
טיפול רכב: טיפול חיוני
מי שמחזיק כלי רכב, יודע כי טיפול ברכב הינו תחום מעט בעייתי. הבעיה הראשונה איתה אנו מתמודדים היא המיתוס שסובב סביב מוסכניקים המבצעים עבורנו טיפול רכב חד פעמי, או לחילופין טיפול רכב תקופתי. בעייה שנייה היא סכום הכסף אותו אנו צריכים להוציא בעבור טיפול רכב.
הגיע הזמן לעשות טיפול לרכב, ואצלכם עולה החשש המוכר לקראת כל כניסה למוסך: כמה יעלה הטיפול הזה והאם לא ינסו "לעקוץ" אתכם. כדי שבפעם הבאה תגיעו יותר מוכנים, תכירו מונחים בסיסיים ותדעו לזהות מתי מציעים לכם מעט (או פחות) ממה שצריך ריכזנו עבורכם את המידע החשוב הזה.
בחירת המוסך
במאמר זה נשתדל להעביר לכם אינפורמציה מהותית לגבי אופן ההתמודדות עם בעיות הקשורות לטיפול הרכב. הבעיה הראשונה הינה ניפוץ המיתוס. קיימים לא מעט מוסכים בארץ אשר ניתן להביע בהם אמון מוחלט ולסמוך כי הם מבצעים עבודתם נאמנה. הבעיה היא כי במקביל קיימים מוסכים בארץ אשר עליהם לא רצוי לסמוך. מי ששפר עליו המזל ומצא לעצמו את המוסך שעליו הוא יכול לסמוך, משום שבן דודו עובד בו או לחילופין המוסכניק שכן שלו, הרי שהוא זכה. מי שלא זכה למצוא לעצמו את המוסך הראוי שיבצע עבורו טיפול רכב תקופתי, ריכזנו עבורו מספר דגשים שיש לשים לב אליהם.
מה לבדוק לפני ביצוע טיפול לרכב
בבואכם לבצע טיפול לרכב, יש להיצמד להנחיות היצרן. בספר היצרן של הרכב יפורט כל כמה קילומטרים עליכם להגיע עם הרכב אל מוסך מורשה ולהעניק לו טיפול. באופן גורף, מורגלים רוב בעלי הרכבים לבצע טיפול רכב לרכבם בכל 10,000 קילומטרים. חשוב לפעול על פי אחריות היצרן ולא על פי המלצות המוסך או דעתנו האישית. כשהנכם במוסך חשוב לוודא כי החליפו לכם את הפלאגים את הפילטרים ואת הפלטינות. לאחר מכן בדקו כי את כל הנוזלים ברכב החליפו ולבסוף חשוב להיות בטוחים שבדקו את הבלמים, את כיווני הגלגלים ועוד.
היצמדו להוראות הרשומות בספר רכב.
טיפול רכב תקופתי (10,000)
טיפול רכב תקופתי ידוע גם בשם: טיפול 10,000. למרות שבעלי רכבים חושבים שמדובר כאן על טיפול אותו יש לבצע מדי עשרת אלפים קילומטר שאותם הרכב עובר, סבירה זו מוטעית. טיפול רכב תקופתי צריך לבצע מדי תקופה של חצי שנה לשנה, גם אם הרכב שלכם לא הגיע לעשרת אלפים קילומטר. טיפול רכב תקופתי כולל בדיקה ואופציית החלפה של פלאגים, פלטינות, פילטרים, החלפה של נוזל בלמים, נוזל קירור ושמן גיר במידת הצורך. בדיקה של הבלמים, הצמיגים, ההגה, מתלים, רצועות, גומיות, מצבר, אגזוז ואורות. בדיקת וביצוע כיוונים בנוגע לגיר של הרכב והמנוע, בדיקת הצתה וכיוון הפלטינות, שסתומים ועוד.
אל תזניחו את הרכב שלכם.
עלויות
טיפול רכב תקופתי עולה לנו לרוב כמה מאות שקלים. מחירים נוספים אפשר למצא במחירון מוסכים, חשוב לדעת כי אנו יכולים להשפיע על מחירו של טיפול רכב תקופתי:
- איכות השמן- בקשו מהמוסכניק להשתמש בשמן איכותי, אך לא מהיקרים ביותר. בררו לפני הטיפול מהם השמנים האיכותיים בעלי המחירים הנוחים, על מנת שתוכלו לנקוט בסוג ושם השמן.
- שעת עבודה- חשוב שתדעו כי מחיר שעת עבודה משתנה ממוסך למוסך. לכן ערכו השוואת מחירים ובחרו במוסך שעלות שעת עבודה בו, מתאימה לכם מבחינת תקציב.
- סוג רכב- עלות הטיפול משתנה בהתאם לסוג הרכב שברשותכם ובמחירי הפילטרים בין סוגי הרכבים.
>> בואו להתייעץ ולשאול שאלות בפורום מוסכים.
>> לאיתור מוסך המתאים לכם ביותר.