מרוץ שליחים: המדריך המלא לבחירת חברת שליחויות

גם אם הייתם נורא רוצים לסמוך על יונים עם עלה של זית, כנראה שאת המסרים החשובים שלכם כבר לא תפקידו במקוריהן לעולם. במקום זה, תצטרכו לבחור נכונה בחברת השליחויות שתעשה עבורכם את העבודה נאמנה, כאילו היו עובדיה שליחי ציבור.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג שליחויות

דרישת העולם העכשווי, ובעיקר זה העסקי, להעברת מסרים מידיים שלא סובלים דיחוי, הולידה לא רק את הדואר האלקטרוני ואת המסרונים הניידים, אלא גם שפע של חברות שליחויות שמשכללות את אמצעיהן ושירותיהן מעת לעת. כדי להבטיח שהמשלוח שלכם יגיע ליעדו בשלום מרבי, כדאי לדעת לבחור נכונה ביניהן, ולהעדיף את החברות שיתנו את התפוקה הרלוונטית במהירות ובאמינות - כאלה שהדיוור אצלן הוא שליחות, כאלה שלא נוהגות להפיל את המקל במהלך המרוץ, כאלה שאינן נוטות להעלות חשד שמישהו ירצה חלילה להרוג את השליח.

 

רץ על הקצה: אזור הפצה וסוג השליחות

בפני המוען הנבוך מוצעים שלל שירותי שליחויות מגוונים, שלא רק העברת דבר דואר או מסירת חבילה לנמען כלולות בהם, אלא גם מסירות משפטיות והגשות לבתי משפט, וכן הפצת חומר שיווקי או פרסומי, העברת ממצאים רפואיים ובלדרות של סוגי סחורות שונים.

טרם הבחירה בחברה, יש לוודא ראשית שהיא מספקת שירותי שליחויות לאזור שאליו אתם מייעדים את השליחות, או שבמקרה הצורך היא פועלת בכל הארץ ואף בחו"ל. במקרה שנדרשת שליחות מיוחדת - חבילה בגודל של פיל, העברה במהירות האור, פעילות באזור מסוכן, הטסה אל מעבר לים, או שירות חריג של בלדרות, איתור, הפצה או הובלה ואחסון - חשוב לדעת אם החברה אכן יכולה לענות על הדרישה ולספק את הסחורה. לצורך מסירות משפטיות, למשל, על חברת השליחויות להתמצא במערכת המשפטית ובנהליה, ונדרשים אמצעים מיוחדים שיאפשרו לה להתמודד גם עם נמענים שנמנעים במכוון מקבלת הדואר, לרבות כלים המאפשרים לאתרם. יש לדעת שלא כל חברת שליחויות ערוכה לכך.

 

מסירה מסורה: המלצות ובדיקות

כמו ברוב המקרים שבהם יש להכריע בין ספקי שירותים רבים, גם בתחום השליחויות רצוי להצטייד בהמלצות הניתנות מראש, ממכרים וידידים. לקוחות מרוצים הם השליחים הכי טובים של כל עסק, יודעות היטב גם חברות השליחויות. על החברות המומלצות ערכו תחקיר מקדים קטן, באמצעות האינטרנט. בחנו את הוותק של החברה (לחברות ותיקות יש עדיפות של ניסיון, ועם זאת חברות צעירות עשויות להיות משוכללות ורעבות יותר), את מכלול השירותים שהיא מציעה, את מהירות המסירה שהיא מבטיחה, את האזורים שהיא מכסה, את מספר השליחים שהיא מפעילה, את צי הרכבים שברשותה, את רשימת לקוחותיה הקבועים ואת האחריות שהיא מעניקה עבור מסירות ומשלוחים שנתקעו בדרך זמן רב מדי או שהגיעו ליעדם לא בשלמותם. על מנת להקל עליכם את מלאכת החיפוש, מומלץ לעשות שימוש במערכת סינונים מתוחכמת המציגה רשימה ממוקדת של חברות שליחויות.

 

שליחים של רצון טוב: מחירים ועמידה בזמנים

כעת, לאחר סינון ראשוני, פנו בטלפון לכמה חברות שסימנתם כפוטנציאליות, ובררו עם נציגיהן לגבי אותם פרמטרים בדיוק (לא תמיד מה שכתוב תקף בפועל, מסיבות שונות ומשונות). לאחר מכן בדקו והשוו מחירים. התעריפים השונים נובעים בדרך כלל מהמרחק הגיאוגרפי המשתנה שבין המוען לנמען ובין בסיס חברת השליחויות ליעד השליחות המבוקש, וכן מרמת הדחיפות של השליחות ומסוג השירות הנדרש. תוכלו להוזיל מחיר, אם למשל תורידו את מפלס הדחיפות או תבחרו בחברה שבסיס האם שלה קרוב ליעד המקבל שלכם.

אל תהססו לשאול גם באשר לציוד שמחזיקה החברה ולצבא שליחיה, וכן לגבי זמן ההתרעה הנדרש מצדכם לביצוע השליחות במועדה. בחלק מהחברות, למשל, לא מתבצעות באותו היום שליחויות שהזמנותיהן התקבלו לאחר שעה מסוימת בבוקר או בצהריים. חשוב לדעת זאת מראש, כדי שלא להיתקע עם סחורה או לפספס מועד דרמטי לשווא.

בנוסף, בדקו האם שליחי החברה מצוידים בג'י.פי.אס שיסייע להם להגיע לכל יעד בעולם ביתר קלות, והאם הם מכירים את השטח שבו הם מסתובבים ויודעים אילו נתיבי תנועה עמוסים פחות בכל שעה משעות היום. כמו כן, ודאו שהשליחים אמונים על סודיות ומחויבים לשמירתה במקרה שמדובר במסמכים רגישים, מסווגים או פרטיים, ושהם מספיק מנוסים ומיומנים בפתרון תקלות למקרה שיצוצו כאלה.

 

הדוור הבא: ביטוח, אחריות ושירות

שלושה דברים נוספים שכדאי לברר טרם הבחירה בשליחים, הם נושא הביטוח והאחריות הניתנים במקרים שהמשלוח לא מגיע ליעדו או מגיע מאוחר מדי, ובמקרים שמועבר משלוח פגום, שבור, מקומט, רטוב או מלוכלך; נוכחותו של מוקד מאויש בחברה, שערוך לפתור בעיות שעלולות להתעורר בזמן אמת במהלך ההעברה, מרגע ביצוע ההזמנה ועד לרגע קבלת המשלוח ביעד המבוקש; והימצאות שירות העוקב אחר המשלוח שלכם, שיכול לאתרו בכל שלב ושלב ובכל רגע נתון, בין השאר באמצעות אתר אינטרנט של החברה.
 
פרמטר אחרון וחשוב שכדאי לכם לבחון קשור בגורם האנושי. שליח קצר רוח וקטנוני עלול לייצר תחושת אי נחת משני צדי המשלוח, ואילו שליח שעושה את עבודתו נאמנה באדיבות, בסבלנות ועם חיוך נינוח על הפנים, יספק לכם תחושה שיומכם יכול להמשיך להתנהל באין מפריע ובסימון וי חסר דאגות על משימת השליחות.

 


>>בואו להתעדכן במחירון שליחויות.

 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא שליחויות
האם המאמר עזר לך?