כתבות בנושא שלטים - תמונת אווירה WhatsappFacebookTwitterShare

הכתובת הייתה על ה.. שלט - שילוט לכל מטרה

שלט פרסום הוא אחד מאמצעי הפרסום המוכרים והמוצלחים ביותר. ישנם שלטי חוצות, שלטים שמטרתם לגרות את הולכי הרגל לקרוא ואחרים שקהל היעד שלהם הוא דווקא הנהגים. אך אילו סוגי שלטים קיימים, מה יתרונותיהם וכיצד תדעו, כבעלי עסק, לבחור בשילוט המתאים לכם? התשובות בכתבה.

בכתבה זו:
שלטי חוצות - מה זה? | שלט פרסום להולכי רגל ולנהגים - מצא את ההבדלים | לסיום - טיפים לפרסום בשילוט

כולנו מכירים את שילוט החוצות, אותם שלטים אשר פזורים בכל שטחי הפרסום בעיר ומחוצה לה, המושכים את תשומת ליבנו. אך לא הרבה יודעים, כי יש סוגים שונים של שלטים, ביניהם גם שלטים מוארים ושלטים המיועדים להולכי רגל, שאם נדע מתי ואיך להשתמש בהם כבעלי עסקים, נוכל להגיע לקהלים חדשים.
בעולם שלטי הפרסום לבעלי העסקים ניתקל לרוב בשלושה סוגים: שלטי חוצות, שלטים מוארים ושלטי הכוונה. הסוג הראשון, כשמו כן הוא, מיועד לפרסום חוצות מאסיבי ולרוב יתלה או יודבק באזורים פתוחים על אזור שילוט גדול מימדים. חברות רבות מנצלות שלטים אלו כדי לקבל חשיפה מקסימלית, אם דרך הצבת אייקון בולט במרכזם או דרך הצגת מסרים מתחלפים, ומסתבר שזה אכן עובד. הסוג השני שעיקרו שלטים מוארים, נע בין שלטים דיגיטליים לאלו מנוריות לד, המציגים לרוב אותיות תלת ממד מרהיבות המעטרות חנויות, קניונים ואפילו בתי משרדים רבים. לרוב, ייוצרו שלדי השלטים המוארים מפח מגלוון או מאלומיניום לשם עמידות ואף יורכב עליהם פרספקס, חומר יקר אך עמיד, גם כן המשמש גם ככלי עיצוב מרהיב. הסוג השלישי האחרון הם משפחת שלטי ההכוונה, המוכרים יותר בשם הרחוב שלהם – תמרורים. עם זאת, אין מדובר בתמרורים רגילים אלא תמרורי הכוונה הנמצאים על הכביש ומכוונים אותנו לעסק בצורה מדויקת. שלטים מסוג זה, יעלים בעיקר לבתי עסק הממוקמים באזורים פחות מוכרים או שההגעה אליהם אינה פשוטה.

שלטי חוצות - מה זה?

שלטי החוצות משרתים כאמור את כל החברות, גדולות כקטנות. אפשרויות שילוט החוצות מגוונות ולרוב ייתנו מענה לטווח רחב של עסקים. ישנו שילוט חוצות גדול (המידות הנפוצות הן: 6X2, 6X3, 3X4), וישנו שילוט קטן, ישנו שילוט דיגיטלי וישנו השילוט הרגיל, אך בכל מקרה בו חברה רוצה לעשות שימוש בשילוט חוצות, עליה לפנות לחברה שהשלטים בבעלותה ולקבל את אישורה. לרוב נמכר קמפיין פרסומי לכ-10 ימים עד שבועיים, על מנת שחברות רבות יוכלו ליהנות מיתרונות שילוט החוצות. במקרים חריגים יימצא העסק ממש בסמוך למיקום השלט, ואז ייתכן שימוש ארוך יותר בשילוט המיועד. 
יתרונו המרכזי של שילוט החוצות הוא חשיפתו הגדולה לאוכלוסייה מגוונת. כמובן שמיקום השילוט משפיע אף הוא על כמות החשיפה לאותו מפרסם ומתומחר בהתאם. שלט חוצות הממוקם בסמוך לכביש ראשי או מרכז קניות יהיה חשוף כמעט תמידית לעיני העוברים והשבים וכך, יביא יותר תועלת לבית העסק. שלטי חוצות הם פתרון חלופי טוב וזול בהרבה מפרסום בטלוויזיה לדוגמא, והוא אינו מוגבל בהכרח למודעה סטטית. להיפך, בשנים האחרונות אנו נתקלים ביותר ויותר מקרים של פרסום סרטונים, קליפים ומסרים מתחלפים, המושכים תשומת לב תמידית ונכנסים לתודעת העוברים והשבים (בין אם נרצה בכך או לא).

שלט פרסום להולכי רגל ולנהגים - מצא את ההבדלים

ההבדל העיקרי בין שלט פרסום להולכי רגל לבין זה המותאם לנהגים הוא בעיקר בגודל השלט. שלט פרסום המיועד להולכי רגל יהיה קטן בהרבה משלט פרסום המיועד לנהגים, גם בשל העובדה כי זמן הצפייה גדול יותר מזה הקיים לנהגים וגם בשל העובדה כי הוא ממקום נמוך יותר, בגובה העיניים של העוברים ושבים. רוצים דוגמא? תחשבו על שלטי הפרסום בתחנות אוטובוס. לכן, העיקרון המנחה את בעל העסק צריך להיות פשוט – יש להתאים את מיקום השלט לקהל היעד הרצוי. לדוגמא אם מדובר בחברה ומוצרים "צעירים" שקהל היעד שלה הוא בני נוער, אזי כדאי להתמקד בשלטי פרסום בתחנות אוטובוס, רכבות ומקומות בילוי מרכזיים לנוער. 
לנהגים כאמור יש אזור פרסומי משלהם והוא הבניינים הגבוהים. לא מכבר הפכו רבים מהבניינים הגבוהים (יש להודות שזה קורה בעיקר בתל אביב ובערים הגדולות, אבל לא רק) לשלטי פרסום נייחים. שלל כרזות של מיטב החברות הגדולות נתלים עליהם כשדוגמנים בגודל אמתי מציעים לנו לרכוש מלתחות חדשות או בשמים יוקרתיים. כל שלט כזה עולה למפרסם לא מעט אך לרוב עושה את העבודה. גם אם רוב הנהגים לא ייבחרו ברגע הנהיגה "להקשיב" לקול המפרסם, מחקרים מראים כי ברגע האמת אותה חשיפה תוביל לזיקה כלשהי למותג. 

לסיום - טיפים לפרסום בשילוט

שימוש בצבעים בולטים – על השלט להיראות ממרחקים אך אסור שיהיה מקושקש או עמוס מדי.  
כיתוב על רקע חלק – טקסט שחשוב לכם להעביר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם חייב להיות מוצג בבירור, לא על גבי תמונות או צבע דומה. 
קצר זה נהדר – מסרים קצרים חודרים יותר לתת המודע. היו קצרים וממוקדים – 6-7 מילים מקסימום.
שילוב תמונה נכון – אם המסר טקסטואלי, יש להציב את התמונה בצד השלט ולא במרכזו כדי למנוע הסתה של תשומת הלב. 

scheduleReview
Arrow_Close_partArrow_LeftArrow_moreArrow_Open_partArrow_RightArrow_downX_close_iconSite_menu_knowCall_iconלוגוzap_thumbsMap_pinתמונה גנריתVideo_playIcon star empty colorIcon star empty colorIcon star full colorIcon star empty colorאייקון חנויותDone_tofes_iconicon_failSite-menu_pricelistsSite_menu_reviewsSite_menu_search_resultsSite_menu_top_10Site_menu_add_bussinessexpress iconwhatsapp iconhand_click_expressicon_mobile_consult דפי זהבZAPתפריטSearchSearch Footer_searchFooter_toolsFooter_pricelist