע למוסך לביצוע כל אחד מסוגי הטיפולים. יתכן למשל שההנחיות של היצרן מדברות על ביצוע טיפול קטן כל 15,000 ק"מ וטיפול גדול כל 30,000 ק"מ אך כפי שציינו, הדברים משתנים בין יצרנים ובין דגמים שונים.

ככול שהטיפול "גדול" יותר, כך מוחלפים יותר רכיבים במנוע ומבוצעות בדיקות מקיפות יותר. כך לדוגמה, טיפול גדול עשוי לכלול בין השאר החלפה של שמן ופילטר שמן, החלפה של פילטר אוויר ופילטר דלק, בדיקת מערכת התאורה, בדיקת מערכת הבלמים, בדיקת המזגן, בדיקת שמן בתיבת ההילוכים, החלפה של כל הפלאגים ועוד.

מומלץ מאוד להיצמד להנחיות היצרן ולהגיע לטיפולים השונים באופן קבוע, גם אם אין לכם זמן או כסף מיותר וזאת כיוון שהרצון לחסוך מעט זמן וכסף בטווח הקצר, עלול לעלות לכם ביוקר בטווח הרחוק: העלות של טיפול גדול למשל, נעה בין 1,800-800 שקלים סך הכול אך יכולה למנוע נזקים שיגררו הוצאות גדולות הרבה יותר.  

מתי להגיע למוסך? תמונה שאטרסטוק

מה יקרה אם לא נעמוד בהנחיות של היצרן?

כל עוד מדובר ברכב בן יותר משלוש שנים, אמנם מומלץ מאוד לעמוד בהנחיות היצרן בנוגע לתדירות וסוג הטיפולים התקופתיים. עם זאת, עדיין יש לכם מרווח תמרון מסוים עם לוחות הזמנים. לעומת זאת כשמדובר ברכב חדש בן פחות משלוש שנים, הסיפור מעט שונה. זאת כיוון שבדרך כלל רכב חדש מגיע עם אחריות למשך שלוש שנים (או עד 100 אלף ק"מ), בתנאי שהטיפולים בוצעו במועדם ובהתאם למפרט הספציפי של הרכב. אם תבחרו שלא להיצמד להנחיות היצרן, קחו בחשבון שהאחריות על הרכב תפוג בטרם עת.

בנוסף על מנת שלא לגרום לפקיעת האחריות, חשוב להקפיד על כך שייעשה שימוש בחלקים שעומדים בדרישות ובתקנים של היצרן/יבואן ושמתאימים באופן ספציפי לרכב.

האם חובה לטפל ברכב חדש מרכז שירות מטעם היבואן?

לפי החוק הנהוג בישראל, בעלי רכבים חדשים וישנים כאחד, יכולים בהחלט להגיע לטיפולים אצל מוסכים שפועלים ברישיון מטעם משרד התחבורה, גם אם אינם מוסכי שירות שפועלים מטעם היבואן. החוק הישראלי אוסר על יבואנים לשלול מבעלי רכבים את האחריות, כל עוד דאגו לטפל ברכב במועדים הנכונים ולבצע את כל הטיפולים בהתאם למפרט היבואן/יצרן, גם במקרים שבהם בחרו להגיע לטיפול במוסך מורשה כללי.  

האם הכנה לטסט היא כורח המציאות או שניתן לוותר עליה?

במסגרת הכנה לטסט נבדקות המערכות השונות ברכב ומבוצעים טיפולים ותיקונים שונים במטרה למנוע כישלון במבחן הרישוי השנתי. מובן שעומדת לכם האפשרות לוותר על הבדיקה ופשוט לגשת למבחן הרישוי, אך בדרך כלל מומלץ שלא לסמוך על יד הגורל ובמקום זה לגשת להכנה לטסט, שתבטיח את ההצלחה במבחן. אם בכל זאת בחרתם לוותר על ההכנה לטסט, טוב תעשו אם לכל הפחות תבצעו מספר בדיקות בסיסיות באופן עצמאי כמו בדיקה של תקינות המגבים, בדיקה של לוחית הרישוי ובדיקת איתות.

כמו כן אם בזמן שאתם לוחצים על דוושת הגז, ענן עשן מיתמר מצינור הפליטה ו/או ריח לא נעים נפלט מהרכב, רוב הסיכויים שהגיע הזמן להחליף פילטר שמן ושמן במנוע, שכן הרכב לא יעבור במצבו הנוכחי את המבחן.

האם ישנם תיקונים שניתן לבצע לבד?

בדיוק כפי שישנן תקלות צנרת ביתיות שניתן לטפל בהן באופן עצמאי מבלי להזמין בעל מקצוע, כך גם ישנה שורה ארוכה של תקלות רכב שניתן לטפל בהן מבלי להיעזר באיש (או לכל היותר בסיוע חבר קרוב עם ידיים טובות). התקלות הפשוטות ביותר שמשום מה רבים נמנעים מלנסות לטפל בהן לבד כוללות למשל החלפת נורות, החלפת מגבים, החלפת מסנן אוויר ואפילו החלפת פלאגים.

זוהי כמובן רשימה חלקית ביותר שכן במרשתת תוכלו למצוא בנקל שלל סרטונים מאירי עיניים שיאפשרו לכם להתמודד עם מגוון רחב ביותר של תקלות פשוטות, גם אם יש לכם שתי ידיים שמאליות. מדובר ביופי של דרך לחסוך הרבה מאוד כסף ועל הדרך ללמוד דבר או שניים על הרכב שלכם.  

האם חייבים להשתמש בחלפים מקוריים?

חלפים לרכב ניתן לסווג למספר קבוצות שונות ויתכן בהחלט שהמוסכניק ימליץ לכם ללכת על חלפים מקוריים ממותגים. מטבע הדברים מדובר גם בחלפים היקרים ביותר אך האמת היא שאין סיבה שלא תסתפקו בחלפים OEM, המיוצרים במפעל חלפים שנמצא בהסכם עם יצרן הרכב. ההבדל המרכזי הוא שחלפים OEM מגיעים עם מיתוג של יצרן החלפים ולא של יצרן הרכב. למעשה מדובר בחלפים שאיכותם זהה לאיכות של החלפים המקוריים אך עלותם נמוכה בעשרות אחוזים.

בנוסף תוכלו לחסוך מאות ואף אלפי שקלים אם תבחרו להתקין חלפים משופצים כמו סטרטר או אלטרנטור וכן עומדת לכם האפשרות ליהנות מחיסכון משמעותי אם תתנו עדיפות לחלפים משומשים שהגיעו מרכבים לפירוק. כל עוד אתם סומכים על המקור של החלפים וכל עוד ההתאמה לרכב מושלמת, מדובר על יופי של דרך להימנע מהוצאה גדולה מדי שלא לצורך.

 

לרשימת טופ 10 מוסכים בתל אביב

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist