בניית שרירים

כאשר מדברים על בניית שרירים, הכוונה היא לבניית שרירי השלד בגופנו. שרירי השלד הם שרירים שביכולתם להתכווץ, להתקצר וגם להתארך. המעוניינים בבניית שרירים, מבצעים אימון שמטרתו להפעיל עומס על שריר אחד או קבוצת שרירים ועל ידי כך מגדילים את השרירים. האימון הנפוץ ביותר הוא אימון שרירים.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג מכוני כושר ואימוני כושר גופני

בניית שרירים

כאשר מדברים על בניית שרירים, הכוונה היא לבניית שרירי השלד בגופנו. שרירי השלד הם שרירים שביכולתם להתכווץ, להתקצר וגם להתארך. המעוניינים בבניית שרירים, מבצעים אימון שמטרתו להפעיל עומס על שריר אחד או קבוצת שרירים ועל ידי כך מגדילים את השרירים. האימון הנפוץ ביותר הוא אימון שרירים.

 

בניית שרירים- קהל היעד

אנשים רבים מעוניינים להגדיל את מסת השרירים שלהם, ולהשקיע בתחום פיתוח גוף, ולכן הם נרשמים למכוני כושר, או שוכרים מכשירי כושר, מדריכי כושר פרטיים המתמחים בבניית שרירים. אם בעבר תחום בניית שרירים נתפס כעיסוק לגברים בלבד, כיום ניתן לראות נשים רבות העוסקות בתחום, אם מבחינה מקצועית, או אם כתחביב. תחרויות הקשורות לבניית שרירים, כוללות את הגברים ואת הנשים גם יחד. בניית שרירים יוצרת גוף חטוב ומהודק.

 

כיצד האימון משפיע על השריר?

כאשר אנו מבצעים אימון בניית שרירים, אנו למעשה מפעילים לחץ גדול על השריר וגורמים לו למאמץ, במצב זה השריר גדל, כיוון שהאימון גורם למעין טראומה לשריר. כלומר, בגלל העומס על השריר בעת אימון בניית שרירים, נוצרים בו קרעים קטנים. הגוף רואה בקרעים אלו משהו שהוא צריך לתקן, על כן הוא מתחיל בתהליך התיקון על ידי העברת חלבונים,( מה שעוזר לשריר לגדול).

 

בניית שרירים- תוספים

כל מי שעוסק בבניית שרירים, יודע עד כמה התזונה ותוספי המזון חשובים לבניית השריר.
כיום יש חנויות רבות המוכרות את התוספים הבאים:

  •  אבקות חלבון- אבקות אלו עוזרות לבניית מסת השריר. אבקות החלבון מורכבות מחומצות אמינו.החלבון מגיע במגוון צורות, וניתן לצרוך אותו כמי גבינה, אבקת חלבון הנקראת קזאין, ביצים ואבקות חלבונים שמורכבות מתערובות של כל החלבונים שצוינו כאן.קחו בחשבון כי יש להתאים את אבקות החלבון לדיאטה שלכם.
  •  קראיטנים- עוזרים לגופכם להתאושש בין אימון לאימון ובנוסף מסייעים בהגדלת מסת השריר.ישנם כמה סוגים של קריאטנים והעלויות משתנות מאחד לשני.
 

כיצד תבנו מסת שריר בצורה נכונה?

בניית שרירים נבונה מורכבת ממספר קריטריונים:

  •  תזונה נכונה- התזונה שבה אתם נוקטים בעת תהליך בניית מסת השרירים שלכם חשובה לאין שיעור.התזונה חייבת להכיל דגי ים , המכילים שומן לא רווי ומלאים באומגה 3, וחומצות אמינו החשובות לגוף.מלבד תפריט התזונה שצריך להכין לכם מאמן כושר או דיאטנית הקשורה לתחום הספורט, חשוב מאוד להקפיד על ארוחה גם באמצע הלילה.אנשים רבים מתעצלים לקום במהלך הלילה על מנת לאכול וכך נפגמת פעילות בניית השריר וחילוף החומרים שעוזרים בבניית מסת השריר.
  •  אימוני בניית שרירים- חשוב מאוד שמאמן מקצועי יבנה לכם תוכנית בהתאמה אישית לכם.
  •  תוספי מזון- הכרחי לצרוך תוספי מזון: חלבונים, חומצות אמינו וקראיטנים. 
 

חדרי כושר- לקהלי יעד מגוונים

שימו לב, ישנם סוגי חדרי כושר מגוונים. ישנם חדרי כושר גדולים המאכלסים כמות גדולה של אנשים, והיתרון שלהם הוא שיש בהם יותר מכשירים והם יותר זולים. לעומת זאת ישנם חדרי כושר קטנים ו"קהילתיים" שבהם אתם עשויים להרגיש תחושה יותר אינטית וביתית. בחרו בחדר הכושר המתאים לכם מבחינת המיקום, ההרגשה, שעות הפעילות וקהל היעד.

 

חדרי כושר- הדרך הנכונה לבריאות טובה

עוד בנושא מפורומים ברשת

בפורום באתר דוקטורס שאלו גולשים שאלות בנושא זה. בואו לקרוא מה ענה להם הרופא.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא מכוני כושר ואימוני כושר גופני
האם המאמר עזר לך?