שילוט חוצות

למרות שכמעט אין איש שאינו יודע מהו שילוט חוצות, רק על מנת שנדע שכולנו מדברים על אותו דבר, נביא כאן את הגדרתו המדויקת של שילוט חוצות: שילוט חוצות כולל את כל השלטים אשר פזורים בכל שטחי הפרסום בעיר ומחוץ לעיר, השייכים לבעלי השטח בו נמצא השלט או, לחלופין, לבעלי חברות הפרסום אשר הגיעו להסדר עם העירייה המקומית.
כניסה לרשימת ספקים ובעלי מקצוע בסיווג שלטים

שלטי חוצות משרתים את כל החברות, גדולות כקטנות, הבוחרות באחת או יותר מהאפשרויות שמציע להן התחום.
ישנו שילוט חוצות גדול וישנו שילוט קטן, ישנו שילוט דיגיטלי וישנו השילוט הרגיל, כמובן. רק כדי לסבר את האוזן (ואת העין) - המידות הנפוצות של שילוט החוצות הגדול הן: 6X2 ,6X3 ,3X4 (מטרים), וישנם שלטי חוצות קטנים יותר, הפזורים בדרך כלל על איי התנועה.

כל חברה הרוצה לעשות שימוש בשילוט החוצות, צריכה, כמובן, לפנות לחברה שהשלטים בבעלותה, ולקבל את אישורה להציב בהם את פרסומיה. בדרך כלל קמפיין פרסומי נמכר לכ-10 ימים עד שבועיים, על מנת שחברות רבות יוכלו ליהנות מיתרונות שילוט החוצות. מקרים חריגים הם מקרים בו העסק נמצא ממש בסמוך למיקום השלט, ואז ישנן חברות פרסום המתירות רכישת שימוש בשלט לתקופה ארוכה יותר.

 

יתרונות השימוש בשלטי חוצות

היתרון המרכזי של שילוט החוצות הוא החשיפה כל רגע לקהל רב של אנשים.

כמובן שזו בדיוק הסיבה שישנם שלטי חוצות המבוקשים יותר על ידי החברות השונות - כאלו הממוקמים במרכזי הערים ובמקומות שבהם תנועת האנשים כמעט שלא פוסקת (דוגמה לכך ניתן להביא דווקא מהכיכרות הגדולות שבחו"ל, כמו ה"טיימס סקוור", למשל - שם שלטי החוצות הדיגיטליים והמוארים מפרסמים כל רגע ורגע ומגיעים כך לקהל עצום של אנשים.

בכל מקרה, כל שלט חוצות הממוקם בסמוך לכביש / מדרכה או מרכז קניות כלשהו - יהיה חשוף כמעט תמידית לעיני העוברים והשבים, וכך התועלת עשויה להיות גדולה יותר עבור העסק. שלטי חוצות הם פתרון מצוין שגם מחליף את הפרסום בטלוויזיה. הפרסום בטלוויזיה יקר הוא, ולא תמיד חברות, גם לא הגדולות שבהן, מעוניינות להוציא הון על פרסום שכזה. בתקופות כאלה, הפרסום באמצעות שלטי פרסומות יכול להיות להן מאוד לעזר, מכיוון שהוא מסייע להן גם לא להיעלם מהתודעה, אבל גם לחסוך בעלויות הפרסום.

היום, בעידן הטכנולוגי - דיגיטלי, המאפשר לנו לעשות כמעט כל דבר שרק נחשוב עליו בעולם הפרסום, גם שילוט החוצות עלה מדרגה. לא רק פרסום סטטי של מודעה, אלא פרסום של סרטונים / קליפים ומסרים מתחלפים, שמושכים תשומת לב תמידית ונכנסים לתודעת העוברים והשבים, בדרך כלל בין אם הם רוצים ובין אם לאו.

 

מי מתנגד לשלטי חוצות?

לפני מספר שנים החלה להישמע פה ושם הדעה, שלפיה שילוט החוצות רק גורם לסכנות ושיש לבטלו לחלוטין.
לפי המחזיקים בדעה זו, שילוט החוצות גורם להסחת הדעת של הנהגים בכבישים, וכך מעלה את מספר תאונות הדרכים. לפי טענתם, מחקר שביצע משרד התחבורה העלה, כי שילוט החוצות ש"מגיע" אלינו בצורת טלוויזיות הענק שעליהן מתחלפים מסרים בקצב מסחרר, מסיח את עיניי הנהגים למשך זמן ארוך פי 5 משלט חוצות "רגיל".

בנוסף, טוענים המתנגדים, שילוט החוצות מכער את הנוף וגם פוגע בסביבה. בינתיים דעה זו ממשיכה להישמע מפעם לפעם, ולזמן קצר נראה היה שהיא גם מצליחה להשיג תוצאות (ואנחנו לא נוקטים עמדה בכלל, רק מדווחים אובייקטיבית), אולם בינתיים, אם תסעו בדרכים הראשיות וגם הצדדיות, תוכלו עדיין לראות שלל פרצופים ומסרים ניבטים וקורצים אליכם, וממליצים לכם לרכוש מוצר דווקא מתוצרת החברה הזו ולא מתוצרת החברה המתחרה. אז שילוט החוצות עדיין חי ובועט. כנהגים - עלינו להיזהר, כצרכנים גם כן, וכמפרסמים - להמשיך לנתח את היתרונות והחסרונות הכלכליים והפרסומיים, וכנראה להגיע למסקנה, ששילוט החוצות - עובד.

>> לרשימת עסקים בתחום השילוט הדיגיטלי הכנס לכאן.
>> למחירון שילוט עדכני הכנס לכאן.


 
חזרה לרשימת המאמרים בנושא שלטים
האם המאמר עזר לך?